Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2007, 08:13
lso
Avatar van lso
lso is offline
Ooit heb k gaatjes in mijn oren laten zetten maar omdat het toen niet lukte zijn ze dichtgegroeid.Vorige woensdag heb ik weer gaatjes laten zetten. Die mevrouw zei me dat ik elke dag genoeg aan mijn oorringen moet draaien en ze dan na 6 weken kan uithalen. Van dag 1 deed dit een klein beetje pijn bij het draaien, wat normaal is denk ik. Het valt me echter op dat ze vandaag en gisteren gevoeliger waren en dat het meer pijn doet dan in het begin. Is dit normaal?

Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 08:18
Verwijderd
Volgens mij kan dat best, ja. Pas als het gaat zweren zou ik me zorgen gaan maken Als je gewoon braaf elke dag dat ontsmettende spul erop doet en niet teveel er aan zit te frutten, komt het helemaal goed.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 08:24
lso
Avatar van lso
lso is offline
Van dat ontsmetten had zij dus niets gezegd... Heb dat nu gisteren gehoord van een vriendin dus ik ga er maar snel omgaan dan
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 15:23
Verwijderd
Dat is raar... als je gaatjes laat schieten, krijg je er normaal gesproken gewoon een flesje ontsmettingsspul bij. Maar je kan ook gewoon sterilon of jodium halen bij de apotheek/drogist, werkt net zo goed natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 16:08
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Morgan schreef op 06-01-2007 @ 16:23 :
Dat is raar... als je gaatjes laat schieten, krijg je er normaal gesproken gewoon een flesje ontsmettingsspul bij. Maar je kan ook gewoon sterilon of jodium halen bij de apotheek/drogist, werkt net zo goed natuurlijk.
Toen ik een aantal jaren geleden gaatjes heb laten schieten, heb ik ook helemaal geen ontsmettingsspul erbij gaat. Alleen iedere dag goed schoonmaken. Is volgens mij overal verschillend..
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 17:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik kreeg ook geen schoonmaakspul erbij toen ik gaatjes liet schieten, ze zeiden het er overigens wel bij dat ik dat moest doen. Ik heb gewoon een klein flesje sterilon gekocht en dat gebruikt, ging prima
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 20:11
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Absoluut druppelen, dat helpt een heleboel.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 20:41
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ik heb er een paar keer Sterilon bij gekregen.. De meeste gaatjes heb ik zelf geprikt en niet ontsmet; er zijn geen desastreuze gevolgen tot op heden.

Volgens mij kwam me een tijd geleden ter oren dat het onzin was te ontsmetten?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 22:50
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 06-01-2007 @ 21:41 :
Ik heb er een paar keer Sterilon bij gekregen.. De meeste gaatjes heb ik zelf geprikt en niet ontsmet; er zijn geen desastreuze gevolgen tot op heden.

Volgens mij kwam me een tijd geleden ter oren dat het onzin was te ontsmetten?
Het kan geen kwaad, in ieder geval. En ik vind het wel lekker, dat beetje prikken van sterilon
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 23:57
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 06-01-2007 @ 23:50 :
Het kan geen kwaad, in ieder geval. En ik vind het wel lekker, dat beetje prikken van sterilon
Ja idd.. dan voel je tenminste dat het werkt, ofzo

Ik kreeg trouwens ook zo'n flesje erbij.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 18:09
Mahonie
Avatar van Mahonie
Mahonie is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-01-2007 @ 18:59 :
Ik kreeg ook geen schoonmaakspul erbij toen ik gaatjes liet schieten, ze zeiden het er overigens wel bij dat ik dat moest doen. Ik heb gewoon een klein flesje sterilon gekocht en dat gebruikt, ging prima
Ik ook helemaal niet, ik kan me ook niet herinneren dat ik het iedere dag reinigde ofzo...
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 18:27
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
raar dat ze dat er niet bijzeiden sterilon dus
voor en achterkant
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 18:46
Verwijderd
ik kreeg er ook geen sterilon bij, maar degene die de oorbellen zette, zei dat je beter de zalf dan de vloeistof kan gebruiken. Geen idee waarom, maar bij mij werkte de zalf beter dan de vloeistof. Misschien omdat die vloeistof er meteen afdruppelt ofzo?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 19:14
Klein Zusje
Avatar van Klein Zusje
Klein Zusje is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 06-01-2007 @ 21:11 :
Absoluut druppelen, dat helpt een heleboel.
__________________
Achteruutkiekn gef kopzeert biet veuruutgoan
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 22:34
lso
Avatar van lso
lso is offline
Toen ik vanmorgen weer naar school trok, merkte ik dat mijn bolletje in mijn oorlel zat gedrukt, ik heb het er met wat pijn uit moeten halen. Ik kan nog steeds niet op mijn oor slapen door de pijn. Er komt af en toe wat bloed en etter uit mijn lel. Vorige woensdag was ik nog nieuwsgierig of mijn leerlingen mijn oorbellen zouden zien maar vandaag hoorde ik enkel: "Mevrouw, uw oor heeft gebloed"

x
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 14:03
Verwijderd
Citaat:
lso schreef op 08-01-2007 @ 23:34 :
Toen ik vanmorgen weer naar school trok, merkte ik dat mijn bolletje in mijn oorlel zat gedrukt, ik heb het er met wat pijn uit moeten halen. Ik kan nog steeds niet op mijn oor slapen door de pijn. Er komt af en toe wat bloed en etter uit mijn lel. Vorige woensdag was ik nog nieuwsgierig of mijn leerlingen mijn oorbellen zouden zien maar vandaag hoorde ik enkel: "Mevrouw, uw oor heeft gebloed"

x
Dat heb ik ook gehad. Koop sterilon en druppel drie keer per dag goed. Grotere knopjes is ook wel handig, ik had de eerste keer ook knopjes die ín m'n gaatje kropen, heel pijnlijk.

De tweede keer haalde ik de oorbelletjes er iedere ochtend en avond even uit om de oorlel en de oorknopjes goed te ontsmetten. Dat kan prima, zo snel groeien gaatjes niet dicht. En die keer ging het ook véél beter dan de eerste keer. Nu heb ik alweer een jaar gaatjes en ik ontsmet ze nog steeds zo af en toe, nergens last van.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 14:57
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 08-01-2007 @ 19:46 :
ik kreeg er ook geen sterilon bij, maar degene die de oorbellen zette, zei dat je beter de zalf dan de vloeistof kan gebruiken. Geen idee waarom, maar bij mij werkte de zalf beter dan de vloeistof. Misschien omdat die vloeistof er meteen afdruppelt ofzo?
kan zalf blijft idd langer zitten

alleen moet je dan weer wel zorgen dat je schone handen hebt en je moet wel meer aan je knopjes komen
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 15:11
Verwijderd
Ik smeer m'n oorlel altijd in met vloeibare sterilon, en dan het knopje nog. De zalf kan echt niet beter ontsmetten dan dat.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 15:20
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
bij mij kwam er een dikke bult in mn oor na het schieten van gaatjes, ondanks dat ik de zweerknopjes heel lang inhad en elke dag draaide en ontsmette.
Iemand enig idee hoe dit kan?
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 18:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij krijg je ook een bult omdat het gaatje dan nog moet genezen zeg maar, ik had dat in het begin ook maar ik heb het nu alleen nog als mijn gaatjes ontstoken zijn.

Ik heb ook even een vraagje wat hier wel thuishoort: ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden gaatjes laten schieten maar ik durf nog steeds niet zonder oorbellen te slapen omdat ik bang ben dat mijn gaatjes dan 's nachts dichtgroeien Na hoeveel tijd kan je je oorbellen een nacht uitlaten zonder dat je 's ochtends de gaatjes door hoeft te prikken? Hoelang kan je je oorbellen na anderhalf jaar ongeveer uithouden?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 09-01-2007 @ 19:23 :
Volgens mij krijg je ook een bult omdat het gaatje dan nog moet genezen zeg maar, ik had dat in het begin ook maar ik heb het nu alleen nog als mijn gaatjes ontstoken zijn.

Ik heb ook even een vraagje wat hier wel thuishoort: ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden gaatjes laten schieten maar ik durf nog steeds niet zonder oorbellen te slapen omdat ik bang ben dat mijn gaatjes dan 's nachts dichtgroeien Na hoeveel tijd kan je je oorbellen een nacht uitlaten zonder dat je 's ochtends de gaatjes door hoeft te prikken? Hoelang kan je je oorbellen na anderhalf jaar ongeveer uithouden?
Ik kon ze eerst na twee maanden best een dag of drie uit houden zonder dat ze dicht groeiden, maar uiteindelijk groeiden ze toch dicht omdat ik het vergat en toen heb ik ze dus opnieuw moeten laten schieten. Nu draai ik eigenlijk permanent simpele knopjes, ik slaap er ook mee, en dat gaat prima. Als ik leuke oorbellen in wil, dan wissel ik de knopjes natuurlijk gewoon om.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 18:27
Verwijderd
Citaat:
DNMB schreef op 09-01-2007 @ 16:20 :
bij mij kwam er een dikke bult in mn oor na het schieten van gaatjes, ondanks dat ik de zweerknopjes heel lang inhad en elke dag draaide en ontsmette.
Iemand enig idee hoe dit kan?
Dat is een vleesbolletje, volgens mijn schietster, kan geen kwaad, is alleen een beetje een raar gevoel.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 18:46
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 09-01-2007 @ 19:27 :
Dat is een vleesbolletje, volgens mijn schietster, kan geen kwaad, is alleen een beetje een raar gevoel.
hm bij mij werd mn hele oor er dik van
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 18:56
Verwijderd
Citaat:
DNMB schreef op 09-01-2007 @ 19:46 :
hm bij mij werd mn hele oor er dik van
Dan was het een ontsteking
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 22:00
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
@Daantje: Ik heb mijn gaatjes sinds mijn 12e en doe er gerust een half jaar niks in, omdat ik er dan geen zin in heb. Ze groeien tot nu toe niet dicht en anders zou ik er gewoon even doorheen moeten prikken als ik iets in mn oor wil. Dus, niet te druk om maken.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 16:11
fluf
fluf is offline
Citaat:
Myuki schreef op 09-01-2007 @ 23:00 :
@Daantje: Ik heb mijn gaatjes sinds mijn 12e en doe er gerust een half jaar niks in, omdat ik er dan geen zin in heb. Ze groeien tot nu toe niet dicht en anders zou ik er gewoon even doorheen moeten prikken als ik iets in mn oor wil. Dus, niet te druk om maken.
ja, ik doe het precies zo
__________________
wachtend op de sneeuw
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 19:34
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
ik heb oorbellen sinds mijn 15e, bijna geen problemen mee gehad. Wel laten schieten met titanium knopjes
__________________
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 18:11
lso
Avatar van lso
lso is offline
Woensdagmorgen bij de dokter geweest. Oorringetjes waren weer in oorlel verdwenen maar deze keer kon ik ze niet 'terugduwen/terugvinden'. Hij heeft het verdoofd en het met een pincetje uitgehaald. Daarna heeft hij het met alcohol ontsmet. Oren stonden niet meer dik en rood. Nu is is er weer één oor waarmee ik moet opletten.

Dokter zei trouwens dat ik dat na twee weken mag uithalen, terwijl die vrouw sprak over zes weken...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 10:29
Verwijderd
Wanneer je ze er uithaalt, maakt echt niet zoveel uit. Toen ik gaatjes had laten schieten, heb ik de oorbellen binnen een week eruit gehaald en vervangen, omdat die zweerknopjes gewoon te kort waren. Als je oorringetjes in je oorlel verdwijnen, lijkt het me dat jij ook beter nieuwe oorbellen kunt kopen met een groter knopje.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 14:27
Knots
Knots is offline
Als die eerste knopjes te klein zijn, zou ik zeker grotere kopen, zodat je er geen/minder last van hebt.
Ik moest mn knopjes er ook 6 weken in laten, maar ik neem aan dat het vooral de bedoeling is dat er voor langere tijd 'iets' in zit, zodat het niet dichtgroeit. (Knopjes zijn daarvoor het beste, omdat ringetjes nog wel eens dunner zijn, en dan krijg je dus later nooit meer knopjes oid in.)

Ik heb mn oorbellen (godzijdank als ik deze verhalen lees) al vanaf mn 6e ofzo, dus ik weet er niets meer van. Ik heb gewoon één paar kleine zilveren ringetjes die ik altijd in heb (ook met slapen/douchen etc). En als ik iets anders wil, wissel ik gewoon even. Die gaatjes zijn ooit één keer dichtgegroeid en dat wil ik écht niet meer .
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 18:26
ongebruikelijk
ongebruikelijk is offline
Waar heb je ze laten schieten?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 20:10
lso
Avatar van lso
lso is offline
Bij een juwelier. Dus dat zit goed hé...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ontstoken gaatje in mijn oor
vosje16
5 23-03-2007 13:17
Lichaam & Gezondheid dichtgroeien gaatjes
Nebel
23 15-11-2005 17:48
Lichaam & Gezondheid oorbel zit vast
ikke22
19 18-08-2005 12:25
Lichaam & Gezondheid gaatjes oor
JessieL
24 26-06-2005 20:17
Lichaam & Gezondheid verdoving bij het zetten van oorbellen
fib
53 19-02-2004 16:15
Lichaam & Gezondheid piercing en tatoeage
de abt van sion
7 25-11-2001 22:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.