Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2006, 19:37
Verwijderd
Ik heb sinds een paar weken opeens last van heel snel zweten onder mijn oksel. Hiervoor had ik er nooit last van, het is dus echt sinds een paar weken het geval. Vroeger kon ik bijv wel 3 dagen met een truitje doen, maar nu is het een paar uur nadat ik een truitje aan heb gedaan alweer nat.
Weet iemand wat de oorzaak hier van zou kunnen zijn?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 15:42
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Stress?
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 17:07
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Het kan het gevolg zijn van een onderliggende ziekte, maar die kans is natuurlijk klein. Meestal wordt het op idiopathische hyperhidrosis gegooid. Of te wel: Zweten door onbekende oorzaak. Komt vooral voor bij vrouwen van jouw leeftijd.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 18:03
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Heb ik ook sinds een tijdje, maar dan enkel aan mijn linkeroksel
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 18:43
Verwijderd
bij mij is het ook overdreven veel aan me rechteroksel en bij me linkeroksel nauwelijks, beetje vaag
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 18:50
Verwijderd
Ik heb dat de laatate tijd dus ook en alleen maar aan mijn rechteroksel. Idioot he?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 17:36
deleugen
deleugen is offline
Stress/angst. Ik heb dat ook al.. bijna 2 jaar. Kwam bij mij ook ineens op, maar sommige dagen heb ik er helemaal geen last van. Als ik gewoon relaxed zit heb ik er geen last van, en als ik slaap natuurlijk.
Kan aan schildklier liggen, maar hoeft helemaal niet.
Ik spuit er allemaal anti transpiratie spul en dat soort rotzooi op maar dat werkt ook niet echt.
Extra kleren meenemen en zwart / wit / gestreept dragen dan valt het ook minder op.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 03:02
Hourglass
Avatar van Hourglass
Hourglass is offline
Vreemd verschijnsel dit inderdaad, zelf wel eens laatst gehad dat ik opeens ging zweten van uit mijn oksels zomaar opeens toen ik achter de pc zat. Stress? zou kunnen inderdaad. Grappig onderwerp dit, niet bij stil gestaan nog.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 09:30
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
bij je oksel zit je hart meridiaan en als je energie nie helemaal goed stroomt, komt meestal door stress dus. Dan ga je zweten of krijg je het koud. Soms kan het zelfs pijn doen. Doe iets aan je stress, als je er jarenlang mee blijft zitten kan het voor ziekte zorgen.
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 20:54
bij
Avatar van bij
bij is offline
Ik had daar ook een paar jaar last van en ik denk dat het gewoon door stress/angst komt . Thuis had/heb ik nergens last van ;dan was het ineens over, dus twas wel duidelijk dat het niet iets puur lichamelijks was.

Gek genoeg had ik het ook vaak als ik naar de lama's keek en dat ik dan keihard ging lachen maar dan was het niet van de warmte want ik kon het dan ook wel tegelijkertijd koud hebben (wat bij mij meestal het geval was- zweten met kou- echt bizarre combinatie aangezien zweten is om je lichaam af te koelen) .

Sterkte ermee het komt wel goed !
__________________
z.o.z.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 15:18
deleugen
deleugen is offline
Idd dat je het warm/koud hebt Maar, hoe kom je dan van je stress af? Ik zit al in een soort therapie daar had k 1 of andere oefening voor normale ademhaling geleerd, dat helpt opzich wel, maar je kan niet overal die oefening doen...
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 15:27
Anki
Avatar van Anki
Anki is offline
Ik zweete vroeger ook redelijk vaak, en dat kwam door stress.
Ik heb toen een flacon gekocht van Odorex Extra Dry.. Dat doe je op een watje en dat dep je onder je oksel.
En ik geloof dat dat ook echt het enige is wat helpt. Bij mij tenminste !
__________________
Tsja...nou zeg...
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 22:05
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
Anki schreef op 28-12-2006 @ 16:27 :
Ik zweete vroeger ook redelijk vaak, en dat kwam door stress.
Ik heb toen een flacon gekocht van Odorex Extra Dry.. Dat doe je op een watje en dat dep je onder je oksel.
En ik geloof dat dat ook echt het enige is wat helpt. Bij mij tenminste !
Allang geprobeerd, werkte 2 dagen ofzo, daarna niet meer. Ik denk omdat mijn oksels zwaar naar de klote zijn door alle prut en scheren enz Uiteindeljk ging dat odorex dry prikken, behalve de deodorantvormen. want het komt duidelijk door stress, het stinkt ook bijna nooit. Al1 hopelijk heb ik geen schildklierziekte Ik denk dat het het beste is dat je heel vaak van zeep/deo afwisselt, ofzoiets. Ik heb verder echt geen idee en hoop dat het aan de puberteit ligt zodat ik er wel vanaf kom. En zo niet, dan laat ik mijn zweetklieren verwijderen als ik 18 word, ofzoiets...

Dit zijn de symptomen van schildklierziekte: (google)
snelle polsslag, overmatig transpireren, last van de warmte, beven, hartkloppingen, kortademigheid bij inspanning, veel eten maar toch afvallen, warm-vochtige trillende handen en vingers, struma (vergrote schildklier). Onrustig, zenuwachtig/nerveus, druk gejaagd, overactief ondanks vermoeidheid. Spaarzame menstruatie die ook kan wegblijven, diarree / brijachtige ontlasting.

En die andere symptomen heb ik niet, voor zover ik weet Ja, misschien onrustig of zenuwachtig/nerveus en druk gejaagd maar als je stress hebt lijkt me dat logisch

Laatst gewijzigd op 28-12-2006 om 22:08.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 23:23
Talpa
Talpa is offline
Ik heb er ook al een paar jaar last van, is echt enorm vervelend inderdaad. Ik kan nooit leuke kleren aan omdat dat er niet uit zien met van die grote zweetplekken er in. Ik heb het hele jaar door ruimzittende t-shirts aan en dat is nou niet echt modieus.

Ik volg dit topic dus ook even mee of iemand een goede oplossing weet hiervoor.

Schildklier denk ik niet dat het is al zit het wel in de familie, in de dikgedrukte dingen kan ik me wel herkennen.

snelle polsslag, overmatig transpireren, last van de warmte, beven, hartkloppingen, kortademigheid bij inspanning, veel eten maar toch afvallen, warm-vochtige trillende handen en vingers, struma (vergrote schildklier). Onrustig, zenuwachtig/nerveus, druk gejaagd, overactief ondanks vermoeidheid. Spaarzame menstruatie die ook kan wegblijven, diarree / brijachtige ontlasting.

Afvallen juist niet, ik kom juist vrij snel aan. M'n handen zijn altijd extreem koud, dus dat ook niet. De andere dingen soms.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 12:08
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Zou toch maar eens je schildklierfunctie laten controleren. Het is niet zwart of wit. Je hoeft niet te voldoen aan alle criteria. Het komt ook weleens voor dat iemand helemaal geen klachten heeft en bij aanvullend onderzoek toch een afwijkende schildklierfunctie lijkt te hebben. Daarnaast maakt het niet uit dat je aankomt enzo. Dan nog kan je schildklier te snel werken. Dat het in je familie voorkomt is ook een goede reden om het te laten controleren.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #82 deel 2
Daboman
500 27-01-2011 18:25
Lichaam & Gezondheid Ineens heel erg duizelig
Verwijderd
16 05-09-2008 23:16
Lichaam & Gezondheid Zweten
GozerT
12 24-04-2006 13:18
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 11:00
Verhalen & Gedichten [verhaal] Deliciously Finished
Bowser
0 08-07-2005 07:37
Verhalen & Gedichten Begin van verhaal
Peace
10 22-03-2005 19:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:27.