Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2008, 18:34
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben echt raar. Aan de ene kant ben ik qua persoonlijkheid echt aan het groeien, en aan de andere kant ga ik alleen maar verder achteruit. En ik kan er soms ook gewoon objectief, als van een afstandje, naar kijken en weet dan precies wat ik zou moeten doen. Maar het ook echt doen, ho maar.
Morgen sta ik maar op tijd op, zodat ik tijd heb om m'n autoruiten schoon te krabben en rustig naar mijn werk kan rijden. En dan weer een lang dagje op school... van 7.45u (als ik op de gewone tijd aankom) tot 21.00u. Pfff. Maar ik heb besloten dat ik het rustig aan ga doen. Ik moet ook wel, anders is er niets van me over, nog voor de tienminutengesprekken beginnen. Ik vind het wel spannend, dit is de eerste keer dat ik het echt zelf moet doen. Maar ik kan het wel, want ik weet waar ik het over heb! *praat zichzelf moed in*

En ik heb het liedje van M.I.A. (paper planes) gisteren voor het eerst gehoord en ik vind het echt een geweldig liedje <3. Ik heb 'm nu op repeat staan, maar daar wordt vriendje gek van dus moet-ie zo uit. Nog 1 keer dan...
Advertentie
Oud 23-11-2008, 18:40
Verwijderd
Uiteindelijk heb ik nu toch alle stof doorgenomen voor het tentamen morgen. Straks nog even mn aantekeningen doorkijken en morgen alles nog herhalen en dan op hoop van zegen.
Vandaag al de hele dag onwijs koud. Kruik, thee, vest, sloffen, ik krijg het maar niet warm. En de somberheid kwam vanmiddag ook weer enorm opzetten. Nu is het een beetje blanco, het liefst verstop ik me, maar dan kan even niet. Nog een stukje studie. *Hup*
Oud 24-11-2008, 00:49
Verwijderd
vergeten hoe oud je bent. troosteloos hopeloos
ja, als ik er echt niet meer tegen kan rook ik, ja, ik weet het, maar alles is zo uitzichtloos soms, ja, zelden, echt zelden tot nooit rook ik, nog geen peuk per jaar, maar hou me vast, hou je hart vast, hou mijn hart maar vast, de afgrond is heel diep, ja, sorry, sommige wonden helen heel langzaam. het is zo lang geleden en zo dichtbij, ja, zo koud als die marmeren vloer zonder dekens, en het pakje peuken op mn 9e, zo koud. gewoon heel heel eenzaam alleen. duizend handen en geen liefde. veel ogen maar geen blik. weinig woorden vallen minder hard als je ze naar instantiële oren gooit. laat het maar allemaal ik snap niet wil niet
ip1Tz-35WB4
Oud 24-11-2008, 07:01
tsjappie
Avatar van tsjappie
tsjappie is offline
Djeeeeeeej voel me nu best goed, nieuwe meisjes op het oooog
Oud 24-11-2008, 09:03
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Sonho: ik heb het het hele weekend ook zo koud gehad. En niets hielp, op een gegeven moment had ik 4 paar dikke sokken aan en nog steeds ijsklompjes. Succes met je tentamen!

@ Hawahaai: is het niet gewoon dat je nog moet wennen aan het werkende leven? Dat het hem gewoon in de overstap studie-werk zit? Ik denk dat ik daar wel heel erg aan moet gaan wennen.
Oud 24-11-2008, 09:43
Verwijderd
Ik ben op het randje van te ziek om te gaan werken, maar ik wil eigenlijk niet afbellen (niet omdat ik niet durf te bellen oid, maar omdat ik weet dat ze toch geen vervanging kunnen regelen en het met paracetamol vast wel gaat.)
Oud 24-11-2008, 09:50
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
@ Lentekriebel: maar daar kan jij toch niet zoveel aan doen joh? Niet zo hard voor jezelf zijn.
Dit en lieverd iedereen zal gewoon blij zijn dat je weer terug bent. Geloof me maar, zie je vanavond
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 24-11-2008, 11:19
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Wow, echt bizar! in Enschede heeft het ontzettend hard gesneeuwd vannacht, er lag echt 10+ centimeter - en nu kom ik in Utereg en is er hier nérgens sneeuw. Dan vond ik het in Enschede toch beter. Daar was het zowaar winter, en binnen zo lekker warm.. mama en ik hebben de auto schoon lopen maken met een bezem, ál die sneeuw die er vanaf kwam. Jaa. <3

Edit: en ik stort me in en op vanmiddag, vanavond zonder na te denken over wat ik eigenlijk zou moeten doen.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.

Laatst gewijzigd op 24-11-2008 om 11:50.
Oud 24-11-2008, 12:30
Verwijderd
Het liefst zou ik gewoon heel de dag op bed blijven, ik voel me gewoon vreselijk.
Oud 24-11-2008, 12:59
Verwijderd
Ik heb me godzijdank met pijn en moeite ingeschreven voor het volgende semester.
En nu moet ik nog 'even' Gysbrecht van Aemstel en Vergilius lezen en dan naar de kapper
Oud 24-11-2008, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Dit en lieverd iedereen zal gewoon blij zijn dat je weer terug bent. Geloof me maar, zie je vanavond
Tnx ave en metallica . Zie je vanavond!

mocht vandaag een kwartiertje alleen van de afdeling. Fijn fijn . Voor jullie zal dat allemaal zo normaal zijn, maar ik geniet er echt van. ben vrolijk vandaag. Als het zo doorgaat mag ik straks steeds meer alleen naar buiten en ook met sinterklaas een weekendje naar huis .
Oud 24-11-2008, 13:22
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hm, stiekem haat ik interviews, ze schrijven het altijd net anders op dan je bedoelde
Het gaat allemaal niet zo best vandaag, maagpijn is terug en ik mis het overzicht van alles.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 24-11-2008, 14:31
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Ik weet niet meer wat ik wil. Ik heb bij therapie aangegeven dat ik vind dat het niet goed gaat, dat ik vaak niet weet waar ik het voor doe enz. Dat ik er eigenlijk het liefste mee zou kappen. Of ga afbouwen, nog maar eens in de twee weken of zo, want ik ben er gewoon klaar mee, ik wil daar weg, ik wil gaan leven in plaats van steeds stilstaan bij wat er allemaal niet goed gaat. En tegelijkertijd weet ik dat ik dat (nog) niet kan, ik heb nog veel te veel last van dat klotetrauma, het zit me in de weg en belemmert dat ik mijn dingen 'gewoon' kan doen. Ik zeg steeds tegen mezelf dat ik er wel goed mee om kan gaan, maar mijn es in stand houden en zelfbeschadiging op welke manier dan ook, is niet ergens mee om gaan. Ik heb er geen zin meer in, ik word er moe van, ik heb er niets aan (of nog niet?) en het doet me alleen maar pijn. Maar tegelijkertijd ben ik te bang om ook daadwerkelijk te stoppen met therapie, vanwaar die tweestrijd? Ik weet echt niet wat ik moet doen, iemand hier ervaring mee?
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 24-11-2008, 14:32
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Het is weer maandag en dus zit ik weer de hele dag m'n tijd te verdoen.
Als ik nou eens 2 uur achter elkaar zou kunnen typen, is het misschien wel af.
Tevreden zal ik toch nooit zijn...
Oud 24-11-2008, 15:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik weet niet meer wat ik wil. Ik heb bij therapie aangegeven dat ik vind dat het niet goed gaat, dat ik vaak niet weet waar ik het voor doe enz. Dat ik er eigenlijk het liefste mee zou kappen. Of ga afbouwen, nog maar eens in de twee weken of zo, want ik ben er gewoon klaar mee, ik wil daar weg, ik wil gaan leven in plaats van steeds stilstaan bij wat er allemaal niet goed gaat. En tegelijkertijd weet ik dat ik dat (nog) niet kan, ik heb nog veel te veel last van dat klotetrauma, het zit me in de weg en belemmert dat ik mijn dingen 'gewoon' kan doen. Ik zeg steeds tegen mezelf dat ik er wel goed mee om kan gaan, maar mijn es in stand houden en zelfbeschadiging op welke manier dan ook, is niet ergens mee om gaan. Ik heb er geen zin meer in, ik word er moe van, ik heb er niets aan (of nog niet?) en het doet me alleen maar pijn. Maar tegelijkertijd ben ik te bang om ook daadwerkelijk te stoppen met therapie, vanwaar die tweestrijd? Ik weet echt niet wat ik moet doen, iemand hier ervaring mee?
Ik heb een paar jaar terug een jaar of anderhalf jaar ofzo psychotherapie gehad (meestal eens per week/twee weken). Toen ging m'n therapeut weg en moest ik kiezen of ik naar een andere therapeut wilde of wilde stoppen. Ik had toen al een tijdje het gevoel dat m'n therapie me juist dwars zat en dat dat me juist tegen hield. Dat ik daar meer last van had dan van de problemen waar ik voor gekomen was. Ik heb er toen voor gekozen om te stoppen al vond ik dat heel moeilijk omdat ze heel moeilijk deden over hoe het moest gaan als ik toch weer terug wilde komen. Dan moest ik weer een nieuwe verwijsbrief halen en blabla. Echt heel stom was dat. Ik heb er nooit spijt van gehad dat ik gestopt ben en het heeft me juist wel goed gedaan Daarna ging het verbazingwekkend beter maar of dat alleen te wijten was aan het feit dat ik therapie gevolgd had of ook aan het feit dat ik veranderd was, ouder geworden was of er gewoon overheen gegroeid was durf ik nog altijd niet te zeggen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-11-2008, 15:06
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Citaat:
Wow, echt bizar! in Enschede heeft het ontzettend hard gesneeuwd vannacht, er lag echt 10+ centimeter - en nu kom ik in Utereg en is er hier nérgens sneeuw. Dan vond ik het in Enschede toch beter. Daar was het zowaar winter, en binnen zo lekker warm.. mama en ik hebben de auto schoon lopen maken met een bezem, ál die sneeuw die er vanaf kwam. Jaa. <3

Edit: en ik stort me in en op vanmiddag, vanavond zonder na te denken over wat ik eigenlijk zou moeten doen.
Wanneer kom je weer een keer langs?

Mijn dag is echt fijn. Lekker uitgeslapen, naar de Hunkemoller geweest met mijn mama en daar vanalles gekregen(L) en vanavond bij mijn vriendje eten. Heb ook besloten om pas morgen naar Utrecht terug te gaan..
Wel klote dat mijn laptop is gecrasht en dat ik nu mijn schoolwerk niet heb kunnen versturen naar mijn groepsgenootjes.
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 24-11-2008, 15:07
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Wat ik heb gedaan ga ik hier niet opschrijven. Het was allemaal vanuit psychose, en nu begint het door te dringen dat het allemaal niet waar was. Dat het psychose was. Maar het doet pijn om te beseffen wat ik gedaan heb. Vergeef mij.
Heeft het te maken met dat je iedereen hier op het forum ergens voor wilde waarschuwen ofzo?

Meende zoiets gelezen te hebben
Maar goed als je een psychose hebt dan kan je daar verder zelf weinig aan doen denk ik...
Oud 24-11-2008, 15:26
Verwijderd
Ik werd wakker met een rothumeur en allerlei slechte plannen. Maar daar ging ik lekker scheit aan hebben en hoewel ik t stiekem nog altijd een beetje eng vind om al te positieve dingen te zeggen (don't jinx it!) heb ik een heerlijke dag gehad.
Ja, ik had naar college moeten gaan, was nuttig geweest, maar ja. Ik heb vanochtend beetje gelummeld achter de pc, recepten gezocht, weblogjes bijgelezen etc., wat adreswijzigingen doorgevoerd, rekeningen betaald () daarna paar snelle boodschappen gedaan, e.e.a. in huis opgeruimd, wasje gedraaid. En de rest van de middag heb ik me een lekkere luie hangstoel genesteld met 2 potten thee en en lekkere lunch en me eindelijk eens in m'n studieboek verdiept. Hoewel ik er de helft van de tijd geen f*ck van snap en de auteur een voorliefde heeft voor enorm lange zinnen, vind ik het toch best wel interessant.
Nu zo nog even de kou in om de rest van de boodschappen doen, en daarna nog even terug mn lekkere stoel in met thee, lekkers en m'n studieboek. En vanavond komt vriendinnetje dus gaan we lekker samen eten en Net5 kijken.

Misschien is het morgen wel weer allemaal enorm klote allemaal, maar voor vandaag heb ik een beetje rust in m'n kop en kan ik genieten van dingen die écht belangrijk zijn ipv al dat loze gedoe rondom aankomen/afvallen/kcal en die ellende. En ik ben best trots dat het me steeds beter lukt om door te zetten en me niet zo uit het veld te laten slaan door tegenslagen, waardoor een dip ook steeds meer een dipJE is ipv een dip. Wat niet wegneemt dat ik vind dat de weegschaal me wel even mag gaan belonen voor m'n best doen. maar mn lievelingsbroek past iig weer, jeej! (ah vandaar dat vandaag een fijne dag is!)
Oud 24-11-2008, 15:36
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Nijn: kun je geen andere therapievorm overwegen? (het schijnt dat je via EMDR na een paar sessies beter met je trauma om kunt gaan en dit is juist een therapievorm voor de zwaardere trauma's. Ik heb er geen ervaring mee, ik heb dit ergens gelezen. Je hebt natuurlijk nog tig andere therapievormen.)

OT: het gáát, heb nu bijna een alinea getypt waar ik ook nog wel tevreden over ben. Als ik nu nog 2 uur braaf ga typen tot vriendje thuiskomt, mag ik van mezelf vanavond mee naar Vlissingen.
Oud 24-11-2008, 17:11
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
@ Missy1234567890: Misschien heb je wel gelijk maar ik wil niet wéér opnieuw beginnen. Ik heb inmiddels al zoveel verschillende therapievormen en hulpverleners gehad dat ik niet van plan ben weer opnieuw te beginnen. Het is meer; deze therapie of geen therapie (in principe werkt deze therapievorm heel goed voor me, maar ik vind in het kort dat het te lang duurt en te weinig mee opschiet, terwijl ik weet dat het vooral op lange termijn heel veel voor me zal doen. Alleen de vraag is hoe lang dat nog duurt, ik zit er inmiddels al tweeenhalf jaar, hoewel ik pas na een jaar over het trauma ben gaan praten. En zelfs het beginnen met praten was heel sporadisch, het is pas sinds een paar maanden dat ik er regelmatig over druf te praten, dus misschien heb ik wel te veel haast?).
@ VV: ik pm je als ik weer thuis ben

Ik ga weg. Ik ga zuipen en lachen en huilen. Ik ga heerlijk een ouderwets avondje zeiken met veel eten, drank, sigaretten (alleen ben ik al twee weken soort van gestopt) en slechte films bij A. Heb er ontzettend veel zin in, ook al is het niet verstandig nu ik me zo instabiel voel. Ik mis haar en ik ben nog lang niet klaar met studeren/cadeautjes afmaken voor L. en mama, I don't care. Ik moet even weg uit deze wereld, even weg van mezelf.
Oh en U2 is de shit <3
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 24-11-2008, 17:18
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Geen onvoldoendes op mijn rapport (ja, 1, maar dat komt omdat er nog geen cijfer is ingevuld en er dus een 0 staat, maar dat wordt nog veranderd), jeej. Nu zorgen dat het zo blijft/verbeterd.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 24-11-2008, 17:48
Verwijderd
Tip voor de mensen die het zo koud hebben: bij de Blokker hebben ze nu van die huissokken die erg warm zijn. Ze zijn 1,50 per paar.
Oud 24-11-2008, 17:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Tip voor de mensen die het zo koud hebben: bij de Blokker hebben ze nu van die huissokken die erg warm zijn. Ze zijn 1,50 per paar.
Ow, dat vind ik wel een goed plan Thanx
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-11-2008, 18:32
Verwijderd
Damn, ik ben zo ongemotiveerd. Ik heb nu drie dagen niks meer aan school gedaan, terwijl het wel echt hard nodig is. Ach, morgen is er weer een dag..
Oud 24-11-2008, 19:55
Verwijderd
zo. M'n presentatie ging prima genoeg, ik heb mensen geobserveerd in de Bijenkorf in Amsterdam, ik heb m'n dieet helemaal netjes gevolgd, en ik ben naar de kapper geweest. En ik ben óók nog steeds in de ontkenningsfase dat ze echt niet dood is. Dus.
Oud 24-11-2008, 20:32
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
Heeft het te maken met dat je iedereen hier op het forum ergens voor wilde waarschuwen ofzo?

Meende zoiets gelezen te hebben
Maar goed als je een psychose hebt dan kan je daar verder zelf weinig aan doen denk ik...
Duh...

Maar ik heb de aller aller aller liefste beste vriendin van de hele wereld
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 24-11-2008, 20:54
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik ben vanmorgen maar niet naar hoorcollege geweest. Ik zou waarschijnlijk toch te laat zijn gekomen en ik vond in mijn bed blijven liggen een leuker idee
Gelukkig ging mijn reis naar Utrecht wel makkelijk. Wel langer dan normaal, maar ik had daar al rekening mee gehouden dus ik was eerder weggegaan. De trein reed een andere route, over Hilversum, leuk om eens iets anders te zien En mijn trein stond nog stil ter hoogte waar die wagon is ontspoord, en die wagon lag er nog steeds. Ze waren wel bezig het weg te halen, maar het spoor ligt daar verhoogd (volgens mij), dus het zag er niet uit als iets dat zo gedaan is. Nu ben ik wel blij dat ik in Nieuwegein zit en niet 's avonds nog een keertje bijna twee uur onderweg naar huis moeten. Ik hoop wel dat er woensdag weer treinen naar Amstel rijden, want ik kan wel heen via Centraal maar dan ben ik waarschijnlijk pas rond middernacht weer terug en dat vind ik niet zo'n heel goed plan.

Morgen weer richting huis dus weer over Amsterdam, ik ben benieuwd of het weer zo gemakkelijk gaat. En dan naar de fysio. Eigenlijk wil ik niet, want ik heb de hele dag weinig pijn gehad en ik ben bang dat ik na morgen weer meer pijn ga hebben. Voordat ik naar de fysio ging had ik veel minder vaak last van mijn rug We zullen het zien morgen. En voelen waarschijnlijk.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 24-11-2008, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Heeft het te maken met dat je iedereen hier op het forum ergens voor wilde waarschuwen ofzo?

Meende zoiets gelezen te hebben
Maar goed als je een psychose hebt dan kan je daar verder zelf weinig aan doen denk ik...
ja inderdaad.
Citaat:
Duh...

Maar ik heb de aller aller aller liefste beste vriendin van de hele wereld
waar heb ik dat aan verdiend? Ik vind het echt super om jou als vriendin te hebben. Nog nooit iemand gehad die zo trouw was in bezoek enzo. Je bent echt een schat!
Oud 24-11-2008, 21:03
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
jeeeeeej ik ga weer afbouwen met mn medicijnen
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 24-11-2008, 21:57
Verwijderd
Even een algemeen verdrietig kutgevoel.

There's a ghost on the horizon, when I go to bed.
How can I fall asleep at night?
How will I rest my head?

Hope there's someone, who'll set my heart free.
Nice to hold when I'm tired.


Oud 25-11-2008, 05:34
Verwijderd
Citaat:
ja inderdaad.
Ik denk dat je je daar zelf drukker over maakt dan de 'buitenwereld'. (})

Ik ben wel 'blij' te weten waar het vandaan kwam en dat je je nu realiseert dat het niet echt was, met name voor jezelf.
Oud 25-11-2008, 07:29
Verwijderd
Ik ben bang en zenuwachtig en morgen is enge toets die ik niet kan en bwuh. School is teveeeeeeel.
Ook nog eens een stom berichtje gekregen en ik weet niet wat het is en buh. Straks maar eens vragen of iemand anders het ook heeft gekregen.

Ik voel me niet goed.
Oud 25-11-2008, 08:06
Verwijderd
@Nijn*, heb je dit besproken met je therapeut? Heb je wel eens overwogen binnen de instelling naar een andere therapeut te gaan? Nieuwe input kan soms ook wel verschil maken.
@Ave: klinkt goed jouw dag! Fijn dat je er van hebt kunnen genieten.
En knuffels voor kwast, mushu, lentekriebel en wie er verder één wil.

OT: tentamen ging wel goed gister, volgens mij. Ik hoop dat de antwoorden gauw op internet komen te staan. Ik heb het wel zo koud de hele dag en dat is vervelend. Ja en ik weet heus wel dat ik beter moet eten en meer vet moet hebben om het warmer te krijgen, maar dat lukt nu gewoon even niet. Ik probeer me wel warm genoeg aan te kleden, om nog enigsinds voor mezelf te zorgen.
Oud 25-11-2008, 08:31
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Ik ben bang en zenuwachtig en morgen is enge toets die ik niet kan en bwuh. School is teveeeeeeel.
Ook nog eens een stom berichtje gekregen en ik weet niet wat het is en buh. Straks maar eens vragen of iemand anders het ook heeft gekregen.

Ik voel me niet goed.
Waarom kun je die toets niet? Vast wel, toch? (en grappig dat jij ook 'buht', ik de laatste dagen ook af en toe toen het niet ging zoals ik wilde)

OT: hoop dat mijn paniek en mega faalangst even weg blijft, zodat ik in staat ben om te typen. Als ik positief ben, denk ik dat ik het 'gewoon' even af kan typen. Als ik dat niet ben, is elke zin slecht en kom ik niet verder. Vandaag moet het eigenlijk wel af, want vrijdag bespreking. Dus desnoods lever ik een vergelijking en conclusie in waar ik niet tevreden over ben, dan herschrijf ik die in het weekend wel weer, als de rest van de dingen die ik moet doen (hopelijk) af is.
Oud 25-11-2008, 08:36
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Wat ben ik ook een raar mens, eigenlijk is alles rustiger nu en toch loopt mijn hoofd ineens om en ik wil geen maagpijn.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 25-11-2008, 10:49
Verwijderd
Ik vind het naar dat mijn zelfbeeld zo afhankelijk is van anderen... of beter gezegd, van wat ik dénk dat anderen denken. Terwijl het anderen waarschijnlijk geen ruk kan schelen of ik een 6 haal of een 8, of ik wel of niet dat vriendje heb, of ik nou 55 kg ben of 65... pff. Ik voel me eigenlijk gewoon heel goed, ondanks de winterdip, maar af en toe merk ik dat ik er toch écht nog te veel waarde aan hecht. Zo suf, alsof iemand anders mij ooit goed kan laten voelen. Dat kan ik toch alleen maar zelf.
Oud 25-11-2008, 11:09
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
waar heb ik dat aan verdiend? Ik vind het echt super om jou als vriendin te hebben. Nog nooit iemand gehad die zo trouw was in bezoek enzo. Je bent echt een schat!


Ik heb echt een hekel aan samenwerken als het om cijfers gaat. daar heb ik echt teveel ambitie voor... Ik wou dat er een manier was om daar onderuit te komen
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 25-11-2008, 11:54
Presia
Presia is offline
@Freyja, anderen kunnen dat ook. Maar ze kunnen je net zo makkelijk weer k*t laten voelen als je dit toelaat. Is het daarom beter dat je er voor zorgt dat je 'state of mind' niet afhankelijk is van anderen, zodat je zowel de positieve als de negatieve effecten blokkeert? Men zegt van niet..

En als je er dan alleen voor staat, dan weet je het weer. Het enige wat je echt gelukkig kan maken is gewoon afhankelijk van anderen. Of... is dat zo?

Nu moet ik eigenlijk aan mijn school werken, maar op een of andere manier begin ik er maar niet aan. Ik kijk er tegenop, omdat ik weet dat ik ook nog zoveel andere dingen moet doen. Vandaag is hoef ik niet naar college (uitval) dus ik zit nog in mijn ochtendjas. Misschien helpt het als ik me omkleed en wat ga opruimen. Daarna pak ik nog een lekkere lunch, kwak wat van dat slakkenspul op mijn gezicht en begin ik gewoon. Vanavond om 7 uur moet ik naar het GGZ, het vervolg op de intake ofwel het 'beoordelingsgesprek'. Het is wel handig dat ik als secretaresse op de afdeling psychologie heb gewerkt, nu weet ik tenminste precies hoe ze je 'verwerken' op zo'n afdeling. Misschien toch ook een nadeel...
Oud 25-11-2008, 12:49
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Aaagh, m'n tussentoets Ademhaling ging niet goed. Ik had 8 fout van de 30. Oké, het is ongeveer een 7, maar ik weet dat het veel beter kan. Maar nou ben ik ook heel slecht in druk en snap ik dat gewoon niet zo goed, maar toch. Nu moeten de volgenden wel beter gaan. Het hoorcollege vandaag snapte ik echter totaal niet, dus al weer een lekker begin bij het volgende onderdeel.

Ik heb wel een 7,6 binnen van het vorige vak! Waarschijnlijk heb ik dus een 8 voor dat vak. (Of de weging tussen de 4 cijfers moet heel raar zijn en ik moet één cijfer verkeerd hebben bekeken). Het is sowieso een 7,5 dus whieej.
Oud 25-11-2008, 13:05
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Aaagh, m'n tussentoets Ademhaling ging niet goed. Ik had 8 fout van de 30. Oké, het is ongeveer een 7, maar ik weet dat het veel beter kan. Maar nou ben ik ook heel slecht in druk en snap ik dat gewoon niet zo goed, maar toch. Nu moeten de volgenden wel beter gaan. Het hoorcollege vandaag snapte ik echter totaal niet, dus al weer een lekker begin bij het volgende onderdeel.

Ik heb wel een 7,6 binnen van het vorige vak! Waarschijnlijk heb ik dus een 8 voor dat vak. (Of de weging tussen de 4 cijfers moet heel raar zijn en ik moet één cijfer verkeerd hebben bekeken). Het is sowieso een 7,5 dus whieej.
Ik heb nu ook een blok over de ademhaling. Ik snap al die drukken ook niet, maar dat is bij ons gelukkig niet zo'n groot deel van de stof. Waar gaat jullie stof eigenlijk over? Wij hebben nu anatomie en pathologie van de voorste en achterste luchtwegen gehad en verder gaat het vooral over aandoeningen van het respiratieapparaat. Krijgen jullie ook veel ziektes?
En wat haal jij hoge cijfers steeds

Ik ben thuis, ik heb er maar tien minuten langer over gedaan dan normaal. Grappig dat het vanmorgen in Utrecht echt hartstikke glad was op sommige stukken, terwijl het hier helemaal niet glad was.
Straks naar de fysio en daarna maar weer hard aan de slag, want het tentamen nadert weer.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 25-11-2008, 13:19
Busje
Avatar van Busje
Busje is offline
Ik heb een baantje!!!! eindelijk. Moet morgen 1750 enveloppen vullen
__________________
Henrietta!!
Oud 25-11-2008, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Waarom kun je die toets niet? Vast wel, toch? (en grappig dat jij ook 'buht', ik de laatste dagen ook af en toe toen het niet ging zoals ik wilde)

OT: hoop dat mijn paniek en mega faalangst even weg blijft, zodat ik in staat ben om te typen. Als ik positief ben, denk ik dat ik het 'gewoon' even af kan typen. Als ik dat niet ben, is elke zin slecht en kom ik niet verder. Vandaag moet het eigenlijk wel af, want vrijdag bespreking. Dus desnoods lever ik een vergelijking en conclusie in waar ik niet tevreden over ben, dan herschrijf ik die in het weekend wel weer, als de rest van de dingen die ik moet doen (hopelijk) af is.
Ik had vanmorgen niet echt een goed humeur en was heel zenuwachtig. Morgen heb ik een toets, daarbij heb je een gesprek met een simulant. Geweldig als je verlegen/onzeker bent. Maarja, de vorige 2 keren ging het ook goed (ook al was het een ander soort gesprek), dus nu zal het vast en zeker ook goed gaan. *moed inpraat*

Jij ook succes met het typen trouwens.
Oud 25-11-2008, 13:57
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ik heb nu ook een blok over de ademhaling. Ik snap al die drukken ook niet, maar dat is bij ons gelukkig niet zo'n groot deel van de stof. Waar gaat jullie stof eigenlijk over? Wij hebben nu anatomie en pathologie van de voorste en achterste luchtwegen gehad en verder gaat het vooral over aandoeningen van het respiratieapparaat. Krijgen jullie ook veel ziektes?
En wat haal jij hoge cijfers steeds
We hebben anatomie, microscopie en de algemene werking gehad. Daarbij gewoon de gasuitwisseling (dus met al die PCO2, PO2 in bloed en alveoli en gedoe), transport, neurale input, functies, krachten die op de longen werken en ziekten die zorgen voor een ander patroon (verhoogde compliantie, verminderde elasticiteit, verhoogde weerstand, blabla ).
Oud 25-11-2008, 14:43
Verwijderd
Citaat:
@Freyja, anderen kunnen dat ook. Maar ze kunnen je net zo makkelijk weer k*t laten voelen als je dit toelaat. Is het daarom beter dat je er voor zorgt dat je 'state of mind' niet afhankelijk is van anderen, zodat je zowel de positieve als de negatieve effecten blokkeert? Men zegt van niet..

En als je er dan alleen voor staat, dan weet je het weer. Het enige wat je echt gelukkig kan maken is gewoon afhankelijk van anderen. Of... is dat zo?
Ik denk dat er niks mis mee is als jouw algemene tevredenheidsgevoel niet afhankelijk is van goedkeuring van anderen. Dat lijkt me de beste basis om op te leven, want je kunt alles en iedereen kwijtraken (en raakt ook alles en iedereen uiteindelijk kwijt, al is het maar door hun of jouw dood.) Maar dat is gemakkelijk gezegd voor mij, omdat ik sowieso een heel fijne basis aan familie en vrienden heb die mij hoe dan ook accepteren zoals ik ben (en me af en toe met de neus op de feiten drukken als ik me verkeerd gedraag tegenover hen, maar daar is ook niks mis mee).

Het probleem is een beetje dat ik continu probeer te voldoen aan vrij hoge normen omdat ik denk dat men mij niet goed genoeg vind als ik dat niet kan halen - een herkenbaar probleem voor vrijwel iedereen, denk ik, zij het dan in verschillende mate - maar eigenlijk ben ik de enige die die hoge norm wat kan schelen, de rest van de mensen accepteert me zo wel? (Of niet, maar die staan niet dicht bij mij en dan doet het er toch niet toe.) Alleen dringt dat niet zo goed tot me door geloof ik en ben ik dus vaak bezig met wat sommige mensen van me vinden
Oud 25-11-2008, 15:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Tip voor de mensen die het zo koud hebben: bij de Blokker hebben ze nu van die huissokken die erg warm zijn. Ze zijn 1,50 per paar.
Ik heb ze (twee paar, de blauw gestreepte en de grijs gestreepte) en ik vind ze wel lekker warm en zacht Die anti-slip dingen voelen raar op m'n laminaat maar het kan nog prima in m'n sloffen zelfs Ik ga maar een paar bij m'n vriend leggen waar ik geen sloffen en altijd koude voeten heb.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-11-2008, 15:12
Verwijderd
mijn docent staat momenteel te vertellen over de geschiedenis van Argentinië en wijst ons op de film Evita. Dat er eentje is met Madonna in de hoofdrol, en een Argentijnse versie met onbekende acteurs. Maar hij spreekt steeds over 'de film Evita met Maradonna.'
Oud 25-11-2008, 15:42
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Jaaa. <3 Ik heb exáct gedaan wat ik me gistermorgen/-middag voornam. En dat pakte goed uit, al heb ik mezelf een beetje in de nesten gewerkt. Maar het is niet erg. Het is leuk. Ik hoop dat S. niet boos is want ze is vet lief. Maar dat hoor ik vanavond! En morgen ga ik met een ander vriendinnetje eten en dat is leuk, we kunnen echt niet ophouden met praten als we bij elkaar zijn. Zo fijn.

Edit: & ik heb zin in praten, in vertellen wat ik allemaal denk al weet ik het niet goed. Ik doe een poging statistiek te lezen maar het is saai. Nog tweeënhalf uur, dan gaan we eten.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.

Laatst gewijzigd op 25-11-2008 om 16:30.
Oud 25-11-2008, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een paar jaar terug een jaar of anderhalf jaar ofzo psychotherapie gehad (meestal eens per week/twee weken). Toen ging m'n therapeut weg en moest ik kiezen of ik naar een andere therapeut wilde of wilde stoppen. Ik had toen al een tijdje het gevoel dat m'n therapie me juist dwars zat en dat dat me juist tegen hield. Dat ik daar meer last van had dan van de problemen waar ik voor gekomen was. Ik heb er toen voor gekozen om te stoppen al vond ik dat heel moeilijk omdat ze heel moeilijk deden over hoe het moest gaan als ik toch weer terug wilde komen. Dan moest ik weer een nieuwe verwijsbrief halen en blabla. Echt heel stom was dat. Ik heb er nooit spijt van gehad dat ik gestopt ben en het heeft me juist wel goed gedaan Daarna ging het verbazingwekkend beter maar of dat alleen te wijten was aan het feit dat ik therapie gevolgd had of ook aan het feit dat ik veranderd was, ouder geworden was of er gewoon overheen gegroeid was durf ik nog altijd niet te zeggen.
@ nijn.
Aan dit verhaal sluit ik me bij aan.
Ik heb ook gekozen om te stoppen met therapie,
omdat ik het idee had dat het daardoor alleen maar slechter ging.
Toen ik eenmaal gestopt was met therapie, en verder ging op
individueel traject( een heel anders soort therapie) ben ik mij veel beter gaan voelen.
Oud 25-11-2008, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een baantje!!!! eindelijk. Moet morgen 1750 enveloppen vullen
Gefeliciteerd
Hopelijk bevalt het.

---
Ik ben ziek, morgen gesprek met psychiater.
en benieuwd of ze daadwerkelijk naar de diagnose gaan kijken.
En wat er nou vredesnaam allemaal aan de hand is.
Oud 25-11-2008, 16:41
kroot
kroot is offline
Structuur, orde, regelmaat, schema! Dat dus. Gisteren bij therapie ging het ook al niet lekker. Ik word wel vandaag geëvalueerd, ben benieuwd. Donderdag weer PMT, ik zie er nu al tegen op. En ik ga vanavond nog veel doen.
-dirigeren oefenen
-muziekgeschiedenis lezen
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.