Oud 05-04-2005, 14:59
geheimpje
geheimpje is offline
Hallo, Ik heb nu al sinds 2 maanden geregeld last van mijn schaamlippen.

Ze jeuken heel erg, wat ook gewoon pijn doet als je er dan aan zit.Ook als je er overheen gaat, lijkt het of de huid een beetje kapot gaat, want er komen een soort wittige velletjes af als je er dus aan wrijft.

Ik heb geen seks gehad, En een aantal maanden geleden had ik wel eens een schimmelinfectie waarvan ik nog zalf had liggen, deze heb ik gebruikt maar het helpt niks. Ook babyzalf en Calendula zalf en alles heb ik al geprobeerd..

Iemand een ideetje?
Oud 05-04-2005, 15:05
Mara
Mara is offline
Ben je begonnen/gestopt met je te scheren?
Oud 05-04-2005, 15:29
geheimpje
geheimpje is offline
Nee, ik scheer me regelmatig, ook me schaamlippen. Het is niet zo dat ik dat sinds kort doe of dat ik er gestopt mee ben..
Oud 05-04-2005, 19:27
geheimpje
geheimpje is offline
ook heb ik erg veel last ervan als ik moet fietsen. Ik hoop echt dat er meer reacties komen, want ik word gewoon gek van de pijn/jeuk. En ook omdat er niks van zalfjes etc werkt..
Oud 05-04-2005, 21:34
Kabouter
Kabouter is offline
Misschien kan je iets proberen als lactacyd. Dat is speciaal voor de vagina en alles erom heen. Dan komt het allemaal weer tot rust.
En verder even met rust laten, dus geen creme's enzo erop, en katoenen strings of slips aan. En niet met zeep wassen.

Succes!
__________________
Smile and the world smiles with you!
Oud 05-04-2005, 21:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zit toch te denken aan een schimmelinfectie want toen ik dat had had ik echt precies dezelfde klachten als waar jullie mee komen. Je hebt verschillende soorten infecties (bacteriele of door gisten enzo) dus het kan best zijn dat je nu een andere infectie hebt dan de vorige keer en dat die zalf daarom niet werkt. Misschien toch nog een keertje naar de huisarts?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 05-04-2005, 22:42
geheimpje
geheimpje is offline
denk je dat bijv lactacyd zou helpen? Ik ben juist bang bij zulke producten dat de klachten dan alleen maar erger worden.

En dat het misschien toch een infectie is, ja dat zou natuurlijk kunnen.. Alleen heb ik het niet zo op onze huisarts.. Zijn er geen (oma/huis-tuin-en-keuken) middeltjes die ik eventueel nog eerst kan proberen?

En katoenen ondergoed draag ik sowieso al, en ik was me ook nóoit met zeep, dus daar kan het niet van komen..
Oud 05-04-2005, 22:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
geheimpje schreef op 05-04-2005 @ 22:42 :
denk je dat bijv lactacyd zou helpen? Ik ben juist bang bij zulke producten dat de klachten dan alleen maar erger worden.

En dat het misschien toch een infectie is, ja dat zou natuurlijk kunnen.. Alleen heb ik het niet zo op onze huisarts.. Zijn er geen (oma/huis-tuin-en-keuken) middeltjes die ik eventueel nog eerst kan proberen?

En katoenen ondergoed draag ik sowieso al, en ik was me ook nóoit met zeep, dus daar kan het niet van komen..
Mijn huisarts heeft me de vorige keer Lactacyd intiem spul voorgeschreven om te zorgen dat mijn schimmelinfectie juist helemaal weg was dus het kan wel helpen maar dan moet je wel de versie uit de apotheek hebben en niet die uit de Kruidvat ofzo, volgens iemand van het forum hier zat er verschil in en ik had die van de apotheek.

Ik weet niet wat voor zalf je de vorige keer had. Het enige wat niet op recept is tegen schimmelinfecties is miconazolnitraat (Daktarin), als je dat al geprobeerd hebt moet je toch langs je huisarts voor andere zalf of medicijnen. Het is rot om voor zoiets er heen te moeten maar bij mij viel het ontzettend mee toen ik geweest was (en ik ben er toen twee keer voor geweest omdat het maar niet overging).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-04-2005, 08:41
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-04-2005 @ 22:56 :
Ik weet niet wat voor zalf je de vorige keer had. Het enige wat niet op recept is tegen schimmelinfecties is miconazolnitraat (Daktarin), als je dat al geprobeerd hebt moet je toch langs je huisarts voor andere zalf of medicijnen. Het is rot om voor zoiets er heen te moeten maar bij mij viel het ontzettend mee toen ik geweest was (en ik ben er toen twee keer voor geweest omdat het maar niet overging).
Micronazolnitraat is toch gewoon een algemeenmiddeltje tegen schimmel enzo? Ik heb op dit moment voetschimmel en het werkt bij mij prima! Maar of het ook bij je schaamlippen werkt weet ik niet..
Oud 06-04-2005, 10:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 06-04-2005 @ 08:41 :
Micronazolnitraat is toch gewoon een algemeenmiddeltje tegen schimmel enzo? Ik heb op dit moment voetschimmel en het werkt bij mij prima! Maar of het ook bij je schaamlippen werkt weet ik niet..
Dat is gewoon een antischimmelmiddel en werkt oa tegen voetschimmel en vaginale schimmelinfecties.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-04-2005, 10:53
Mois
Mois is offline
Er is geen verschil tussen de Lactacyd van de huisarts en van de Trekpleister/DA. Tenminste, ik heb het ook via de huisarts een keer gekregen en heb het ook een keer bij de Trekpleister/DA gekocht. Geen verschil.

Ook kan je er 'eitjes' voor krijgen. (Als het een schimmel is dan he!)
Ik ben toen naar de huisarts gegaan en -dat kon bij ons gewoon bij de assistente- gezegd dat ik last had van een schimmelinfectie en dat het ontieglijk jeukte en dat ik er gek van werd!
Toen heb ik van die 'eitjes' gekregen.
Die zijn ongeveer zo groot als het topje van je duim tot het eerste botje dat na het topje van je duim komt.
Ongeveer 2,5 cm hoog en 1,5 cm in de doorsnee. Kleur wit.
Nou, en die moet je er dan instoppen -het beste voordat je gaat slapen- en dan is het -als het goed is- binnen een week over.

Tjah, weet niet of je hier wat aan hebt? Anders toch gewoon, met of zonder tegenzin, je wilt er immers vanaf!? even naar de dokter. Hij komt dat bijna dagelijks tegen hoor! Niks aan de hand.

Niet dat ik ook wel door de grond kon zakken voor die tijd... Maar toen ik er was viel het heel erg mee! En nu ben ik van het ergste af! Heb af en toe nog wel een lichte vorm maar dat is zo over als ik heb gespoeld met Lactacyd Intiem!
Oud 06-04-2005, 19:16
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Elkana schreef op 06-04-2005 @ 10:53 :
Lactacyd Intiem!
Dat is dus geen zeep? Wat is het wel precies? En is het alleen te koop bij de apotheek? Heb je enig idee wat het verschil is tussen dat en gewone zeep (o.a. qua effectiviteit)?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 06-04-2005, 19:23
HmmIk
HmmIk is offline
T kan ook gewoon nix zijn. 2 jaar geleden heb ik er ook n hele tijd last van gehad. Gwoon jeuk enzo, en tdeed ook wellus pijn (waarsch. zijn je buitenste schaamlippen kleiner dan de binnenste?? als je pijn hebt bij t fietsen) bij mij is het vanzelf over gegaan. Dus wie weet... en van ide velletjes kan volgens mij ook opgedroogde afscheiding zijn, klinkt vies hehe kweet t , ma volgens mij is dat wel mogelijk
Oud 06-04-2005, 19:24
Kabouter
Kabouter is offline
Productinformatie

Lactacyd Intiem Vloeistof bevat - net als andere Lactacyd producten - lichaamseigen melkzuur. Het verschil is echter de lagere zuurgraad waardoor de vloeistof een aanzurend effect heeft. Lactacyd Intiem Vloeistof is speciaal geschikt voor momenten dat u iets extra?s nodig hebt. Door ju te wassen met Lactacyd Intiem Vloeistof beschermt u zich niet alleen tegen invloeden van buitenaf, maar helpt u ook uw natuurlijk evenwicht te herstellen.



Bijzonderheden
Wassen met een gewone zeep of douchegel kan de natuurlijke zuurgraad van je vagina aantasten, waardoor je kwetsbaarder wordt voor jeuk en irritaties. Je wassen met alleen water is niet altijd voldoende. Daarom is het belangrijk je dagelijks te wassen met een speciaal product voor intiem hygi?. Lactacyd Femina is speciaal ontwikkeld voor de verzorging van je vagina. Lactacyd bevat namelijk lichaamseigen melkzuur, dezelfde substantie die je vagina zelf ook aanmaakt. Dat zorgt ervoor dat tijdens het wassen de zuurgraad in evenwicht blijft. Lactacyd reinigt dus niet alleen, maar verfrist en beschermt tegelijkertijd.

Al meer dan vijftig jaar gebruiken vrouwen over de hele wereld Lactacyd. Voor hun dagelijkse verzorging en voor specifieke bescherming.


Van voel je gezond.nl
__________________
Smile and the world smiles with you!
Oud 07-04-2005, 13:18
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb er altijd last van als ik me dáár was met sop. Dan wordt het eerst heel gevoelig en vaak krijg ik dan ook nog last van een schimmelinfectie (als ik het echt té erg heb gewassen).
Vandaar dat ik het nu ook alleen met een beetje sop doe of soms alleen met water.

Mijn huisarts vertelde dat dat komt omdat je een bepaalde zuurgraad hebt in je vagina en die verstoor je dan waardoor je lichaam een reactie geeft (de infectie dus)
Oud 07-04-2005, 14:19
Mois
Mois is offline
Citaat:
ekki schreef op 06-04-2005 @ 19:16 :
Dat is dus geen zeep? Wat is het wel precies? En is het alleen te koop bij de apotheek? Heb je enig idee wat het verschil is tussen dat en gewone zeep (o.a. qua effectiviteit)?
Zie het verhaaltje van Kabouter!
Oud 07-04-2005, 18:28
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Elkana schreef op 07-04-2005 @ 14:19 :
Zie het verhaaltje van Kabouter!
Mjah, ik vroeg me alleen af of het een stuk zeep is of iets van een vloeistof. De rest weet ik wel van Lactacyd (heb in de zorg gewerkt, daar hadden ze allemaal een stuk lactacydzeep), maar ik ken dat 'intiem' niet. Ik vraag me af of dat beter is dan zeep of dat dat ook een stuk zeep is enzo...
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 07-04-2005, 19:36
Kabouter
Kabouter is offline
Nee, dat is een vloeibaar zeepje. Echt lekker spul
__________________
Smile and the world smiles with you!
Oud 07-04-2005, 20:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Lactacyd intiem is vloeistof wat je moet aanlengen met water.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 07-04-2005, 20:06
Kabouter
Kabouter is offline
Ja, maar je hebt ook een was emulsie.
__________________
Smile and the world smiles with you!
Oud 07-04-2005, 23:46
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Citaat:
Elkana schreef op 06-04-2005 @ 10:53 :
Er is geen verschil tussen de Lactacyd van de huisarts en van de Trekpleister/DA. Tenminste, ik heb het ook via de huisarts een keer gekregen en heb het ook een keer bij de Trekpleister/DA gekocht. Geen verschil.
Sorry, dit klopt NIET. Ik heb ze allebei gebruikt, en de apotheekversie bevat geen parfumtoestanden en dergelijke. 'k Heb aan die laatste trouwens een schimmelinfectie overgehouden! Vermijden dus die handel! De apotheekversie moet je trouwens zelf nog aanlengen met water.
Oud 09-04-2005, 16:37
geheimpje
geheimpje is offline
hey, die zalf die ik nog van de dokter had liggen is Micronazolnitraat, ik gebruik deze nu 4 dagen en het lijkt erop alsof het eindelijk weer weg gaat! Ik heb iig geen jeuk meer, schraal is het nog een beetje maar dat trekt ook al weer langzamerhand bij. Ik blijf nu nog zeker een week door smeren omdat er op staat dat het anders niet goed weg zal zijn.
bedankt voor alle reacties!
Oud 09-04-2005, 16:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
geheimpje schreef op 09-04-2005 @ 16:37 :
hey, die zalf die ik nog van de dokter had liggen is Micronazolnitraat, ik gebruik deze nu 4 dagen en het lijkt erop alsof het eindelijk weer weg gaat! Ik heb iig geen jeuk meer, schraal is het nog een beetje maar dat trekt ook al weer langzamerhand bij. Ik blijf nu nog zeker een week door smeren omdat er op staat dat het anders niet goed weg zal zijn.
bedankt voor alle reacties!
Blijf het iig twee weken twee keer daags gebruiken zou ik zeggen. Als dit niet voldoende werkt kan je over de miconazolnitraat ook nog een dikke laag zinkzalf smeren, dat kreeg ik toen als advies van mijn huisarts en dat werkte goed.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 09-04-2005, 16:58
geheimpje
geheimpje is offline
dankjewel voor dat advies. Zinkzalf, is dat net zo iets als de rode billetjes zwitsal zalf zegmaar?
Oud 09-04-2005, 17:07
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
geheimpje schreef op 09-04-2005 @ 16:58 :
dankjewel voor dat advies. Zinkzalf, is dat net zo iets als de rode billetjes zwitsal zalf zegmaar?
Je hebt volgens mij ook zinkzalf van Zwitzal dus dat zal heel goed kunnen. Ik had toen een schimmelinfectie die hetzelfde was als luieruitslag bij baby's dus vandaar dat je het op dezelfde manier behandelt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 09-04-2005, 17:27
Spydogez
Avatar van Spydogez
Spydogez is offline
Misschien ben je allergisch voor een bepaald wc-papier, van die bruinsig goedkope bijv.
__________________
The eyes of truth are always watching you...
Oud 09-01-2007, 16:59
leiilatjj
leiilatjj is offline
Haayy..
ik ben leila..
ik heb er op dit moment heel erg last van..
van jeuk gevoel en velletjes..

je kan Lactacyd Intiem gewoon bij de drogist halen?
ik wil ht dan wel uitproberen..
want ik heb het sinds dat ik ontmaagd ben en ik word er erg gek van..

wat kan nog meer helpen?

groetjes leiilatjj
Oud 09-01-2007, 17:08
Verwijderd
Citaat:
leiilatjj schreef op 09-01-2007 @ 16:59 :
Haayy..
ik ben leila..
ik heb er op dit moment heel erg last van..
van jeuk gevoel en velletjes..

je kan Lactacyd Intiem gewoon bij de drogist halen?
ik wil ht dan wel uitproberen..
want ik heb het sinds dat ik ontmaagd ben en ik word er erg gek van..

wat kan nog meer helpen?

groetjes leiilatjj
geen topics van 2 jaar oud uppen wil nog wel eens helpen, verder staan er genoeg tips hier in het topic.
Verder moet je even bedenken of je met condoom hebt gevreeen, is dit niet het geval dan zou ik even een soatestje laten doen.
Oud 09-01-2007, 17:14
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Wat hecatomb zegt
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit De trend die schaamlip verkleining heet
Anoniem2233
21 03-06-2012 17:54
Seksualiteit mannen vinden grote schaamlippen vaak mooi en opwindend mijn kameraden wel 4x
mark1974
1 04-06-2008 12:05
Seksualiteit mannen vinden grote schaamlippen vaak mooi en opwindend mijn kameraden wel 4x
mark1974
0 04-06-2008 11:59
Seksualiteit binnenste schaamlip plastische chirurgie
Buskruitje
40 04-06-2008 01:10
Seksualiteit buitenste schaamlippen
Kikkiee
15 24-08-2004 05:05
Lichaam & Gezondheid Blaasje/bobbeltje op schaamlip --> *ongerust* :(
-Meisje-
8 15-07-2002 12:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.