Oud 29-08-2002, 13:47
Miess
Miess is offline
Hallo iedereen,

Ik heb net m'n eerste paar lessen voor komend schooljaar gegeven, ik heb dus kennis gemaakt met mijn twee klassen. Ik geef dit jaar les aan 4HAVO en 5VWO, aan 4H geef ik wiskunde B1,2 en aan 5V wiskunde B1. Ik kreeg dus vanmorgen als eerste mijn 5V klas, een klas van 28 leerlingen, ongeveer de helft meisjes. Dit was een redelijk drukke maar toch erg leuke klas. Eigenlijk vrij normaal naar mijn mening. De les verliep goed, heb me voorgesteld enzo, moest het 1x stil maken maar voor de rest was het erg leuk. Ik heb er zeker erg veel zin in om aan hen les te geven.
Maar toen kwam mijn 4H klas, een stuk of 19 leerlingen, waarvan iets van 4 meisjes, de rest jongens. En wat voor jongens, echt stuk voor stuk allemaal van die computerfreaks. Het was echt een te keurige klas, iedereen ging zitten en het was stil (tot mijn verbazing). Toen ik me dus had voorgesteld enzo, stak een jongen zijn vinger op en riep zo: "Meneer meneer hij legt zijn schrift op mijn tafel!"(echt op zo'n manier alsof het super ernstig is. Ik wist niet waar ik moest kijken, ik was echt enorm verbaasd. Maarja, toen dat was opgelost gaf ik een uitleg over de GR en de boeken, terwijl al die kinderen super aandachtig luisterden. Toen vroeg ik op een gegeven moment wat iedereen voor wiskunde vorig jaar op zijn eindrapport stond. Nou, daardoor brandde er toch een heftige, kinderachtige discussie los!. Iemand zei een 7 en toen riep (schreeuwde) een ander: "NIET een 6 ik stond LEKKER een 9!". Ik wist weer niet waar ik moest kijken, ik stond compleet voor stelt. Ik maakte maar een einde aan de discussie en zette iedereen aan het werk. Toen iemand een vraag had, liep ik dus naar haar tafel en legde ik het uit. Toen zei haar buurman: "Wil je alsjeblieft wat zachter praten, ik wil zo graag slagen volgend jaar," en keek me smekend aan.
Ik ben dus aardig verbaasd over deze eerste les. Ik had verwacht dat 4Havo leerlingen veel drukker zouden zijn dan 5VWO'ers maar kennelijk dus niet. Echt volwassen vind ik die 4HAVO leerlingen dus niet, vanwege die kinderachtige discussie.
Maar nu vraag ik me af, volgens mij is dit niet normaal dat 4HAVO'ers zo kinderachtig en netjes zijn, en dat zij de ernst van het eindexamen zo overschatten. Maar is dit normaal voor 4HAVO'ers? Ik weet het echt niet meer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2002, 14:11
Verwijderd
Volgens mij niet, ligt heel erg aan de leerlingen.. Ik zat in 4Havo in een enorme problemen klas, na drie maanden was de helft van school getrapt of gestopt. Was echt niet vol te houden, het jaar erop was er dan ook meer dan 50% blijven zitten...
Verschilt dus echt wel per klas hoor...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 14:15
LittleLucille
LittleLucille is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Volgens mij niet, ligt heel erg aan de leerlingen.. Ik zat in 4Havo in een enorme problemen klas, na drie maanden was de helft van school getrapt of gestopt. Was echt niet vol te houden, het jaar erop was er dan ook meer dan 50% blijven zitten...
Verschilt dus echt wel per klas hoor...
ben ik met je eens...
ligt gewoon aan wat voor soort mensen er in je klas zitten..
vorig jaar zat ik ook in een hele rustige klas..
omdat er heel veel verhuisd.. weg of andere richting gingen doen.
zat op het einde van het jaar nog maar met 14 meisjes in de klas
en nu zit ik met 21 meisjes en 1 jongens in de klas..
wel wat drukker..
__________________
Sometimes An Accident Is No Accident At All...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 14:22
Sommetje
Sommetje is offline
Ja, voor het vwo is dit wel normaal. Voor de havo vind ik het zelf wat minder normaal, want de havo-leerlingen die ik op school spreek, zijn niet echt gemotiveerd enzo. Wees blij dat je niet van die probleemklassen heb en veel succes met lesgeven!
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 14:40
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
toen ik in 3vwo zat werd onze klas echt beschouwd als vervelendste klas van alle derde klassers terwijl de 3 havo klas echt waanzinnig netjes aan het werk was altijd en zelden herrie maakte ofzo.
maar de klassen boven ons waren juist andersom. 4vwo was echt nog erger als 3havo, een beetje als wat jij omschreef. enorm hoge cijfers, altijd netjes enz. we hoorden ook van alle docenten dat dat zo'n goede klas was. maar 4havo was weer irritant en waren alleen maar aan 't kloten.

maar ja, wanneer d'r een paar gaan kloten in een klas doet de rest al gauw meer, en zo verandert een klas heel snel in een drukke klas. misschien dat dat andersom ook zo werkt?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 14:44
20marianne12
20marianne12 is offline
Denkend aan mijn 2 keer 5vwo zijn alle 5vwo wiskunde b1 klassen druk... de 1e keer dat ik 5v deed hadden we echt een super drukke klas, en de 2e keer eigenlijk ook wel, en ik deed ook vaak vrolijk mee aan druk zijn ...

Opzich weet ik niet echt of er wel een heel veel verschil is tussen leerlingen van de havo en het vwo, waarschijnlijk ligt het gewoon aan de klas en kunnen havo'ers even druk zijn als vwo'ers en vwo'ers even kinderachtig als havo'ers, denk dat het gewoon toeval is welke klas je krijgt.

Wel cool dat je lesgeeft, bevalt het je wel een beetje??
__________________
Als geduld een schone zaak is, heb je voor msn smetvrees nodig
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 17:52
Miess
Miess is offline
Citaat:
Sommetje schreef:
Wees blij dat je niet van die probleemklassen heb en veel succes met lesgeven!
Daar zit ook weer wat in. Misschien is dit ook wel erg fijn voor mezelf, dat ik niet gelijk in m'n (bijna dan) eerste jaar al probleemklassen heb.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 17:57
Miess
Miess is offline
Citaat:
20marianne12 schreef:
Wel cool dat je lesgeeft, bevalt het je wel een beetje??
Ja bevalt zeker wel, ik ben eind vorig jaar begonnen met 3VWO en 5VWO (ook b1). Het is erg leuk.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 10:37
ZHAzha
Avatar van ZHAzha
ZHAzha is offline
Ben blij dat je zo'n rustige klassen hebt
En niet les geeft aan vbo/mavo mensen...
Die kunnen echt ERG zijn (heb ervaring) en er alles aan doen om een leraar(es) aan het janken te maken..
__________________
hm
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 16:45
koelkastje
Avatar van koelkastje
koelkastje is offline
Toen ik in 4 havo zat was de klas ook de eerste 2 weken erg stil, en dan ook echt stil. Ik kwam van 4 vwo en daar was het altijd een drukte, zoals bij maatschappijleer alleen de laatste 2 weken voor een proefwerk werd gewerkt, maar toen ik in de 4 havo klas kwam ging iedereen gelijk werken enzo..dat viel me op. En zo was het ook bij andere lessen, mara na 2 a 3 weken werd iedereen losser, misschien dat dat bij jouw klas ook gebeurt.

(En dan nog ff op iemand die zei dat 4 havo'ers minder gemotiveerd zijn dan vwo'ers dat valt echt wel mee, heb het zelf beide meegemaakt en zowel op het vwo als op de havo heb je mensen die super gemotiveerd zijn, mensen die gewoon gemotiveerd zijn en leerlingen die geen fluit doen en geen motivatie hebben, dus daar ligt het niet echt aan denk ik.)
__________________
(miep miep, zoef zoef en de koelkast is weer weg, miep miep)
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 17:49
Salala
Avatar van Salala
Salala is offline
Op welke school geef je les dan??
__________________
aanschouw en adoreer
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 18:25
Miess
Miess is offline
Citaat:
Salala schreef:
Op welke school geef je les dan??
Op een school in Eindhoven, zal voor de privacy van mijn leerlingen de naam van de school maar niet vermelden.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 19:03
DrPain
Avatar van DrPain
DrPain is offline
Gelukkig doe ik 2e graads, met VMBO weet je altijd waar je aan toe bent, altijd kut gein

Misschien ligt het aan de school hoor. Ik ga dit jaar stage lopen op pleincollege (zeg niet welk ) en ik weet wel dat ik niet te veel voorbeeldige leerlingen hoef te verwachten. (Gelukkig had ik vorig jaar ook een lastige klas, maar nu ga ik nog een ent verder het diepe in.)
__________________
.oO(DrPain)Oo. ~Where fears and tears meet...~
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 19:33
Miess
Miess is offline
Citaat:
DrPain schreef:
Misschien ligt het aan de school hoor. Ik ga dit jaar stage lopen op pleincollege (zeg niet welk ) en ik weet wel dat ik niet te veel voorbeeldige leerlingen hoef te verwachten. (Gelukkig had ik vorig jaar ook een lastige klas, maar nu ga ik nog een ent verder het diepe in.)
Het ligt niet aan de school, ik en mijn broertjes/zus hebben allemaal ook op die school gezeten/ zitten ook op die school. Ik heb zelf nooit in zo'n keurige klas gezeten, mijn broertjes/zus ook nooit. Die 5VWO klas is overigens wel geheel 'normaal' hoor, daar niet van. Welk vak geef je eigenlijk?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid is dit normaal? :/
Rozewolkje.
7 22-04-2015 19:53
Lichaam & Gezondheid is dit normaal?
xmanon
8 14-09-2010 10:36
Psychologie is dit normaal?
groot-kleintje
13 15-06-2006 20:30
Lichaam & Gezondheid is dit normaal?
Piper
4 06-05-2003 16:44
Psychologie Is dit normaal?
pati
5 25-12-2001 19:05
Lichaam & Gezondheid is dit normaal ??
biefstuk13
2 14-10-2001 12:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:11.