Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2001, 11:26
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Lieve mensen

Als je lijnt he? Hoe snel mag je dan verwachten iets te gaan zien? Ik heb de laatste tijd namelijk vrij veel gegeten en ben nu opeens 2 kilo zwaarder die wil ik er dus weer af hebben, zodat ik weer wordt zoals eerst was (toen was ik tevreden).

Maar hoe lang gaat dat duren? 2 kilo? Maakt het ook uit welke lengte/gewicht je nu hebt?
ik zit nu op 52 kilo met een lengte van 1.68.
Ga nu niet zeuren dat dat al goed is, ik wil het er gewoon af.

Ik eet nu gewoon geen tussendoortjes en 2 boterhammen per dag, tussendoor fruit en 's avonds eet ik gewoon mee wat de pot schaft, maar niet meer dan ik nodig heb.

Ik lijn dus niet extreem, want dat houd ik niet vol, maar ik ben wel drastisch gaan minderen dus op zich moet dat effect hebben toch?

Mijn vraag nog maals: Hoe lang gaat dit duren? weken? maanden?

Alvast bedankt

xxx
Eefje
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 12:25
DarkCat
DarkCat is offline
Hai Eefje,

natuurlijk is het ff schrikken als je twee kilo bent aangekomen, als je daarvoor op een constant gewicht zat. Maar dat betekent niet dat je direct moet gaan lijnen. Je zit met 52 kilo bij 1.68 nog op het minimum, dat wil zeggen dat er beter nog wat bij kan dan dat er wat af moet!
Maar als jij dat wilt, ga ik je niet tegenhouden.
Twee boterhammen per dag is net iets te weinig, je mist dan teveel voedingsstoffen. (Iig volgens die dietist waar ik gelopen heb.) Fruit als tussendoortje is prima, dat doe ik ook.
Ik denk dat het wel effect heeft binnen een paar weken, maar zorg ervoor dat je iig NIET onder je oude gewicht komt, want dan zit je echt te laag. En af en toe wat lekkers moet altijd kunnen, anders ben je veel te streng voor jezelf.

Hou je je 'dieet' niet vol, of willen die twee kilo er niet af: ga dan alsjeblieft geen gekke dingen doen maar accepteer je gewicht. Iedereen word zwaarder als ie ouder word, en 52 kilo is nog behoorlijk weinig!

Cat
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 12:48
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Hai Eefje,

natuurlijk is het ff schrikken als je twee kilo bent aangekomen, als je daarvoor op een constant gewicht zat. Maar dat betekent niet dat je direct moet gaan lijnen. Je zit met 52 kilo bij 1.68 nog op het minimum, dat wil zeggen dat er beter nog wat bij kan dan dat er wat af moet!
Maar als jij dat wilt, ga ik je niet tegenhouden.
Twee boterhammen per dag is net iets te weinig, je mist dan teveel voedingsstoffen. (Iig volgens die dietist waar ik gelopen heb.) Fruit als tussendoortje is prima, dat doe ik ook.
Ik denk dat het wel effect heeft binnen een paar weken, maar zorg ervoor dat je iig NIET onder je oude gewicht komt, want dan zit je echt te laag. En af en toe wat lekkers moet altijd kunnen, anders ben je veel te streng voor jezelf.

Hou je je 'dieet' niet vol, of willen die twee kilo er niet af: ga dan alsjeblieft geen gekke dingen doen maar accepteer je gewicht. Iedereen word zwaarder als ie ouder word, en 52 kilo is nog behoorlijk weinig!

Cat


Dankje Ja, ik moet inderdaad niet door gaan als die 2 kilo eraf zijn, maar ik wil ze er wel erg graag af. Het was zoveel mooier toen ik nog 50 woog Maar in ieder geval bedankt voor je reactie.

50 kilo bij 1.68 is op zich een goed gewicht toch? Of is dat te weinig? Lijkt mij niet, toch?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 13:36
Verwijderd
50 bij 1.68 is wel aan de weinige kant...nogal.
Bij 52 is je bmi 18.4 (onder de 20 is ondergewicht), bij 50 is het 17.7. Nou kun je daar wel niet altijd voor 100% op 'vertrouwen', maar dat het te weinig is, dat lijkt me duidelijk.

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (14-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 14:12
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
50 bij 1.68 is wel aan de weinige kant...nogal.
Bij 52 is je bmi 18.4 (onder de 20 is ondergewicht), bij 50 is het 17.7. Nou kun je daar wel niet altijd voor 100% op 'vertrouwen', maar dat het te weinig is, dat lijkt me duidelijk.

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (14-12-2001).]
Het was toch pas onder de 18 ondergewicht? Dacht ik.. of niet?

Maar ik denk niet dat ik een ondergewicht heb eigenlijk. Ik ben niet vel over been ofzo.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 14:17
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Me_Myself_and_I schreef:
Dankje Ja, ik moet inderdaad niet door gaan als die 2 kilo eraf zijn, maar ik wil ze er wel erg graag af. Het was zoveel mooier toen ik nog 50 woog Maar in ieder geval bedankt voor je reactie.
Ja, bij mij was het ook zoveel mooier toen ik nog 50 woog... ik weeg nu ook 52... maar lijnen doek niet meer aan, heb anorexia gehad en daardoor goed op mn donder gehad... ik zit nu constant op 52 (al weken), blijkbaar past dat gewicht dus bij mijn lichaam...
Beetje vlees aan je lijf mag wel hoor
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Me_Myself_and_I schreef:
Het was toch pas onder de 18 ondergewicht? Dacht ik.. of niet?

Maar ik denk niet dat ik een ondergewicht heb eigenlijk. Ik ben niet vel over been ofzo.
Het is bij 20 ondergewicht. En voor ondergewicht hoef je niet vel over been te zijn. Ondergewicht hoef je niet te zien. Je zit onder die 20, dus je hebt ondergewicht. En met 50 heb je zo wie zo ondergewicht, ook volgens jou 'maatstaven'. Zo houden dus.

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (14-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 14:56
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Het is bij 20 ondergewicht. En voor ondergewicht hoef je niet vel over been te zijn. Ondergewicht hoef je niet te zien. Je zit onder die 20, dus je hebt ondergewicht. En met 50 heb je zo wie zo ondergewicht, ook volgens jou 'maatstaven'. Zo houden dus.

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (14-12-2001).]
weet jij dan misschien ook wat de gevaren zijn van ondergewicht? Ik bedoel, als het maar zo'n beetje is. Wat voor nadeligs gebeurt er dan in mijn lichaam?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 15:18
Verwijderd
'k zeg niet dat je anorexia oid zou hebben, maar op de site van de Stichting Anorexia Nervosa en Boulimia Nervosa staan dat soort dingen. Misschien heb je iets aan de informatie op die site.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 21:00
PV
PV is offline
waarom is 2 kilo lichter mooier denk niet dat dat veel verschil maakt toch?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 22:09
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Citaat:
PV schreef:
waarom is 2 kilo lichter mooier denk niet dat dat veel verschil maakt toch?
dat zie je wel hoor.. ik zie het iig.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 09:49
call_4_me
call_4_me is offline
Hoi,

Ik denk wel dat je erg op ondergewicht zit.
Ik ben 1.59 (erg klein voor mijn leeftijd) en ik weeg al 55.
(Het kan best zijn dat het door mijn botten en voorgevel komt. Want ik heb zwaren botten. En mijn borsten wegen ook wel wat. Maar dat boeid ffies niet.)
En ik eet bijna nooit wat... Maar blijf toch op dit gewicht. Ik ben er best blij mee, want ik heb een heel mooi lijntje (figuur). Erg vrouwelijk. En zelfs bij mij begin je nou mijn botten beetje te zien wat ik best k**t vind.
Ik denk dat het gewicht niet zo veel uitmaakt je moet kijken naar je figuur... en of je dat mooi vind. ZEn dat je gezont eet.
Succes er mee...
Knuffels
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 11:38
halve gare
halve gare is offline
Citaat:
PV schreef:
waarom is 2 kilo lichter mooier denk niet dat dat veel verschil maakt toch?
dat zie je dus echt wel he... tenminsten ik zie dat ook bij mezelf..

__________________
f*ck them all....
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 13:47
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Citaat:
call_4_me schreef:
Hoi,

Ik denk wel dat je erg op ondergewicht zit.
Ik ben 1.59 (erg klein voor mijn leeftijd) en ik weeg al 55.
(Het kan best zijn dat het door mijn botten en voorgevel komt. Want ik heb zwaren botten. En mijn borsten wegen ook wel wat. Maar dat boeid ffies niet.)
En ik eet bijna nooit wat... Maar blijf toch op dit gewicht. Ik ben er best blij mee, want ik heb een heel mooi lijntje (figuur). Erg vrouwelijk. En zelfs bij mij begin je nou mijn botten beetje te zien wat ik best k**t vind.
Ik denk dat het gewicht niet zo veel uitmaakt je moet kijken naar je figuur... en of je dat mooi vind. ZEn dat je gezont eet.
Succes er mee...
Knuffels
Ja daar heb je gelijk in, je moet natuurlijk kijken of je tevreden bent met je figuur, niet met je gewicht. Maar ik ben nu eigenlijk niet zo tevreden, omdat ik wel zie dat mijn lijn veranderd is. Vandaar dat ik mijn oude gewicht weer terug wil.

Het begint nu overigens wel te lukken ik begin het te zien nu na 3 weken. Ben weer helemaal happy Nog een halve kilo en dan STOP IK! (echt waar, want dan ben ik tevreden en dan vind ik m'n lichaam mooi)

xxx
Eefje

PS Bedankt voor jullie reacties!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Hoe snel is jouw computer? (SuperPi benchmark)
MiBe
71 14-10-2010 16:03
Muziek pinkpop, hoe snel uitverkocht?
Hierzzi!
5 07-04-2007 20:44
Lichaam & Gezondheid Hoe snel groeit haar?
Mingster
13 12-04-2005 15:10
Seksualiteit hoe snel kom je klaar?
logitech
63 05-01-2005 12:23
Seksualiteit Hoe snel is ben je gegaan in n relatie?
browneyes
40 04-06-2002 16:10
Software & Hardware [poll] Hoe snel is jou processor.
The twe@ker
32 06-12-2001 11:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29.