Oud 10-08-2002, 06:04
Hippielove
Hippielove is offline
Een meisje van 13 is verliefd op mij en ik vind haar eigenlijk ook best wel leuk, maar ik heb wel door dat het door het leeftijdsverschil niet kan. (Ik ben 17) Bovendien dans ik altijd met haar op dansles. Hoe moet ik nu met haar omgaan om te voorkomen dat er toch iets gebeurd? En hoe leg ik een meisje in de vroege puberteit uit dat het leeftijdsverschil te groot is? Zoiets begrijpen meisjes van 13 niet als ze verliefd zijn denk ik. En wat vinden jullie van het leeftijdsverschil 13-17 jaar?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2002, 06:38
Verwijderd
Citaat:
Hippielove schreef:
Een meisje van 13 is verliefd op mij en ik vind haar eigenlijk ook best wel leuk, maar ik heb wel door dat het door het leeftijdsverschil niet kan. (Ik ben 17) Bovendien dans ik altijd met haar op dansles. Hoe moet ik nu met haar omgaan om te voorkomen dat er toch iets gebeurd? En hoe leg ik een meisje in de vroege puberteit uit dat het leeftijdsverschil te groot is? Zoiets begrijpen meisjes van 13 niet als ze verliefd zijn denk ik. En wat vinden jullie van het leeftijdsverschil 13-17 jaar?
Hmmm, eerder een kwestie van 'wat wil je horen?', dunkt me.
Wat vind je van het veelvoorkomende leeftijdsverschil van 16 - 20? Zelfde leeftijdsverschil, echter een ander 'nasmaakje' (lees: over het algemeen meer geaccepteerd). Vraag jezelf ook eens af voor wie je nou een relatie begint, eerder voor jezelf+haar of eerder voor de maatschappij die wellicht zo'n leeftijdsverschil als generatiekloof beschouwd. Consequenties van een evt relatie van dit kaliber zou je wellicht ook willen reflecteren voor jezelf. Liefde kent wellicht geen grenzen maar besef je wel goed though dat jij over een jaar meerderjarig bent en dan is een relatie als deze volgens mij wettelijk verboden; keer op keer door anderen met je neus op de feiten gedrukt te worden, hoe zou jij daar mee omgaan?
Jij kan het goed met haar vinden, zij overduidelijk ook met jou. Je forceert nu jezelf om niet een relatie aan te gaan vanwege de 'leeftijds-issue', en om hierdoor evt alle contacten te verbreken lijkt me nogal cru, maar wellicht beter; 'goede' vrienden zul je uit eigen ervaring niet worden/blijven. Dat is imho een fabel, een teken van medelijden dat averechts werkt, die 10x pijnlijker is want je wordt nog elke dag met die ander geconfronteerd wetend dat je liefde onbeantwoord zal blijven. Vergeten is hierbij een minder pijnlijke oplossing op lange termijn betreft. Hier wil ik nog even aan toevoegen dat een ieder dit anders ervaart. Voor mijn part worden jullie de beste buddies van de hele wereld.
Laat eerder zulke vraagstukken eens op je bezinken ipv luisteren naar wat anderen ervan zeggen, het is uiteindelijk jouw leven die enkel door jou ervaren kan worden. Als de liefde sterk genoeg is dan doet mijn mening noch een ander zijn mening er niets aan toe.

*pleurt bijna zowat van z'n stoel af van slaperigheid*

Laatst gewijzigd op 10-08-2002 om 10:17.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 09:59
de abt van sion
de abt van sion is offline
Regel 1) Binnen een gezonde relatie bedraagt het leeftijdsverschil maximaal twee (2) jaar.
Regel 2) De goede minimumleeftijd om kansrijk een gezonde relatie te beginnen bedraagt 21 jaar.

Er is dus geen enkele reden om met dit meisje een relatie op te bouwen, aangezien nu al vaststaat dat die gedoemd is te mislukken.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 10:05
Sister Bliz
Avatar van Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Regel 2) De goede minimumleeftijd om kansrijk een gezonde relatie te beginnen bedraagt 21 jaar.
Sure. Waar baseer jij dat op?
Zoiets is onmogelijk aan leeftijd te relateren. Sommige mensen van 18 zijn veel meer toe aan een relatie dan andere mensen van 22, of welke leeftijd dan ook.
__________________
Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in de laatste manier.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 10:16
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Regel 1) Binnen een gezonde relatie bedraagt het leeftijdsverschil maximaal twee (2) jaar.
Regel 2) De goede minimumleeftijd om kansrijk een gezonde relatie te beginnen bedraagt 21 jaar.

Er is dus geen enkele reden om met dit meisje een relatie op te bouwen, aangezien nu al vaststaat dat die gedoemd is te mislukken.
je begint irritant te worden


voor hippielove: Tis maar net hoe jij je dr zelf over voelt. Kun je tegen kritiek?Denk je dat zij volwassen genoeg is? Of denk je dat het gewoon een verliefde puber is die elke week weer gek is op een ander, ben je zelf eigenlijk wel gek op haar? Als jij gek op dr bent en jij denkt dat zij volwassen genoeg is om met jou op een lijn te zitten, waarom niet?

Laatst gewijzigd op 10-08-2002 om 10:39.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 11:24
Octopus
Avatar van Octopus
Octopus is offline
Mijn vriendin is ook 13 (wordt in jan. 14) en ik ben net 16 (eergister).
Dit gaat gewoon prima hoor!
Der zijn wel van die mensen die lopen te zeiken over het leeftijdsverschil maar daar heb ik gewoon het schijt aan!

Ik moet wel zeggen dat ze er een stuk ouder uitziet en volwassener is dan de meeste meisjes van 13.
__________________
Danoontje Powerrr!! Voor als je zelf ook een beetje dorst hebt.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 11:25
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
tactiesch zeggen dat door het leeftijds verschil dat bij deze leeftijden gewoon nog té groot is het nooit iets zou kunnen worden maar dat je dr vriendschap heel erg op prijs stelt.

of anders zeg je dat ze een hufter is en moet oprotten.
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 12:34
girl18
Avatar van girl18
girl18 is offline
heeft niks met de leeftijd te maken hoor.. dus 13jarige begrijpen dat ook wel.
__________________
Get a life.!!! cool where can i downloud whone of those from.?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 12:39
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Regel 1) Binnen een gezonde relatie bedraagt het leeftijdsverschil maximaal twee (2) jaar.
Regel 2) De goede minimumleeftijd om kansrijk een gezonde relatie te beginnen bedraagt 21 jaar.

Er is dus geen enkele reden om met dit meisje een relatie op te bouwen, aangezien nu al vaststaat dat die gedoemd is te mislukken.
Jij maakt je eigen regels merk ik?
Dis onzin.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 13:02
girl18
Avatar van girl18
girl18 is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Regel 1) Binnen een gezonde relatie bedraagt het leeftijdsverschil maximaal twee (2) jaar.
Regel 2) De goede minimumleeftijd om kansrijk een gezonde relatie te beginnen bedraagt 21 jaar.

Er is dus geen enkele reden om met dit meisje een relatie op te bouwen, aangezien nu al vaststaat dat die gedoemd is te mislukken.
vind die tweede regel van jou boelshit. ik heb al meer dan twee jaar een gezonde relatie en ik was 16 toen ik met hem begon..
__________________
Get a life.!!! cool where can i downloud whone of those from.?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 13:06
Spyker
Avatar van Spyker
Spyker is offline
zeur niet zo man! een meisje van dertien in de puberteit zou het niet begrijpen als jij vindt dat het leeftijdsverschil te groot is? wat is dat voor onzin?
Bovendien is het heel erg situatieafhankelijk of het leeftijdsverschil te groot is. Je moet je nooit vastpinnen op de getalletjes, maar kijken naar hoe het contact tussen jullie verloopt. Als jij je eraan stoort dat zij zich jonger gedraagt dan jij moet je er niet aan beginnen, anders kan het toch gewoon heel gezellig zijn?
__________________
It's not my problem I don't like you
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 16:48
kirsten
kirsten is offline
ze zal het misschien niet direct begrijpen dat het leeftijdsverschil te groot is, maar ze zal het daarna wel ccepteren, denk ik, zeker als ze geregeld met jou danst, dan moet ze wel met je omgaan in die situatie en leren accepteren dat jij niet wil. Zeg gewoon dat je je bij dat leeftijds- en mentaliteitsverscgil niet goed voelt en dat het misschien later wel kan.
__________________
Ge moet lachen voor ge gelukkig zijt, anders loopt ge het gevaar dat ge sterft voordat ge gelachen hebt.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 19:38
het dappere meisje
Avatar van het dappere meisje
het dappere meisje is offline
het lligt er ook wel een beetje aan hoe ze zich gedraagt

maar als ik zo denk danis 13 wel wat jongvoor een bijna 'volwassene'
__________________
Stoot je hoofd niet tegen de wolken
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 21:27
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Regel 1) Binnen een gezonde relatie bedraagt het leeftijdsverschil maximaal twee (2) jaar.
Regel 2) De goede minimumleeftijd om kansrijk een gezonde relatie te beginnen bedraagt 21 jaar.

he mister 'i-know-it-all'
ff dan een uitzondering op jouw regel

mijn ouders:
mijn moeder was 16 en mijn vader 20 toen ze iets met elkaar kregen. Toen ze trouwden was mijn vader 25 en mijn moeder 21. En over 2,5 jaar zijn ze 25 jaar getrouwd..

en zeker te weten dat mijn ouders niet de enige zijn met zo'n leeftijdsverschil en die nu nog gelukkig getrouwd zijn! Denk eigenlijk dat het vrij veel voorkomt..

ander voorbeeldje:
Mijn oom en zijn vriendin:
Mijn oom is 27 en zijn vriendin is 21 en 6 September aanstaande gaan ze trouwen..

dus nu vraag ik mij af waarop jij jouw regeltjes baseerd, want ik vind het gewoon onzin wat jij allemaal zegt.. dus voer eens wat dingen aan die jouw regeltjes bevestigen..?
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 22:31
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
PardonMe schreef:

he mister 'i-know-it-all'
ff dan een uitzondering op jouw regel

mijn ouders:
mijn moeder was 16 en mijn vader 20 toen ze iets met elkaar kregen. Toen ze trouwden was mijn vader 25 en mijn moeder 21. En over 2,5 jaar zijn ze 25 jaar getrouwd..

en zeker te weten dat mijn ouders niet de enige zijn met zo'n leeftijdsverschil en die nu nog gelukkig getrouwd zijn! Denk eigenlijk dat het vrij veel voorkomt..

ander voorbeeldje:
Mijn oom en zijn vriendin:
Mijn oom is 27 en zijn vriendin is 21 en 6 September aanstaande gaan ze trouwen..

dus nu vraag ik mij af waarop jij jouw regeltjes baseerd, want ik vind het gewoon onzin wat jij allemaal zegt.. dus voer eens wat dingen aan die jouw regeltjes bevestigen..?
Lieverd, op alle regels zijn uitzonderingen, een uitzondering maakt een regel niet meteen niet kloppend...

Ik ben het met Abt eens, maar ik ben zelf hypocriet (maar dat doet er even niet toe). Op 21 (of ouder voor sommigen) kun je vaak pas echt zien wat liefde en wat een relatie nou echt inhouden. Je bent officieel volwassen, hebt meer verantwoordelijkheden, en het wordt dan gauw serieuser. Met een meisje van 13 kun je geen serieuse relatie krijgen, niet een relatie met alles erop en eraan, niet de relatie die levenslang zal duren... misschien dat het nog komt, geen idee, maar niet op die leeftijd....
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 22:37
Mindfields
Mindfields is offline
Mijn vriend is 17, ik 14...en het gaat fantastisch... dus ja doen
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 00:06
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Gothic schreef:


Lieverd, op alle regels zijn uitzonderingen, een uitzondering maakt een regel niet meteen niet kloppend...

Wat je zegt is waar..
Maar wie zegt dan dat de regel van de Abt kloppend is..?
Ik vraag mij gewoon af waar hij zijn regels dan op baseerd..??

btw ben ik ook van mening dat 13 nog vrij jong is voor een serieuse relatie, en zeker omdat hij 17 is..
Maar als je wat ouder bent, rond de 16/17/18 zie ik niet in wat er zo mis is met een leeftijdverschil van +- 5 jaar..
vandaar dus ook die 2 voorbeelden die ik gaf...

Maar nu wil ik dus wel eens weten waar de Abt dan zijn regeltjes vandaan heeft en er zo van overtuigd is dat die zo waar zijn..
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 01:22
Verwijderd
Zoals boven al vaker gezegd, kent elke regel z'n uitzonderingen, maar de kans dat je met een 13-jarig meisje een serieuze 'relatie' kunt hebben is gewoon heel, heel erg klein.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-08-2002, 03:31
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
nare man schreef:
Zoals boven al vaker gezegd, kent elke regel z'n uitzonderingen, maar de kans dat je met een 13-jarig meisje een serieuze 'relatie' kunt hebben is gewoon heel, heel erg klein.
Inderdaad, en ik blijf er dan ook mordicus op tegen. Het is bovendien niet goed voor de ontwikkeling van het betreffende meisje.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 07:53
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Regel 1) Binnen een gezonde relatie bedraagt het leeftijdsverschil maximaal twee (2) jaar.
Regel 2) De goede minimumleeftijd om kansrijk een gezonde relatie te beginnen bedraagt 21 jaar.

Er is dus geen enkele reden om met dit meisje een relatie op te bouwen, aangezien nu al vaststaat dat die gedoemd is te mislukken.
Betreffende regel 1: Kunt u de logica daarachter even toelichten? Lijkt me sterk dat een relatie tussen een 35 en 30 jarige is gedoemd te mislukken vanwege het leeftijdsverschil.

Betreffende regel 2: Het is algemeen bekend dat er een verschil tussen mentale en fysieke leeftijd is. Daarnaast hoeft een relatie, met name bij adolescenten, niet per se te betekenen dat de partijen geschaad worden in hun ontwikkeling. Ze kunnen elkaar zelfs ondersteunen en aanvullen.

Neemt echter niet weg dat een jongen van 17 doorgaans op een geheel ander niveau in zijn ontwikkeling is dan een 13 jarig meisje.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 14:25
Verwijderd
deze discussie met de abt over die minimumleeftijd is al geweest, kunnen we ff ontopic blijven?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 16:44
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
*blue angel* schreef:
deze discussie met de abt over die minimumleeftijd is al geweest, kunnen we ff ontopic blijven?
De discussie over de minimumleeftijd ís ontopic. Eerst topic lezen, dan reageren! Ik geloof dat jij last hebt van verbiculatio praecox.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 16:48
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


De discussie over de minimumleeftijd ís ontopic. Eerst topic lezen, dan reageren! Ik geloof dat jij last hebt van verbiculatio praecox.
Wat is verbiculatio praecox... ik vermoed dat het iets Latijns is, maar ik kan het niet vertalen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Wat is verbiculatio praecox... ik vermoed dat het iets Latijns is, maar ik kan het niet vertalen...
Ik heb het nooit geleerd .. maar ik gok iets in de richting van 'onoverwogen spreken'
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 17:13
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:


De discussie over de minimumleeftijd ís ontopic. Eerst topic lezen, dan reageren! Ik geloof dat jij last hebt van verbiculatio praecox.
jij hebt het hier over de minimum leeftijd om een relatie aan te kunnen gaan, en de jongen die deze topic opende vroeg of het leeftijdsverschil niet wat te groot was, en hoe hij dat het beste aan dat meisje kon uitleggen. aangezien die jongen zélf zeventien is en een relatie wil aangaan interesseert jouw mening over die zogenaamde minimumleeftijd hem geen f*ck. bijgevolg is dit offtopic gezever.

hoogachtend,
Elke
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2002, 23:06
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Gothic schreef:


Wat is verbiculatio praecox... ik vermoed dat het iets Latijns is, maar ik kan het niet vertalen...
De verbale variant van ejaculatio praecox.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 23:25
Verwijderd
De vredescommissie has arrived
We gaan allemaal ontopic en zijn lief voor elkaar.
De discussies "minimumleeftijd"(ofzo?), "Abt-ergernis", en "wat betekent dat Latijnse woord?" zijn op deze plaats gesloten

Wat ik van het leeftijdsverschil vind..
Jullie zitten precies in de leeftijdsfase dat het verschil heel veel uitmaakt. Jij verwacht echt iets anders van een relatie dan zij.
Meisjes van 13 kunnen best volwassen zijn enzo, maar jullie zullen echt met allerlei dingen in de knoop komen.
Met sex sowieso, nu zeg ik niet dat jij meteen sex wilt ofzo, maar ik denk dat het echt moeilijk zal worden.

Uit wat je zegt maak ik op dat je het sowieso niet wilt proberen?
Ik denk dat ze het best kan begrijpen...
Alhoewel ze misschien niet zal begrijpen dat je het niet eerst probeert. Maarjah, er valt weinig te voorspellen want ik ken haar niet. Verwacht ze een bepaalde reactie of antwoord van jou?
Als ze het vraagt zou ik gewoon zeggen hoe je erover denkt.
suc6
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 23:39
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:


Nou, dat ik heel goed in staat ben om lief te doen. Want dat is toch wat jij wilt? Als consensusfiguur wil jij dus niet discussiëren als het niet op een lieve manier kan?
Dat "niet lieve" was bedoeld tegen de kritiek die mensen op jou hadden.
De discussie ondermijnt het aamtal reacties waar de jongen in kwestie wat aan heeft.
En het gesprek over die Latijnse (of whatever) woorden is sowieso ontopic. Al met al is dit topic daardoor een beetje naar de maan zeg maar.
Nu word jij dus ook verzocht ontopic te gaan.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 23:46
Kamilla
Kamilla is offline
Een vriend van mij heeft nu zo'n 3/4 maanden met een meisje van 13, zij is wel volwassen voor haar leeftijd, ..hij is zelf 17! Het ligt er denk ik maar net aan hoe zij zich gedraagt...als ze zich al wat volwassener gedraagt kun je het altijd proberen!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 08:29
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
*blue angel* schreef:
jij hebt het hier over de minimum leeftijd om een relatie aan te kunnen gaan, en de jongen die deze topic opende vroeg of het leeftijdsverschil niet wat te groot was, en hoe hij dat het beste aan dat meisje kon uitleggen. aangezien die jongen zélf zeventien is en een relatie wil aangaan interesseert jouw mening over die zogenaamde minimumleeftijd hem geen f*ck. bijgevolg is dit offtopic gezever.

hoogachtend,
Elke
ehh... topicstarter post 't hier om meningen van anderen te horen, en Abt van Sion geeft simpelweg zijn mening, en gaat dus niet offtopic.....

als abt 2 jaar verschil de max vind en 21 de minimumleeftijd is dat zijn genot, en dat deelt ie met de topicstarter die de informatie met zijn situatie kan vergelijken



maar ik zou 't niet doen denk ik, relatie met 'n meisje van 13 (ben ook 17) maar misschien word ik morgen wel hopeloos verlieft... wie weet, maar me brains zeggen "nee"
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 12:27
ThugGurl
ThugGurl is offline
Ik vind dat leeftijd nix uitmaakt, het ligt eraan hoe ze zich gedraagt en of jij je veel aantrekt van je omgeving.Zelf ben ik 14 en heb een vriendin van 17, bijna 18 Dat gaat hartstikke goed!Dus ik zou zeggen Waarom probeer je het gewoon niet?Je loop nix mis!Veel succes
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 12:45
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ThugGurl schreef:
Ik vind dat leeftijd nix uitmaakt, het ligt eraan hoe ze zich gedraagt en of jij je veel aantrekt van je omgeving.Zelf ben ik 14 en heb een vriendin van 17, bijna 18 Dat gaat hartstikke goed!Dus ik zou zeggen Waarom probeer je het gewoon niet?Je loop nix mis!Veel succes
Vriendschap tussen 2 meisjes, of een relatie met een jongen is toch ff wel iets anders...

Het kan wel goed gaan, maar het is niet optimaal en het zal daarop stuk lopen. Ik weet het, op die leeftijd zei ik ook dat het kon en niets uitmaakte, tot ik zag dat het wel uitmaakte. Merk je vanzelf wel als je in een serieuse relatie komt...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 17:25
ThugGurl
ThugGurl is offline
Ik zal je zeggen, het is een relatie...en serieus...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 09:49
Spyker
Avatar van Spyker
Spyker is offline
tja, bij de een gaat het wel, bij de ander niet.
__________________
It's not my problem I don't like you

Laatst gewijzigd op 13-08-2002 om 09:53.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 09:58
Verwijderd
over het algemeen is t niet erg om 13-17 te zijn en opm zulke leeftijdsverschil te hebben, maar wat ik zoal gehoord heb duurde ze nooit lang, er is maar 1 stelletje die ik kende, dat meisje kreeg in de brugklas iets met die jongne en heeft er nog steeds mee dus t kan wel, maar over het algemeen, zijn meisjes van 13 geestelijk toch niet ver genoeg denk ik om met een jongen van 17 een lange relatie vol te houden.


ik denk eerder dat zoiets kan lukken als je 15/16-19/20 rond die leeftijd zit.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 10:06
FabI13
FabI13 is offline
No Problem to me!
Ken een vriend van 20 en is met meisje van 14!
__________________
VISIT : http://groups.msn.com/DeIdealeSchoonzonen/home.htm
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-08-2002, 12:17
Verwijderd
Het kan natuurlijk wel goed gaan...ik ken zelf ook een (ondertussen ex-)stelletje wat elkaar ontmoette toen hij 17 was en zij 13. Ze hebben vier jaar iets gehad, woonden al bijna een jaar samen. Toen ging het echter toch uit, maar goed, het kan dus wel, een serieuze relatie met zo'n klein meisje.

Ik zou zelf de gok niet nemen, omdat zoals ik boven al zei, de kans dat het niet goed gaat gewoon ontzettend groot is.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 15:26
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Regel 1) Binnen een gezonde relatie bedraagt het leeftijdsverschil maximaal twee (2) jaar.
Regel 2) De goede minimumleeftijd om kansrijk een gezonde relatie te beginnen bedraagt 21 jaar.

Er is dus geen enkele reden om met dit meisje een relatie op te bouwen, aangezien nu al vaststaat dat die gedoemd is te mislukken.
Argh. Wat zijn we weer optimistisch. Ik was 13, kreeg een vriend van 16 en heb daar nu (na bijna 3 jaar) nog steeds mee en het gaat de laatste tijd beter, en ik ben nog LANG niet 21, en tussen ons zit 3 (2,5) jaar.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 22:34
notorious ikke
Avatar van notorious ikke
notorious ikke is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Regel 1) Binnen een gezonde relatie bedraagt het leeftijdsverschil maximaal twee (2) jaar.
Regel 2) De goede minimumleeftijd om kansrijk een gezonde relatie te beginnen bedraagt 21 jaar.

Er is dus geen enkele reden om met dit meisje een relatie op te bouwen, aangezien nu al vaststaat dat die gedoemd is te mislukken.
belachelijk!!! om te beginnen je 'REGEL 1' : bij mij en mijn vriend is het leeftijdsverschil zoon 3,5 jaar ( ik ben 16, hij over twee weken 20 ) en wij hebben tog egt een gezonde gelatie hoor!!!

REGEL 2 : slaat ook nergens op: ik ken meerdere 'paren' die al sinds hun 16de bij elkaar zijn, ook inclusief 3 jaar leeftijdsverschil...

en als twee mensen van elkaar houden en / of verliefd op elkaar zijn is dat een goede reden om wat op te bouwen...



en last but not least:
ER ZIJN GEEN REGELS!!!
__________________
toen tomaten tomaten tomaten tovrat.... the only thing that looks good on me--->is you!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 22:36
UnUsual
Avatar van UnUsual
UnUsual is offline
Citaat:
notorious ikke schreef:


belachelijk!!! om te beginnen je 'REGEL 1' : bij mij en mijn vriend is het leeftijdsverschil zoon 3,5 jaar ( ik ben 16, hij over twee weken 20 ) en wij hebben tog egt een gezonde gelatie hoor!!!

REGEL 2 : slaat ook nergens op: ik ken meerdere 'paren' die al sinds hun 16de bij elkaar zijn, ook inclusief 3 jaar leeftijdsverschil...

en als twee mensen van elkaar houden en / of verliefd op elkaar zijn is dat een goede reden om wat op te bouwen...



en last but not least:
ER ZIJN GEEN REGELS!!!
niet lullig hoor, maar zijn er (vooral meisjes) mensen die op hun 13e al aan een SERIEUZE relatie denken?
__________________
I don't care what you think unless it is about me
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 22:37
notorious ikke
Avatar van notorious ikke
notorious ikke is offline
zoals ik al zei:
ik ken ze hoor!!
__________________
toen tomaten tomaten tomaten tovrat.... the only thing that looks good on me--->is you!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 22:40
UnUsual
Avatar van UnUsual
UnUsual is offline
Citaat:
notorious ikke schreef:
zoals ik al zei:
ik ken ze hoor!!
volgens mij mis je dan echt wat..
maargoed, okeej, je hebt dus van die mensen
__________________
I don't care what you think unless it is about me
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 22:41
notorious ikke
Avatar van notorious ikke
notorious ikke is offline
ma je maakt wel alles samen mee!!


heej ma ik ga...ajuuz xx
__________________
toen tomaten tomaten tomaten tovrat.... the only thing that looks good on me--->is you!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 22:42
UnUsual
Avatar van UnUsual
UnUsual is offline
Citaat:
notorious ikke schreef:
ma je maakt wel alles samen mee!!


heej ma ik ga...ajuuz xx
dat is juist het erge.. je bent zo verbonden aan een persoon in je jeugd
maargoed.. byebye
__________________
I don't care what you think unless it is about me
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 03:27
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
UnUsual schreef:


niet lullig hoor, maar zijn er (vooral meisjes) mensen die op hun 13e al aan een SERIEUZE relatie denken?
vast wel


vrouwen zijn (vanaf 'n bepaalde leeftijd) geestelijk ca. 2 jaar ouder als mannen
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 09:23
Verwijderd
Citaat:
Snaak schreef:


vast wel


vrouwen zijn (vanaf 'n bepaalde leeftijd) geestelijk ca. 2 jaar ouder als mannen

dat zeggen ze wel, maar heb ik echt niks van gemerkt hoor,ligt aan de persoon natuurlijk, maar ik heb altijd met jongens beter kunnen praten enz. omdat meisjes er toen bijna niet mee bezig waren en t niet konden begrijpen over t algemeen en jongens die snapte t allemaal wel.

dus dan vraag ik me echt af hoe dat dan zit
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 23:41
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
notorious ikke schreef:


1) belachelijk!!! om te beginnen je 'REGEL 1' : bij mij en mijn vriend is het leeftijdsverschil zoon 3,5 jaar ( ik ben 16, hij over twee weken 20 ) en wij hebben tog egt een gezonde gelatie hoor!!!

2) REGEL 2 : slaat ook nergens op: ik ken meerdere 'paren' die al sinds hun 16de bij elkaar zijn, ook inclusief 3 jaar leeftijdsverschil...

3) en als twee mensen van elkaar houden en / of verliefd op elkaar zijn is dat een goede reden om wat op te bouwen...



en last but not least:
4) ER ZIJN GEEN REGELS!!!
Ben ik even een weekje weg, kom ik terug, zie ik me daar dat iemand zo'n eigenaardige reactie geeft!

1) Ja, en? Wat wil je daarmee zeggen?
2) Dat is pas bewijslast, nietwaar?!
3) Dat "en/of" is werkelijk onovertroffen in kortzichtigheid.
4) Jazeker wel.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 00:12
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Octopus schreef:
Mijn vriendin is ook 13 (wordt in jan. 14) en ik ben net 16 (eergister).
Dit gaat gewoon prima hoor!
Der zijn wel van die mensen die lopen te zeiken over het leeftijdsverschil maar daar heb ik gewoon het schijt aan!

Ik moet wel zeggen dat ze er een stuk ouder uitziet en volwassener is dan de meeste meisjes van 13.
Dat is dan in jouw geval anders, maar zelf zou ik er niet eens twijfelen om iets te beginnen met een meisje van 13 / 14.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 03:35
Verwijderd
Citaat:
prototype schreef:


Hmmm, eerder een kwestie van 'wat wil je horen?', dunkt me.
Wat vind je van het veelvoorkomende leeftijdsverschil van 16 - 20? Zelfde leeftijdsverschil, echter een ander 'nasmaakje' (lees: over het algemeen meer geaccepteerd). Vraag jezelf ook eens af voor wie je nou een relatie begint, eerder voor jezelf+haar of eerder voor de maatschappij die wellicht zo'n leeftijdsverschil als generatiekloof beschouwd. Consequenties van een evt relatie van dit kaliber zou je wellicht ook willen reflecteren voor jezelf. Liefde kent wellicht geen grenzen maar besef je wel goed though dat jij over een jaar meerderjarig bent en dan is een relatie als deze volgens mij wettelijk verboden; keer op keer door anderen met je neus op de feiten gedrukt te worden, hoe zou jij daar mee omgaan?
Jij kan het goed met haar vinden, zij overduidelijk ook met jou. Je forceert nu jezelf om niet een relatie aan te gaan vanwege de 'leeftijds-issue', en om hierdoor evt alle contacten te verbreken lijkt me nogal cru, maar wellicht beter; 'goede' vrienden zul je uit eigen ervaring niet worden/blijven. Dat is imho een fabel, een teken van medelijden dat averechts werkt, die 10x pijnlijker is want je wordt nog elke dag met die ander geconfronteerd wetend dat je liefde onbeantwoord zal blijven. Vergeten is hierbij een minder pijnlijke oplossing op lange termijn betreft. Hier wil ik nog even aan toevoegen dat een ieder dit anders ervaart. Voor mijn part worden jullie de beste buddies van de hele wereld.
Laat eerder zulke vraagstukken eens op je bezinken ipv luisteren naar wat anderen ervan zeggen, het is uiteindelijk jouw leven die enkel door jou ervaren kan worden. Als de liefde sterk genoeg is dan doet mijn mening noch een ander zijn mening er niets aan toe.

*pleurt bijna zowat van z'n stoel af van slaperigheid*
*pleurt daadwerkelijk van z'n stoel af*

on-topic: kzou het niet doen, denk toch niet dat het lang volhoud zeker omdat ze "nog maar" 13 is. ze heeft wat minder ervaring dan en vind het lijkt mij spannender, jij wilt denk ik een diepere relatie waar je meer van verwacht...
maar tja, je moet het zelf weten, ga op je gevoel af
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 21:07
hotgurl
hotgurl is offline
wa zit iedereen nouw te zeike over da meisjes van 13 geesteluk nog nie ver genoeg zijn blablabla ik ben voor me leeftijd ook "verder" dan andere meisjes van 13 en ben ook verliefd op een jonge van 16 naja... ma niemand weet voor elk meisje apart hoever ze geestelijk is... laterz
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Liefde en het leeftijdsverschil
keepdreaming
2 14-03-2010 19:13
Liefde & Relatie stelling ivm leeftijdsverschil
vedetje
33 04-05-2006 09:26
Liefde & Relatie Groot leeftijdsverschil
Neiu
63 16-06-2005 23:38
Liefde & Relatie leeftijdsverschil......
Chicky-1990
145 19-01-2004 12:08
Liefde & Relatie Algemeen topic: Leeftijdsverschil
Somebody Special
284 14-07-2003 10:14
Liefde & Relatie weeral over leeftijdsverschil!!!!!!!
lieve
15 31-07-2002 17:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.