Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2012, 07:26
steffanx3
steffanx3 is offline
Hallo Scholieren,

Ik vind dat ik een beetje te veel hoest, daarmee bedoel ik geteld dat ik elke 5 a 20 secondes moet hoesten, maar dan echt hard hoest en me hele longen wegbrand.

Donderdag avond (27 december) bleef een vriend bij me slapen, ik ben toen de hele nacht buiten geweest in de kou en 5 uur geslapen, Die vrijdag (28 december) Had ik een verjaardag van een vriend waar ik overnacht, met 8 andere mensen. We waren grotendeels zonder jas naar buiten geweest om te roken. Dus alle tijd waren we bijna buiten. Die nacht heb ik niet geslapen, Dus ik kom thuis om 11 uur. nog niet veel aan de hand, alleen ik begin alles wazig te zien en kom dus slaap te kort, ik duik me bedje in zoals het hoort. Ik word om 6 uur s´middags wakker gemaakt door mijn ouders (29 december) En toen begon ik al lichtjes te hoesten. Ik heb vannacht heerlijk geslapen....Maar ik word wakker (30 december) om 6 uur s´ochtends Door mijn gehoest, ik hoest echt niet normaal veel, en ook echt nooit zo hard.

Iemand tips of weet wat er aan de hand is?

ps: Laatste keer gerookt was gisteren (29 december) om 10:17. Zolang ik niet weet wat er aan de hand is, probeer ik gewoon niet te roken.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2012, 09:08
Verwijderd
Dus samengevat, je bent sinds gisteren aan het hoesten en nu hoest je erg vaak.

Zo lang je er niet benauwd bij bent en niet steeds slijm ophoest, ben je waarschijnlijk verkouden of mogelijk wat grieperig. Gaat vanzelf over, maar je kunt er idd irritant veel door hoesten. Rokers hoesten vaak ook wat meer bij een verkoudheid of griep dan niet-rokers.

Je kunt het hoesten wat onderdrukken door op een snoepje te zuigen. Morgen kun je bij de apotheek hoestsiroop kopen, zodat je jezelf niet steeds wakker hoest.
Of als je 't niet vertrouwt (vooral als je benauwd bent, je adem piept, je hoge koorts hebt of je steeds vies slijm ophoest) de huisarts bezoeken zodat die even kan checken of het geen bronchitis of longontsteking is. Maar de kans daarop is niet zo groot.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2012, 13:15
Araignee
Avatar van Araignee
Araignee is offline
Komt er slijm vrij bij het hoesten of is het een kriebelhoest?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2012, 13:25
Verwijderd
Ik zie niets out of the ordinary. Hoest duurt wel vaker meerdere dagen. Gaat wel over.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2012, 15:53
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ik zie niets out of the ordinary. Hoest duurt wel vaker meerdere dagen. Gaat wel over.
Mag zelfs 6 weken duren. Zo lang je niet ziek wordt of geen hoge hoorts krijgt of benauwd wordt is er weinig aan te doen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2012, 16:09
Araignee
Avatar van Araignee
Araignee is offline
Citaat:
Mag zelfs 6 weken duren. Zo lang je niet ziek wordt of geen hoge hoorts krijgt of benauwd wordt is er weinig aan te doen.
Ja inderdaad. Afgezien van het feit dat het natuurlijk slecht voor je keel is om zo lang te hoesten, net als kuchen. Dus een hoestdrankje zou daar wel tegen kunnen helpen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2012, 16:28
steffanx3
steffanx3 is offline
Nu weer paar uur verder

Op jullie vragen:

Ik heb het inderdaad erg benauwd, en ja ik hoest slijm op.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2012, 16:29
Verwijderd
Dat heet nou 'ziek zijn'.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2012, 16:40
Araignee
Avatar van Araignee
Araignee is offline
Citaat:
Nu weer paar uur verder

Op jullie vragen:

Ik heb het inderdaad erg benauwd, en ja ik hoest slijm op.
Gewoon even naar de dokter als je het niet vertrouwt..
Met citaat reageren
Oud 30-12-2012, 16:58
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Je kunt inderdaad het beste naar de dokter gaan als je het niet vertrouwt. Wij geven graag advies, maar we zijn echt geen vervanging van een bezoek aan de huisarts, maar probeer je ook niet al te veel zorgen te maken.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Tsunami, opdracht Nederlands
Miekje*
8 05-08-2008 08:57
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #118
Pruts0r
494 17-01-2008 22:06
Lichaam & Gezondheid Wanneer naar de huisarts met keelpijn?
Konijn
19 09-05-2007 18:13
Verhalen & Gedichten [verhaal] Ik word nooit gewoon.
Verwijderd
313 02-12-2005 19:07
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12
ARTistiek Een verhaaltje van mij...
Eend
5 03-12-2001 14:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09.