Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2007, 11:50
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Afgelopen donderdagavond kwam ineens keelpijn opzetten.
Vrijdag de hele dag last gehad van slikken en verstopte neus.
Zaterdag had ik koorts, keelpijn, last van slikken, neus en 'druk op mn hoofd' (achter mn ogen, in mn wangen etc). Begon ook te hoesten.
Zondag was de koorts weer over, maar nog steeds last van slikken, verstopte neus en andere holtes. De hele dag door gehoest.
Vandaag nog steeds last van druk in mn hoofd en constant hoesten. Mn neus zit nog steeds dicht.

Al met al nu dus zo'n drie dagen bezig.
Op zich nog niet zo lang, maar het vervelende is dat ik 's nachts echt constant lig te hoesten, en dan nog erger last krijg van 'druk in mn hoofd', zo erg zelfs dat ik ook last krijg van mn kaken en het gevoel heb dat mn kiezen los zitten. Als ik 's ochtends na eventjes slaap wakker wordt, zitten mn nek, schouders en rug ook vast.
Dit nog afgezien van dat ik maar 2-3 uur slaap per nacht. (En mijn vriend niet veel meer, dankzij mij).

Is het normaal om met keelpijn naar de dokter te gaan?
Ik wil het nog wel even aankijken, maar aangezien ik deze week toch naar mn ouders ga, en mn huisarts daar zit..
Ik ben het hoesten, de constante druk in mn hoofd, en niet kunnen slikken zat, maar nog meer gaat het me erom dat ik het niet volhou om zo weinig te blijven slapen.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 11:54
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
ik zou wel gaan, de dokter kan het ws niet genezen. Maarhij kan je wel allemaal pilletjes voorschrijven tegen hoesten (codeine bv), voor een goede slaap, en tegen pijn.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 12:39
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Ik zal m'n persoonlijke mening hier maar even buiten laten want anders word ik vast weer beschuldigd van flamen... ;o

Naar de huisarts gaan met zoiets alledaags als dit, zou ik in ieder geval niet doen. Zijn zat zuigtabletjes die je bij elke drogist ed op kan pikken die tegen de keelpijn helpen, en verder kan je ook wel als je er echt last van hebt een aspirine nemen. Verder veel rusten en thee drinken (Persoonlijke favoriet bij keelpijn enzovoort. Zuigtabletten om te zorgen dat je de hele dag aan het slikken blijft en veel thee).
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 12:42
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Of ga even langs de apotheek, vertel daar je klachten, zij hebben ws. 100 middeltjes die je ook eerst zou kunnen proberen. (En vermoedelijk een iets beter advies dan wat de gemiddelde 16jarige achter de toonbank van de Etos kan geven)
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 12:43
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Ymir schreef op 07-05-2007 @ 13:39 :
Ik zal m'n persoonlijke mening hier maar even buiten laten want anders word ik vast weer beschuldigd van flamen... ;o

Naar de huisarts gaan met zoiets alledaags als dit, zou ik in ieder geval niet doen. Zijn zat zuigtabletjes die je bij elke drogist ed op kan pikken die tegen de keelpijn helpen, en verder kan je ook wel als je er echt last van hebt een aspirine nemen. Verder veel rusten en thee drinken (Persoonlijke favoriet bij keelpijn enzovoort. Zuigtabletten om te zorgen dat je de hele dag aan het slikken blijft en veel thee).
Ik zou normaalgesproken dus ook nooit met zoiets alledaags naar de huisarts gaan. Daarom stel ik de vraag hier ook .

Ik drink al de hele dag door, en waterijsjes vliegen ook de diepvries uit.
Het probleem is het slapen. Ik heb chronische vermoeidheid, dus een aantal nachten achter elkaar 2-3 uur slapen is echt heel erg slopend.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 12:44
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Een apotheek kun je gewoon in een andere woonplaats dan je eigen binnenlopen toch? Aangezien mijn eigen huisarts / apotheek dus anderhalf uur reizen verderop zitten.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 12:47
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 07-05-2007 @ 13:44 :
Een apotheek kun je gewoon in een andere woonplaats dan je eigen binnenlopen toch? Aangezien mijn eigen huisarts / apotheek dus anderhalf uur reizen verderop zitten.
Jawel hoor Alleen als je medicijnen op recept hebt is het fijn om ze bij dezelfde apotheek te halen zodat ze kunnen kijken of alles wel goed bij elkaar combineert maar in principe hoeft dat niet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 13:12
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Konijn schreef op 07-05-2007 @ 13:44 :
Een apotheek kun je gewoon in een andere woonplaats dan je eigen binnenlopen toch? Aangezien mijn eigen huisarts / apotheek dus anderhalf uur reizen verderop zitten.
Ja, medicijnen waar je een recept voor nodig hebt moet je, logisch, toch eerst voor langs de huisarts maar de rest is gewoon vrij en algemeen verkrijgbaar in alle apotheken.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 13:42
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Dat ga ik inderdaad maar even proberen dan.
Misschien dat ik ook beter slaap als ik iets tegen het hoesten kan doen.

Ik wil ook niet met het minste geringste naar de huisarts toe, maar eind van de week, als ik naar mn ouders ga, is ook nog ver weg.
__________________
Keep on rockin'

Laatst gewijzigd op 07-05-2007 om 13:45.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 14:02
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Hoesttabletten/keeltabletjes. Hell, zuigsnoepjes voor mijn part. Klinkt stom, maar werkt wonderen. En ach, als het eind van de week niets minder is is het wellicht sowieso wel handig om langs de huisarts te gaan, want zo lang zou het niet aan moeten houden zonder mindering ;p
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 16:57
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Vorige keer dat ik hetzelfde had als jij nu heb ik de doktersassistente gebeld en gevraagd om een recept codeïnetabletjes. Maar ik had al wel eerder codeïne gehad, dus ik weet niet of ze het je ook geven via de telefoon als je het nog niet eerder hebt gehad.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 17:13
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Nee is niet gek hoor. Raad je aan om wat neusspray te halen. Zoutoplossing of Xylometazoline. Keelpijn is van zich zelf een aandoening wat vanzelf overgaat. Interventie als antibiotica heeft alleen zin bij verdenking op een bacteriele infectie. Maar dit verkort de ziekteduur maar met 2-3 dagen. Daarnaast is antibiotica nuttig bij bepaalde verwekkers van keelpijn, omdat deze nare complicaties kunnen geven.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 19:57
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Mn vriend heeft tabletten tegen droge/kriebelhoest gehaald speciaal voor de nacht. Hopen dat ik een keer kan bijslapen.
Ik maak me meer zorgen om de druk in mn hoofd, die neemt alleen maar toe.
Ik wacht nu af tot eind van de week.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 20:40
scoutgirl15
scoutgirl15 is offline
die hoofdpijn kan te maken hebben omdat je ook verkouden bent ik weet niet of er geen/groen snot uit je neus komt en soms ook bloed maar dan kan het zijn dat je een bijholten onsteking hebt dan kun je het eerst gewoon even proberen met otriven en anders moet je toch even naar de dokter gaan.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 20:51
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
ik weet niet hoe jouw huisarts met dit soort dingen is, maar die van mij wil dingen als medicijnen e.d. pas geven als ik er langer last van heb.... mja dat is dus best gevaarlijk maar ik snap dat aan de ene kant ook wel.


probeer te stomen: pan met heet water, misschien beetje ecalyptusolie of citroensap...en dan een goed kwartier met je kop erboven hangen met een handdoek erover heen
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 11:12
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Als ik naar mn ouders ga, zou ik vrijdagochtend naar de HA kunnen. Dan heb ik het toch al een week.
(Overigens heb ik mijn huisarts inmiddels al twee jaar niet gezien.. hij weet wel dat ik hem niet bezoek als ik niet écht ergens last van heb).
Vannacht dankzij de tabletten wel iets langer geslapen.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 16:41
Mara
Mara is offline
Mijn huisarts zegt dat aspirine het beste werkt tegen keelpijn.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 17:52
Krabs
Krabs is offline
Citaat:
DDM schreef op 07-05-2007 @ 18:13 :
Nee is niet gek hoor. Raad je aan om wat neusspray te halen. Zoutoplossing of Xylometazoline.
Otrivin?
__________________
gif me candej now!

Laatst gewijzigd op 08-05-2007 om 17:56.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 16:41
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Hang ervan af hoe lang het al aansleept... Als het echt al een week aansleept en je een blijvende vermoeidheid opbouwt, zou ik toch even langsgaan bij de dokter.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 18:13
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Ik vind een week niet zo lang eigenlijk. Keelpijn kan gewoon lang duren en dat is naar ja. Druk in je hoofd is ook wel vrij normaal en ook naar, en niet kunnen slapen ook, maar simpele tabletjes kunnen best wat helpen.
Ik zou pas naar de huisarts gaan als het minstens nog een week duurt (ik ging zelf pas na 6 weken), of als je bloed op gaat hoesten of andere enge dingen.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Keelontsteking
Cherry Springs
6 18-09-2012 09:53
Psychologie Het grote lucht-je-hart-topic deel 94 alweer!
Verwijderd
494 21-04-2007 20:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:59.