Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2004, 12:38
Verwijderd
hoe hoog schatten jullie de verschillende voetbalcompetities in in Europa, in verhouding tot elkaar? Je zou hiervoor de FIFA coëfficiënten ranglijst kunnen gaan gebruiken, maar ik heb zo mijn twijfels over deze lijst. bij deze mijn 'ranglijst':

1. Spanje --> bijna nooit sneuvelen Spaanse teams in de 1e ronde van de CL, zelfs Celta de Vigo en Sociedad zijn door, terwijl ze dit jaar toch onderin de middenmoot staan. Ook het feit dat een team als Valencia niet in de top4 eindigt, zegt iets.

2. Italie ---> vorig jaar 3 teams in de halve finale van de CL. inter valt wel wat tegen dit jaar. as roma lijkt weer on the up, maar zit dit jaar niet in de CL. perugia zit ook nog in de uefa cup, ondanks het feit dat het op degraderen staat.

3. Engeland ---> Chelsea, Arsenal en ManUnited doen het goed,
maar de andere teams vallen wat tegen in Europa, alleen Newcastle en Liverpool doen aardig mee af en toe.

4. Duitsland ---> Bayern Munchen doet het standaard goed in Europa (hoewel nu wat minder). Bovendien is Stuttgart ook een jong en sterk team. Wat betreft andere teams valt het wat tegen, vooral Dortmund valt terug.

5. Frankrijk ---> Vreemde competitie, Nantes wordt zo het ene jaar kampioen en strijd het volgende jaar tegen degradatie. In Europa presteert vooral Lyon (structureel) goed, ook Monaco viel me mee.

hierna word het dus al een stuk lastiger!!
turkse middenmoters hebben geweldige resultaten geboekt de afgelopen jaren, door in de uefa cup van rc lens en blackburn te winnen (met gemak!)
griekenland staat momenteel op 3 cl plaatsen, maar geen enkel team heeft het tot de 2e ronde gehaald, het lijkt erop dat griekse voetbal in een dip komt te zitten.
nederland zit al in een dip, alleen psv overwintert. feyenoord is momenteel gewoon een stuk minder dan het afgelopen jaren was. ajax heeft ook ondermaats gepresteerd in europa dit jaar, maar was vorig jaar wel dik oke.
portugal horen we niet veel van. alleen porto zit af en toe in de champions league, en doet het naar behoren.
polen en tsjechie doen het goed in de uefa cup (feyenoord, kaiserslautern, hertha en man. city eruit), maar weet niet of dat incidenten zijn.

pfoe wat lul ik veel maarre vertellen jullie nou eens (als het niet te veel werk is wat volgens jou de goede volgorde is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2004, 12:56
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Denk dat Spanje, Italië en Engeland iig tot de beste landen van de wereld horen in welke volgorde ben ik nog niet helemaal over uit.
Denk Italië op 1, Engeland op 2 en Spanje op 3, maar dat zeg ik omdat ik kijk naar het aantal club wat "over het algemeen" kampioen kan worden in hun land.
Duitsland is een goeie 4de en of Frankrijk bij de beste 5 hoort, denk het niet denk dat dat net zo goed Nederland daar zou kunnen staan.
Ken de Franse competitie niet echt maar volgens mij is die nou niet echt heel veel beter dan de Nederlandse.
De topspelers van Frankrijk spelen ook bijna allemaal buiten Frankrijk net als de Nederlandse topspelers veel verschil zie ik er niet echt tussen.
Denk dat Schotland, Tjechië, België, Portugal Turkije ook redelijk hoog staan maar weer onder Frankrijk/Nederland.
En landen als Polen, Oostenrijk en Zwitserland die zullen daar weer onder staan.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 13:38
ZlatanSuperJood
Avatar van ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 14-02-2004 @ 13:56:
Denk dat Spanje, Italië en Engeland iig tot de beste landen van de wereld horen in welke volgorde ben ik nog niet helemaal over uit.
Denk Italië op 1, Engeland op 2 en Spanje op 3, maar dat zeg ik omdat ik kijk naar het aantal club wat "over het algemeen" kampioen kan worden in hun land.
Dan zou Engeland op drie komen, lijkt me. Daar is het bijna altijd een strijd tussen Manchester en Arsenal (en nu dan mischien Chelsea). Andere clubs doen leuk mee, mar komen meestal toch wat te kort.
In Italie en Spanje zijn er meerder clubs die kampioen kunnen worden. Toch denk ik dat de Spaanse competitie het sterkst is, aangezien de laaggeklasseerde Spaanse teams beter zijn dan de kleintjes in Italie..

Duitsland op 4, daarachter komt een aantal landen, waaronder Nederland, dat geregeld wat leuks kan laten zien, maar niet bij de echte top hoort..
__________________
"Een juichtoon dav're langs de velden, Voor ons dierbaar Rood en Wit! De ploeg der dapp're Meersche helden,Onze vreugd en trots bezit!"
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 14:57
Verwijderd
Citaat:
EmilioFCG schreef op 14-02-2004 @ 13:56:
Duitsland is een goeie 4de en of Frankrijk bij de beste 5 hoort, denk het niet denk dat dat net zo goed Nederland daar zou kunnen staan.
Ken de Franse competitie niet echt maar volgens mij is die nou niet echt heel veel beter dan de Nederlandse.
De topspelers van Frankrijk spelen ook bijna allemaal buiten Frankrijk net als de Nederlandse topspelers veel verschil zie ik er niet echt tussen.
mmz utrecht - auxerre gezien??
dit jaar ook weer 2 teams door in de champions league
sochaux maakt dortmund met 4-0 in in de uefa cup

in ieder geval doen ze het dit jaar stukken beter dan wij het doen. bovendien zegt het ook wel iets dat kalou van een topclub in nederland naar een franse subtopper gaat (want auxerre doet niet structureel mee om de landstitel).
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 15:08
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik denk over de laatste 5 tot 10 jaar genomen:
1. Spanje
2. Engeland
3. Italië
4. Duitsland
5. Frankrijk
6. Portugal
7. Nederland
8. België
9. Turkije
10. Schotland
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 15:09
ZlatanSuperJood
Avatar van ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Citaat:
STUFF schreef op 14-02-2004 @ 15:57:
bovendien zegt het ook wel iets dat kalou van een topclub in nederland naar een franse subtopper gaat (want auxerre doet niet structureel mee om de landstitel).
Feyenoord wel?

__________________
"Een juichtoon dav're langs de velden, Voor ons dierbaar Rood en Wit! De ploeg der dapp're Meersche helden,Onze vreugd en trots bezit!"
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 15:13
Verwijderd
Citaat:
ZlatanSuperJood schreef op 14-02-2004 @ 16:09:
Feyenoord wel?


hahaha
tot vorig jaar nog wel
nu doen ze structrueel mee om de 8e plaats
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 17:02
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Bij de FIFA-coefficienten lijst gaat het over de hele wereld. Je bent dus in de war met die van de UEFA.
Mijn FIFA-ranglijst:
Spanje
Engeland
Italie
Brazilie
Frankrijk
Argentinie
Turkije
Nederland
Portugal
Schotland
Griekenland
Rusland
Mexico
Tsjechie
Belgie
Oekraine
VS
Polen
Zwitserland

(ik ben er vast wat vergeten)
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 17:05
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Hoe kun jij zo goed oordelen over die landen?
Ik bedoel zie jij wel es wat daarvan ofzo? Ik namelijk niet
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 17:17
Verwijderd
ik denk dat de top van Italie het sterkst is van Italie-Spanje-Engeland. Maar als ik naar de gehele competitie kijk denk ik toch dat Spanje de sterkste competitie heeft. Daarna dus Italie, op de derde plaats Engeland.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 18:32
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 14-02-2004 @ 18:05:
Hoe kun jij zo goed oordelen over die landen?
Ik bedoel zie jij wel es wat daarvan ofzo? Ik namelijk niet
De westerse landen natuurlijk wel, de oost-blok landen via de reputatie en de beelden uit de UEFA-Cup en de Latijns-Amerikaanse landen via de voortgebrachte-spelers, de Copa Libertadores, ESPN en de reputatue.
Maar goed ik vang er niet heel erg veel van op, nee.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 18:38
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Alexanchez schreef op 14-02-2004 @ 19:32:
De westerse landen natuurlijk wel, de oost-blok landen via de reputatie en de beelden uit de UEFA-Cup en de Latijns-Amerikaanse landen via de voortgebrachte-spelers, de Copa Libertadores, ESPN en de reputatue.
Maar goed ik vang er niet heel erg veel van op, nee.
Ah oke
Bedoelde er verder niks mee was alleen ff benieuwd hoe je aan de informatie erover kwam enzo.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 12:21
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
In Italie gaat verschrikkelijk veel geld in voetbal "dat er niet is"... Dat is ook de reden waarom er zo verschrikkelijk veel echt grote namen in Italie spelen. Het prestatieniveau is wel laag (in verhouding dan), dit kan met meer factoren te maken hebben, echt goed beoordelen kan ik dat niet. Spanje vind ik ook wat tegenvallen. Ik denk toch dat die 2 de eerste twee plaatsen bezetten en daarna Engeland komt.

Engeland speelt z'n eigen voetbal, wat heel mooi kan zijn in de FA Premier League, maar vaak wat klungelig voetbal wordt in de Champions League, bijvoorbeeld. De grote clubs (Manchester, Arsenal en Chelsea) kunnen nog wel aardig presteren in het buitenland, maar de andere clubs lopen toch vaak tegen het irritante "overneemvoetbal" van de buitenlandse clubs aan.

Newcastle tegen NAC was natuurlijk hardstikke mooi en dan zie je ook dat NAC gewoon niet meekan op internationaal niveau. Dan komen we ook bij Nederland uit en hierover kan ik eigenlijk alleen zeggen dat we maar 1 club hebben die vrij constant internationaal voetbal kan spelen, dat is ajax. Dit jaar heeft ajax wat moeite gehad in de CL, maar dat betekende in dit geval niet per se dat ajax onder niveau presteerde.

PSV is toch een lachertje in de CL, ik zie het graag hoor, dat ze doorgaan, maar veel stelt het niet voor natuurlijk. Feyenoord kan aardig mee in de UEFA Cup, maar met de instelling die ze dit jaar getoond hebben lukt dat ook niet. NAC is er dus niet klaar voor, dat lijkt me duidelijk. NEC speelde nog een aardig potje, met het geluk dat ze een uitgoal maakte hebben ze eigenlijk de thuiswedstrijd simpel gehouden, 1 - 0 moet het worden... Dat werd het dan niet en dat zegt ook wel wat over het niveau waar ze op spelen, voor de meesten eerste keer Europa. Jammergenoeg moet je dan concluderen dat er maar 1 front is waar ze stuklopen, de aanval. Dan heb je FC Utrecht natuurlijk, leuk spel, lekker een stevig potje voetbal, het nodige geluk en ze laten nog wat zien ook. Het is goed voor een glimlach, maar echt veel hebben ze in feite ook niet laten zien...

Duitsland presteert wel boven het niveau van Nederland, omdat ze een sterke voorhoede hebben die meekunnen op internationaal gebied, een groot aantal clubs dus...

Frankrijk presteert beter in de UEFA dan in de CL, over het algemeen, maar het is niet onaardig. Dan ga je toch al gauw naar landen als Polen en Tsjechie. Voornamelijk die 2 landen hebben nog wel wat inbreng in de UEFA Cup, bijvoorbeeld. Slim voetbal en hun eigen kwaliteiten. Kunnen een stevige voet plaatsen en zijn daardoor goed voor een paar rondes.

Andere landen, Belgie heeft hier en daar wel wat in te brengen, turkije de laatste tijd ook wel, maar verder stelt het geloof ik niet zoveel voor...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 12:34
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-02-2004 @ 13:21:

Frankrijk presteert beter in de UEFA dan in de CL, over het algemeen, maar het is niet onaardig. Dan ga je toch al gauw naar landen als Polen en Tsjechie. Voornamelijk die 2 landen hebben nog wel wat inbreng in de UEFA Cup, bijvoorbeeld. Slim voetbal en hun eigen kwaliteiten. Kunnen een stevige voet plaatsen en zijn daardoor goed voor een paar rondes.

Andere landen, Belgie heeft hier en daar wel wat in te brengen, turkije de laatste tijd ook wel, maar verder stelt het geloof ik niet zoveel voor...
Dus jij schat landen als Tsjechie en Polen hoger in dan landen als Turkije, Portugal en Griekenland?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 12:36
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Alexanchez schreef op 15-02-2004 @ 13:34:
Dus jij schat landen als Tsjechie en Polen hoger in dan landen als Turkije, Portugal en Griekenland?
Nee, die spreken me gewoon wat meer aan. Ik vind het verder naar onder steeds meer naar elkaar neigen en onderscheid maken is niet nodig, het is toch per seizoen verschillend
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 15:00
Uitgeluld
Avatar van Uitgeluld
Uitgeluld is offline
1. Engeland
2. Spanje
3. Italië
4. Nederland
5. Duitsland
6. Frankrijk
7. Portugal
8. België
9. Turkije
10. Schotland
__________________
VAK 410->RED&WHITE FIGHTERS
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Uitgeluld schreef op 15-02-2004 @ 16:00:
1. Engeland
2. Spanje
3. Italië
4. Nederland
5. Duitsland
6. Frankrijk
7. Portugal
8. België
9. Turkije
10. Schotland
Nederland voor Duitsland
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 15:24
Uitgeluld
Avatar van Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 15-02-2004 @ 16:02:
Nederland voor Duitsland
Jah, in Duitsland is er wel meer geld, maar ik vind t niet zo'n spectaculaire en goede competitie...
__________________
VAK 410->RED&WHITE FIGHTERS
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-02-2004, 17:44
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
Uitgeluld schreef op 15-02-2004 @ 16:00:
1. Engeland
2. Spanje
3. Italië
4. Nederland
5. Duitsland
6. Frankrijk
7. Portugal
8. België
9. Turkije
10. Schotland

Turkije zo laag??? Nog onder Belgie???
En Nederland boven Duitsland en Frankrijk?
Je zou gewoon de spelers bij elkaar weg moeten strepen (de goede spelers van een topclub zeggen niets over de strijd onderin, maar goed je kan het wel gebruiken) of je zou de onderste 5 teams van Nederland, Frankrijk en Duitsland in een competitie moeten stoppen. Dan kan je er vrijwel zeker van uit gaan dat Duitsland de meeste top5 plaatsen heeft, en frankrijk ook 1 of 2.

Maar je zou ook eens moeten kijken wat de topclubs in Turkije aan spelers en geld hebben, en wat ze in Europa presteren.

btw: vind je griekenland niet goed genoeg voor een top10 plaats? want die staat op de UEFA-ranglijst boven Nederland hoor.

btw nr.2 : hmm... ik ben Griekenland ook vergeten.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 17:46
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
Uitgeluld schreef op 15-02-2004 @ 16:24:
Jah, in Duitsland is er wel meer geld, maar ik vind t niet zo'n spectaculaire en goede competitie...
Eerlijk gezegd denk ik dat Duitsland na Engeland en Turkije de competitie heeft met de meeste spectakel.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 18:10
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
Alexanchez schreef op 15-02-2004 @ 18:46:
Eerlijk gezegd denk ik dat Duitsland na Engeland en Turkije de competitie heeft met de meeste spectakel.
dat meen je niet, is toch een grapje zeker.

De wedstrijd van het Duits voetbal bekijk ik nog wel eens aan de bar in de kantine van de plaatselijke voetbalclub, veel wedstrijden zijn echt niet om aan te zien.

Een delegatie van mijn club, is naar Schalke geweest, het was één groot feest, de wedstrijd was echter niet om aan te zien, hetgeen niet echt een probleem was, bier maakt een hoop goed.
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 18:26
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 15-02-2004 @ 19:10:
dat meen je niet, is toch een grapje zeker.

De wedstrijd van het Duits voetbal bekijk ik nog wel eens aan de bar in de kantine van de plaatselijke voetbalclub, veel wedstrijden zijn echt niet om aan te zien.

Een delegatie van mijn club, is naar Schalke geweest, het was één groot feest, de wedstrijd was echter niet om aan te zien, hetgeen niet echt een probleem was, bier maakt een hoop goed.
Huh ... Ik ben een vaste kijker van RTL5's Engels & Duits voetbal, en dat is goed vertoeven daar. Veel mooie goals, veel gele en rode kaarten en vooral veel spanning. Zeker vergeleken met andere toplanden zoals Italie, Frnakrijk en in dit verband in mindere maten Spanje vind ik de Duitse comnpetitie erg spectaculair.

Maar een wedstrijd van Schalke staat noiet symbool voor het Duitse voetbal. Op Jorg Bohme's schot na, vind ik Schalke ook niet zo spectaculair. Maar naar spelers als Rosicky, Micoud, Koller, Lucio, Ballack, Ze Roberto, D'Allesandro en Kuranyi kijk ik altijd om verschillende redenen erg graag.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 00:05
Litmanen
Avatar van Litmanen
Litmanen is offline
Citaat:
Alexanchez schreef op 14-02-2004 @ 19:32:
De westerse landen natuurlijk wel, de oost-blok landen via de reputatie en de beelden uit de UEFA-Cup en de Latijns-Amerikaanse landen via de voortgebrachte-spelers, de Copa Libertadores, ESPN en de reputatue.
Maar goed ik vang er niet heel erg veel van op, nee.
Hoe kijk jij naar ESPN? Via de schotel? Ik zou het graag willen weten, want ben ook wel geïnteresseerd in de Amerikaanse sportzender.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 09:54
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
Litmanen schreef op 21-02-2004 @ 01:05:
Hoe kijk jij naar ESPN? Via de schotel? Ik zou het graag willen weten, want ben ook wel geïnteresseerd in de Amerikaanse sportzender.
Tegenwoordig via Digital TV, maar ik ken het vooral van m'n vakanties.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 21:27
Verwijderd
Engeland
Spanje
Italie
Duitsland
Frankrijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:40.