Oud 17-06-2010, 09:53
Herfstvlieg
Herfstvlieg is offline
En zijn jullie tevreden met je normen?

Ik hoop dat ze bij Nederlands nog rekening hebben gehouden met 'redenering'. Anders vind ik de norm (0,0) te laag. Verder heb ik niet zo heel veel te klagen. Behalve dat een hogere norm, altijd beter is.
__________________
Pompiedompiedompiedompiedom.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2010, 10:11
Verwijderd
Ik vind GS tegenvallen, had 0.6 nodig voor een 7, maar 0.1? Echt laag!
Latijn viel me ook een beetje tegen. Alsnog gewoon een 7 gemiddeld, maar ik had boven de 1 verwacht.
Frans is echt balen, had 0,8 nodig voor een 8 gemiddeld.
Verder heb ik als ik het goed heb één keer een 5 en ben ik dik geslaagd, zoals verwacht.

Norm voor Engels ben ik zeer blij mee, evenals Economie dat echt afwachten was.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2010, 11:04
Noddy
Noddy is offline
Ik vind de norm van Nederlands echt te laag! Engels vind ik dan weer prima
Met citaat reageren
Oud 17-06-2010, 11:23
B.
B. is offline
Meeste normen echt te belachelijk ZO makkelijk was Nederlands nou ook weer niet met 0,0. Waarom een 0,1 voor gs en een 0,5 voor ak?! En Wiskunde A 0,7? Heel raar allemaal. Vooral gs vind ik echt een rare norm.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2010, 11:31
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Nederlands snap ik wel die 0,0. Ik ben normaal niet super goed in leesteksten, maar ik had ook maar een paar fout..
Geschiedenis vind ik wel heel erg laag.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2010, 13:35
Imaginairy
Imaginairy is offline
Ik schrok me kapot met die 0.0 norm voor Nederlands. Ik had stiekempjes gehoopt op een 0.7 norm, dan had ik een 9 op mijn eindlijst. Nou ja, een 7.9 is ook niet slecht, maar had toch meer gehoopt. En Engels viel me dan weer heel erg mee, een 1.1 norm!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2010, 15:33
me-nu
me-nu is offline
Ik vind 0,0 voor Nederlands erg laag omdat ze inderdaad geen rekening hebben gehouden met "het redenering probleem". Al hadden ze dat wel gedaan had het gekund, maar nu vind ik het wel erg laag...

Verder ben ik wel tevreden met de normen, alleen vind het zelf raar dat scheikunde zo hoog is, maar daar ga ik verder niet over klagen
Met citaat reageren
Oud 17-06-2010, 18:10
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Scheikunde en Natuurkunde zijn verrassend hoog.

Nederlands iets lager dan ik verwacht had.

Wiskunde, Engels en Latijn naar verwachting.

Kunst Algemeen had ik niet echt een verwachting van.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2010, 22:41
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
De havo-normeringen zijn enorm hoog, mijn leraar Nederlands was er zowat zeker van dat die 1.4 zou zijn :') Blijkt 't 1.7 te zijn
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 18-06-2010, 01:38
Mikehoogland
Mikehoogland is offline
die norm van nederlands voor vwo was echt belachelijk. De 3 nederlands leraren van mijn school dachten dat het een 1.0 zou worden, aangezien de tekst qua moeilijkheidsgraad overeenkwam met de afgelopen jaren. En met een N-norm van 1.0 zou het voor mij een stuk chiller zijn met mijn herkansing, want dat maakt een verschil van 2.0 wat ik moet halen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2010, 13:38
Hoekje
Hoekje is offline
Ik baal vooral van de normeringen voor de vakken waar ik een 5 voor heb, maar dat lijkt me logisch. Vooral geschiedenis vind ik echt laag. Ik ben sowieso al niet goed in geschiedenis, maar had wel het idee dat ie redelijk ging. Iig dat ik de 5 die ik moest halen eruit zou kunnen halen, maar helaas het was een 4,8. Voor Engels kwam ik 3tiende tekort, ook zonde. En ak had van mij wel 0,6 ipv 0,5 mogen zijn, want daar kwam ik 1tiende tekort voor.
Ik vind het eerlijk gezegd best raar dat er zoveel onder de 1 zijn. En dat m&o precies 1 is, ik had hem hoger verwacht gezien het aantal klachten en de moeilijkheidsgraad. Hetzelfde geldt voor Duits. Duits en Frans waren allebei 0,7, terwijl Frans beduidend makkelijker was.
Maar het zij zo, ik ben allang blij dat ik uberhaupt geslaagd ben, ondanks dat ik veel heb laten liggen, maargoed volgend jaar kijken ze er toch niet naar.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2010, 22:27
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Overigens, hadden jullie de norm van Wiskunde B oud programma (of iets dergelijks) opgemerkt? 2,8
Met citaat reageren
Oud 19-06-2010, 20:51
Verwijderd
Ik vond M&O te laag gezien het groot aantal klachten. Had rond de 1,5 verwacht maar was 1,0.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2010, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Ik vond M&O te laag gezien het groot aantal klachten. Had rond de 1,5 verwacht maar was 1,0.
Groot aantal klachten is niet echt een indicatie, al die klachten kunnen over 1 vraag gaan
Met citaat reageren
Oud 20-06-2010, 19:59
Verwijderd
Maar het examen als geheel was lastiger dan andere jaren. Een hogere norm lijkt mij niet meer dan redelijk.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2010, 21:45
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Maar het examen als geheel was lastiger dan andere jaren. Een hogere norm lijkt mij niet meer dan redelijk.
Het is gebaseerd op de gemiddelden in steekproeven. Jij kunt het lastiger hebben gevonden, en daarom een hogere norm verlangen, maar je kunt moeilijk beweren dat het onrechtvaardig is.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2010, 21:55
Hoekje
Hoekje is offline
Ergens vind ik die steekproeven ook niet helemaal eerlijk. Ik ben nr 4 op de alfabetische lijst, wat dus al inhoud dat mn score bij al mn 9 vakken al wordt doorgestuurd. Nu ben ik in het ene vak beter dan de een ander vak, maar bij dat betere vak ondervinden de mensen nadeel die er niet zo goed in zijn. Als leerling X uit mijn klas bij de eerste 5 had gezeten, waren er allemaal 'slechte' scores doorgestuurd en zal hij misschien het gemiddelde wel iets omlaag halen.
Ik ben voorstander van alle scores opsturen en laat het CvE dan maar het gemiddelde berekenen, of daar zelf mensen uitpikken. Dan is het tenminste toeval, en staat het niet vast om het zo maar even te zeggen.
Nuja, ik vind het een beetje lastig uit te leggen wat ik bedoel, maar hopelijk snappen jullie het.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2010, 22:07
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
De eerste vijf van elke school worden doorgestuurd. De eerste 5 zijn net zo NORMaal verdeeld als welke selectie dan ook. Het gemiddelde van die eerste vijf zal dan ook om en nabij hetzelfde gemiddelde zijn als dat van alle leerlingen, en de vastgestelde norm zal gewoon terecht zijn. Als jij niet goed ben in een vak, wordt dat gecompenseerd door iemand van een andere school die wél goed is in het vak. Bij CvE hebben ze mensen die genoeg verstand hebben van kansberekening, ga daar maar van uit. (Nu moet ik toegeven dat het bij mij al aardig is weggezakt. Dat werd bij wiskunde D na de vierde al goeddeels afgesloten)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-06-2010, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Ergens vind ik die steekproeven ook niet helemaal eerlijk. Ik ben nr 4 op de alfabetische lijst, wat dus al inhoud dat mn score bij al mn 9 vakken al wordt doorgestuurd. Nu ben ik in het ene vak beter dan de een ander vak, maar bij dat betere vak ondervinden de mensen nadeel die er niet zo goed in zijn. Als leerling X uit mijn klas bij de eerste 5 had gezeten, waren er allemaal 'slechte' scores doorgestuurd en zal hij misschien het gemiddelde wel iets omlaag halen.
Ik ben voorstander van alle scores opsturen en laat het CvE dan maar het gemiddelde berekenen, of daar zelf mensen uitpikken. Dan is het tenminste toeval, en staat het niet vast om het zo maar even te zeggen.
Nuja, ik vind het een beetje lastig uit te leggen wat ik bedoel, maar hopelijk snappen jullie het.
Als leerling X bij de eerste 5 had gezeten, had leerling Y van een andere school er ook bij gezeten en die is weer heel goed ... 't maakt niet uit wie die leerlingen zijn, 't moet juist random zijn (en alfabetisch is heel random, want de eerste letter van je achternaam zegt niets over hoe je scoort), dan is het heel eerlijk. Je moet soms met steekproeven werken, anders is het gewoon veel te veel. (En een goede steekproef is net zo goed als alles bij elkaar doen, alleen minder werk.)
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 17:17
-Inge-
-Inge- is offline
Ik ben het er wel mee eens dat het niet zo heel eerlijk is. Niet om de reden die hierboven staat, maar omdat nu mensen van bepaalde families állemaal bij de eerste vijf zitten. Als genetisch bepaald is dat familie van der Aa heel goed kan leren en dit toevallig een grote familie is, zijn er misschien wel veel leerlingen van die familie die bij de eerste vijf vallen (over verschillende scholen), dit zorgt er dan weer voor dat de norm omlaag (of omhoog!) gaat, omdat bepaalde families heel goed of slecht ergens in zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 17:34
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Ik ben het er wel mee eens dat het niet zo heel eerlijk is. Niet om de reden die hierboven staat, maar omdat nu mensen van bepaalde families állemaal bij de eerste vijf zitten. Als genetisch bepaald is dat familie van der Aa heel goed kan leren en dit toevallig een grote familie is, zijn er misschien wel veel leerlingen van die familie die bij de eerste vijf vallen (over verschillende scholen), dit zorgt er dan weer voor dat de norm omlaag (of omhoog!) gaat, omdat bepaalde families heel goed of slecht ergens in zijn.
Luister nou, dat heeft er echt niets mee te maken. Als er ergens een grote familie is die heel goed is in iets, is er ergens anders een grote familie die heel slecht is in iets. Het is een aselecte steekproef binnen een normale verdeling, en een normale verdeling is symmetrisch.

Mocht je bedoelen dat er heel veel mensen zijn die bijvoorbeeld Jansen heten (als voorbeeld, Jansen zit nooit bij de eerste vijf natuurlijk) die verder niet of heel ver weg aan elkaar gerelateerd zijn, dan klopt dat ook niet aangezien er bij zulk ver verwantschap nauwelijks nog genetische samenhang is, laat staan dat je kunt stellen 'alle Jansens kunnen goed leren'.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 19:39
Verwijderd
Lijkt me sterk dat er zoveel families met dezelfde achternaam in de steekproef zitten én erom bekend staan dat ze goed kunnen leren én dat er zoveel leerlingen zijn die examen doen?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 18:28
Verwijderd
De kans dat er in die steekproef familieleden zitten die allemaal super goed zijn is errug klein, en dat wordt ook nog eens gecompenseerd door mensen die heel gemiddeld zijn en mensen die heel slecht zijn... dus uiteindelijk blijft het heel eerlijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2010 En? Hoe ging het?
Verwijderd
92 11-06-2010 23:09
Lichaam & Gezondheid grotere borsten
jewelicious
111 31-07-2009 10:56
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen gemaakte verslag over de multiculturele samenleving
smart_girl
1 21-05-2008 22:34
De Kantine Ethiek!
Mu
23 07-05-2004 11:02
Levensbeschouwing & Filosofie Lachen is dwaas?
fayt-D
60 06-01-2004 17:42
Levensbeschouwing & Filosofie friedrich nietzsche, of andere filosofie
Zieke Gnoe
31 28-04-2003 15:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51.