Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2005, 19:39
11568
11568 is offline
Vanmiddag was ik in slaap gevallen en ik had een gruwelijk reeële droom. Ik was op een feestje en had een alcoholvergiftiging en viel met mijn knieeën in een kapot glas. Ging met de ambulance naar het ziekenhuis en vanaf dat moment had ik dus zeg maar écht pijn in mijn knie, niet zo'n beetje ook. In het ziekenhuis ben ik nooit aangekomen want ik werd er wakker van. Daarna trok het binnen 5 minuten weg. Kan me overigens niet gestoten hebben. Ik vraag me dus af: kan je lichaam zomaar pijn "creeëren" als je een heel erg echte droom hebt?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 19:53
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik denk eerder dat het andersom is, dat je heel erg pijn in je knieën kreeg (door wat voor een reden dan ook) en dat je er daarom over ging dromen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 19:58
11568
11568 is offline
Mja 't rare is dus dat het na die droom zo'n beetje meteen wegtrok
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 20:08
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Mjah omdat je dan weer beweegt ofzo?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 20:52
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Ik ben het met Bloem eens: het is eerder omgekeerd. Dingen van buitenaf beïnvloeden je dromen (zo droom ik weleens over een telefoon als mijn wekker afgaat ).
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 20:58
Baka²
Avatar van Baka²
Baka² is offline
de laatste keer droomde ik dat ik een tijdbom weggooide die af aan 't gaan was. Ik pakte m'n telefoon (die als wekker diende) en werd zo wakker, net voor ik 'm onschadelijk wou maken....

en dan word ik ook nog altijd wakker met 't gevoel: "waar ben ik? Ik ben in een of andere droom aangekomen aangezien ik net een tijdbom aan 't onschadelijk maken was... wat dat is wel de werkelijkheid "

*is 's ochtends niet zo snugger*

maarja, wat de rest zegt, je doet je iets aan tijdens 't slapen, die pijn voel je tijdens 't dromen en geef je een beeld...
niet andersom
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 21:04
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Yep. Zo droomde ik eens dat ik in een iglo zat en ik had het ijskoud. Ik werd wakker van de koude in mijn droom en mijn dekbed lag op de grond en ik lag al bibberend op mijn bed
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 21:32
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Bloem schreef op 11-05-2005 @ 20:53 :
Ik denk eerder dat het andersom is, dat je heel erg pijn in je knieën kreeg (door wat voor een reden dan ook) en dat je er daarom over ging dromen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 10:51
Verwijderd
Jullie snappen er niks van zz.
Wanneer je droomt worden de sensorische delen in je hersenen (geur, geluid, smaak, pijn) ook daadwerkelijk geprikkeld zonder echte sensorische input. Je hoeft je dus niet in je slaap te stoten om in je droom pijn waar te nemen en daarom kan het dus heelg goed dat je nog pijn hebt nadat je net wakker wordt uit je droom

Laatst gewijzigd op 12-05-2005 om 10:53.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 13:27
11568
11568 is offline
Aha. Nouja die pijn is verder ook niet meer teruggekomen dus gezien het bovenstaande stukje neem ik aan dat het dus wel mogelijk zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Roxane schreef op 12-05-2005 @ 11:51 :
Jullie snappen er niks van zz.
Wanneer je droomt worden de sensorische delen in je hersenen (geur, geluid, smaak, pijn) ook daadwerkelijk geprikkeld zonder echte sensorische input. Je hoeft je dus niet in je slaap te stoten om in je droom pijn waar te nemen en daarom kan het dus heelg goed dat je nog pijn hebt nadat je net wakker wordt uit je droom
Volgens mij is andersom logischer en gebeurt dat vaker. Veel mensen hebben dat met wekkers, dan dromen ze dat de telefoon gaat, of dat iemand telkens hetzelfde zegt, maar blijkt het dus de wekker te zijn. Je verwerkt veel zintuigelijke waarnemingen heel snel in je dromen. Pijn dus ook. Of als je bijvoorbeeld naar de wc moet.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 13:38
Luminous
Avatar van Luminous
Luminous is offline
lol,,

ik doe aan slaapwandelen en ik praat in me slaap, dus ik heb al heel wat dingen meegemaakt.. best wel leuk om te vertellen: ik droomde een keer toen ik klein was dat ik een lolly kreeg en toen ik wakker werd en me lolly nii zag begonk te huile..
__________________
i wanna make fires and get n0rwegian w0od with y0u! // Thicke - Lost without you
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 12-05-2005 @ 14:37 :
Volgens mij is andersom logischer en gebeurt dat vaker. Veel mensen hebben dat met wekkers, dan dromen ze dat de telefoon gaat, of dat iemand telkens hetzelfde zegt, maar blijkt het dus de wekker te zijn. Je verwerkt veel zintuigelijke waarnemingen heel snel in je dromen. Pijn dus ook. Of als je bijvoorbeeld naar de wc moet.
Dat je heel nodig moet plassen en dan droomt dat je naar de wc gaat, ja logisch. Als je wakker bent zou je ook naar de wc gaan wanneer je heel nodig moet plassen. Het lijkt me niet logisch dat je gaat dromen dat je een alcoholvergifting hebt en op de grond valt en je knie stoot omdat je midden in de nacht opeens last van je knie hebt.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 14:14
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Volgens mij hoeft het niet andersom te zijn, hoor!

Ik heb een hondenfobie gehad en daardoor heb ik nogal vaak last van nachtmerries met honden of andere enge beesten. Deze bijten dan vaak in mijn been en als ik wakker word, heb ik daar ook echt pijn in. Die pijn ontstaat heus niet zomaar, want hij zit echt in mijn been omdat er even daarvoor nog tanden inzaten. En ik heb nog wel meer voorbeelden, als ik droomde over vuur, voelde ik dat ik was verbrand, maar als je dan wakker word zie je wel dat je niet verbrand bent, maar je voelt het nog wél.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 17:23
The0
The0 is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 12-05-2005 @ 15:14 :
Volgens mij hoeft het niet andersom te zijn, hoor!

Ik heb een hondenfobie gehad en daardoor heb ik nogal vaak last van nachtmerries met honden of andere enge beesten. Deze bijten dan vaak in mijn been en als ik wakker word, heb ik daar ook echt pijn in. Die pijn ontstaat heus niet zomaar, want hij zit echt in mijn been omdat er even daarvoor nog tanden inzaten. En ik heb nog wel meer voorbeelden, als ik droomde over vuur, voelde ik dat ik was verbrand, maar als je dan wakker word zie je wel dat je niet verbrand bent, maar je voelt het nog wél.
Nou denk ik dat je hiermee alsnog de stelling bewijst. Jij kunt immers niet nagaan of die pijn die je in je handen hebt veroorzaakt werd door een extern iets tijdens je droom. Tis daarentegen wel bewezen dat je dromen externe stimuli in de droom verwerken om te zorgen dat je maar niet wakker schrikt.

Aan de andere kant creeeren je dromen wel zulke realistische gebeurtenissen dat ik begin te twijfelen aan je gelijk. Je kunt immers ook zwetend wakker worden snachts zonder dat het nou particularly warm is.. Lastig
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 17:29
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
The0 schreef op 12-05-2005 @ 18:23 :
Aan de andere kant creeeren je dromen wel zulke realistische gebeurtenissen dat ik begin te twijfelen aan je gelijk. Je kunt immers ook zwetend wakker worden snachts zonder dat het nou particularly warm is.. Lastig
Dat heb je ook meestal als je een nachtmerrie hebt. En in een nachtmerrie ben je vaak bang. Zweten is een fysiologische reactie op angst, dus hier is niets vreemds aan.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 13:51
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
The0 schreef op 12-05-2005 @ 18:23 :
Nou denk ik dat je hiermee alsnog de stelling bewijst. Jij kunt immers niet nagaan of die pijn die je in je handen hebt veroorzaakt werd door een extern iets tijdens je droom. Tis daarentegen wel bewezen dat je dromen externe stimuli in de droom verwerken om te zorgen dat je maar niet wakker schrikt.
Huh? Ik snap niet wat je bedoelt, eigenlijk. Ik kan toch wel zien dat er geen externe ietsen zijn? Het kan toch gewoon aan de droom liggen?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Roxane schreef op 12-05-2005 @ 15:05 :
Dat je heel nodig moet plassen en dan droomt dat je naar de wc gaat, ja logisch. Als je wakker bent zou je ook naar de wc gaan wanneer je heel nodig moet plassen. Het lijkt me niet logisch dat je gaat dromen dat je een alcoholvergifting hebt en op de grond valt en je knie stoot omdat je midden in de nacht opeens last van je knie hebt.
Ik zei dat je heel snel dingen in je droom verwerkt. Ik heb wel eens kramp in m'n kuit; dan droom ik vaak dat er ineens een kat in m'n been hangt (of een ander beest). Die kramp komt niet van die droom, maar ik droom over dat dat beest in m'n been hangt door die kramp. Heel veel dingen van buitenaf neem je waar als je droomt, en die verwerk je razensnel op de meest achterlijke manieren. Je kán vast wel echt pijn krijgen van een droom, maar dat zal veel minder vaak voorkomen dan andersom. Daarnaast is de kans dat je in je slaap niet helemaal goed ligt vrij groot; je knelt bv je been even af, en dat kan flink pijn doen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 13-05-2005 @ 14:51 :
Huh? Ik snap niet wat je bedoelt, eigenlijk. Ik kan toch wel zien dat er geen externe ietsen zijn? Het kan toch gewoon aan de droom liggen?
Hoe kan jij zo zeker weten dat je geen kramp krijgt? Kramp kan je zomaar 's nachts krijgen, je hoeft er niet eens raar voor te liggen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 13:58
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 13-05-2005 @ 14:57 :
Hoe kan jij zo zeker weten dat je geen kramp krijgt? Kramp kan je zomaar 's nachts krijgen, je hoeft er niet eens raar voor te liggen ofzo.
Omdat het niet als kramp voelt, maar als tanden in je been of als vuur. Dat is toch een heel verschil, hoor. Pure pijn is dat.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 13-05-2005 @ 14:58 :
Omdat het niet als kramp voelt, maar als tanden in je been of als vuur. Dat is toch een heel verschil, hoor. Pure pijn is dat.
Bij mij voelt kramp heel akelig, ook écht pijn. Ik droom dan dus vaak dat er een kat in m'n been hangt, en ja, zo voelt die pijn ook. Maar 't is absoluut kramp.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 14:02
11568
11568 is offline
Nouja dan wil ik nog even duidelijk zeggen dat ik die pijn pas kreeg toen ik víel. Dus niet: ik kreeg pijn en tóen viel ik. Daarvoor was er al vanalles aan vooraf gegaan.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 14:04
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 13-05-2005 @ 14:59 :
Bij mij voelt kramp heel akelig, ook écht pijn. Ik droom dan dus vaak dat er een kat in m'n been hangt, en ja, zo voelt die pijn ook. Maar 't is absoluut kramp.
Hm.. We verschillen gewoon van mening. En kramp doet ook wel écht pijn, daar heb je gelijk in, maar het is wel ándere pijn. Bij mij tenminste.

11568: hoewel ik het op zich met je eens ben, hebben dromen het aardige kenmerk dat er vaak heel veel in korte tijd gebeurd en dat je het vaak in verkeerde volgorde later herinnert. Dat zegt dus eigenlijk niet zoveel
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 14:14
just like i am
just like i am is offline
Idd volgens mij heb je jezelf gewoon pijn gedaan terwijl je sliep, en ging je er toen pas over dromen
__________________
whatever
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 14:44
Verwijderd
Citaat:
11568 schreef op 13-05-2005 @ 15:02 :
Nouja dan wil ik nog even duidelijk zeggen dat ik die pijn pas kreeg toen ik víel. Dus niet: ik kreeg pijn en tóen viel ik. Daarvoor was er al vanalles aan vooraf gegaan.
Zo gaat het bij mij ook altijd; kat komt eraan lopen, springt in m'n been en auw, het doet pijn. Dat bewijst niets
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 10:24
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Maar ik zat er nog eens over na te denken... Heb je die dromen gewoon zo af en toe? Want ik heb mijn nachtmerries alleen als het slecht met me gaat en dan word ik dus met pijn wakker. Nu gaat het alweer een tijd goed met me en heb ik nergens last van En sowieso... Als je een blije droom hebt, word je blij wakker, als je een pijnlijke droom hebt, word je wakker met pijn. Klinkt op zich best logisch, toch?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 10:35
smarkeyboy
smarkeyboy is offline
vroeger (ong. 10 jaar geleden) droomde ik wel eens dat ik naar de wc ging en erop ging zitten en juist op dat moment plaste ik in bed.
__________________
Mark
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 12:09
Verwijderd
Citaat:
smarkeyboy schreef op 14-05-2005 @ 11:35 :
vroeger (ong. 10 jaar geleden) droomde ik wel eens dat ik naar de wc ging en erop ging zitten en juist op dat moment plaste ik in bed.
Ja, inderdaad, ik moet me ook altijd écht realiseren dat ik droom wanneer ik het gevoel heb dat ik moet plassen. Als ik dat niet doe, dan probeer ik in m'n droom te plassen - dat lukt nooit, m'n lichaam weet kennelijk wél dat ik droom - en word ik net op tijd wakker. Wanneer ik door heb dat ik droom, kan ik mezelf wakker maken, scheelt rennen
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie pijn in dromen
Verwijderd
20 12-06-2009 18:55
Verhalen & Gedichten [fragment] Tussen dromen en nachtmerries
Soapsie
7 19-08-2005 12:50
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: De droom waar ik van leef.
Ieke
0 04-04-2004 12:18
Verhalen & Gedichten mijn verhaal: droom of werkelijkheid?
alu_aapi
0 20-11-2003 21:23
Verhalen & Gedichten de pijn in haar ogen
tiktoktak
6 20-09-2001 21:46
Verhalen & Gedichten Droom
oliebol1986
6 13-09-2001 17:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.