Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2014, 21:38
Scirocco
Avatar van Scirocco
Scirocco is offline
Forumdebat: Frikandel VS Kroket.

LEES DIT EERST!

Hallo! Welkom bij dit forumdebat. Hier wil ik graag de discussie voeren over wat jullie nou de betere snack vinden; de frikandel of de kroket.

Als je reageert, zorg dat je enkele punten duidelijk vermeld. Zorg dat dit TEN MINSTE in je reactie staat:
- Je favoriete snack;
- Wat de ene snack beter/lekkerder maakt dan de ander;
- Op welke manier heb je de snack het liefste geserveerd (op een broodje, met uitjes, mayonaise?);
- Wat je zegt als iemand voor een automaat staat en niet weet of hij een frikandel of kroket moet pakken, en met welke redenering erachter.


Ik hoor het graag van jullie. Dit debat wil ik graag op hoog niveau uitvoeren, en daarom zal ik deze hier en op meerdere forums posten.
__________________
It's just like life. You just gotta keep telling yourself, no matter how hot it gets, sooner or later there's a cool breeze coming in.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2014, 21:39
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Frikadel IS de betere snack, groetjes.
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 08-05-2014, 21:40
Verwijderd
Perenijsje natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 08-05-2014, 21:46
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Kroket, want crunchy buitenkant en zachte binnenkant. En je kan het zo lekker squishen tussen een broodje. En je hebt er zoveel verschillende varianten van.

Broodje satekroket met mayo mmmm.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2014, 21:46
Scirocco
Avatar van Scirocco
Scirocco is offline
Zonder twijfel is de frikandel SUPERIEUR.
De frikandel biedt een ongelofelijke smaak, we kunnen het bijna tot een delicatesse rekenen. Immers zijn wij, Nederlanders, een van de weinigen op deze wereld met dit heerlijke product. De smaak is veel voller dan die van de kroket.
Het liefste heb ik de goede oude frikandel speciaal. Want met zo een titel als "speciaal", dan moet het wel enorm goed zijn.
En als iemand zo voor een automaat staat zeg ik vooral; pak die frikandel! De frikandel is veel makkelijker te eten dan de kleffe kroket.
__________________
It's just like life. You just gotta keep telling yourself, no matter how hot it gets, sooner or later there's a cool breeze coming in.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2014, 22:02
Verwijderd
Kroket, want lekkerder.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2014, 22:05
Verwijderd
Kroket (liefst met mosterd), want krokante buitenkant en lekkere vulling. In tegenstelling tot frikandel: slap en altijd met een nasmaak die me doet denken aan de geur van bedorven gehakt. En dat blijft dan ook nog uren in je mond hangen, gatver. En ik was net zo lekker aan het internetten. Nou dan ga ik maar slapen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2014, 22:24
Verwijderd
Frikadel, want zo lekker
Met citaat reageren
Oud 08-05-2014, 22:48
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Kroket, want die is zonder garnituur/saus nog lekker en smeuiig en krokant. En doorgaans van betere kwaliteit dan een frikandel, wat eigenlijk gewoon samengeperst slachtafval is.

Een frikandel zonder ketchup/curry is gewoon een droge staaf vlees. Maar een goede frikandel speciaal gaat er ook wel in.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2014, 23:32
ßuerp
Avatar van ßuerp
ßuerp is offline
Citaat:
Kroket, want die is zonder garnituur/saus nog lekker en smeuiig en krokant. En doorgaans van betere kwaliteit dan een frikandel, wat eigenlijk gewoon samengeperst slachtafval is.

Een frikandel zonder ketchup/curry is gewoon een droge staaf vlees. Maar een goede frikandel speciaal gaat er ook wel in.
Quatsch.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2014, 23:38
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Kroket, want daarmee kan je eindeloos variëren wat de inhoud betreft
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2014, 09:54
Verwijderd
De Ribster, de wildste snack van het westen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2014, 11:04
Verwijderd
Een kroket, want daar kun je de inhoud uitscheppen met je patat. Dat kan niet met een frikandel. Ik vind frikadellen ook gewoon goor smaken.

Kroketten eet ik alleen als het een kalfskroket is. En niet die van Van Dobben want daar zitten gore stukjes in waar ik misselijk van word omdat ik denk dat het stukken rat of hond zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2014, 11:15
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Een kroket, want daar kun je de inhoud uitscheppen met je patat.
Naast mijn moeder ben jij de enige die ik dat heb zien doen

OT: Kroket, ok? Doei.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 09-05-2014, 12:18
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Kroketten eet ik alleen als het een kalfskroket is. En niet die van Van Dobben want daar zitten gore stukjes in waar ik misselijk van word omdat ik denk dat het stukken rat of hond zijn.
Ik heb gehoord dat de VWA de krokettenproductie van van Dobben een keer hebben gesloten toen er grote hoeveelheden lege verpakkingen honden- en/of kattenvoer werden gevonden. (Maar dat zou ook een broodje aap kunnen zijn). OT: een garnalenkroket is lekker maar een frikandel met uitjes en mayo sla ik ook niet af.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 11-05-2014, 21:08
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Krijg hier gvd honger van.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2014, 21:10
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Quatsch.
Wat vind je precies quatsch?
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2014, 14:24
Verwijderd
Kroketje, maar dan moet Lois eerst goed blazen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-05-2014, 15:21
Verwijderd
Frikandel op een bolletje met een plakje kaas en mayo.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2014, 17:53
Frankrijk
Avatar van Frankrijk
Frankrijk is offline
- Je favoriete snack;
Kroket
- Wat de ene snack beter/lekkerder maakt dan de ander;
Knapperige korst, lijkt op de bitterbal, er zijn verschillende varianten waardoor het nooit saai is. Zelfs garnaalkroketten zijn mogelijk. Garnaalfrikandellen ken ik niet.
- Op welke manier heb je de snack het liefste geserveerd (op een broodje, met uitjes, mayonaise?);
Kroket met patat. Er hoeft geen brood of andere troep bij. Een losse kroket is al verrukelijk. Er is geen klodder mayonaise en dergelijke nodig om het lekker te maken.
- Wat je zegt als iemand voor een automaat staat en niet weet of hij een frikandel of kroket moet pakken, en met welke redenering erachter.
Dag meneer/mevrouw. Neem jij maar een frikandel, dan neem ik de kroket. Redenering: meer lekkers voor mij dan voor anderen.
__________________
Montaigne: ''Que sais-je?''
Met citaat reageren
Oud 12-05-2014, 22:03
Röps
Avatar van Röps
Röps is offline
Citaat:
Zonder twijfel is de frikandel SUPERIEUR.
De frikandel biedt een ongelofelijke smaak, we kunnen het bijna tot een delicatesse rekenen. Immers zijn wij, Nederlanders, een van de weinigen op deze wereld met dit heerlijke product.
Wat voegt het feit dat wij, Nederlanders, een van de weinigen op deze wereld zijn, toe aan de smaak van de frikadel? Ik zie hier geen argument waarom de frikadel een ongelofelijke smaak heeft.

Citaat:
De smaak is veel voller dan die van de kroket.
Definieer voller.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2014, 19:08
Frankrijk
Avatar van Frankrijk
Frankrijk is offline
Citaat:
Wat voegt het feit dat wij, Nederlanders, een van de weinigen op deze wereld zijn, toe aan de smaak van de frikadel? Ik zie hier geen argument waarom de frikadel een ongelofelijke smaak heeft.
Hetzelfde kan inderdaad gezegd worden van de kroket: ook op en top Nederlands. Met de smaak van een kroket of frikandel heeft dit echter niks te maken.

De argumenten voor de kroket vind ik voorlopig sterker dan die voor de naakte, monotone frikandellen.
__________________
Montaigne: ''Que sais-je?''
Met citaat reageren
Oud 13-05-2014, 19:22
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
De kroket is uitgevonden door de kok van Lodewijk XIV, de frikandel door een of andere slagersknecht uit Dordrecht. Dat hoeft niet per se veel te zeggen, maar dat doet het in dit geval wel; de kroket is een serieuze culinaire uitvinding, vrij uniek in het vleeslandschap door de combinatie van krokante korst en zachte ragout, en je kunt er bovendien eindeloos mee variëren. Een frikandel gewoon een saaie staaf vlees.

De vergelijking vind ik dan ook geen goede; het zijn hapjes van totaal andere orde.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2014, 20:59
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
- Je favoriete snack;
Kroket
- Wat de ene snack beter/lekkerder maakt dan de ander;
Frikandel is grijs aan de binnenkant ofzo :') Kroket is krokant aan de buitenkant en de ragout is altijd lekker.
- Op welke manier heb je de snack het liefste geserveerd (op een broodje, met uitjes, mayonaise?);
Gewoon kroket, zonder saus of broodje of uitjes.
- Wat je zegt als iemand voor een automaat staat en niet weet of hij een frikandel of kroket moet pakken, en met welke redenering erachter.
De kroket, want de combinatie van krokant randje en zacht ragout is een streling voor de tong.
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43.