Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2006, 16:02
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik werd vanmorgen wakker met een zere nek, wat nu alleen maar steeds erger wordt en naar 1 kant uitstraalt naar mijn schouder en schouderblad. Ik word er onderhand helemaal gek van, kan niet één houding vinden waarin ik het niet voel trekken. Heb het wel eens vaker (denk daar verkeerd liggen 's nachts), maar nu irriteert het me echt mateloos.

Heb er vanmorgen al een flinke tijd de warme douche op gezet en ben nu een kersenpitkussen aan het opwarmen, maar zijn er hier nog mensen met handige (huis-, tuin- en keuken) tips?

[Edit] Oke, de kersenpitkussen valt af, dat is niet helemaal goed gegaan. Iets met een magnetron, brandplekken en een brandlucht Dus dat gaat niet meer werken helaas.... Graag vervangende tips dus!
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.

Laatst gewijzigd op 30-12-2006 om 16:09.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 16:48
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Die kersenpittenzak heb je dan dus gewoon te lang in de magnetron gedaan? Kan je best nog een keer proberen, maar dan eerder d'r uit halen.

Verder een kol dragen of een sjaal om, ook binnenshuis. En je kan natuurlijk verschillende gels uitproberen voor je spieren, gewoon te verkrijgen bij de drogisterij.

En als je het vaker hebt, dan zou ik eens naar je kussen kijken. Probeer eens een ander kussen uit.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 17:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zo'n kersenpitkussen hoeft maar 90 seconden in een normale magnetron. Om oververhitting te voorkomen kan je er nog een glas water bij zetten. Wat bij mij een tijd lang goed geholpen heeft tegen een zere/stijve nek is insmeren met tijger/spierbalsem. Het wordt dan wel helemaal rood maar je kan het wat soepeler bewegen en je hebt minder pijn.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 17:35
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-12-2006 @ 18:17 :
Zo'n kersenpitkussen hoeft maar 90 seconden in een normale magnetron. Om oververhitting te voorkomen kan je er nog een glas water bij zetten. Wat bij mij een tijd lang goed geholpen heeft tegen een zere/stijve nek is insmeren met tijger/spierbalsem. Het wordt dan wel helemaal rood maar je kan het wat soepeler bewegen en je hebt minder pijn.
90 seconden maar?? Op de zak die ik had, stond dat ie in de magnetron moest op 700W, maximaal 25 minuten. Dus ik heb hem eerst maar eens 15 min. op 700W gedaan, maar toen ik na 10 min. ging kijken, zaten er dus gewoon brandgaten in!! Echt heel raar, maar had verder geen ervaring met die dingen, dus heb gewoon het advies op de zak gevolgd... Maar nee, hij is dus ook echt niet meer te gebruiken.

Die balsems en cremes zijn wel een goed idee, nog niet uitgeprobeerd, dus daar ga ik binnenkort maar wat van in huis halen denk ik
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 18:05
Lavender
Avatar van Lavender
Lavender is offline
90 seconden lijkt me ook wat weinig. Mijn kersenpitkussen mag maximaal 3 minuten in de magnetron op 700W, maar je kan anders je gebruiksaanwijzing nog even checken als je die tenminste nog hebt. (Indien niet kan je even internet raadplegen op de site van jouw kersenpit.)

Wat je nek betreft werkt een kersenpitkussentje bij mij echt wel goed. Meestal warm ik na een minuutje of twintig een tweede kussentje op (omdat je een kussentje nooit opnieuw mag opwarmen als hij niet volledig afgekoeld is) en als dat alles nog niet helpt, vraag ik aan iemand om wat voltaren emulgel te smeren.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 18:55
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Een goed kussen in bed helpt ook.
Heb zelf ook redelijk vaak last van een stijve nek.
Zijn oefeningen voor, daar wordt ie in het begin wel eerst stijver door, maar dan trekt het weg.
Kan die oefeningen nu niet vinden. Ze zijn redelijk simpel, maar is kut om het zonder plaatjes uit te leggen
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 19:40
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Massage, of is het niet zozeer (stijve) spierpijn?
anders scheelt dat echt een hoop hoor.

Je moet het sowieso niet té stil houden want daar wordt het niet beter van. Krijg je het alleen maar vaker.
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 21:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 30-12-2006 @ 18:35 :
90 seconden maar?? Op de zak die ik had, stond dat ie in de magnetron moest op 700W, maximaal 25 minuten.
Die van mij hoeft echt maar 90 seconden en dan is ie ook warm. Als je hem langer doet gaat het verbrand ruiken. In de oven moet het wel wat langer maar ook niet langer dan een paar minuten. Ik gebruikte hem een tijdlang om mijn bed voor te verwarmen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 21:55
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-12-2006 @ 22:51 :
Die van mij hoeft echt maar 90 seconden en dan is ie ook warm. Als je hem langer doet gaat het verbrand ruiken. In de oven moet het wel wat langer maar ook niet langer dan een paar minuten. Ik gebruikte hem een tijdlang om mijn bed voor te verwarmen.
Same here
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 22:52
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Heb het nog eens nagecheckt, maar die van mij moest volgens de beschrijving echt 25 minuten... Maar goed, ik had het toch ooit eens cadeau gekregen en nog nooit gebruikt, dus koop van de week wel ergens een nieuwe bij een fatsoenlijke drogist. Neem aan dat mijn nek dan wel weer beter is, maar gezien de positieve verhalen hier over een kersenpitkussen en het feit dat ik er toch wel vaker last van heb, wil ik dat in het vervolg zeker eens uit gaan proberen.

Heb niet zozeer het idee dat het de pijn is van een stijve nek, maar meer dat er ergens een spiertje beknelt zit. Vooral ook omdat het helemaal uitstraalt tot onder mijn schouderblad. Maar goed, ik hoop dat het morgen al weer wat beter voelt en ik ga straks even kijken hoe een massage voelt, gelukkig heb ik een vriend die dat heel goed kan
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 11:38
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Bij die volgende kersenpitenzak zou ik gewoon steeds even voelen hoe warm ie is en je niet aan de beschrijving houden.

En als iets echt bekneld zit en het houdt lang aan, dan zou je ook naar de huisarts kunnen gaan voor een verwijzing naar de fysio. Mijn moeder had dat namelijk ook in d'r nek en dat straalde helemaal uit naar d'r arm, ze kon bijna niks meer van de pijn. En de fysio gaf d'r wat oefeningen en hielp d'r houding wat te verbeteren en nou is het over.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 12:13
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-12-2006 @ 22:51 :
Die van mij hoeft echt maar 90 seconden en dan is ie ook warm. Als je hem langer doet gaat het verbrand ruiken. In de oven moet het wel wat langer maar ook niet langer dan een paar minuten. Ik gebruikte hem een tijdlang om mijn bed voor te verwarmen.
Als je het te lang doet dan trekt het vocht weg uit die pitjes en wordt ie gewoon té heet. Zonde
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 12:17
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Balance schreef op 31-12-2006 @ 12:38 :
Bij die volgende kersenpitenzak zou ik gewoon steeds even voelen hoe warm ie is en je niet aan de beschrijving houden.

En als iets echt bekneld zit en het houdt lang aan, dan zou je ook naar de huisarts kunnen gaan voor een verwijzing naar de fysio. Mijn moeder had dat namelijk ook in d'r nek en dat straalde helemaal uit naar d'r arm, ze kon bijna niks meer van de pijn. En de fysio gaf d'r wat oefeningen en hielp d'r houding wat te verbeteren en nou is het over.
Het gaat nu gelukkig al wel weer wat beter. De pijn in mijn nek is bijna weg, het zit nu vooral nog in mijn schouderblad. Ik zal het zeker eens in de gaten houden, al heb ik het gelukkig nog niet zo erg en zo vaak dat ik echt de behoefte heb aan een fysio. Overigens kun je daar tegenwoordig voor dit soort dingen zonder verwijzing naar binnen lopen, dus dat is dan wel weer handig Denk dat het toch gewoon aan een ongelukkige houding 's nachts ligt. De keren dat ik het heb, is het vaak na het slapen.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 20:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb mijn kersenpitkussentje destijds bij de Xenos gekocht voor iets van 7 euro ofzo en ik doe er al jaren mee
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Nekpijn
Verwijderd
16 18-11-2012 17:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.