Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2014, 16:00
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Chromebooks in het onderwijs: http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&...68693194,d.bGQ
Ik vraag mij af of/hoe dit o.a aansluit op een schoolloopbaan en of het een wow (worth it or waste it) device is voor op school. (BTW bijna alles wat nodig is met school is tekstverwerken en internetresearch, dus kom alsjeblieft niet aan met het nadeel dat je afhankelijk bent van je verbinding (hier zijn trouwens tricks voor, zoals ubuntu installeren), maar met voordelen voor school.)
Kan iemand mijn vraag alsjeblieft beantwoorden?? Want consumentenbond, daar steek ik ook niet veel van op en ik zit met een 5 jaar oude laptop die begint te minderen en nogal zwaar is...
Alvast bedankt voor de waardevolle info.

PiettePeter

Laatst gewijzigd op 09-07-2014 om 22:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2014, 18:39
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Ligt eraan welke opleiding je gaat volgen.


Als laptop is het wel aardig, maar het besturingsysteem wat erop staat, chrome os, vind ik minder.
chrome os review op techzine.nl

Je kan ook chrome os zelf op je systeem testen, met behulp van b.v programma virtualbox en chrome os, opgezet door hexxeh
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 11-06-2014 om 18:58.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2014, 18:51
ThomasJu
ThomasJu is offline
Een 'wow device' is het sowieso. Want zoals je aangeeft zijn er twee groepen waar hij in kan vallen.
De vraag is in welke van de twee hij voor jou zou vallen. Als je in je 5de of 6de jaar investeert in nieuwe hardware is het fijn als je hem bij je vervolg opleiding ook nog kan gebruiken.

Zou het helemaal door school betaald moeten worden? Of moet je zelf een deel betalen? Indien dat laatste zo is zou ik investeren in iets waar je meer mee kan dan alleen tekst verwerken. Zodat je hem ook in je vrije tijd kan gebruiken (om te gamen ofzo)
Met citaat reageren
Oud 11-06-2014, 19:34
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Een 'wow device' is het sowieso. Want zoals je aangeeft zijn er twee groepen waar hij in kan vallen.
De vraag is in welke van de twee hij voor jou zou vallen. Als je in je 5de of 6de jaar investeert in nieuwe hardware is het fijn als je hem bij je vervolg opleiding ook nog kan gebruiken.

Zou het helemaal door school betaald moeten worden? Of moet je zelf een deel betalen? Indien dat laatste zo is zou ik investeren in iets waar je meer mee kan dan alleen tekst verwerken. Zodat je hem ook in je vrije tijd kan gebruiken (om te gamen ofzo)
Da's wel waar...
Maar productief gezien lijkt mij dit wel beter, want als ik er echt redelijk mee kan gamen raak ik weer sneller afgeleid van werk... Kan namelijk niet goed mijn prioriteiten houden als het op games aankomt (stellen kan ik wel ).
Ik zit in het 1e jaar van Havo/Vwo (na 1 jaartje vmbo t/havo (overigens veel te makkelijk )).
Ik moet het wel deels zelf betalen, maar mijn ouders betalen de helft.
Trouwens kun je er hooguit wel browser-based games spelen, dit trekt niet echt veel van mijn aandacht, dus zou ik dan waarschijnlijk meer gefocust zijn.

En aan de andere kant heb je wel meer mogelijkheden met een windows/mac laptop

Nou in iedergeval dank voor je reactie en info

VG,
PiettePeter
Met citaat reageren
Oud 11-06-2014, 19:36
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Ligt eraan welke opleiding je gaat volgen.


Als laptop is het wel aardig, maar het besturingsysteem wat erop staat, chrome os, vind ik minder.
chrome os review op techzine.nl

Je kan ook chrome os zelf op je systeem testen, met behulp van b.v programma virtualbox en chrome os, opgezet door hexxeh
Chrome OS is beperkt, dat klopt maar ik heb al gezegd dat je op een chromebook een linux-distro kunt zetten.
Heb trouwens deze review al gelezen, niet erg helpvol in de zin van 'voor een student'.

Chrome OS heb ik ook al geprobeerd, maar natuurlijk niet uitbundig, dus vandaar ook nog de vraag of chrome os zelf al goed genoeg is en dat linux er niet op hoeft.

In ieder geval bedankt

PiettePeter

Laatst gewijzigd op 08-07-2014 om 23:56.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2014, 17:16
Verwijderd
Citaat:
(BTW alles wat nodig is met school is tekstverwerken en internetresearch, dus kom alsjeblieft niet aanzetten met het feit dat je afhankelijk bent van je verbinding (hier zijn trouwens tricks voor, zoals ubuntu installeren), maar met serieuze en echte nadelen of voordelen.)
Waar heb je het over.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2014, 06:01
Verwijderd
Citaat:
Waar heb je het over.
Hij is dertien en wil wijs overkomen, daarom gebruikt hij termen die hij zelf niet helemaal kent.

Nu heb ik er ook niet veel verstand van maar het lijkt mij dat voor de middelbare school elke laptop wel prima is.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2014, 23:51
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Hij is dertien en wil wijs overkomen, daarom gebruikt hij termen die hij zelf niet helemaal kent.

Nu heb ik er ook niet veel verstand van maar het lijkt mij dat voor de middelbare school elke laptop wel prima is.
Hoezo die ik niet helemaal begrijp??
Hoe kun jij nou weten of ik iets begrijp of niet??

tekstverwerken = het schrijven van tekst
internetresearch = het opzoeken van info op het internet
afhankelijk = niet zonder iets kunnen of ergens op of op iemand afwachtend op instellen/ingesteld zijn.

Trouwens wil ik niet wijs, maar formeel overkomen, da's een heel groot verschil, dit is overigens iedere keer weer anders bij mij, behalve tegen vrienden.

En bedankt voor je antwoord waar ik gek genoeg meer aan heb dan de gedetailleerde rotzooi waarmee sommige mensen antwoorden (blijkbaar heb ik meer aan een concreet en simpel antwoord dan constant hetgeen te horen wat ik al weet, namelijk de nadelen)...

(Ben trouwens veertien...)

Groetjes,
PiettePeter

P.S
Voor dat iemand weer denkt dat ik de gebruikte termen niet helemaal begrijp.
concreet = straight to the point, precies, duidelijk zeggen waar iets op staat, efficiente info.

Laatst gewijzigd op 09-07-2014 om 22:30.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2014, 23:52
PiettePeter
PiettePeter is offline
BTW begrijpt Reverend deze termen misschien niet helemaal.

Laatst gewijzigd op 09-07-2014 om 22:30.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2014, 06:56
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
BTW begrijpt Reverend deze termen niet helemaal.
Ik denk eigenlijk dat hij ze prima begrijpt, maar het argument op zich een beetje bull shit vind.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-07-2014, 12:39
Verwijderd
Citaat:
BTW begrijpt Reverend deze termen niet helemaal.
Jij begrijpt ze niet helemaal
Met citaat reageren
Oud 09-07-2014, 15:49
Verwijderd
Chromebooks zijn leuk speelgoed maar ze zijn voor school niet bruikbaar als Bring Your Own Device wordt ingevoerd omdat je voor veel dingen gewoon IE of Safari nodig hebt.

En PiettePeter, als je het zo zeker weet allemaal waarom vraag je het dan? Je kan trouwens voor de prijs van een chromebook ook een niet al te dure laptop kopen en daar ChromeOS opzetten als je echt wel, dualboot met Windows of voor mijn part een Hackintosh van maken.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2014, 22:25
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Ik denk eigenlijk dat hij ze prima begrijpt, maar het argument op zich een beetje bull shit vind.
Wat hij in quotes had gezet was geen argument, maar een verzoek om niet
met dingen te reageren die ik al weet, als voorbeeld uit dat stuk de afhankelijkheid van een internetverbinding.

Groetjes,
PiettePeter
Met citaat reageren
Oud 09-07-2014, 22:33
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Chromebooks zijn leuk speelgoed maar ze zijn voor school niet bruikbaar als Bring Your Own Device wordt ingevoerd omdat je voor veel dingen gewoon IE of Safari nodig hebt.

En PiettePeter, als je het zo zeker weet allemaal waarom vraag je het dan? Je kan trouwens voor de prijs van een chromebook ook een niet al te dure laptop kopen en daar ChromeOS opzetten als je echt wel, dualboot met Windows of voor mijn part een Hackintosh van maken.
Waarschijnlijk omdat ik niet precies begrijp wat ik zelf nou bedoel en/of wil.

Wel bedankt voor die inf, maar gelukkig telt dat niet voor mijn school.

Groetjes,
PiettePeter

Laatst gewijzigd op 01-08-2014 om 14:57.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2014, 22:34
PiettePeter
PiettePeter is offline
Maar ik had het gisteren al verder uitgezocht, genoeg info gevonden en op een rij gezet en een keuze gemaakt, dus kan dit topic al gesloten worden...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2014, 22:43
PiettePeter
PiettePeter is offline
Sorry dat ik met iets aankwam waarvan ik zelf niet zekers-te-weten wist wat ik er nou mee wou.

Groeten,
Le Piette en de Peter
Met citaat reageren
Oud 09-07-2014, 23:21
Verwijderd
Ja daar open je dus juist topics voor, je moet dan alleen niet gaan zeiken dat het anders zit als mensen die er verstand van hebben iets anders zeggen. Als je zoiets in twijfel trekt kan je dat ook doen zonder dat je de andere persoon aanvalt.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2014, 14:42
PiettePeter
PiettePeter is offline
Het is ook niet mijn bedoeling om ze aan te vallen, maar ik was wanhopig en kreeg constant van veel mensen (niet op dit forum) antwoorden die ik niet vroeg of die mij niet verder hielpen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-07-2014, 18:44
Verwijderd
Als je dat zoveel hebt is het misschien aan te raden om voortaan de juiste vragen te stellen in plaats van correcte antwoorden te verwachten.

Verder gaat je openingspost letterlijk nergens over. Dat gebrabbel over ubuntu en internet weergeeft dat je er eigenlijk gewoon niets van begrijpt. Dat maakt verder niet uit, maar het is contraproductief om op internet te doen alsof je ergens verstand van hebt als wilt dat mensen je helpen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2014, 14:55
PiettePeter
PiettePeter is offline
Dat gebrabbel over ubuntu heb ik wel genoeg verstand van.
Ubuntu is een linux-distro, wat betekend dat deze op een linux-kernel draait.
Doordat chromeos ook op dezelfde linux-kernel draait, kun je met behulp van een script Ubuntu installeren naast chromeos, zo heb je meer offline mogelijkheden en kun je ook desktop-apps gebruiken, zoals gimp voor foto-editing. Site voor een how-to om te laten zien wat ik bedoel: http://bit.ly/1fiAzjH (btw weet ik nog wel meer van linux, ben alleen nog steeds aan het leren...)

En ik gaf alleen maar aan dat ik het niet over de afhankelijkheid van een verbinding met het internet wou hebben (aangezien een chromebook op een os draait die eigenlijk bijna alleen browser is)

Maar bedankt voor je tip om vragen anders te stellen, alleen weet ik niet hoe...
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm

Laatst gewijzigd op 01-08-2014 om 14:56. Reden: Iets vergeten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Chromebook
napoleonzuurtje
11 06-05-2012 20:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54.