Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2015, 11:38
vers14
vers14 is offline
hallo, (volgens mij hoort deze topic hierbij?)
ik ben jaren geleden (6-8 jaar geleden) seksueel misbruikt geweest door mijn oudere neef, nu zit ik er na al die jaren over na te denken om het tegen mijn ouders te zeggen en aan te geven bij de politie, maar mijn vraag is hoe pak je dit aan en is deze verklaring na al die jaren nog geldig?, wat als ik me niet alles meer herinner? (PS: ik ben nu 14 jaar)
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 12:07
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Zedenmisdrijven met kinderen verjaren niet meer sinds een paar jaar dus je kunt nog steeds aangifte doen. Het is misschien wel beter om het eerst tegen je ouders te zeggen en daarna samen naar de politie te gaan. Als je denkt dat het je helpt om het te verwerken zou ik het zeker doen. Vooral omdat de kans bestaat dat hij het vaker gaat doen of gedaan heeft. Naamzoek Axel11. Sterkte.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 12:21
vers14
vers14 is offline
dankje voor de reactie, ik denk er sterk over na maar ik ben bang voor de reactie van mijn ouders, mijn vader heeft me ooit gezegd 'als er jouw iemand misbruikt zal ik die persoon iets aandoen' klinkt mss wel raar maar mijn vader kan echt kwaad worden, er bestaat dan wel een kans dat ik mijn familie kwijt raak omdat zijn moeder mijn doopmeter is, ik ben ook bang dat als ik niet alle vragen kan beantwoorden aan de politie dat we de zaak mss verliezen
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 12:30
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Dat het door een familielid is gedaan maakt het inderdaad niet makkelijker vooral omdat de kans bestaat dat je sommige familieleden wellicht niet meer zult zien. Of je vader echt agressief tegen je neef zal doen is moeilijk te voorspellen. Hou er wel rekening mee dat als je aangifte doetbij de politie er waarschijnlijk pijnlijke vragen zullen worden gesteld.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 12:36
vers14
vers14 is offline
ja en wellicht komt de vraag van 'heb je je verzet' maar deze vind ik moeilijk om te beantwoorden ten eerste is het lang geleden en ten tweede aan zo'n leeftijd besef je dat nog niet
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 12:46
vers14
vers14 is offline
mss als ik het zeg aan mijn ouders en daarna aan de politie ,dat ik het dan beter kan verwerken doordat ik het niet meer opkrop en mijn problemen niet meer alleen moet dragen
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 13:04
Verwijderd
Of je je hebt verzet maakt niet uit. Bij de politie weten ze echt wel dat een kind van zeven nog niet beseft wat er gaande is en vaak het ondergaat of meewerkt uit angst of omdat ze niet beter weten. En ik denk dat je ouders dat ook wel begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 14:02
vers14
vers14 is offline
en wat als er mensen zijn die me niet geloven of die denken dat ik verzonnen heb? en als mijn neef het ontkent wat dan?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 14:07
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik denk dat ze je wel serieus nemen. Tenzij je normaal heel veel leugens vertelt, maar daar ga ik niet vanuit
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 14:14
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Dat is dan jammer voor die mensen. Zelfs als het uiteindelijk niet tot een veroordeling komt omdat het niet meer bewijsbaar is zou het hopelijk voor jou toch beter zijn dat je er niet langer mee rond hoeft te lopen.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 19:06
vers14
vers14 is offline
ok, maar bij ons is het co-ouderschap en ik denk toch dat ik zal wachten tot ik bij mijn mama ben, dan kan ik het op mijn eigen tempo vertellen
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 20:29
Verwijderd
Goed dat je er aangifte van wilt doen het zal je zeker helpen denk ik.
Ik denk dat heel veel ouders zoiets zeggen over mogelijke daders die hun kinderen mogelijk iets aan doen als ze daarover nadenken, dat kan je hem niet kwalijk nemen. Wie weet reageert hij heel anders. Maar om het eerst met je moeder te bespreken klinkt goed.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 20:54
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Aangifte doen, eerlijk antwoorden op vragen van de politie (dat je iets niet meer weet is gezien je leeftijd toen en de verstreken tijd helemaal niet gek).

Je moet er inderdaad rekening meehouden dat ze je veel vragen zullen stellen en dat ze ook zullen kijken of je nog (intieme) details weet. Waarschijnlijk zul je over langere tijd meerdere keren bevraagd worden: vertel dus alleen wat je echt nog weet. Als je inconsistent gaat verklaren, is de zaak vaak over.

Als je nog ander bewijs ofzo hebt, moet je dat zeker meenemen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 21:11
vers14
vers14 is offline
echt bewijs heb ik niet, buiten mijn verhaal dan ,maar dat is niet echt een bewijs denk ik, weet wel nog ongeveer wat er toen gebeurde en dat ik hem iets moest beloven en hoe oud ik ongeveer was maar bewijs heb ik niet
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 21:14
vers14
vers14 is offline
en dit klinkt mss wel wat egoïstisch ,maar ik denk dat de vakantie wel wat verpest zal zijn daardoor maar hoe langer ik wacht hoe meer ik mss vergeet van die hele zaak wat negatief en positief kan zijn
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 21:17
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
De officier van justitie moet uiteindelijk besluiten of hij/zij iets met je aangifte gaat doen, dat is vrijwel onmogelijk door ons hier goed te beoordelen. Aangifte doen is daarvoor de enige manier.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 21:20
vers14
vers14 is offline
en hebben jullie mss tips ofzo voor als ik het wil vertellen tegen m'n ouders?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 21:21
vers14
vers14 is offline
en zou het dan een mogelijkheid zijn om bij de politie met een vrouwelijk iemand te spreken? of kan dat niet?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 21:33
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
en zou het dan een mogelijkheid zijn om bij de politie met een vrouwelijk iemand te spreken? of kan dat niet?
Kun je om vragen, wel gelijk bij het telefonisch een afspraak voor de aangifte maken vragen dan. Niet overal/altijd zal het mogelijk zijn een vrouwelijke (zeden)rechercheur in te zetten.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2015, 19:28
vers14
vers14 is offline
ok dankje voor jullie reacties
Met citaat reageren
Oud 01-08-2015, 19:30
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Sterkte!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 01-08-2015, 20:40
vers14
vers14 is offline
dankje, heb trouwens al gezegd tegen mijn mama dat ik haar morgen wil spreken (omdat ik nu nog bij mijn papa ben), dus nu zal het wel rap gaan denk ik, maar ik blijf me zorgen maken om mijn papa als hij het hoort --> mss gebeurt er iets ofzo, geen idee wat er zal gebeuren, jammer genoeg is het niet voorspelbaar.
en ik heb mijn hele verhaal opgeschreven in mijn dagboek die ik dan morgen zal laten zien aan mijn mama, dat zal voor mij iets makkelijker gaan denk ik
Met citaat reageren
Oud 01-08-2015, 20:57
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Slim dat je alles voor jezelf opgeschreven hebt, als je dan door spanning dichtklapt kan je daarop terugvallen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-08-2015, 11:33
vers14
vers14 is offline
dankje voor jullie reacties allemaal, heb het vanochtend vertelt aan mijn mama en zijn naar de politie gegaan. ikzelf mocht geen verklaring afleggen omdat ik minderjarig ben, maar mijn mama wel, nu afwachten wat het uit wijst.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2015, 11:41
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Kon je hiervoor op zondag bij de politie terecht?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-08-2015, 18:45
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Kom je uit België, vers14?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2015, 19:17
vers14
vers14 is offline
@Elin3 --> ja, wel in een andere gemeente
@Axel11 --> ja, waarom?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2015, 19:26
vers14
vers14 is offline
en bij de aangifte heeft mijn vader totaal anders gereageerd, in de rampzalige zin. eerst en vooral geloofde hij me niet, hij had een afspraak met iemand die hij kende en is er ook geen gegaan, daarna heeft hij mijn nonkel opgebeld om te zeggen dat we naar de politie zijn gegaan en dat wat ik zei niet waar was --> nu hebben ze dus al een advocaat, moet je normaal als vader je dochter niet vertrouwen?, nu stuurt hij de hele tijd sms'en en berichten op fb maar wat hij me heeft aangedaan (door die dingen dat ik juist zei), zal ik hem waarschijnlijk nooit vergeven en nooit nog vertrouwen, ik ben daarvoor te hard gekwetst
Met citaat reageren
Oud 03-08-2015, 19:31
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
@Axel11 --> ja, waarom?
Omdat in Nederland de politie je, ook als minderjarige, altijd zelf wil (ver)horen voordat ze iets gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2015, 19:41
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
en bij de aangifte heeft mijn vader totaal anders gereageerd, in de rampzalige zin. eerst en vooral geloofde hij me niet, hij had een afspraak met iemand die hij kende en is er ook geen gegaan, daarna heeft hij mijn nonkel opgebeld om te zeggen dat we naar de politie zijn gegaan en dat wat ik zei niet waar was --> nu hebben ze dus al een advocaat, moet je normaal als vader je dochter niet vertrouwen?, nu stuurt hij de hele tijd sms'en en berichten op fb maar wat hij me heeft aangedaan (door die dingen dat ik juist zei), zal ik hem waarschijnlijk nooit vergeven en nooit nog vertrouwen, ik ben daarvoor te hard gekwetst
Wat naar dat je vader zo negatief reageert. Misschien denkt hij dat het gewoon een puberale schreeuw om aandacht is? Jammer dat hij jou niet op je woord vertrouwd.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-08-2015, 20:46
vers14
vers14 is offline
@Alex11 : bij ons is het een materiele fout als ze dit doen, dan is de verklaring ongeldig
Met citaat reageren
Oud 03-08-2015, 21:09
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
@Alex11 : bij ons is het een materiele fout als ze dit doen, dan is de verklaring ongeldig
Hm ok, op de website van de Belgische politie staat wat anders, maar goed.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit misbruik(t)
HelpDavy
7 03-04-2017 21:30
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Misbruikte kinderen in jeugdgevangenis vernederd'
koelieboelie
29 01-11-2006 12:31
Psychologie seksueel misbruik door kinderen
Andora
113 07-06-2005 22:48
Psychologie Vragen seksueel misbruik
Angelos
23 12-04-2005 19:16
Verhalen & Gedichten Literatuur over misbruik
Maaike dus
7 06-12-2003 09:59
Levensbeschouwing & Filosofie Sexueel misbruik door priesters (afbreuk aan christendom)
Dissolute
12 20-06-2002 22:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28.