Oud 16-01-2004, 18:14
Verwijderd
Wat vinden jullie nu van abortus?

Ik persoonlijk ben tegen abortus; uiteindelijk vindt ik dat je dan beter na had moeten denken en dit dus een te gemakkelijke uitweg is. Een bevrucht eitje heeft na 2 weken al een bloedomloop en een hart, als het goed is na 7 weken een werkend hersentje.... dus ik vind het toch een vorm van moord. Neem je verantwoordelijkheid. Er zijn ook genoeg mensen die graag een baby'tje adopteren...

Maar ik vind wel dat als je verkracht bent, onder de 18 jaar of iets anders vreselijks is gebeurd je er wel over na mag denken... ik bedoel hier ben je (meestal) niet zelf verantwoordelijk voor.

Nu vraag ik me dus af hoe andere mensen van mijn leeftijd hierover denken, want ik heb het gevoel dat ik de enige ben...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 18:20
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ligt aan de situatie, maar als je het toch zwart wit wilt: Ja.

Het is idd dom, maar een fout is snel gemaakt.
Plus dat in geval van verkrachting het begrijpelijk is en goed te praten valt.
Elke situatie is anders, daarom is het raar om ja of nee te zeggen.
__________________
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 18:23
-Enid-
Avatar van -Enid-
-Enid- is offline
ik ben voor abortus.
mensen mogen zelf beslissen of ze wel of geen abortus willen laten plegen, maar ze moeten wel de mogelijk hebben om het wel te laten doen als ze dat willen.
en idd, elke situatie is anders
__________________
God open your eyes
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 18:28
tinus11
Avatar van tinus11
tinus11 is offline
ik ben voor abortus: want wat moet je als 16 jarige nu met een kind?

hort dit niet in een ander subforum thuis?
__________________
"Uit goude korenaren schiep God de Schaijkenaren, en uit het restant de rest van Nederland"
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 18:31
Verwijderd
voor abortus.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 18:38
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Het is natuurlijk afhankelijk van de situatie, maar ik denk dat ik in de meeste gevallen toch wel voor een abortus ben. Want zoals tinus11 al zegt, wat moet je als 16 jarige nu met een kind? Zo'n meisje is zelf nog een kind, en naar mijn mening is niemand op die leeftijd er al klaar voor om moeder te worden.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 18:59
Zero-Zero
Avatar van Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
dionnetje schreef op 16-01-2004 @ 18:38:
Het is natuurlijk afhankelijk van de situatie, maar ik denk dat ik in de meeste gevallen toch wel voor een abortus ben. Want zoals tinus11 al zegt, wat moet je als 16 jarige nu met een kind? Zo'n meisje is zelf nog een kind, en naar mijn mening is niemand op die leeftijd er al klaar voor om moeder te worden.
__________________
up the downstair
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 19:22
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Verplaatst naar L&G
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 19:23
Laïs
Laïs is offline
Citaat:
tinus11 schreef op 16-01-2004 @ 18:28:
ik ben voor abortus: want wat moet je als 16 jarige nu met een kind?

__________________
girls in liquid.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 19:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik ben tegen abortus als het om mezelf gaat: ik zal nooit abortus laten plegen (maar ja, eigenlijk mag je nooit nooit zeggen hè?).
Anderen moeten zelf zien wat het beste voor hen is.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 19:27
Verwijderd
Ik ben voor abortus.

Ik ben ook in alle situaties voor abortus, wanneer een meisje of vrouw ongewenst zwanger is (of dat haar eigen schuld is of niet doet er niet toe) dan vind ik dat zij abortus mag laten plegen. Waarom? Ik vind niet dat andere mensen kunnen beslissen wat goed voor haar is, of voor het kindje.
Wanneer je zegt dat 'ze beter had na moeten denken', dan geef je haar dus eigenlijk dat kindje als straf. Dat kan niet.

Maar zelf zal ik nooit abortus plegen.

(Daarnaast is een abortus geen 'makkelijke uitweg', 't is zelfs heel moeilijk.)

(En adoptie? Er zijn al zoveel kindjes op de wereld die graag ouders willen... om er daar nog eentje bij te zetten... hmmm...)

Laatst gewijzigd op 16-01-2004 om 19:31.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 19:27
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Ik ben voor abortus

Waarom een kind op de wereld zetten wat men aanvankelijk niet wil hebben?

Laat mensen het zelf bepalen, als je nooit abortus wil plegen dan hoef je het toch ook niet?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 19:52
Verwijderd
Ik ben voor abortus.

Citaat:
Een bevrucht eitje heeft na 2 weken al een bloedomloop en een hart, als het goed is na 7 weken een werkend hersentje.... dus ik vind het toch een vorm van moord.
Hierbij vergeet je dat het kind niet zonder de moeder kan overleven. Er is wel iets, maar het is niet dusdanig dat het kan functioneren.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 20:30
goodcarl
goodcarl is offline
Citaat:
Mendacem schreef op 16-01-2004 @ 18:14:
Wat vinden jullie nu van abortus?
ik ben tegen, ieder leven is een leven, ook als het kind nog ongeboren is. Abortus=moord
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 21:10
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Ik ben voor abortus. Op deze leeftijd moet ik er echt niet aan denken al een kindje te hebben, dat veranderd heel je leven en daar vind ik het nu te vroeg voor. Heb er voorlopig helemaal geen tijd voor, ben tenslotte zelf ook nog een kind en ik denk dat ik er op een wat latere leeftijd meer tijd voor kan maken en er beter voor zou kunnen zorgen.
Maar zoiets moet iemand zelf weten en ligt ook aan de situatie waar iemand in zit.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 22:49
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Citaat:

ik ben tegen, ieder leven is een leven, ook als het kind nog ongeboren is. Abortus=moord
Als jij je aan je principes hield, dan zou je zelf ook dood gaan want je zou niet meer kunnen eten.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 22:52
Verwijderd
Citaat:
goodcarl schreef op 16-01-2004 @ 20:30:
ik ben tegen, ieder leven is een leven, ook als het kind nog ongeboren is. Abortus=moord
Iets is pas moord wanneer je iets levend vermoord. En wat is leven? Volgens veel mensen is leven de tijd tussen geboorte en overlijden, dan leeft een baby dus nog niet echt... Andere mensen zeggen dat iets leeft wanneer het een eigen gaswisseling en metabolisme heeft... dat heeft een kleine vrucht nog niet, die kan niet zonder moeder of apparatuur overleven...

Voor mij is het pas moord wanneer het kindje zélf zou kunnen leven wanneer het geboren zou worden. Daarvoor is het iets wat mogelijk leven kan worden, maar dat nog niet is en dus geen moord, maar meer het verwijderen van iets van jezelf.

(Als jij het moord vind om een kleine vrucht dat uit zou kunnen groeien tot mensje te verwijderen, dan vind jij het verwijderen van tumoren ook moord... )
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 23:02
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-01-2004 @ 19:27:
Ik ben voor abortus.
Wanneer je zegt dat 'ze beter had na moeten denken', dan geef je haar dus eigenlijk dat kindje als straf. Dat kan niet.
Helemaal mee eens. Een kind is geen object, maar een levend wezen met gevoelens. Met zoiets kan je niet straffen. En niemand vind het toch leuk om ongewenst op aarde te komen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 23:03
jet
Avatar van jet
jet is offline
als laatste redmiddel vind ik het goed
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 23:18
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Citaat:
jet666 schreef op 16-01-2004 @ 23:03:
als laatste redmiddel vind ik het goed
tegen ongewenste zwangerschapppen eenz..verkrachting dan..niet te lui zijn om een condoom te kopen
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 23:53
Queen Klazina Wok
Avatar van Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
Citaat:
-Enid- schreef op 16-01-2004 @ 18:23:
ik ben voor abortus.
mensen mogen zelf beslissen of ze wel of geen abortus willen laten plegen, maar ze moeten wel de mogelijk hebben om het wel te laten doen als ze dat willen.
en idd, elke situatie is anders
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 08:46
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
ik ben voor.
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 16-01-2004 @ 19:25:
Ik ben tegen abortus als het om mezelf gaat: ik zal nooit abortus laten plegen (maar ja, eigenlijk mag je nooit nooit zeggen hè?).
Anderen moeten zelf zien wat het beste voor hen is.
Citaat:
-Enid- schreef op 16-01-2004 @ 18:23:
ik ben voor abortus.
mensen mogen zelf beslissen of ze wel of geen abortus willen laten plegen, maar ze moeten wel de mogelijk hebben om het wel te laten doen als ze dat willen.
en idd, elke situatie is anders
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 11:59
Verwijderd
Ik ben voor abortus. Omdat ik vind dat je zelf je beslissing mag maken of je het kindje houdt of niet. Als jij een kindje niets te bieden hebt, is het alleen maar zielig voor het kind om het dan toch op de wereld te zetten. Daar komt bij dat adoptie ook niet niks is, als je eerst 9 maanden een kind hebt gedragen. Dan kun je wel zeggen dat er zoveel mensen een kindje willen adopteren, maar hoeveel weeskindjes leven er niet op deze wereld? Heel veel, dan vind ik dat je niet nog een kind moet opgeven voor adoptie zegmaar. Als je de mogelijkheid hebt tot aborteren, dan is dat alleen maar goed
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 13:25
Verwijderd
Ik ben absoluut tegen abortus, maar wat anderen ervan vinden is hun eigen mening.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 13:33
bassgirl
Avatar van bassgirl
bassgirl is offline
ik ben voor, ik zou echt geen kind willen op mn 17e..
__________________
i'm addicted to music
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 13:48
Verwijderd
Ik ben wel voor abortus in de zin van dat ik vind dat het hoe dan ook toegestaan moet zijn. Anders gaan mensen illegaal aan de slag enzo, nouja, dan gaan niet alleen de foetussen dood maar vaak ook de zwangere meisjes/vrouwen. En ik denk dat dat dan vrij vaak gebeurt ja, want nu is het ook niet zo dat er mensen zijn die maar eventjes abortus plegen, of die abortus als voorbehoedsmiddel beschouwen; het is al zo dat mensen pas abortus laten plegen als ze echt echt echt geen kindje willen. En of ze ongeschikt zijn om een kindje op te voeden, kunnen ze heus zelf wel bepalen; dat hoeft wat mij betreft niet met regeltjes van misbruik, leeftijd, inkomen etc te gebeuren.

Of ik zelf abortus zou laten plegen als ik zwanger zou zijn, dat weet ik nog zo net niet.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 13:54
Wawl
Wawl is offline
De mogelijkheid moet aan de vrouw in kwestie gelaten worden.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 14:42
aansteker
aansteker is offline
Ik ben tegen abortus, met wel enkele uitzonderingen.

Als je verkracht ben vind ik het vrij logisch dat je dan ook geen kind van je verkrachter wil. Maar als jij gewoon met een jonge naar bed bent geweest omdat je dacht dat je er klaar voor was moet je ook maar samen de verantwoordelijkheid nemen voor het kind, anders is het moord, maakt voor mij niet uit hoe vroeg het ook mag zijn...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 14:53
Verwijderd
Citaat:
aansteker schreef op 17-01-2004 @ 14:42:
Ik ben tegen abortus, met wel enkele uitzonderingen.

Als je verkracht ben vind ik het vrij logisch dat je dan ook geen kind van je verkrachter wil. Maar als jij gewoon met een jonge naar bed bent geweest omdat je dacht dat je er klaar voor was moet je ook maar samen de verantwoordelijkheid nemen voor het kind, anders is het moord, maakt voor mij niet uit hoe vroeg het ook mag zijn...
Dus terwijl je eigenlijk nog niet klaar bent voor een kind, moet je het toch maar krijgen (dus als straf). Wie straf je dan? De ouders? Nee, ik denk eerder het kindje....
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 15:02
Sandpaper Tears
Avatar van Sandpaper Tears
Sandpaper Tears is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 17-01-2004 @ 14:53:
Dus terwijl je eigenlijk nog niet klaar bent voor een kind, moet je het toch maar krijgen (dus als straf). Wie straf je dan? De ouders? Nee, ik denk eerder het kindje....
Je kunt niet bij voorbaat zeggen dat het kind gestraft zal worden. Welke straf is erger: helemaal geen leven, omdat er wordt gedacht dat je toch geen toekomst hebt, of (misschien) een moeilijk leven?
Ik heb er zelf niet echt een mening over, gelukkig is het ook niet aan mij om het te beslissen Zelf zou ik het in ieder geval nooit doen.
__________________
"Father...yes son...I want to kill you//Mother...I want to...@#$%#^****%!!!!!"
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Sandpaper Tears schreef op 17-01-2004 @ 15:02:
Je kunt niet bij voorbaat zeggen dat het kind gestraft zal worden. Welke straf is erger: helemaal geen leven, omdat er wordt gedacht dat je toch geen toekomst hebt, of (misschien) een moeilijk leven?
Ik heb er zelf niet echt een mening over, gelukkig is het ook niet aan mij om het te beslissen Zelf zou ik het in ieder geval nooit doen.
Ik vind dat je pas aan kinderen moet beginnen wanneer je er zeker van bent het een góed leven te geven. Dus geen moeilijk leven, echt een góed leven. (Of iig dat de kans op een góed leven heel groot is.)
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 15:13
klaartje101
Avatar van klaartje101
klaartje101 is offline
Ik ben er ook tegen. Had je maar moeten nadenken. En ik zie het als moord. Als je weet dat het condoom is gescheurd had je de morning after pil moeten halen. Want dat is het nog maar 1cel.
En ook al ben je niet toe aan een kind, je neemt dat leven toch ook niet weg?

Als je bent verkracht vind ik het een ander verhaal.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 15:19
Verwijderd
Ik snap ook het als je verkracht bent mag het wel, maar anders is het moord' niet. Als je de foetus van een verkrachter weg haalt, is het dan geen moord maar anders wel? Beetje inconsequent. Of heeft het kind van een verkrachter minder recht om te leven dan een ander kind?

Een halfjaar geleden (ongeveer) had trouwens iemand z'n moeder aangeklaagd omdat ze geen abortus heeft laten plegen. Hij had zo'n vreselijke jeugd gehad, dat hij het belachelijk vond dat ze hem geboren liet worden.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 15:23
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 17-01-2004 @ 15:19:
Een halfjaar geleden (ongeveer) had trouwens iemand z'n moeder aangeklaagd omdat ze geen abortus heeft laten plegen. Hij had zo'n vreselijke jeugd gehad, dat hij het belachelijk vond dat ze hem geboren liet worden.
Dat was toch een man die verlamd was ofzo? Zijn moeder wist dat al toen ze zwanger van hem was, dat hij een ernstige ziekte had dus. Maar toch liet ze hem geboren worden.
Was hij dat?
Ik weet wat dat de persoon waar ik het over heb, geld heeft gekregen van de regering, hij kreeg toch zijn gelijk... min of meer...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 15:23
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
Ik ben voor, je kan zwanger worden terwijl je het toch veilig hebt gedaan. Je kan op je 16e toch niet voor een kind zorgen.
__________________
■▲■▲■▲
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 17-01-2004 @ 15:23:
Dat was toch een man die verlamd was ofzo? Zijn moeder wist dat al toen ze zwanger van hem was, dat hij een ernstige ziekte had dus. Maar toch liet ze hem geboren worden.
Was hij dat?
Ik weet wat dat de persoon waar ik het over heb, geld heeft gekregen van de regering, hij kreeg toch zijn gelijk... min of meer...
Ehm, ik weet het allemaal niet heel precies, maar ik denk dat je gelijk hebt...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 15:26
klaartje101
Avatar van klaartje101
klaartje101 is offline
Citaat:
ssjpan schreef op 17-01-2004 @ 15:23:
Ik ben voor, je kan zwanger worden terwijl je het toch veilig hebt gedaan. Je kan op je 16e toch niet voor een kind zorgen.
Maar stijl dat jij naar 3maand iets voelt. Dan is het al met hersen en een hartje en een bloedsomloop. Zou jij het over je hart krijgen om het weg te laten halen.

En je hebt wel gelijk dat je niet voor het kind kan zorgen, daar moet iemand je bij helpen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 15:33
Verwijderd
Citaat:
klaartje101 schreef op 17-01-2004 @ 15:26:
Maar stijl dat jij naar 3maand iets voelt. Dan is het al met hersen en een hartje en een bloedsomloop. Zou jij het over je hart krijgen om het weg te laten halen.

En je hebt wel gelijk dat je niet voor het kind kan zorgen, daar moet iemand je bij helpen.
Na 3 maand mag het toch al niet meer? Omdat het dan dus echt leeft en waarschijnlijk ook dingen hoort en voelt, daarvoor is het echt nog aan het groeien en 'leeft' het nog niet echt.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 16:34
klaartje101
Avatar van klaartje101
klaartje101 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 17-01-2004 @ 15:33:
Na 3 maand mag het toch al niet meer? Omdat het dan dus echt leeft en waarschijnlijk ook dingen hoort en voelt, daarvoor is het echt nog aan het groeien en 'leeft' het nog niet echt.
Uhh dat weet ik niet precies. Maar dan maak ik van mijn vraag niet 3maand maar 2maand.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 16:39
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
als je tegen bent, doe er dan gewoon niet aan, maar laat die keuze over aan ieder voor zich.

ik vind de bio industrie onaanvaardbaar en ben dus ook veganist geworden, maar ik laat dit verder toch ook over aan andere mensen om voor zichzelf te beslissen?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 17:31
Wilmy
Wilmy is offline
Ik ben tegen.

Mijn mening is dat God ieder leven geeft. En dat jij niet het recht hebt om dat leven af te breken.

Ik zou er trouwens ook niet mee kunnen leven, m'n hele leven lang zou ik er aan denken hoe het zou zijn als ik het had laten leven. Zou het een mooi kindje geweest zijn? Etc.

Overigens bij een verkrachting kan ik heel goed begrijpen dat het een vreselijk dilemma zal zijn om dat te beslissen.
__________________
You're the most important person on earth!!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 17:40
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Citaat:

Ik ben tegen.

Mijn mening is dat God ieder leven geeft. En dat jij niet het recht hebt om dat leven af te breken.

Ik zou er trouwens ook niet mee kunnen leven, m'n hele leven lang zou ik er aan denken hoe het zou zijn als ik het had laten leven. Zou het een mooi kindje geweest zijn? Etc.

Overigens bij een verkrachting kan ik heel goed begrijpen dat het een vreselijk dilemma zal zijn om dat te beslissen.
Sorry hoor, maar ik vind dat echt een kortzichtige manier van denken. God geeft niet iedereen leven, dat doen wij. Zoals je zelf al zegt, stel dat je verkracht zou worden en je vervolgens een baby krijgt. Je hebt dan gedwongen sex met iemand gehad en ten gevolge daarvan heb je een baby. God komt nergens in het spel. Je mag van mij best zeggen dat wij de mogelijkheid om kinderen te krijgen gekregen hebben van god.

Stel dat je die gedachtegang zou volgen: Je hebt niet het recht om leven af te breken. Dan heb je ook niet het recht om te leven. Als jij stopt met eten om je aan die regel te houden ga je ook dood en dan houdt je je ook niet aan die regel.

Bah.. denk toch es na mensen. Zullen we masturberen ook maar gaan verbieden, want daar vernietig je toch ook leven mee.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 17:44
Verwijderd
Citaat:
DiGiTracker schreef op 17-01-2004 @ 17:40:
Bah.. denk toch es na mensen. Zullen we masturberen ook maar gaan verbieden, want daar vernietig je toch ook leven mee.
Masturberen is zondig
Al die duizenden zaadjes die een eitje hadden kunnen bevruchten vermoorden!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 17:53
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline


Save the tadpoles foundation!

http://www.masturbateforpeace.com
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 21:47
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Dit is al vaak geweest...

Maar goed, het hangt van de situatie af.

Ik vind persoonlijk als je sex gaat hebben met iemand (vrijwillig, uiteraard), dat je dat dan pas moet doen als je zeker weet dat je voor het eventuele gevolg als het 'mis' gaat (een kind dus) kunt zorgen. En niet dat je als het toch mis gaat, dat je dan maar abortus moet doen. Dus ik vind dat je eerder na moet denken dan wanneer je zwanger bent.

Ik weet nu dat als ik zwanger zou worden per ongeluk, dat ik dan wel voor een kind zou kunnen zorgen. Ik zou het wel jammer vinden dat het zou gebeuren, maar ook wel mooi, maar ik zou voor het kind kunnen zorgen. Vind ik erg belangrijk.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 22:39
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
In het algemeen ben ik wel voor abortus. Natuurlijk zijn er altijd wel uitzonderingen. In het vorige topic over abortus waren plaatjes gepost van een foetus van een aantal weken (piepklein dus...) totdat het al een echt kindje werd. Abortus mag van mij gepleegd worden, maar met strenge regels. Als abortus plegen heel makkelijk is, zullen meer mensen minder voorzichtig omgaan met wel/niet zwanger raken dan dat het heel streng is. Natuurlijk zijn er atijd zwangerschappen door een ''ongelukje'' gebeuren. Maar ik vind dat een zwangerschap na een bepaald aantal weken (als de foetus dus redelijk groot volgroeid is) er absoluut geen abortus gepleegd mag worden.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 00:15
Silvana
Silvana is offline
Citaat:
klaartje101 schreef op 17-01-2004 @ 15:26:
Maar stijl dat jij naar 3maand iets voelt. Dan is het al met hersen en een hartje en een bloedsomloop. Zou jij het over je hart krijgen om het weg te laten halen.

En je hebt wel gelijk dat je niet voor het kind kan zorgen, daar moet iemand je bij helpen.
Als je niet eens weet dat je na 3 maanden geen abortus meer mag plegen,..........gek om dan een uitgesproken mening te hebben...niet lullig maar misschien realiseer je je dan neit dat het hartje pas na 3,5!! maanden gaat kloppen ndus daarvoor, is hij alleen in aanmaak en nog lang niet aan het functioneren!

en er zijn ECHT T-E veel mensen op de wereld,..en HOEVEEL zijn er dan gelukkig?
de mensen die mensen om zich hebben die van hun houden en hun supporten.
ga dan ten 1e geen kind nemen als je het niet 100% zeker wil. en ga door een kind nemen niet je eigen leven verneuken!
want een ongelukkig persoon kan moeilijk iemand goed opvoeden!



en die dingen van: jah ik ben 16 en zelf nog een kind, (dus dan wil ik hem weg halen) als "kind" neuk je toch niet? (jah sorry hoor!)
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 12:40
Wilmy
Wilmy is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 17-01-2004 @ 17:40:
Sorry hoor, maar ik vind dat echt een kortzichtige manier van denken. God geeft niet iedereen leven, dat doen wij. Zoals je zelf al zegt, stel dat je verkracht zou worden en je vervolgens een baby krijgt. Je hebt dan gedwongen sex met iemand gehad en ten gevolge daarvan heb je een baby. God komt nergens in het spel. Je mag van mij best zeggen dat wij de mogelijkheid om kinderen te krijgen gekregen hebben van god.

Stel dat je die gedachtegang zou volgen: Je hebt niet het recht om leven af te breken. Dan heb je ook niet het recht om te leven. Als jij stopt met eten om je aan die regel te houden ga je ook dood en dan houdt je je ook niet aan die regel.

Bah.. denk toch es na mensen. Zullen we masturberen ook maar gaan verbieden, want daar vernietig je toch ook leven mee.
God bestuurt alles op aarde. Daar kan jij het dan wel niet mee eens zijn. Maar dat is omdat je niet in God geloofd. Naar mijn mening komt God wel degelijk ergens in het spel. Overal zelfs.

God geeft het leven. Die geeft je dus het recht om te leven. Alleen door God leef je. God heeft je op de wereld gezet zodat je kunt leven. Leven of dood mag alleen God beslissen.

Er is pas echt leven als een eicel en een zaadcel bij elkaar komen. Dan is er sprake van het begin van een menselijk wezen.

Maar dit is dus voor alle duidelijkheid mijn mening en die wil ik niemand opleggen. Dus als je niet geloofd in God dan is dat jouw verantwoording, maar ik doe het toevallig wel.
__________________
You're the most important person on earth!!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Wilmy schreef op 18-01-2004 @ 12:40:
God bestuurt alles op aarde. Daar kan jij het dan wel niet mee eens zijn. Maar dat is omdat je niet in God geloofd. Naar mijn mening komt God wel degelijk ergens in het spel. Overal zelfs.

God geeft het leven. Die geeft je dus het recht om te leven. Alleen door God leef je. God heeft je op de wereld gezet zodat je kunt leven. Leven of dood mag alleen God beslissen.

Er is pas echt leven als een eicel en een zaadcel bij elkaar komen. Dan is er sprake van het begin van een menselijk wezen.

Maar dit is dus voor alle duidelijkheid mijn mening en die wil ik niemand opleggen. Dus als je niet geloofd in God dan is dat jouw verantwoording, maar ik doe het toevallig wel.
Heel flauw hoor, maar als god alles bestuurt, dan geeft hij toch ook de mogelijkheid tot abortus?
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie [ma]enquete over tienermoeders
LiqqY
22 07-02-2006 18:51
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap gehandicapte kinderen
miss watson
373 15-06-2005 17:42
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Abortusklinieken doelwit radicale christenen
achkomopzeg7
26 02-03-2005 09:54
Lichaam & Gezondheid overtijdbehandeling: zelfde als abortus??
Tulpje6
32 30-01-2004 11:55
Lichaam & Gezondheid abortus moord?!
???
60 23-07-2003 19:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Zwangerschapstest op het Syndroom van Down "ja of nee?"
Niccie
96 16-10-2002 10:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49.