Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2015, 20:10
ikxxx
Avatar van ikxxx
ikxxx is offline
hallo ik ben 15, bijna 16 en de dokter zegt dat ik kans maak op anorexia.
Ik eet bijna niks en ik te mager ben voor mijn leeftijd, ik heb ook nooit honger en als ik eet moet ik alle moeite van de wereld doen om niet te braken.
Heeft er iemand raad voor mij?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2015, 21:17
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wat eet je zoal, of wat vind je moeilijk om weg te krijgen? Kan je bijvoorbeeld wel smoothies drinken of een toetje eten? Zijn er dingen die je echt heel lekker vindt?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-06-2015, 11:25
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
en ik verplaats dit even naar lichaam en gezondheid!
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2015, 19:34
ikxxx
Avatar van ikxxx
ikxxx is offline
meestal eet ik een halve boterham met choco rond 10 uur en de rest van de boterham in de middag, een s'avonds wat groentjes, aardappelen of rijst met vlees. Ik heb vooral moeite met het vlees en het toetje moet minstens 3 uur later komen want anders kan ik het niet meer binnen houden. Pasta vind ik echt heel lekker maar mijn vader niet dus we eten dat ook niet zo vaak.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2015, 20:37
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Wat vind je er zelf eigenlijk van dat het nu zo gaat? En hoe komt het dat je het niet binnen kunt houden?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 06-06-2015, 10:38
ikxxx
Avatar van ikxxx
ikxxx is offline
Ik weet dat het verkeerd is om minder te eten maar ik kan er niet mee stoppen. Als ik meer eet dan anders denk ik dat ik dat allemaal niet nodig heb en moet het er gewoon weer terug uit.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2015, 11:28
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Nou, dan ben ik het denk ik wel een beetje eens met je huisarts. Je bent 15, volop in de groei en om dat te doen heeft je lijf brandstof nodig. En dat is veel meer dan 1 boterham en een klein bordje avondeten (dat je dan ook nog eens uitbraakt).

Wat wil jij eigenlijk het allerliefst? In de ideale wereld, wat zou je dan doen qua eten en je lijf?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 06-06-2015, 11:45
ikxxx
Avatar van ikxxx
ikxxx is offline
In mijn ideale wereld zou ik zo veel kunnen eten als ik zou willen zonder dik misselijk te worden! Maar spijtig genoeg bestaat de ideale wereld niet
Met citaat reageren
Oud 06-06-2015, 12:15
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Nou die misselijkheid, daar is heus wel wat aan te doen! Daar kan de huisarts je bij helpen trouwens. Ten eerste moeten ze eens uitzoeken hoe het komt dat je zo misselijk wordt: is dat een probleem met je maag of darmen, of zit het tussen je oren? Voor allebei kan heel goed een oplossing gevonden worden, dus geef het niet zomaar op! Ik kan het weten, want ik ben zelf ook 2 jaar elke dag misselijk geweest, waardoor ik amper kon eten. In mijn geval zit het tussen mijn oren, maar ook daar is heel goed wat aan te doen. Misschien ben je wel allergisch voor bepaalde soorten voedsel, of zit er ergens een ontsteking.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 06-06-2015, 13:01
ikxxx
Avatar van ikxxx
ikxxx is offline
Ik zal een afspraak maken bij de dokter, bedankt voor de tip!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2015, 14:47
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Heel goed, succes! En zeg ook duidelijk tegen de dokter dat je wel graag WIL eten, maar dat het niet lukt door de misselijkheid.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 06-06-2015, 15:44
ikxxx
Avatar van ikxxx
ikxxx is offline
Dat zal ik doen!
__________________
The soul is a hostige, trapped in his own body
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.