Oud 04-11-2006, 15:30
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
hallo,
ik heb al een geruime tijd pijn in mijn knie. Ik heb het niet constant, maar wel redelijk vaak. In het uiterste puntje van mijn knieschijf aan de rechterkant zit de pijnlijke plek. Ik weet dat jullie waarschijnlijk zullen zeggen dat ik naar de dokter zal moeten voor een diagnose etc, maar ik hoopte eigenlijk dat jullie me eerst verder zouden kunnen helpen.
Zou het bijvoorbeeld kwaad kunnen om hier gewoon mee rond te lopen. Want misschien is het ook wel zo dat mijn pijngrens veel lager ligt dat bij anderen mensen (?) en iets wat ik dan als heel pijnlijk ervaar, voelen anderen nauwelijks.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 11:52
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Pijn in knie komt vaak voor, dr valt trouwens meestal niet iets aan te doen. Gaat vanzelf over.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 12:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 05-11-2006 @ 12:52 :
Pijn in knie komt vaak voor, dr valt trouwens meestal niet iets aan te doen. Gaat vanzelf over.
Wat een grote bullshit.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 12:46
light fighter
light fighter is offline
Wat de ts beschrijft komt mij erg bekend voor. Als ik jou was zal ik wel naar de huisarts gaan aangezien pijn in je knie gewoon kut is.
Ben je een tijd geleden gevallen of een ongelukje gehad met sporten of iets dergelijks??
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 13:32
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 05-11-2006 @ 13:32 :
Wat een grote bullshit.
Het hoeft ook niet over te gaan

Maar er was ergens in Engeland, (oxford cambridge geen id meer) een onderzoek geweest naar pijn in je knie. Dat is een vaak voorkomend pijn bij jongeren.
Er waren 3 mogelijkheden die normaal gesproken werden toegepast bij pijn in knie.
Niks doen
Vocht afnemen
Vocht afnemen en stukje van weefsel afschaven

De groep waarbij niks werd gedaan, deed het in alle opzichten beter

Btw pin me niet vast aan wat ik net hebt gezegd, dat college was ook alweer lang geleden
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 13:43
Verwijderd
Het zou inderdaad gewoon adolescentenkniepijn kunnen zijn.
Dat komt vooral voor bij meisjes van 13-15 jaar (maar ook wel bij jongens en ook wel bij mensen van 12-18 jaar). Het is pijn aan je knieschijf die erger wordt als je hurkt, fietst of traploopt. Je knie is dan niet opgezwollen, je kunt hem wel gewoon normaal buigen en je hebt ook niet het gevoel alsof je 'door je knie zakt' als je je been neerzet.
Klopt dit met jouw kniepijn, Barones? Want dan gaat het inderdaad vanzelf over, maar dat kan wel twee jaar duren.
De oorzaak van adolescentenkniepijn is niet zeker, misschien heeft het iets met het stoppen van de groei te maken.

Als je knie wel opgezwollen is (= zichtbaar dikker dan de andere knie), je hem niet goed kunt bewegen of je er doorheen zakt, of je een verdikkinkje voelt op de plaats waar het pijn doet, moet je toch wel naar de dokter.

Laatst gewijzigd op 05-11-2006 om 13:48.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 14:12
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Ik heb ook vrijwel altijd pijn in mn knie, en het meest in mn linkerknie dan in mn rechter, hoewel die ook vaak pijn doet.
Ik denk niet dat het adolescentie pijn is bij mij, want die periode ben ik al voorbij.

Bij mij is het het gevoel van als je moet uitrekken, en normaal gesproken als je je dan uitrekt, dan knakt het en trekt het gevoel weer weg. Bij mij blijft dat gevoel dan en uiteindelijk wordt het een zeer zeurderige pijn waarbij het niet uitmaakt hoevaak ik mn knie uitrek en in wat voor houding ik m hou (recht gestrekt of gebogen).
Ik krijg het vaak snachts, en dan ga ik op mn buik liggen en dan trekt de pijn weer weg. Als ik het overdag krijg, kan ik nix doen. Dan moet ik het gewoon maar zien uit te houden.
Ik heb wel gemerkt dat ik er dan het minste last van heb, als ik blijf bewegen. Hoewel dat ook niet alles is.

Ik denk zelf dan weer aan reuma, al heb ik geen id hoe dat zou moeten voelen. Maar mijn oma had het, en ikzelf heb een grote kans dat ik er last van zal gaan krijgen op latere leeftijd.
Dat is al zo geconstateerd bij mij.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn bij mij? Of het idd reuma zou kunnen zijn, of dat het iets anders is?
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 14:42
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
XQseMe2 schreef op 05-11-2006 @ 15:12 :
Ik denk zelf dan weer aan reuma, al heb ik geen id hoe dat zou moeten voelen. Maar mijn oma had het, en ikzelf heb een grote kans dat ik er last van zal gaan krijgen op latere leeftijd.
Dat is al zo geconstateerd bij mij.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn bij mij? Of het idd reuma zou kunnen zijn, of dat het iets anders is?
Hoe gaat dat in de ochtend bij het opstaan? Ben je dan stijf in je knieen of andere gewrichten? Het kan natuurlijk altijd reuma zijn (temeer omdat je oma het ook had), maar er zijn wel meer afwijkingen die dit kunnen geven. Daarnaast begint reuma heel vaak in de vingers. Hoe is het daarmee? En zijn er geen zwellingen of roodheid op je knieen waarneembaar?
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 14:53
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 05-11-2006 @ 14:32 :
Het hoeft ook niet over te gaan

Maar er was ergens in Engeland, (oxford cambridge geen id meer) een onderzoek geweest naar pijn in je knie. Dat is een vaak voorkomend pijn bij jongeren.
Er waren 3 mogelijkheden die normaal gesproken werden toegepast bij pijn in knie.
Niks doen
Vocht afnemen
Vocht afnemen en stukje van weefsel afschaven

De groep waarbij niks werd gedaan, deed het in alle opzichten beter

Btw pin me niet vast aan wat ik net hebt gezegd, dat college was ook alweer lang geleden
Wat je zegt klopt, maar zoals ik ben die fase allang weer voorbij. En mijn pijn in mn knie betekent wel slijtage. Je weet niet eens hoe oud TS is, dus ik vond het een beetje kort door de bocht.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 14:55
Verwijderd
ik meen me te herinneren dat TS ooit zei dat ze 15 was, maar ik weet niet hoe lang dat geleden is maar ik ben dus uitgegaan van 15 of 16
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 19:45
Allochthony
Avatar van Allochthony
Allochthony is offline
Ik heb een hele tijd (toen ik al een tijd bezig was met trainen) last van mijn beide knieën gehad, erg kut, daardoor ging ik in plaats van door mijn knieën gebogen staan om zware dingen op te tillen, wat op zijn beurt weer slecht voor je rug is...

Goed op blijven letten dus
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 19:50
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
Citaat:
Sarah schreef op 05-11-2006 @ 14:43 :
Het zou inderdaad gewoon adolescentenkniepijn kunnen zijn.
Dat komt vooral voor bij meisjes van 13-15 jaar (maar ook wel bij jongens en ook wel bij mensen van 12-18 jaar). Het is pijn aan je knieschijf die erger wordt als je hurkt, fietst of traploopt. Je knie is dan niet opgezwollen, je kunt hem wel gewoon normaal buigen en je hebt ook niet het gevoel alsof je 'door je knie zakt' als je je been neerzet.
Klopt dit met jouw kniepijn, Barones? Want dan gaat het inderdaad vanzelf over, maar dat kan wel twee jaar duren.
De oorzaak van adolescentenkniepijn is niet zeker, misschien heeft het iets met het stoppen van de groei te maken.

Ja die beschrijving klopt wel zo ongeveer. Maar het is niet zo dat ik pijn heb over mijn gehele knieschijf. Alleen de rechter punt. En het is niet altijd aanwezig.

edit: ik ben 17
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 06:36
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
DDM schreef op 05-11-2006 @ 15:42 :
Hoe gaat dat in de ochtend bij het opstaan? Ben je dan stijf in je knieen of andere gewrichten? Het kan natuurlijk altijd reuma zijn (temeer omdat je oma het ook had), maar er zijn wel meer afwijkingen die dit kunnen geven. Daarnaast begint reuma heel vaak in de vingers. Hoe is het daarmee? En zijn er geen zwellingen of roodheid op je knieen waarneembaar?
Als ik sochends opsta & uitrek, knakt alles aan alle kanten.
Wat mn knieën verder betreft, zijn er geen zwellingen te zien en rood is het ook niet. En met mn vingers zit het so far nog goed, maar ik weet dat ik eigenlijk oefeningen alvast zou moeten gaan doen omdat het op latere leeftijd naar voren zal komen.

Toch vroeg ik het me af ivm mn knieën, want ik vraag me af wat dat dan is. Gister ook weer de hele dag last van gehad, en pas van8 over gegaan omdat ik weer op mn buik ging liggen.
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Pijn knieholte
Ilona1
2 29-11-2006 18:35
Lichaam & Gezondheid knie
vosje16
5 24-06-2006 11:11
Lichaam & Gezondheid Pijn aan knie
Brammetje-88
3 22-10-2005 23:03
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #36
rare kwast
492 27-08-2005 21:40
Lichaam & Gezondheid Pijn in bovenarm
Madeleine1985
1 04-07-2005 10:18
Lichaam & Gezondheid Pijn in droom?
11568
27 14-05-2005 12:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:18.