Oud 27-05-2015, 00:05
ralph94
ralph94 is offline
Beste scholieren,

Ik hoor de laatste tijd steeds meer verhalen over verschillende ziektes. Ik kom uit een familie waar een groot gedeelte in de gezondheidszorg (fysiotherapie en thuiszorg) zit, waardoor ik veel verhalen krijg te horen. Ik ben daardoor erg snel bang te maken, etc.

Nu heb ik de laatste tijd steeds vaker last van mijn pols, een soort zwak/spierpijn gevoel (rechterpols). Ook sta ik vaker op met hoofdpijn en soms wat kleine pijntjes in mijn schouder of wat anders. Ik ben geneigd om bij de kleinste pijntjes ook maar heel erg bang te worden. Ook ben ik vaak moe en voel ik me eigenlijk nooit ècht fit als ik er over na denk.

Ik sport heel veel, voetbal 3 keer in de week met wat fitness er bij, slaap ongeveer 7 uurtjes per dag gemiddeld en mijn voeding is wat aan de ongezonde kant. Verder zie ik er niet ongezond uit; ben 1.88 meter en weeg zo'n 75 kilo.

Is iemand van jullie toevallig bekend met zoiets als ik hier schets, of kan iemand hier wat zinnigs over zeggen? Je zou me erg helpen!

Groeten, Ralph.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 00:32
ralph94
ralph94 is offline
Daarnaast heb ik ook steeds last van mijn rug, vooral dagen nadat ik heb gesport. Ook mijn nek lijkt vast te zitten zo denk ik zelf.

In hoeverre zou het kraken van mijn rug en nek mij helpen (ook met andere ledematen)??
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 07:10
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Hoe is je houding als je bijv. op een stoel zit, op de bank zit of achter je bureau werkt? Een slechte houding kan rugklachten, stijve spieren en daardoor zelfs hoofdpijn met zich meebrengen.

Laten kraken werkt bij sommige mensen (bij mijn vriend werkt het geweldig, bij mij doet het niets) maar het effect is tijdelijk. Probeer het probleem te vinden en pak de oorzaak aan, daar heb je op lange termijn veel meer aan.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 07:43
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Het is op zich heel normaal om zo af en toe wat pijntjes te hebben, dat maakt je niet direct ziek. Probeer ook in gedachten te houden dat de meeste jonge mensen eigenlijk nooit bij de dokter komen, dus de verhalen die jij hoort uit de zorg gaan gemiddeld toch echt over een andere groep mensen dan waar jij in valt.

Wat betreft jouw klachten, word je wel begeleid tijdens de fitness? De klachten die jij hebt klinken een beetje alsof je de oefeningen niet allemaal helemaal juist uitvoert, en dan raak je heel gemakkelijk geblesseerd. Als het aanhoudt, kun je eens kijken of een fysiotherapeut je kan helpen met tips voor je houding of oefeningen om de zwakke plekken in je rug te versterken. Ik ben het niet eens met eline's advies van kraken: chiropractie valt onder de kwakzalverij en kan in sommige gevallen zelfs gevaarlijk zijn (het kraken van de nek bijvoorbeeld)
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 07:47
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik bedoelde ook te zeggen dat je beter de oorzaak kan aanpakken (verkeerde houding, foute oefeningen) dan kraken of een ander tijdelijk middel dat even de symptomen kan verlichten.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 08:23
ralph94
ralph94 is offline
Tijdens het fitnessen let ik vooral op mijn rug, dat ik hem recht hou. Ik train eigenlijk alleen mijn borst, biceps en triceps en heel af en toe mijn schouders. En buik ook soms. Cardio vrijwel nooit omdat ik natuurlijk ook voetbal.

Daarnaast denk ik soms dat ik misschien te vermoeid ben ofso, en te weinig slaap.

Dan is er nog iets waar jullie me misschien bij kunnen helpen;
Ik heb altijd mijn buikspieren goed kunnen voelen, als je er op drukt zegmaar. Vorige week, van de ene op de andere dag, voelde ik alleen nog maar de bovenste twee. Hieronder was een soort van bult of hard vlak te voelen, wat ik nog nooit had gehad. Het leek wel een beetje opgezwollen. Ik voelde het voor het eerst tijdens een buikspiersessie. Wat zou dit kunnen zijn?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 08:24
ralph94
ralph94 is offline
En bedankt voor de tips! Maar hoe zou ik daadwerkelijk het kunnen verbeteren dan zonder naar de chiropractie te gaan?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 08:31
Knitten.
Avatar van Knitten.
Knitten. is offline
Nou, als je vermoed dat je te weinig slaapt dan kun je natuurlijk gewoon wat eerder naar bed gaan en wat meer slapen. Je zegt ook dat je voeding aan de ongezonde kant is, dus dat zou je ook kunnen oplossen. Beide kunnen invloed hebben op spierpijn.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 10:00
ralph94
ralph94 is offline
Ja het probleem is dat ik gewoon niets lust of lekker vind. Dat eetprobleem draag ik al bijna mijn hele leven met me mee..
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 10:02
Knitten.
Avatar van Knitten.
Knitten. is offline
Dan is het misschien tijd om er hulp voor te zoeken? Je kunt ook in plaats van zeggen dat het een probleem is daadwerkelijk een oplossing ervoor zoeken.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 11:21
ralph94
ralph94 is offline
Ik ben ook zeker wel een oplossing aan het zoeken, maar ik heb al zoveel geprobeerd en ik begin gewoon nog steeds niet iets te lusten.. En toch denk ik wel dat het mogelijk is; maar hoe..
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 11:33
Knitten.
Avatar van Knitten.
Knitten. is offline
Ben je al eens bij de huisarts/diëtist geweest?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 11:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Er zijn ook medische trainingscentra waar je kan fitnessen onder begeleiding van een fysiotherapeut. Misschien kan je kijken of er zoiets is in je omgeving. Is natuurlijk wel duurder dan fit for free en basic fit enzo maar dan kan je wel sporten met goede begeleiding.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 14:16
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Tijdens het fitnessen let ik vooral op mijn rug, dat ik hem recht hou. Ik train eigenlijk alleen mijn borst, biceps en triceps en heel af en toe mijn schouders. En buik ook soms. Cardio vrijwel nooit omdat ik natuurlijk ook voetbal.

Daarnaast denk ik soms dat ik misschien te vermoeid ben ofso, en te weinig slaap.

Dan is er nog iets waar jullie me misschien bij kunnen helpen;
Ik heb altijd mijn buikspieren goed kunnen voelen, als je er op drukt zegmaar. Vorige week, van de ene op de andere dag, voelde ik alleen nog maar de bovenste twee. Hieronder was een soort van bult of hard vlak te voelen, wat ik nog nooit had gehad. Het leek wel een beetje opgezwollen. Ik voelde het voor het eerst tijdens een buikspiersessie. Wat zou dit kunnen zijn?
Je rug en je benen moeten ook getraind worden! Als je alleen je borst en je armen doet, krijg je juist dat je rug relatief het zwakst wordt. Google maar eens op romp versterkende oefeningen of core stability.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 28-05-2015, 10:12
Duncan27
Duncan27 is offline
je moet gewoon lekker gaan leven niet overal op gaan leten en lekker je ding blijven doen !
als je iets krijgt dan krijg je het en dan heb je spijt dat je geen leuke dingen hebt gedaan
Met citaat reageren
Oud 29-05-2015, 00:36
ralph94
ralph94 is offline
Allemaal erg bedankt!

Ik zal ook eens wat vaker met mijn broer gaan fitnessen. Hij studeert de komende weken af in fysiotherapie.

Daarnaast zal ik mijn rug en benen inderdaad ook gaan trainen.

Top tips allemaal!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2015, 12:11
Verwijderd
Ook het proberen waard: wat minder sporten en meer rust nemen. Dan hersteld je lichaam. Veel mensen zijn veel te druk en doen teveel. En dat is ook weer niet goed. Take care.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2015, 15:23
gymgurl
gymgurl is offline
Waarom raadpleeg je niet gewoon iemand uit je familie? Ze hebben er toch verstand van?
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Pijn rond navel?
Verwijderd
6 20-04-2012 16:19
Verhalen & Gedichten Pijn
Vogelvrij
6 15-02-2005 15:26
De Kantine Wat is pijn?
Dark Elf Oscar
49 09-02-2004 15:28
Verhalen & Gedichten Manifest 1 - Pijn
Type
5 24-12-2003 18:41
Verhalen & Gedichten Pijn in mijn leven, liefde in mijn leven, waarom
louis84
1 07-11-2001 16:16
Verhalen & Gedichten Pijn ... reden van of zijn
klootzak2001
5 02-10-2001 19:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.