Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2004, 15:16
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
zo de andere is vol en ik denk dat er nog steeds heel veel mensen bezig zijn met lijnen en nog altijd veel vragen hebben of hun ervaringen met ons willen delen..
Dus hier weer een nieuw topic! (Een van de forumbazen kan het vast wel even sticken..)


Bij mij gaat het vandaag prima..
Ik heb niet het idee dat ik te weinig eet, ik probeer genoeg boterhammen te eten op een dag, 2 stuks fruit, groenten en dergelijke..
Alleen zuivel wil er nog wel eens bij inschieten..

Mezelf uithongeren en zo min mogelijk proberen te eten heeft geen zin, dat heb ik wel gemerkt (en het is ook nog eens erg ongezond!)..
Daardoor grijp ik juist eerder naar ongezonde snacks in plaats van de 'gezonde' voedingsmiddelen en voedingsstoffen die je lichaam nodig heeft.

Iemand nog 'gouden tips' voor mensen die willen afvallen?
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Oud 18-05-2004, 15:16
Verwijderd
Nummer 21
Oud 18-05-2004, 15:24
Verwijderd
Citaat:
PardonMe schreef op 18-05-2004 @ 16:16 :
Iemand nog 'gouden tips' voor mensen die willen afvallen?
Je eet- en leefpatroon veranderen ipv heel streng gaan lijnen. Mjah, de standaard dingen, gezond en niet al te veel eten en voldoende bewegen en sporten...volgens mij is er niet echt een 'gouden tip', zowel, dan hadden niet zoveel mensen problemen met afvallen, denk ik.
Oud 18-05-2004, 15:30
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-05-2004 @ 16:24 :
Je eet- en leefpatroon veranderen ipv heel streng gaan lijnen. Mjah, de standaard dingen, gezond en niet al te veel eten en voldoende bewegen en sporten...

Ja, zo denk ik er over.. en ik ben dus ook hard bezig om mijn eetpatroon te veranderen... Dat gaat niet altijd helemaal goed, maar ik blijf het proberen om het mezelf aan te wennen.
Het is uiteraard veel gezonder dan jezelf 'uit te hongeren' en heeft ook op langere termijn meer resultaat...

Citaat:
volgens mij is er niet echt een 'gouden tip', zowel, dan hadden niet zoveel mensen problemen met afvallen, denk ik.
Ja, daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben ja..
Maar andere tips die mensen misschien kunnen helpen zijn natuurlijk ook welkom..
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Oud 18-05-2004, 15:32
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Na een week of 2 vol met vreetbuien (1 koekje oid is voor mij geen freetbui, dan bedoel ik complete pakken koekjes) ben ik eindelijk sinds dit weekend weer goed bezig (hoewel ik wel met 0.5 kilo extra ben gestraft), nou nog de hele week volhouden (maar het gaat nog wel goed)
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 18-05-2004, 16:20
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Vanmiddag 'vergeten' om wat vullends te eten. Toen om vier uur maar even wat crackers gegeten. Het stomme is, dat als ik eenmaal iets eet, ik dan honger blijf houden.
Ik begon met eten omdat ik 'gezond' wilde zijn, maar daar kreeg ik dus alleen maar honger van.
Is dat normaal?
__________________
Oud 18-05-2004, 16:28
Arashi
Arashi is offline
@dreen; daar heb ik ook last van. En dat is voor mij ook wel (één van) de reden(en) dat ik het vaak niet aandurf om verantwoorde tussendoortjes te nemen ed.. Maar bij mij zal het er ook wel mee te maken hebben dat ik geen held ben in het spreiden van eten en sowieso al wat aan de mindere kant eet en bla.

Kan het niet zo zijn dat je sowieso honger hebt (door te weinig (zowel kwalitatief als kwantitatief) eten), en het als het ware weer 'oproept' door een tussendoortje te nemen? Of zeg ik nu hele domme dingen?
Oud 18-05-2004, 16:34
Verwijderd
Je moet ook niet pas eten als je honger hebt, je moet de honger eigenlijk net iets voor zijn... Dat is iig mijn 'ervaring' en ook wat ik vaak hoor/lees.
Oud 18-05-2004, 16:40
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-05-2004 @ 17:34 :
Je moet ook niet pas eten als je honger hebt, je moet de honger eigenlijk net iets voor zijn... Dat is iig mijn 'ervaring' en ook wat ik vaak hoor/lees.
Door regelmatig te eten zeker. ?

Ik 'voel' het vaak niet als ik honger heb ed, totdat ik last van m'n hoofd, misselijk/duizeligheid ed krijg, en dan is het meestal weer zover dat ik even moet rusten voordat het weer gaat; te laat dus. Maar zolang ik er geen last van heb voelt het ook weer overbodig om wél wat te eten.
__________________
Drie.
Oud 18-05-2004, 16:53
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik dacht vanmiddag dat het wel een goed idee was om te eten. 's middags had ik alleen een bisc & gehad en een paar snoepjes. Ik had ook nog geen honger, maar toen ik begon met eten kreeg ik daar juist honger van.

De verklaring van Arashi klinkt wel logisch, maar dat zou betekenen dat ik op zo'n moment dus gewoon niks moet eten?
__________________
Oud 18-05-2004, 17:43
nienie
Avatar van nienie
nienie is offline
Ik ben gisteren weer eens begonnen met lijnen. Voor mij betekent dat: géén tussendoortjes, zo min mogelijk frisdrank, veel water en bij de hoofdmaaltijden gewoon flink eten. Tot nu toe is het gelukt.

Mijn probleem is altijd al die tussendoortjes geweest; als ik thuiskwam van school, begon ik met een koekje, een Marsje, een handje chips, enzovoorts, en als ik me depri voelde (gebeurt regelmatig) at ik zo een hele zak chips of reep chocola.

Ik heb het al vaker geprobeerd, maar het lukte nooit om het lang vol te houden. Misschien met behulp van dit topic nu wel.

Waar ik wel een beetje mee zit is honger 's middags. Ik krijg dan vaak een hongergevoel (knorgevoel in buik) en als ik dan niets eet, word ik heel snel (half uur na hongergevoel) licht in m'n hoofd of krijg ik ontzettende buikpijn. Ik zou dan gewoon iets moeten eten, maar dat wil ik eigenlijk niet; heeft iemand tips voor snelvullende maar niet dikmakende tussendoortjes?
Oud 18-05-2004, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 18-05-2004 @ 17:40 :
Door regelmatig te eten zeker. ?

Ik 'voel' het vaak niet als ik honger heb ed, totdat ik last van m'n hoofd, misselijk/duizeligheid ed krijg, en dan is het meestal weer zover dat ik even moet rusten voordat het weer gaat; te laat dus. Maar zolang ik er geen last van heb voelt het ook weer overbodig om wél wat te eten.
Idd door regelmatig te eten.

Zeker als je het niet aan voelt komen, dan is het belangrijk om gewoon om de zoveel uur wat te eten. Je weet hoe je je voelt als je dat niet doet: dus dan is het niet overbodig toch?
Oud 18-05-2004, 17:53
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 18-05-2004 @ 17:53 :
De verklaring van Arashi klinkt wel logisch, maar dat zou betekenen dat ik op zo'n moment dus gewoon niks moet eten?
Dat zou betekenen dat je tussen de middag gewoon een stuk of 2/3/4 boterhammen moet eten.
Oud 18-05-2004, 17:56
Verwijderd
Citaat:
nienie schreef op 18-05-2004 @ 18:43 :
Mijn probleem is altijd al die tussendoortjes geweest; als ik thuiskwam van school, begon ik met een koekje, een Marsje, een handje chips, enzovoorts, en als ik me depri voelde (gebeurt regelmatig) at ik zo een hele zak chips of reep chocola.


Idd andere tussendoortjes zoeken: fruit, komkommer, tomaat, paprika, wat (halfvolle/magere) yoghurt, plakje ontbijtkoek, snack a jacks, rijstewafel, twee soepstengels, een boterham, ...

Snelvullende dingen zijn btw over het algemeen niet zo goed, je kunt dan beter een boterham eten, dat wordt langzaam verteerd en daar heb je dus langer wat aan.
Oud 18-05-2004, 18:57
Mara
Mara is offline
Ik heb een verandering aangebracht in m'n eetstijl, sommigen zullen het er niet mee eens zijn maar voor mij is het het beste.

Ik ben erachter gekomen dat als ik 's ochtends eet, dat ik dan de hele dag door blijf eten. Ik kan 's ochtends wel 4/5 boterhammen eten, en dan eet ik in de verdere dag zo een heel brood op. Als ik niet eet, blijft m'n maag rammelen.

Nu eet ik 'sochtends 1 sinaasappel. Naar school neem ik 3 boterhammen mee, waarvan ik er 1 eet in de eerste pauze, om 10:10. De 2 anderen eet ik in de grote pauze, om 13:10. Als ik uit school kom neem ik evt. (een) extra boterham(men).

Ik ben erachter dat dit voor mij het beste werkt, want als ik ontbijt heb ik de hele verdere dag honger en blijf ik maar eten.

Verder ben ik nog niks afgevallen, jammer genoeg
Ik kon eerst niet sporten omdat ik ziek was (zenuwontsteking in m'n keel) en vrijdag heb ik wratten laten aanstippen, ook onder mijn voeten, dus ik loop nu niet echt soepel. Zo komt er natuurlijk niks van mijn jog-plannen
Ik probeer wel andere oefeningen te doen zoals sit-ups, maar dat vergeet ik vaak, en 's avonds in bed heb ik geen zin meer om ze nog te doen
Maar goed, ik probeer wel verder. Ik zie wel. Ik zit al jaren met het probleem dat ik mezelf te dik vind, probeer al jaren af te vallen en het is al jaren niet gelukt. Dus dan hoeft alles er ook niet supersnel af, ben 't 'dikzijn' wel gewend
Oud 18-05-2004, 19:01
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 18-05-2004 @ 19:57 :
Ik ben erachter dat dit voor mij het beste werkt, want als ik ontbijt heb ik de hele verdere dag honger en blijf ik maar eten.
Je ontbijt toch ook wel een beetje? En daar gaat het om, lijkt mij. Tuurlijk is twee boterhammen beter, maar als dit beter bij jou past, dan is dit voor jou beter, lijkt me.

Citaat:
Maar goed, ik probeer wel verder. Ik zie wel. Ik zit al jaren met het probleem dat ik mezelf te dik vind, probeer al jaren af te vallen en het is al jaren niet gelukt. Dus dan hoeft alles er ook niet supersnel af, ben 't 'dikzijn' wel gewend
Misschien heb je het al eens gezegd, maar is het geen idee om dan eens naar een dietiste te gaan?
Oud 18-05-2004, 20:46
shadorea
shadorea is offline
khoop dat het hierbij mag...
ik kwam er vanmiddag achter dat een vriendin laxeerpillen gebruikt
ze slikt er elke dag 3 ongeveer omdat ze volgende week gecontroleerd moet worden bij de dokter en ze wil dan 5 kilo in 9 dagen afvallen, ze zei ook dat ze daarna ermee zou stoppen omdat ze wist dat het slecht was... wat moet ik hiermee??
Oud 18-05-2004, 21:31
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
shadorea schreef op 18-05-2004 @ 21:46 :
khoop dat het hierbij mag...
ik kwam er vanmiddag achter dat een vriendin laxeerpillen gebruikt
ze slikt er elke dag 3 ongeveer omdat ze volgende week gecontroleerd moet worden bij de dokter en ze wil dan 5 kilo in 9 dagen afvallen, ze zei ook dat ze daarna ermee zou stoppen omdat ze wist dat het slecht was... wat moet ik hiermee??
haar vertellen dat je niet afvalt van laxeerpillen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-05-2004, 06:51
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Gothic schreef op 18-05-2004 @ 22:31 :
haar vertellen dat je niet afvalt van laxeerpillen...
...en er alleen maar vocht mee verliest waardoor het misschien
lijkt alsof je afvalt...
__________________
Drie.
Oud 19-05-2004, 07:24
Verwijderd
En als je ze te langs slikt (niet na een week, denk ik, maar dat hoef je haar niet te vertellen), dat je dan de kans loopt dat je darmen ed 'lui' worden en je de rest van je leven aan een stoma vast zit.
Oud 19-05-2004, 10:37
Verwijderd
algemene tip: volg geen dieten uit roddelbladen

Ik zat laatst in een prive te bladeren, stond er een stukje van iemand die zichzelf dieetgoeroe noemde, en die schreef 'Als je op dieet gaat, moet je niet te streng beginnen. Eerst schrap je alcohol, frisdrank, snoep en calorierijke snacks uit je eten; voor de rest blijf je hetzelfde eten als altijd (tot hier was het geen slecht idee, maar nu komt het), alleen eet je dan maximaal de helft van wat je normaal eet'.
En dat noemt hij niet streng
(overigens heb ik toen ik dat las ook andere prive's en ook weekends doorgebladerd (er lag daar een hele stapel) om te kijken of daat net zulke onzin in stond hierover, en toen bleek dat bovenstaand stukje eigenlijk nog het mildst was)
Oud 19-05-2004, 10:37
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
De zak chips van gisteren beviel toch niet zo best, evenals het chocolatje daarvoor. Daarentegen wel weer hard getraind, ik hoop dat de compensatie ok was, de weegschaal zwijgt. Dan weet ik wel genoeg.

Daarnet een boterham met jam op. Vanavond even kijken, een sinaasappel of tomaat zou misschien wel ok zijn.
'k zie nog steeds m'n buik, dat is vervelend.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Oud 19-05-2004, 10:51
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 19-05-2004 @ 11:37 :
algemene tip: volg geen dieten uit roddelbladen

Ik zat laatst in een prive te bladeren, stond er een stukje van iemand die zichzelf dieetgoeroe noemde, en die schreef 'Als je op dieet gaat, moet je niet te streng beginnen. Eerst schrap je alcohol, frisdrank, snoep en calorierijke snacks uit je eten; voor de rest blijf je hetzelfde eten als altijd (tot hier was het geen slecht idee, maar nu komt het), alleen eet je dan maximaal de helft van wat je normaal eet'.
En dat noemt hij niet streng
(overigens heb ik toen ik dat las ook andere prive's en ook weekends doorgebladerd (er lag daar een hele stapel) om te kijken of daat net zulke onzin in stond hierover, en toen bleek dat bovenstaand stukje eigenlijk nog het mildst was)


In de Flair van deze week staat btw wel een redelijk dieet, volgens mij.
Oud 19-05-2004, 10:53
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef op 19-05-2004 @ 11:37 :
De zak chips van gisteren beviel toch niet zo best, evenals het chocolatje daarvoor. Daarentegen wel weer hard getraind, ik hoop dat de compensatie ok was, de weegschaal zwijgt. Dan weet ik wel genoeg.

Daarnet een boterham met jam op. Vanavond even kijken, een sinaasappel of tomaat zou misschien wel ok zijn.
'k zie nog steeds m'n buik, dat is vervelend.
Eet dan ook gewoon normale maaltijd met brood, groente, enz. dan zijn zakken chips ed niet zo nodig. Als je gaat compenseren is ook niet bepaald goed (dat je die drang hebt en daar aan toe geeft bedoel ik dan).
Oud 19-05-2004, 11:17
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
moenbase schreef op 19-05-2004 @ 11:37 :
De zak chips van gisteren beviel toch niet zo best, evenals het chocolatje daarvoor. Daarentegen wel weer hard getraind, ik hoop dat de compensatie ok was, de weegschaal zwijgt. Dan weet ik wel genoeg.

Daarnet een boterham met jam op. Vanavond even kijken, een sinaasappel of tomaat zou misschien wel ok zijn.
'k zie nog steeds m'n buik, dat is vervelend.
Zou je mij willen vertellen hoeveel je weegt bij een lengte van 1,80m oid?

Want de laatste keer dat ik jou zag, was je echt dun en slank...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-05-2004, 11:28
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Ik lees wel vaker dat mensen compenseren als ze te veel eten, bijvoorbeeld door meer te sporten of de volgende dag minder te eten, dat hoef je echt niet te doen, de volgende dag ga je gewoon weer door in je ritme zoals je dat gewend bent. Als je een dag te weinig eet ga je toch ook niet de volgende dag meer eten?
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 19-05-2004, 14:41
shadorea
shadorea is offline
Citaat:
Quiana schreef op 19-05-2004 @ 07:51 :
...en er alleen maar vocht mee verliest waardoor het misschien
lijkt alsof je afvalt...
ze zegt dat het ook maar voor een week is en dat ze in die week 5 kilo af valt ze daarna weer stopt en het daarna niet uit maakt of ze dan weer aankomt als ze weer vocht drinkt enzo.
Oud 19-05-2004, 15:02
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
shadorea schreef op 19-05-2004 @ 15:41 :
ze zegt dat het ook maar voor een week is en dat ze in die week 5 kilo af valt ze daarna weer stopt en het daarna niet uit maakt of ze dan weer aankomt als ze weer vocht drinkt enzo.
waarom moet ze bij de dokter perse die 5 kilo afgevallen zijn?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-05-2004, 15:10
shadorea
shadorea is offline
dat wil ze niet precies vertellen, het moest niet persee maar ze is sinds de vorige keer zoiets aangekomen. Maar toen ik het vroeg zij ze dat het niet moest...wazig
Oud 19-05-2004, 15:43
Verwijderd
Ik word er echt van...ik let nu al iets van 4 weken echt heel erg op wat ik eet (daarvoor ook wel, maar toen at ik nog wel eens 8 boterhammen op een dag, dat doe ik nu ook niet meer), maar het helpt echt helemaal niks. Integendeel ik kom (weer) alleen maar aan.

(Ik eet op een dag nu gemiddeld: 5/6 boterhammen (met suikervrije jam of slankie), wat yoghurt (van Optimel of Friesche Vlag) of een (suikervrij) liga-iets en avondeten (niet super veel en zeker niet super vet)...lijkt me toch best redelijk, niet super weinig, maar ook niet super veel. Dat ik hiermee geen kilo's afval, oké, maar dat in aankom, dat snap ik niet. Het kost heel veel moeite om het vol te houden (en de hele dag honger te lijden) als het niet helpt. )
Oud 19-05-2004, 15:58
Basia
Basia is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-05-2004 @ 16:43 :
Ik word er echt van...ik let nu al iets van 4 weken echt heel erg op wat ik eet (daarvoor ook wel, maar toen at ik nog wel eens 8 boterhammen op een dag, dat doe ik nu ook niet meer), maar het helpt echt helemaal niks. Integendeel ik kom (weer) alleen maar aan.

(Ik eet op een dag nu gemiddeld: 5/6 boterhammen (met suikervrije jam of slankie), wat yoghurt (van Optimel of Friesche Vlag) of een (suikervrij) liga-iets en avondeten (niet super veel en zeker niet super vet)...lijkt me toch best redelijk, niet super weinig, maar ook niet super veel. Dat ik hiermee geen kilo's afval, oké, maar dat in aankom, dat snap ik niet. Het kost heel veel moeite om het vol te houden (en de hele dag honger te lijden) als het niet helpt. )
ja dat is echt super frustrerend. heb ik ook wel een beetje. ik eet dan wel wat meer dan jij maar geen slechte dingen ofzo. ik val ook gewoon geen gram aan. bovendien beweeg ik ook nog superveel.
en dan lijken sommigen zó gemakkelijk af te vallen..
__________________
blablabla
Oud 19-05-2004, 16:32
Verwijderd
Leonoor, ik snap precies wat je bedoelt. vorige week niet gesnoept, alleen brood fruit en warm gegeten, op vaste tijden, 5 keer een uur gesport, en dr is niets af. de eerste week dat ik dit deed gingen er 2 kiloos af, gelukkig, maar nu is t helemaal niets. dat motiveert gewoon niet zo. ik blijf gewoon hangen op mn gewicht. na mn examens maar lekker sporten, lopen, en gezond doen.
Oud 19-05-2004, 16:54
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-05-2004 @ 12:17 :
Zou je mij willen vertellen hoeveel je weegt bij een lengte van 1,80m oid?

Want de laatste keer dat ik jou zag, was je echt dun en slank...
Ik weeg ongeveer 55.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Oud 19-05-2004, 17:02
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
moenbase schreef op 19-05-2004 @ 17:54 :
Ik weeg ongeveer 55.
Dan ben je te licht, je moet minimaal 60 wegen. Je bmi is te laag.

Daarbij vind ik het mooier als een jongen wat meer 'body' heeft. Maar dat is mijn mening... Dus wat mij betrefd mag je aankomen.

Laatst gewijzigd op 19-05-2004 om 17:05.
Oud 19-05-2004, 17:40
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
moenbase schreef op 19-05-2004 @ 17:54 :
Ik weeg ongeveer 55.
..

En waarom wil je dan afvallen..?
__________________
Drie.
Oud 19-05-2004, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 19-05-2004 @ 18:40 :
..

En waarom wil je dan afvallen..?
Oud 19-05-2004, 18:18
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
@ leonoor: misschien toch een keer de huisarts/ een dietiste raadplegen?
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 19-05-2004, 18:21
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 19-05-2004 @ 19:18 :
@ leonoor: misschien toch een keer de huisarts/ een dietiste raadplegen?
Zit ik idd wel te overwegen. Al weet ik zijn reactie toch wel ("je bent toch helemaal niet dik?!"), maar goed, ik kan het er op gooien dat ik voor mijn trouwen graag een paar kilo kwijt wil en/of dat ik het gevoel heb dat het met eten nog niet goed zit (ivm intolerantie). Al moet ik dan wel snel gaan, want anders is het niet meer te halen...
Oud 19-05-2004, 19:07
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
moenbase schreef op 19-05-2004 @ 17:54 :
Ik weeg ongeveer 55.
Wat is er met je aan de hand ?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-05-2004, 19:37
Redhair
Redhair is offline
Ik word helemaal gek vanm jaloezie, maar ook van angst. Ik probeer me aan een ritme te houden. Sochtends hero fruitontbijt, smiddags na school 1 of 2 boterhammen, savonds avondeten. veel fruit. maar het lukt me niet. dan eet ik weer een snoepje of een koekje of desnoods een zak chips. ik wil een ritme! en dan heeft ook nog een vriendin van me anorexia. gelukkig zie ik haar niet veel vanwege afstand. maar ze verteld me wel veel. een meisje op mijn school heeft anorexia. als ik haar zie voel ik aan de ene kant jaloezie dat zij het kan vol kan houden, maar aan de andere kant angst, het is eng dat mensen dat kunnen., maar ik wil het ook. niet zo extreem dun, maar beter dan nu. en dat weer terwijl ik weet dat ik niet dik ben. (175 cm. 63kilo. bmi van 20). echt aaargh!!!
__________________
Digital ash in a digital urn.
Oud 19-05-2004, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Redhair schreef op 19-05-2004 @ 20:37 :
Ik word helemaal gek vanm jaloezie, maar ook van angst. Ik probeer me aan een ritme te houden. Sochtends hero fruitontbijt, smiddags na school 1 of 2 boterhammen, savonds avondeten. veel fruit. maar het lukt me niet. dan eet ik weer een snoepje of een koekje of desnoods een zak chips. ik wil een ritme! en dan heeft ook nog een vriendin van me anorexia. gelukkig zie ik haar niet veel vanwege afstand. maar ze verteld me wel veel. een meisje op mijn school heeft anorexia. als ik haar zie voel ik aan de ene kant jaloezie dat zij het kan vol kan houden, maar aan de andere kant angst, het is eng dat mensen dat kunnen., maar ik wil het ook. niet zo extreem dun, maar beter dan nu. en dat weer terwijl ik weet dat ik niet dik ben. (175 cm. 63kilo. bmi van 20). echt aaargh!!!
Aan de ene kant ben ik soms ook wel jaloers op mensen die snel en veel afvallen, aan de andere kant ben ik absoluut niet jaloers op mensen met anorexia. Juist doordat ik mensen ken die dat hebben. (We zijn btw even lang. Alleen jij bent een stukje lichter dan ik, kan je daar misschien nog een beetje blij mee zijn. )
Oud 19-05-2004, 20:06
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Redhair schreef op 19-05-2004 @ 20:37 :
Ik word helemaal gek vanm jaloezie, maar ook van angst. Ik probeer me aan een ritme te houden. Sochtends hero fruitontbijt, smiddags na school 1 of 2 boterhammen, savonds avondeten. veel fruit. maar het lukt me niet. dan eet ik weer een snoepje of een koekje of desnoods een zak chips. ik wil een ritme! en dan heeft ook nog een vriendin van me anorexia. gelukkig zie ik haar niet veel vanwege afstand. maar ze verteld me wel veel. een meisje op mijn school heeft anorexia. als ik haar zie voel ik aan de ene kant jaloezie dat zij het kan vol kan houden, maar aan de andere kant angst, het is eng dat mensen dat kunnen., maar ik wil het ook. niet zo extreem dun, maar beter dan nu. en dat weer terwijl ik weet dat ik niet dik ben. (175 cm. 63kilo. bmi van 20). echt aaargh!!!
Eet een paar boterhammen meer, dan grijp je met honger minder snel terug naar iets ongezonds. Daarnaast heb je dan minder tot geen honger en hoef je dus niets ongezonds te pakken...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-05-2004, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 19-05-2004 @ 21:06 :
Eet een paar boterhammen meer, dan grijp je met honger minder snel terug naar iets ongezonds. Daarnaast heb je dan minder tot geen honger en hoef je dus niets ongezonds te pakken...
En eet die paar boterhammen meer dan ook tussen de middag, als lunch. Dat scheelt ook. Een ritme moet je zelf creëren. Eet bv. om de twee of drie uur iets, de kans dat je naar iets ongezonds grijpt is dan kleiner.
Oud 19-05-2004, 20:10
Redhair
Redhair is offline
oke, bedankt allebei, ik zal het proberen.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Oud 19-05-2004, 20:23
Nuck
Nuck is offline
Bij mij gaat het echt prima, heb een lekker ritme nu. Ik ben een paar kilo afgevallen, nog niet op de weegschaal gestaan, maar het voornaamste is, is dat mijn lichaam weer wat strakker is .
__________________
As if!
Oud 20-05-2004, 08:02
kliwie
kliwie is offline
hey allemaal!
ik ben blij te horen dat het met sommige heel goed gaat, alleen jammer dat het bij anderen juist niet goed lukt, ik kan me voorstellen dat dit erg frustrerend is.
bij mij gaat het wel goed denk ik. ik ben nog niets afgevallen maar dat hoeft ook niet en is niet nodig. ik ben nu een beetje ziek en eet veel fruit maar ik weet niet of het wel gezond is zoveel fruit te eten. ik hoorde laatst namelijk dat het niet goed voor je is zoveel fruit.
bedankt liefs jenn
Oud 20-05-2004, 08:13
Verwijderd
Citaat:
kliwie schreef op 20-05-2004 @ 09:02 :
ben nu een beetje ziek en eet veel fruit maar ik weet niet of het wel gezond is zoveel fruit te eten. ik hoorde laatst namelijk dat het niet goed voor je is zoveel fruit.
Wat is 'veel fruit'? Als jij een paar dagen vijf stuks fruit per dag eet, dan is dat volgens mij niet super slecht voor je. Als je jaren achtereen twintig stuks fruit per dag eet, dan wel, denk ik. (Sorry, voor de overdrijving, maar 't gaat om het idee.)
Oud 20-05-2004, 08:38
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Quiana schreef op 19-05-2004 @ 18:40 :
..

En waarom wil je dan afvallen..?
'k zie nog teveel vet, vooral bij m'n heupen en buik. En bovenbenen.

---

Gisterenochtend een boterham, kopje thee, koffie en verder veel water.
's avonds koffie, 4 boterhammen met ei, kaas en ham op. Een twix-icecream en schaaltje yoghurt met chcolade-hagelslag.
En water. En nog een chocolade biscuit.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Oud 20-05-2004, 08:42
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
kliwie schreef op 20-05-2004 @ 09:02 :
jenn
Wat extra fruit kan geen kwaad. Maar té is ook niet goed he. Probeer ook wat af te wisselen met fruit. Kiwi's, sinaasappels en een kopje thee kunnen het goed doen (en daarbij natuurlijk je dagelijkse portie).
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Oud 20-05-2004, 08:44
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef op 20-05-2004 @ 09:38 :
'k zie nog teveel vet, vooral bij m'n heupen en buik. En bovenbenen.
Je ziet het, ik vraag me af of het er ook is.

(Kan nl niet, volgens mij, je hebt al behoorlijk ondergewicht.)
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Dieet/gewicht/lijf topics op L&G
Bloem
180 24-11-2005 15:42
Lichaam & Gezondheid Hoeveel Kcal
beckham1990
3 21-09-2004 16:30
Lichaam & Gezondheid Gezond (snel) aankomen, mogelijk ?
Zottuh
51 30-08-2004 13:05
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #23!!!
Daantje_0705
479 13-08-2004 11:10
Lichaam & Gezondheid Heeft iemand tips over lijnen?
sweetchrissiej
11 11-05-2003 07:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:18.