Oud 08-11-2006, 08:37
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
De laatste tijd heb ik echt altijd wanneer ik slaap een slapende arm. Als ik dan 's nachts wakker word tintelt het vanaf mijn eleboog to mijn vingers, met name de middelvinger, wijsvinger en pink, mocht dat er iets toe doen. (Het gaat om mijn rechter arm, en dan dus vooral de 'buitenkant' van die arm, allemaal van mij uit gezien natuurlijk.)

Het voelt heel raar, maar het doet zeker geen pijn, of iets dergelijk. Meestal zwaai ik zo wat met die arm in het rond of ik til hem simpelweg de lucht in en dan is het over.

Volgens mij heb ik dit al best lang, maar niet zó vaak als nu. Volgens mij (want ik ben er op gaan letten) maakt het zelfs niet uit in welke houding ik lig. Dus dat vind ik al met al maar vreemd, ik hoop dat jullie weten hoe het komt, hoe je het kan voorkomen, of het schadelijk is, of een bezoek aan de huisarts aan te raden is, enzovoorts.

Dank.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 08:49
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik denk dat je onbewust in je slaap toch een houding aanneemt die de bloedtoevoer aan je arm afknelt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 17:16
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Ik had dat een poosje geleden ook steeds. Iedere nacht werd ik wel een paar keer wakker omdat ik mijn linkerarm niet meer voelde (en dus ook niet kon bewegen). Pas na goed wrijven enzo 'deed' hij het weer. Verder tintelden mijn handen steeds, of ze sliepen.

Ik ben toen naar een cranio-sacraal therapeut geweest. Die had het echt zo verholpen. Er bleek iets vast te zitten in mijn nek, waardoor een zenuw afgekneld werd.

Was niets ernstigs dus bij mij. Hij zei ook dat het echt niet iets was waar ik me zorgen over moest maken. Het is trouwens ook niet meer teruggekomen na dat bezoekje.

Ik zou zelf niet zo snel naar de huisarts gaan met zoiets. Ik heb het idee dat onze huisarts helemaal niet zou denken aan een zenuw in je nék die vastzit. Hij zou volgens mij eerder scans laten maken van je arm en dan alsnog niets vinden.

Hoop dat je er wat aan hebt
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 23:31
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Balance schreef op 08-11-2006 @ 09:49 :
Ik denk dat je onbewust in je slaap toch een houding aanneemt die de bloedtoevoer aan je arm afknelt.
^ klinkt als beknelde zenuw idd
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 00:00
Verwijderd
Misschien moet je eens kritisch naar je matras en kussen(s) kijken. Wanneer je matras bijna de grond raakt en je misschien met 3 kussens slaapt is er een grote kans op rug- en nekklachten, die kunnen resulteren in een slapende arm doordat de zenuwen worden afgekneld.

Een collega van mij (50+) had ook al tijden last van een soort van slapende hand. Na een MRI-scan bleek hij 3 hernia's te hebben in zijn nek. Dus blijf niet te lang met klachten rondlopen...
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe slaap jij met je partner?
Alifar
36 09-03-2010 10:47
Lichaam & Gezondheid Last van Arm tijdens slapen.
WillKillForSex
19 10-10-2004 18:38
Lichaam & Gezondheid op je arm slapen
vosje16
6 17-01-2004 14:33
Lichaam & Gezondheid Slapende ledematen als je slaapt
koelkastje
10 22-10-2003 13:51
Lichaam & Gezondheid verlamd gevoel in mun arm
lake bodom
7 19-04-2002 18:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.