Oud 16-10-2011, 11:24
Xagneto
Avatar van Xagneto
Xagneto is offline
Hey, moet voor school een logo ontwerpen maar ben hier niet zo goed in. Dus ik dacht dat jullie me tips kunnen geven .
Het gaat over een fictief sportevenement in Aalst (de Osbroek) die Aalst op de kaart moet zetten en voor alle leeftijden, culturen, etc kan zijn.
Tot nu toe kom ik niet verder dan een ajuin (het teken van Aalst ) met daarin mensen die sporten van alle nationaliteiten. Niets speciaal dus .

Geef me tips a.u.b.
__________________
Anti-joke chicken, Y U NO funny?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2011, 14:14
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Noedelhap betalen.
__________________
O nou
Met citaat reageren
Oud 16-10-2011, 16:02
Xagneto
Avatar van Xagneto
Xagneto is offline
Citaat:
Noedelhap betalen.
Heel grappig
__________________
Anti-joke chicken, Y U NO funny?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2011, 18:21
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik ben geen logo-expert hoor, maar ik kan je wel tips geven:

Is het een schoolopdracht en geen werkopdracht?

Nouja, als het echt een logo betreft: bedenk goed dat een logo een herkenningspunt moet zijn. Een goed bedrijfslogo is vaak vrij eenvoudig qua vorm en kleur, maar wel origineel en herkenbaar.

Gebruik niet teveel kleuren en kleurovergangen (gradients). Ook niet teveel detail. Een logo moet op verschillende media kunnen verschijnen (briefpapier, krant, website, poster) op verschillende groottes, zonder dat het aan kracht inboet.

Je zou bijv. kunnen bedenken welke sporten er worden gedaan op dat fictieve evenement, en daaruit misschien een allesomvattend sportsymbool kunnen pikken om af te beelden. Wat betekent sport eigenlijk? Denk in termen als doorzettingsvermogen, overwinning, prijzen, spanning. Een finish-lint, een startpistool, een hardloopschoen, een beker, een medaille...je kunt veel voorwerpen bedenken om af te beelden.
Daarnaast is een ajuin als symbool voor de stad misschien niet origineel, maar wel duidelijk. Heeft de stad ook een wapen(schild)? Eventueel een wereldbol (ook niet origineel, maar wel duidelijk) erbij om de verschillende nationaliteiten te benadrukken.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2011, 18:58
Xagneto
Avatar van Xagneto
Xagneto is offline
Citaat:
Ik ben geen logo-expert hoor, maar ik kan je wel tips geven:

Is het een schoolopdracht en geen werkopdracht?

Nouja, als het echt een logo betreft: bedenk goed dat een logo een herkenningspunt moet zijn. Een goed bedrijfslogo is vaak vrij eenvoudig qua vorm en kleur, maar wel origineel en herkenbaar.

Gebruik niet teveel kleuren en kleurovergangen (gradients). Ook niet teveel detail. Een logo moet op verschillende media kunnen verschijnen (briefpapier, krant, website, poster) op verschillende groottes, zonder dat het aan kracht inboet.

Je zou bijv. kunnen bedenken welke sporten er worden gedaan op dat fictieve evenement, en daaruit misschien een allesomvattend sportsymbool kunnen pikken om af te beelden. Wat betekent sport eigenlijk? Denk in termen als doorzettingsvermogen, overwinning, prijzen, spanning. Een finish-lint, een startpistool, een hardloopschoen, een beker, een medaille...je kunt veel voorwerpen bedenken om af te beelden.
Daarnaast is een ajuin als symbool voor de stad misschien niet origineel, maar wel duidelijk. Heeft de stad ook een wapen(schild)? Eventueel een wereldbol (ook niet origineel, maar wel duidelijk) erbij om de verschillende nationaliteiten te benadrukken.
Bedankt, dit heeft me echt geholpen. Goeie tips
__________________
Anti-joke chicken, Y U NO funny?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Help! Toelatingsopdrachten HKU Game Art
Lychee
1 26-03-2012 16:52
ARTistiek website ontwerp
David
2 07-12-2007 07:50
ARTistiek [vanalles] Chagrijnige Pinguïn, de mascotte van Catena
Rooster
182 21-08-2007 19:28
Software & Hardware [Centraal] Webdesign (HTML/CSS) & sitechecks
Enlightenment
511 10-08-2006 14:14
ARTistiek Creative Arrows (toelatings opdracht)
Snow White
91 01-04-2005 10:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.