Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2006, 17:49
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Hoi

Ben benieuwd: Hoe was/is de introductie? Leuke stad? Leuke klas? En wat voor beeld heb je van de opleiding gekregen? Moet je een pokke eind reizen en valt dat tegen? of valt het op kamers wonen tegen? Nou kortom:

Hoe bevalt het nieuwe studiejaar ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2006, 09:10
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Mijn nieuwe studie bevalt erg goed. Ik doe RA (Roosevelt Academy) in MIddelburg en het is nog toffer dan dat ik dacht dat het zou zijn. Iedereen denkt dat Middelburg een suffe stad is, maar dat valt echt alles mee! Ik heb wel al heel veel huiswerk, maar ik wist dat dat erbij zou horen bij deze studie en het is op zich wel goed te doen.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 09:50
Mariposa
Avatar van Mariposa
Mariposa is offline
Het is niet nieuw, maar alweer het tweede jaar. Studie beviel al erg goed, de klas (tot nu toe) ook!

Aan mijn mentor moet ik nog wat wennen, maar dat is logisch. Ik hoef maar zeven minuten te fietsen voordat ik op school ben, lekker dichtbij. Ik woon ook al een heel jaar op kamers.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 11:34
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Hoe was/is de introductie?
heb maar een dag intro gehad en die was vermoeiend. Vond ook dat alles een beetje hectisch en slecht georganiseerd was maar wel ok +groepje leren kennen enzo.

Leuke stad?
ja maastricht kon ik al. Ben ik al vaker geweest dus wist al hoe het was
Leuke klas?
wij werken met groepjes (pgo-systeem) en degene die ik al goed ken zijn leuk

En wat voor beeld heb je van de opleiding gekregen?
totaal nog geen

Moet je een pokke eind reizen en valt dat tegen?
rechtstreekse bus
Hoe bevalt het nieuwe studiejaar ?
nog niet echt goede indruk van gekrege
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 11:39
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Hoe was/is de introductie?
Echt heel erg ruk 1 dag op de fontys waar we onze SLcoach zouden zien maar die hadden we niet nog iet eens ingedeeld in een klas. 2 studentes hebben ons rondgeleid en toen zijn we naar stratum gegaan.
Leuke stad?
Yes
Leuke klas?
Mwoah de meiden zijn allemaal sufkutten en volgens mij zijn de jongens allemaal wel aardig enzo
En wat voor beeld heb je van de opleiding gekregen?
Net zo slecht geregeld als 75% van de HBO opleidingen/instellingen en veel hetzelfde als vorig jaar.

Moet je een pokke eind reizen en valt dat tegen?
5 minuten fietsen dus dat kan nooit tegenvallen alleen met dit kut weer
Valt het op kamers wonen tegen?
Nee echt neit veel beter dan vorig jaar qua huisgenoten en midden in Eindhoven centrum bij station en school in de buur dus ja wat wil je nog meer
Hoe bevalt het nieuwe studiejaar ?
Hmmm tot nu toe wel redelijk ok dus [/B][/QUOTE]
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 13:37
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 30-08-2006 @ 10:10 :
Mijn nieuwe studie bevalt erg goed. Ik doe RA (Roosevelt Academy) in MIddelburg en het is nog toffer dan dat ik dacht dat het zou zijn. Iedereen denkt dat Middelburg een suffe stad is, maar dat valt echt alles mee! Ik heb wel al heel veel huiswerk, maar ik wist dat dat erbij zou horen bij deze studie en het is op zich wel goed te doen.
wacht maar tot je wat langer in Middelburg woont ik woon hier nu 18 jaar en ik ben het spuugbeu hier!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 14:57
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Voor mij is dit ook het tweede jaar, maar toch wel 'nieuw'. Vorig jaar was propedeusjaar, waar je van elke richting wat kreeg. nu heb ik 1 richting moeten kiezen en het bevalt heel goed!
In mijn nieuwe klas zitten alle mensen van mijn vorige klas die dezelfde richting zijn gaan doen, + een paar onbekenden.
Ik woon op kamers op 2 minuten loopafstand, ideaal dus.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 21:55
Leeghoofd
Avatar van Leeghoofd
Leeghoofd is offline
Hoe was/is de introductie?
De introductie was echt super! De eerste dag hadden we een algemene intro van de hele locatie.... echt van die te oude spelletjes gedaan enzo.... maar wel veel nieuwe mensen leren kennen (die zo goed als niet bij mijn opleiding behoren).
De tweede dag hadden we een intro van de vakgroep....
Er werd echt veel uitgelegd..... m'n medestudenten leren kennen.... kortom supertof

Leuke stad?
Utrecht is een super leuke stad.... had er de afgelopen drie jaar ook al gezeten

Leuke klas?
Ja opzich wel....ken ze nog niet echt allemaal.....maar ik denk dat het helemaal goed gaat komen!

En wat voor beeld heb je van de opleiding gekregen?
Wat ik met de opleiding kan.... wat voor soort onderwijs we voorgeschoteld krijgen.... wat voor soort onderdelen we krijgen.... etc....etc....etc.....

Moet je een pokke eind reizen en valt dat tegen?
Tja ik woon momenteel in alphen..... met de trein 20 min... en dan 10/15 min met de bus ...... maar ja ik weet niet beter....
En het voordeel is dat er een meisje bij mij in de klas zit die uit Leiden komt.... dus kunnen we samenreizen

Hoe bevalt het nieuwe studiejaar ?
Tja dat is ff afwachten, want maandag moet ik pas officieel beginnen..... Dus de tijd zal het leren!

Oja ik doe de lerarenopleiding omgangkunde 2e graads VO op de HU en zit in het propedeuse jaar
__________________
He died for me, i live for Him!

Laatst gewijzigd op 30-08-2006 om 21:59.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 13:59
Verwijderd
M'n tweede jaar nu, taalwetenschap in Nijmegen, 't is zowaar nog leuker dan vorig jaar. De vakken die ik nu heb spreken me allemaal enorm aan
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 16:26
sdekivit
sdekivit is offline
3e jaar biomedische wetenschappen. Volg 2 cursussen: Pathologie en ben uitgeweken naar het departement Farmaceutische Wetenschappen en volg daar de curus: Het Geneesmiddel in Chronisch Inflammatoire Aandoeningen.

--> echt vet druk !!! Pathologie heeft volgende week een vet grote opdracht en voor het andere vak komende donderdag al een tentamen.

Oja, moet ook nog een hepatitis B vaccinatie halen op die donderdag....
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 18:51
Verwijderd
Hoe was/is de introductie?
Die was vrij klote zeg maar.. We moesten fietsen naar België, en het had de voorgaande 3 weken al aan 1 stuk geregend. Ook tijdens het fietsen dus. Maar goed, dat is niet het ergste. We kwamen daar aan, als laatste groep, tassen gepakt, en jawel hoor, alles in mijn tas was zeiknat. Geen droog ondergoed meer, droge sokken, broek, ho maar. Maar het ergste, mijn slaapzak was zeiknat! Heb de eerste avond meteen aangegeven dat ik naar huis wilde, want zo werkt het gewoon niet. Erg jammer, maar vooruit.
En zo gebeurde het, dinsdagmorgen ging ik naar huis. De rest zou blijven tot donderdagavond ongeveer, maar die kwamen woensdagochtend naar huis. In 1 tent stond een cm of 8 water, de andere tent was ook nat, er was 1 tent nog droog. Dinsdag overdag mochten ze de feesttent niet uit, de geplande activiteiten gingen niet door, er werd gejat uit de slaaptenten en op de momenten dat je wel even naar je spullen mocht, mocht je schijnbaar maar met 2 / 3 tegelijk naar binnen.. Was nog nooit zo blij dat ik thuis was

Leuke stad?
Breda is leuk, kende de stad al, van winkelen etc. En mijn vriend woont er, dus ideaal.

Leuke klas?
Ik denk dat ik niet mag klagen, maar we zien wel.. De echte lessen moeten nog beginnen

En wat voor beeld heb je van de opleiding gekregen?
Tijdens deze dagen? Dat het erg druk, maar wel erg afwisselend, praktijkgericht en afwisselend wordt.

Moet je een pokke eind reizen en valt dat tegen?
Ik woon in Roosendaal, is 20 minuutjes met de trein en dan nog 2 met de bus, of 15 lopen En vanuit mn vriend is het ongveer 10 minuutjes fietsen. Dus dat valt zeker niet tegen. Alleen jammer dat de bussen altijd zo vol zijn.

Hoe bevalt het nieuwe studiejaar ?
Tja dat is ff afwachten, want maandag moet ik pas officieel beginnen..... Dus de tijd zal het leren!

Edit; ik studeer Associate Degree Functiegericht Bachelor Toerisme en Recreatie. AD wil zeggen dat ik na 2 jaar een officieel tussendiploma krijg
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 18:56
Verwijderd
Hoe was/is de introductie?
Wel leuk, leuke groep, alles was vrij aardig georganiseerd, sommige dingen wel tien keer gehoord, maar goed, beter dan dat ze het vergeten, lijkt me.

Leuke stad?
Tuurlijk.

Leuke klas?
Ik ken maar 1/3 van de mensen (die zaten bij de intro bij mij) en die zijn wel oké.

En wat voor beeld heb je van de opleiding gekregen?
Een goed beeld.

Moet je een pokke eind reizen en valt dat tegen?
Met goede aansluiting en zonder vertragingen is het twee uur reizen (vier in totaal dus), maar de verbinding is klote, de aansluiting meestal ook en vertragingen zijn er vrijwel altijd...bagger dus.

Hoe bevalt het nieuwe studiejaar?
Zie hier boven, verder moet het nog beginnen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 23:46
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 08-09-2006 @ 17:26 :
3e jaar biomedische wetenschappen. Volg 2 cursussen: Pathologie en ben uitgeweken naar het departement Farmaceutische Wetenschappen en volg daar de curus: Het Geneesmiddel in Chronisch Inflammatoire Aandoeningen.

--> echt vet druk !!! Pathologie heeft volgende week een vet grote opdracht en voor het andere vak komende donderdag al een tentamen.

Oja, moet ook nog een hepatitis B vaccinatie halen op die donderdag....
wow, 3e jaar en je bent 18? Hoe oud was je dan toen je begon? (als ik dat mag vragen? )

Mijn studie bevalt goed ik studeer geneeskunde aan de Erasmus universiteit en ik vind het echt leuk. Ik heb een leuk studiegroepje, vandaag hebben we flink gedebatteerd over een paar casussen waarbij de arts voor een ethisch dilemma komt te staan en we hebben een rollenspel gespeeld, 1 iemand de arts, een ander de patient.

Ik ben ook op kamers gegaan... is wel leuk en ik verveel me helemaal niet eigenlijk. En ik moet over 2 weken ook de hepatitis B vaccinatie halen
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 01:17
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 09-09-2006 @ 00:46 :
wow, 3e jaar en je bent 18? Hoe oud was je dan toen je begon? (als ik dat mag vragen? )
Eh, 18-3 = 15?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 01:26
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 09-09-2006 @ 02:17 :
Eh, 18-3 = 15?
ja, maar hoe presteer je het om op je 15e op de uni te belanden?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 08:29
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
mijn studie - journalistiek in Zwolle - bevalt redelijk.
wel even wennen, ik hoop dat ik mn propedeuse in elk geval netjes in 1 jaar kan halen, dan mss toch maar wat anders doen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 10:26
Nyawa
Hoe was/is de introductie?
De introductiedag van de studie was leuk, wel veel informatie voor de tweede keer gehoord natuurlijk, maar ik heb drie hele aardige studentenmentoren en de mensen uit mijn werkgroep leken op het eerste gezicht ook wel aardig.
Het introductiekamp van de studievereniging was op zich ook wel grappig, vooral veel spelletjes gedaan. Goed georganiseerd, aardige leiding, maar dat soort kampen zijn gewoon niet echt mijn ding.

Leuke stad?
Absoluut, maar dat vond ik al van Groningen.

Leuke klas?
Op het eerste gezicht allemaal wel aardig, ik ken ze nog niet zo goed.

En wat voor beeld heb je van de opleiding gekregen?
De eerste colleges vond ik heel erg interessant. Ik heb gemerkt dat het wel een behoorlijk zware opleiding is (vergeleken met de andere Letterenstudies dan natuurlijk), ik verwacht niet om op mijn 21ste al doctorandus te zijn in ieder geval.

Moet je een pokke-eind reizen en valt dat tegen?
Vijf ŕ tien minuten fietsen vanaf mijn kamer, vanaf thuis is het een uurtje met de trein.

Hoe bevalt het nieuwe studiejaar?
Ik vind de studie tot nu toe erg leuk, dus ik hoop dat dat zo blijft.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 10:52
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 09-09-2006 @ 02:26 :
ja, maar hoe presteer je het om op je 15e op de uni te belanden?
toen ik begon was ik 16. Ik heb over de basisschool 2 jaar korter gedaan (3+4 en 7+8+musical in 1 jaar)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-09-2006, 10:56
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
De intreeweek was echt super vet. Vooral het feest op woensdag avond met DJ Chuckie was echt geweldig Iedere avond gefeest en weinig geslapen. Mijn hele intreeweekgroepje is nu dan ook verkouden, ziek en zwak Haha. En over 2 weken heb ik mn eerstejaarsweekend wat net zo leuk schijnt te zijn

Amsterdam is geweldig en ik begin het er alleen maar leuker te vinden. De studie is interessant en ik ben dan ook super blij met mijn keuze. De locatie is leuk en gezellig en de medestudenten zijn ook niet verkeerd

Jaaaa, ik ga een geweldige tijd tegemoet en ik hoop dat ik snel een kamer heb gevonden!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 10:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 09-09-2006 @ 11:52 :
toen ik begon was ik 16. Ik heb over de basisschool 2 jaar korter gedaan (3+4 en 7+8+musical in 1 jaar)
Ik schat je hoog in maar ik snap niet waarom je groep 8 en de musical allebei apart vermeld? Is dat bijzonder? Volgens mij doen we dat allemaal in 1 jaar?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 09-09-2006 @ 11:58 :
Ik schat je hoog in maar ik snap niet waarom je groep 8 en de musical allebei apart vermeld? Is dat bijzonder? Volgens mij doen we dat allemaal in 1 jaar?
Ja, precies, kennelijk hebben veel basisscholen de gewoonte om een jaar voor de musical uit te trekken na groep 8
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 14:56
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Hoe was/is de introductie?
--> Klote, maar daar zal ik verder maar niet op ingaan.

Leuke stad?
--> Redelijk, maar ik kende Nijmegen eigenlijk al.

Leuke klas?
--> Geen idee... Ik was niet happy met mijn introductiegroepje, maar oké. Hoe mijn mentorgroep is, kan ik nog niet zeggen. We hebben elkaar pas één keer gezien.

En wat voor beeld heb je van de opleiding gekregen?
--> Het lijkt me wel interessant, er zijn een paar vakken waar ik wel naar uitkijk Alleen kan ik er nu nog weinig van zeggen omdat ik de eerste week een verslag moest schrijven (voor BasisVaardigheden).

Moet je een pokke eind reizen en valt dat tegen?
--> Valt mee, ik kan kiezen tussen de bus en de trein, net wat het gunstigst is gezien mijn rooster.
Bus: 5 minuten lopen, 21 minuten met de bus, 7 minuten lopen.
Trein: 11 minuten lopen, 11 minuten met de trein, 11 minuten lopen.

Hoe bevalt het nieuwe studiejaar ?
--> Ik moet het allemaal nog zien, wat er van komt...
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 15:39
Verwijderd
Hoe was/is de introductie?
Nou, vergeleken met veel introducties in de rest van het land viel het tegen. De facultaire introduchtie was te doen, maar ook niet je van het.
Leuke stad?
Love Maastricht
Leuke klas?
No way, wat een kakkers allemaal. (hoewel twee meisjes wel aardig zijn). Mn tutor is dan wel weer een super mens.
En wat voor beeld heb je van de opleiding gekregen?
Je moet veel doen, optijd, hard studeren, nog harder studeren en dan je toets halen, die ook nog een ontzettend lastig schijnt te zijn. Inhoudelijk heb ik nog niet echt een beter beeld, we kregen steeds een inleiding op een inleiding op een inleiding.
Moet je een pokke eind reizen en valt dat tegen? Vanuit mijn kamer is het drie minuten fietsen, dat valt dus 100% mee. Naar huis is minder fijn, door de flutverbindingen ben ik anderhalf uur onderweg, waarvan ik hoogstens 20 minuten in de trein zit.
Of valt het op kamers wonen tegen?
Ik vond het niet zo leuk te ontdekken dat zowel internet als mijn kookplaatje het niet deden. Verder vind ik het prima te doen, alleen nog iets te vriendschapsloos.
Nou kortom: Hoe bevalt het nieuwe studiejaar ? Ik kan er nog zo weinig over zeggen, ben pas een week bezig. Waarschijnlijk ga ik het wel naar mijn zin krijgen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Quis schreef op 09-09-2006 @ 16:39 :
Hoe was/is de introductie?
Nou, vergeleken met veel introducties in de rest van het land viel het tegen. De facultaire introduchtie was te doen, maar ook niet je van het.
Leuke stad?
Love Maastricht
Leuke klas?
No way, wat een kakkers allemaal. (hoewel twee meisjes wel aardig zijn). Mn tutor is dan wel weer een super mens.
En wat voor beeld heb je van de opleiding gekregen?
Je moet veel doen, optijd, hard studeren, nog harder studeren en dan je toets halen, die ook nog een ontzettend lastig schijnt te zijn. Inhoudelijk heb ik nog niet echt een beter beeld, we kregen steeds een inleiding op een inleiding op een inleiding.
Moet je een pokke eind reizen en valt dat tegen? Vanuit mijn kamer is het drie minuten fietsen, dat valt dus 100% mee. Naar huis is minder fijn, door de flutverbindingen ben ik anderhalf uur onderweg, waarvan ik hoogstens 20 minuten in de trein zit.
Of valt het op kamers wonen tegen?
Ik vond het niet zo leuk te ontdekken dat zowel internet als mijn kookplaatje het niet deden. Verder vind ik het prima te doen, alleen nog iets te vriendschapsloos.
Nou kortom: Hoe bevalt het nieuwe studiejaar ? Ik kan er nog zo weinig over zeggen, ben pas een week bezig. Waarschijnlijk ga ik het wel naar mijn zin krijgen.
Al in Lumiere geweest? (Aangezien je zegt van filmhuizen te houden...) Aanrader
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 09-09-2006 @ 16:45 :
Al in Lumiere geweest? (Aangezien je zegt van filmhuizen te houden...) Aanrader
Nog niet, wel van plan. En als ik enigszins tijd heb ook van plan vrijwilligerswerk te gaan doen (krijg je gratis toegang, geloof ik)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2006, 17:57
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 09-09-2006 @ 13:35 :
Ja, precies, kennelijk hebben veel basisscholen de gewoonte om een jaar voor de musical uit te trekken na groep 8
nou ik heb die musical erbij gezet omdat ik heel vaak te horen krijg: o je hebt groep 7 en 8 in 1 jaar gedaan, dan heb je de musical zeker niet kunnen doen.

Vandaar dat ik zeg: groep 7 + 8 incl musical.

had beter incl kunnen zeggen ipv +
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 19:23
Fos
Fos is offline
Slecht, 1e cijfer.. 1e onvoldoende
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Fos schreef op 09-09-2006 @ 20:23 :
Slecht, 1e cijfer.. 1e onvoldoende
Mijn eerste cijfer op de middelbare school was een 10, en dat was kennelijk een goede indicator
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 19:54
Verwijderd
Mijn eerste cijfer op de middelbare school was ook een 10 geloof ik. Yay.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 21:35
*naso*
Avatar van *naso*
*naso* is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 08-09-2006 @ 17:26 :
3e jaar biomedische wetenschappen. Volg 2 cursussen: Pathologie en ben uitgeweken naar het departement Farmaceutische Wetenschappen en volg daar de curus: Het Geneesmiddel in Chronisch Inflammatoire Aandoeningen.

--> echt vet druk !!! Pathologie heeft volgende week een vet grote opdracht en voor het andere vak komende donderdag al een tentamen.

Oja, moet ook nog een hepatitis B vaccinatie halen op die donderdag....
ik ben begonnen met bio medische wetenschappen, het bevalt me goed, ik vind het wel interessant en ja, je moet wel veel doen, voor volgende week moet ik een essay schrijven..het onderwerp is 'evalueert de mens nog" ...je moet ja of nee zeggen en daarna argumenteren, maar jah...ik weet het nog niet....verder stad...ja ...amsterdam is toch niet zo erg als ik dacht ...maar ik moet er aan wennen, want verhuizen van een dorpje naar Amsterdam is echt een grote stap, ik ben in een dorpje in friesland opgegroeid....duss...
en klas...nou..er zijn zooo veel mensen....!!!! ken ze nog niet allemaal...maar er zijn wel aardige mensen bij....
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 09:51
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Citaat:
*naso* schreef op 09-09-2006 @ 22:35 :
(...)het onderwerp is 'evalueert de mens nog" ... (...)
eva·lu·e·ren (ov.ww.)
1 beoordelen, waarderen => nabespreken



evo·lu·e·ren (onov.ww.)
1 een ontwikkelingsproces doormaken
2 wendingen maken => zwenken
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 14:15
Sasbeest
Avatar van Sasbeest
Sasbeest is offline
Hoe was/is de introductie?
Introductie was erg gezellig, we hebben twee dagen gekampeerd op de Hoge Veluwe. Veel spelletjes gedaan, en steeds in andere groepjes zodat je veel mensen kon leren kennen.

Leuke stad?
Ja, ik vind Utrecht best een leuke stad. Heb er nog niet heel veel van gezien, eigenlijk alleen het winkelcentrum, en wat dingen vanuit de bus. Maar dat was allemaal erg leuk.

Leuke klas?
Ik was eigenlijk eerst in een andere klas ingedeeld, en daarin zaten meer mensen met wie ik wat had. Maar in deze klas zitten geloof ik ook wel leuke mensen. Heb ze nog niet veel gezien, dus het is nog even afwachten.

En wat voor beeld heb je van de opleiding gekregen?
Ik doe de opleiding tolk Nederlandse gebarentaal, en de eerste week is me al heel goed bevallen. De vakken zijn intressant, de lokalen zijn goed te vinden en de docenten zijn aardig. De roosters zijn verschrikkelijk, maar ja je kunt niet alles hebben!

Moet je een pokke eind reizen en valt dat tegen?
Eerst 7 minuten met de trein, dan nog een kwartiertje met de bus. Goed te doen dus.

of valt het op kamers wonen tegen?
Ik woon nu sinds een week op kamers, en vind het tot nu toe wel leuk. Ik woon niet in Utrecht, maar net erbuiten. Vind het wel fijn om na een drukke dag daar terug te komen. Wel nog een beetje eenzaam omdat ik pas weinig mensen ken, maar gelukkig is er msn.
__________________
Liefde was als de regen, ze veranderde in ijs of verdween
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Sasbeest schreef op 10-09-2006 @ 15:15 :
En wat voor beeld heb je van de opleiding gekregen?
Ik doe de opleiding tolk Nederlandse gebarentaal, en de eerste week is me al heel goed bevallen. De vakken zijn intressant, de lokalen zijn goed te vinden en de docenten zijn aardig. De roosters zijn verschrikkelijk, maar ja je kunt niet alles hebben!
En wat een rust in de collegezaal!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 15:45
Verwijderd
Hoe was/is de introductie?
De introductie was erg leuk, de meer socialere activiteiten dan. We hadden ook opleidingsintroductie met informatie en kennismakingscolleges e.d. en dat vond ik wat minder en een beetje saai. Maar ach.

Leuke stad?
Jazeker, Utrecht is geweldig.

Leuke klas?
Voor zover ik tot nu heb kunnen beoordelen wel. Héél veel meisjes, iets van 18 meisjes en 3 jongens.

En wat voor beeld heb je van de opleiding gekregen?
Nou, de reguliere colleges beginnen pas morgen, dus daar kan ik nog niet zoveel over zeggen. De opleiding is erg theoretisch volgens mij met wat praktische dingen ertussen, zoals practica enzo.

Moet je een pokke eind reizen en valt dat tegen? of valt het op kamers wonen tegen?

Ik moet zes minuten lopen, dan 1 uur en 6 minuten met de trein (inclusief een overstap), dan nog een kwartiertje lopen of 10 minuten met de bus en ik ben er. Redelijk ver, maar ach, ik moet er maar aan wennen.

Oh, en ik studeer dus taalwetenschap in Utrecht. Volgende week post ik wel wat mijn indrukken zijn na een week echt met de opleiding bezig te zijn geweest.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 15:47
Sasbeest
Avatar van Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
Snees schreef op 10-09-2006 @ 16:38 :
En wat een rust in de collegezaal!
Tijdens de lessen gebarentaal mag er niet gesproken worden nee, dus het is erg stil. Heel erg wennen!
__________________
Liefde was als de regen, ze veranderde in ijs of verdween
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 10-09-2006 @ 16:45 :

Oh, en ik studeer dus taalwetenschap in Utrecht. Volgende week post ik wel wat mijn indrukken zijn na een week echt met de opleiding bezig te zijn geweest.
Ik ben echt heel benieuwd
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-09-2006, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 10-09-2006 @ 17:21 :
Ik ben echt heel benieuwd
Hehe, ik zelf ook.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 09-09-2006 @ 20:54 :
Mijn eerste cijfer op de middelbare school was ook een 10 geloof ik. Yay.
Mijne een 4, voor wiskunde. Was nergens een indicatie voor want ben uiteindelijk dik geslaagd, zelfs voor wiskunde een zeven

Ontopic: ik begin morgen, derdejaars onderwijskunde, maar ik volg een minor literatuurwetenschap en dus is 't voor mij allemaal ook wel ff nieuw.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 19:28
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Ben benieuwd: Hoe was/is de introductie?
Introductie was koud en nat maar desondanks wel gaaf!
We gingen kamperen met ongeveer de helft van de eerstejaars van mijn studie, iets van 70 mensen. Het was best slecht georganiseerd, na ongeveer een uur kreeg iedereen een tshirt en moest je je heel even kort voorstellen. Verder kostte bier 50 cent en kon je een pizza bestellen voor die avond, en dat was het dan ook echt. Leiding verder nauwelijks gezien en echte activiteiten gingen ook niet door door de regen.
Uiteindelijk besloten ze om 10 uur 's avonds dat de speurtocht in het bos wel door kon gaan, maarja daar had ik niet zo heel veel zin in (we waren allemaal nog helemaal doorweekt). Heb daar wel een heel leuk groepje mensen ontmoet waar ik de rest van de tijd mee ben opgetrokken.

Leuke stad?
Ja!

Leuke klas?
Ik denk het wel.

En wat voor beeld heb je van de opleiding gekregen?
Een heel positief beeld, opleiding lijkt me heel leuk en alle colleges zijn in het Engels

Moet je een pokke eind reizen en valt dat tegen? of valt het op kamers wonen tegen?
8 minuutjes fietsen naar de HAN.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 20:06
*naso*
Avatar van *naso*
*naso* is offline
Citaat:
Sanctus schreef op 10-09-2006 @ 10:51 :
eva·lu·e·ren (ov.ww.)
1 beoordelen, waarderen => nabespreken



evo·lu·e·ren (onov.ww.)
1 een ontwikkelingsproces doormaken
2 wendingen maken => zwenken

bedankt voor je moeite, maar dat hoefde je niet te doen, want ik weet zelf ook dat ik evolueren bedoelde, maar verkeerd getypt....ik ben maar een mens he....iedereen maakt wel eens een fout , en een spelfout is heel normaal...

het is wel toevallig dat het woord door 1 letter, totaal een andere betekenis krijgt...maar goed!!!!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 22:37
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
*naso* schreef op 11-09-2006 @ 21:06 :
bedankt voor je moeite, maar dat hoefde je niet te doen, want ik weet zelf ook dat ik evolueren bedoelde, maar verkeerd getypt....ik ben maar een mens he....iedereen maakt wel eens een fout , en een spelfout is heel normaal...

het is wel toevallig dat het woord door 1 letter, totaal een andere betekenis krijgt...maar goed!!!!
Ja. leuk is dat. Dat behandelen we nu bij linguistics
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 22:39
Verwijderd
Letters zijn slechts een schim van waar het echt om draait!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 22:39
Verwijderd
Na 2 colleges bevalt mijn studie in ieder geval (nog?) goed.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 22:40
Verwijderd
check ons tegelijkertijd posten martin!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Majel schreef op 11-09-2006 @ 23:40 :
check ons tegelijkertijd posten martin!
We zijn zo dolenthousiast, ofzo. Nu moet de UU nog even voor zalen kiezen waar niet een kwart op de vensterbank hoeft te zitten en we zijn ganz tevreden, toch?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 22:48
Verwijderd
Hmmm ja! Hoewel ik het wel wat vond hebben zo op de vensterbank. Maar niet voor iedere week denk ik nee
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 07:40
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Hoe was/is de introductie?
De introductie was leuker dan ik verwacht had. We hebben met onze klas een introductieavond gehad, zodat je het gebouw, de mentoren en de klas een beetje leerde kennen. Later die week hebben we een introductiedag gehad, waarbij we in groepjes allerlei studiegerelateerde opdrachtjes/spelletjes moest doen. Hierdoor heb ik wel een aantal mensen uit de klas leren kennen.

Leuke stad?
Ik woon er nu anderhalve maand en begin de weg nu een beetje te kennen naar de supermarkten enzo. Vooralsnog vind ik het prima hier.

Leuke klas?
Ik had verwacht dat er veel "oudere" mensen in de klas zouden zitten, maar uiteindelijk zitten er nog vrij veel mensen tussen de 23 en de 30 in de klas. Ik ben wel de jongste.

En wat voor beeld heb je van de opleiding gekregen?
De inhoud lijkt me leuk, de hoeveelheid (verplicht) werk wel echt even wennen t.o.v. mijn vorige studie. En natuurlijk de organisatie die weer bagger is/was... Maar dat is volgens mij overal.

Moet je een pokke eind reizen en valt dat tegen?
Naar school is met de fiets 6 minuten, lekker dichtbij dus. Mijn stageplek voor het komende halfjaar is 20 minuten heen fietsen (heuvelop) en 10 minuten terug (heuvelaf).

Hoe bevalt het nieuwe studiejaar ?
Behalve dat ik ook nog steeds bezig ben met de laatste dingetjes voor mijn scriptie van PWO is het wel oke.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 21:40
The Cows Rule
Avatar van The Cows Rule
The Cows Rule is offline
Hij bevalt prima en het studentenleven bevalt mij ook prima!!
__________________
Zuid West, Noord best!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 13:55
lisanne_tje
Avatar van lisanne_tje
lisanne_tje is offline
de studie bevalt slecht en daarom ga ik ook overstappen
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 14:08
Kryptonite
Avatar van Kryptonite
Kryptonite is offline
Hoe was/is de introductie?
Ik was ziek

Leuke stad?
Wel oké, maar na mijn studie ben ik weer weg uit Leeuwarden.

Leuke klas?
Tot nu toe best gezellig. Ik zit bij het enfant terrible van de afdeling in, maar naast mij houdt ie zich wonderbaarlijk genoeg koest. Rrrroarrr

En wat voor beeld heb je van de opleiding gekregen?
Super! Alleen die zelfwerkzaamheid is een risicofactor.

Moet je een pokke eind reizen en valt dat tegen?
Nu ik een kamer heb nog maar 15 minuten met de fiets \o/

Of valt het op kamers wonen tegen?
Laatst ging ik koken en leek het wel slapstick, maar verder red ik me prima. Het is wel een gezeur om huishouden met huiswerk te combineren en ik vrees voor eenzame winternachten zonder uitgaan als ik niet snel vrienden vind die ook op kamers wonen in Leeuwarden, maar tot die tijd vermaak ik me wel.

Hoe bevalt het nieuwe studiejaar ?
I friggin' love it.
__________________
Als een rommelig bureau staat voor een rommelige geest, waar staat een leeg bureau dan voor? - Tutto il meglio č giŕ qui, sotto le stelle del jazz

Laatst gewijzigd op 16-09-2006 om 14:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Meningen/advies over studie plannen
krieltje-
3 26-03-2011 19:14
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart Topic # 70
Hawahaai
495 26-09-2006 08:29
Algemene schoolzaken Hoe hebben jullie jullie nieuwe studie uitgekozen?
Verwijderd
30 30-08-2005 20:38
Studeren International Economic Studies vs. International Business
-::SyrinX-NL::-
27 12-10-2004 17:31
Psychologie foute studiekeus: ik voel me kut
Tulpje6
4 16-03-2004 11:08
Algemene schoolzaken Geneeskunde -- Ervaringen?
Gothic
25 29-11-2003 16:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:44.