Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2002, 13:59
Verwijderd
Ok, even een vraagje over voedingen en de afmetingen daarvan. Op dit moment heb ik een oud bakkie staan met 'n Celeron 550, dat wordt binnenkort een XP1700+ als goedkope upgrade. Echter, de voeding die in deze kast zit is een 235watt-model. Die moet dus verwachten worden door een 300W-model.

Nou geloofde ik altijd dat alle ATX-voedingen hetzelfde zijn, dwz dat ik gewoon zomaar een 300W-voeding kan bestellen en die in mijn kast plaatsen. Immers, het is een standaard-ATX kast en alle ATX-kasten hebben dezelfde standaarddimensies, toch?

Not...heb ik vanmorgen ff de afstand tussen de schroefgaten van een andere PC opgemeten, blijkt dat die voeding een stuk groter is Wat moet ik nou? Het zijn allebei 'standaard' ATX-kasten. Op geen enkele website staan de afmetingen van de voedingen. Is het toch allemaal hetzelfde en heb ik hier een heel afwijkende kast staan? Iemand hier meer over?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2002, 14:11
Verwijderd
Ik dacht ook dat de dimensies van alle ATX voedingen gewoon hetzelfde zijn. Heb je meer info over die kast?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 15:22
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
dat hoort gewoon te passen

vaag probleem

hebben ze geen verkeerde voeding geleverd aan je?
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 16:17
de postbode
Avatar van de postbode
de postbode is offline
de afmetingen van de voeding zelf zijn voor alle atx-en standaart geloof ik. de afmetingen van de schroefgaatjes daarentegen niet.. zelf ook wat gezeur gehad met mn nieuwe qtec voeding. gelukig kan het plaatje waar mn voeding aan vast zit er met 4 duimschroeven af(lian-li 0wn4g3). en met een boormachine de gaatjes bij boren lukt dan wel. maar toch.. het verbaasde mij ookal.

-de postbode-
__________________
ik ben een konijn
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 17:01
Verwijderd
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een voeding niet paste in een kast. Wat ook soms nog 't geval wil zijn (met A-Open is dat zo, bijvoorbeeld) is dat aan de achterkant van de voeding eerst een "frontje" gemonteerd moet worden voor je 'm fatsoenlijk in je kast kunt proppen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 17:06
Verwijderd
Nou, het is een kast van een onbekend merk (volgens mij zelfs geen merk ). Ik heb 'm tijden geleden eens op de HCC-dagen gekocht: toentertijd werd-ie geleverd met een Engelse 220-stekker (drie pinnen) en gekocht van een Engels bedrijf...moet trouwens niet uitmaken toch, ATX is een internationale standaard van Engeland, Amerika tot Japan. Het is wel een gewone ATX-kast, 4x5.25 en 3x3.5 bays, nooit problemen mee gehad. Nouja, misschien is die andere kast wel vaag...ik zie het wel zodra die voeding geleverd wordt (besteld bij Informatique, als hij niet past retourneer ik 'm gewoon).
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 17:21
Copeland
Avatar van Copeland
Copeland is offline
koop gewoon een nieuwe kast, ben je van alles af
__________________
'Eet nooit gele sneeuw.'
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 17:24
Verwijderd
Nou ga ik 't opmeten ook.

Heb hier een 300W Antec liggen (tijdelijk buiten bedrijf), en de maten zijn..




1 -- zit 30mm naar binnen, 6mm naar beneden
2 -- zit 6mm naar binnen, 16mm naar beneden
3 -- zit 6mm naar binnen, 6mm naar boven
4 -- zit 6mm naar binnen, 6mm naar boven

Gemeten vanuit 't midden van 't schroefgat. (Schets is louter schematisch, dat je weet welk schroefgat ik bedoel )
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 17:25
de postbode
Avatar van de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Copeland schreef:
koop gewoon een nieuwe kast, ben je van alles af
niet dus. hoe weet je dat de voeding uit sn andere kast niet groter dan normaal is en die uit zijn kast nu standaart

-de postbode-
__________________
ik ben een konijn
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 18:18
Copeland
Avatar van Copeland
Copeland is offline
ik bedoelde een kast met voeding
__________________
'Eet nooit gele sneeuw.'
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 18:31
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Er bestaan inderdaad voedingen waar de gaatjes nèt iets anders zitten.
*heeft in computerwinkel gewerkt


Ik stel voor dat je op de aankomende HCC voor enkele tientallen Euro'tjes een leuke kast ophaalt..
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 20:08
Magic_Sam
Magic_Sam is offline
ATX is universeel, dus pas altijd.

Waarschijnlijk heb je een AT voeding opgemeten.
AT is de voorloper van de ATX voeding en die is een stukje kleiner.
En je kan ook nog het aantal Watt's keizen dat verscheelt soms ook nog.

Good luck
__________________
That's me
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 20:22
Verwijderd
Erg lief van je dat je reageert, maar met meer dan twaalf jaar ervaring met allerhande soorten hardware weet ik écht het verschil wel tussen een AT- en een ATX-voeding.

Dan geloof ik nog meer in Unex' verhaal. Ik heb zelf ook heel wat kasten gezien, en ik weet uit ervaring dat er inderdaad kasten zijn van dubieuze Chinese oorsprong waar de gaten of studs voor het moederbord nét op een andere plaats zitten, of die gewoon zodanig slecht afgewerkt zijn dat sommige gaten niet corresponderen met de gaten op de plank. Dat doet zich hier echter niet voor, het verschil van bijna een centimeter is te groot om door slechte fabricage te komen...

I'll keep you posted

Laatst gewijzigd op 14-11-2002 om 20:25.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 20:58
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Wouter, ik heb eventueel nog een ATX-voeding hier liggen..

Ik weet niet of wij elkaar binnen redelijke tijd weer treffen?
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Zelf samenstellen nieuwe pc
Verwijderd
33 23-05-2006 05:52
Software & Hardware [Algemeen] Nieuwe pc: hulp gewenst
Balance
120 23-10-2005 02:00
Software & Hardware [mobo & CPU] het liefst zo klein mogelijk ....
Verwijderd
10 20-10-2002 18:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04.