Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2006, 20:21
*_*LoLllyS*_*
*_*LoLllyS*_* is offline
Ben uitgeloot, zat in lotingsklasse B voor de UvA, nog zo hard gewerkt voor een 7,5 gemiddelde
Echt balen, maar wat ik mij dus afvroeg, heeft het voor mij nog zin om met een 2e loting mee te doen?
Mijn volgnr is 578, dus betekend dat, dat er nog meer dan 100 mensen vóór mij zitten die ook zijn uitgeloot, gezien dit lijstje?

Lotingsklasse
t/m lotnummer t/m volgnummer
B 3526 0442
C 2337 0818
D 1476 0481
E 1170 0208

Wat ik ook raar vind, meestal werden er in mijn lotingscategorie wel 90 procent van de mensen ingeloot.. maar als je nu eens rekent, het totaal aantal aanmeldingen is 6583 dit jr, en t totaal dat in B is ingeloot is 3500... dat kan toch nooit op 90 procent uitkomen?
Enne, weet iemand hoeveel mensen er bij de 2e loting alsnog geplaatst worden, gaat dit om een aantal of wel ietsjes meer...

Alvast bedankt en iedereen die wél is ingeloot iig gefeliciteerd, ik hoop dat het een weloverwogen keuze was.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2006, 20:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik snap niets van die lotnummers en volgnummers
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 21:30
Verwijderd
ingeloot voor journalistiek in utrecht
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 22:45
Yeti-Boy
Avatar van Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Citaat:
*_*LoLllyS*_* schreef op 14-07-2006 @ 21:21 :
Ben uitgeloot, zat in lotingsklasse B voor de UvA, nog zo hard gewerkt voor een 7,5 gemiddelde
Echt balen, maar wat ik mij dus afvroeg, heeft het voor mij nog zin om met een 2e loting mee te doen?
Mijn volgnr is 578, dus betekend dat, dat er nog meer dan 100 mensen vóór mij zitten die ook zijn uitgeloot, gezien dit lijstje?

Lotingsklasse
t/m lotnummer t/m volgnummer
B 3526 0442
C 2337 0818
D 1476 0481
E 1170 0208

Wat ik ook raar vind, meestal werden er in mijn lotingscategorie wel 90 procent van de mensen ingeloot.. maar als je nu eens rekent, het totaal aantal aanmeldingen is 6583 dit jr, en t totaal dat in B is ingeloot is 3500... dat kan toch nooit op 90 procent uitkomen?
Enne, weet iemand hoeveel mensen er bij de 2e loting alsnog geplaatst worden, gaat dit om een aantal of wel ietsjes meer...

Alvast bedankt en iedereen die wél is ingeloot iig gefeliciteerd, ik hoop dat het een weloverwogen keuze was.
Er zijn 6583 aanmeldingen dus ook in totaal 6583 lotnummers als je in lotingsklasse B zit is iedereen tot lotnummer 3526 ingeloot wat 442 mensen zijn. Omdat er in lotingsklasse C veel meer mensen zitten worden daar volgens verhouding 3(e):4(d):6(c):9(b) dus 818 mensen ingeloot door erg grote groep B. Die 818 mensen komen in totaal tot lotnummer 2337. Iemand in E die dus een lotnummer tussen 1170 en 3526 is dus uitgeloot terwijl iemand in B die een lotnummer daartussen heeft dus is ingeloot. En iedereen tot 1170 is dus ingeloot.

Tenminste dit leek mij het meest logisch maar ik hoop dat ik zo de goede info geef... Staat jammer genoeg geen goede uitleg van loting op site IB.
Maar wel pech gehad idd! Misschien troost, ik zit in dezelfde situatie, voelt zo lekker machteloos hea . En ga jij het volgend jaar opnieuw proberen?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 00:06
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Citaat:
Ieke schreef op 14-07-2006 @ 12:06 :
Volgens mij ben je echt kansloos met deze nummers. Balen zeg!
Dus toch. Naja ik ga denk ik sowieso meedoen aan die 2e loting.

Citaat:
L'air du temps schreef op 14-07-2006 @ 13:21 :
dat zijn de inlootgetallen
ooooh...!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 09:18
JNR
JNR is offline
Ook uitgeloot! Ik baal zoooo erg! Ik stond een 7.1 gemiddeld. Lotingsklasse C dus.

Nu word het Antwerpen. Ik ga eind augustus de toelatingstest doen als ik die haal word het geneeskunde en anders begin daar aan een jaar biomedische wetenschappen en doe dan dat jaar daarop weer de test (en loot hier weer mee) zodat ik het dan wel haal en voor mezelf iniedergeval heb gecrieerd dat ik volgend jaar er aan kan beginnen.

Nog meer mensen die naar Antwerpen gaan?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 09:39
italie123456
italie123456 is offline
Ik ben gelukkig ingeloot voor geneeskunde en ik zat in klasse E!! ook nog op mijn eerste voorkeursplaats Mestreech

Mensen die uitgeloot zijn, k vind het echt k*t voor jullie, maar misschien heb je hier nog iets aan.
Bezwaar aantekenen dat je bent uitgeloot heet de hardheidsclausule en moet je binnen 2 weken na het bericht van uitloten op sturen naar de IB groep. Als je echt goede redenen hebt, en de IB groep kent je als nog een plaats toe, krijg je die plaats pas volgend jaar.
Je kunt de hardheidsclausule ook gebruiken als je wel ingeloot bent maar niet op je eerste voorkeursplaats om alsnog dit jaar op de plaats te komen van je eerste keuze.
Motivatie en familitraditie zijn geen redenen om als nog een plaats te krijgen, bijzondere familie omstandigheden en ziekte/handicap wel.
__________________
Onze pingwings are still missing :(
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 11:59
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Ingeloot voor Criminologie in Rotterdam!
In lotingsklasse D en eerste voorkeur. Whoehoe! Nu ben ik echt blij!
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 13:08
Estella
Estella is offline
UITGELOOT!!! Echt zo balen, en temeer omdat ik er echt supersupersuper hard voor gewerkt heb en mensen die er geen flikker aan gedaan hebben wel ingeloot zijn! Zo oneerlijk! Ik had gemiddeld een 7,46....dus nét lotingsklasse C! Ik ga nu ook zo'n bezwaarbrief schrijven, omdat ik vind dat 7,46 eigenlijk afgerond zou moeten worden naar een 7,5 (en dus lotingsklasse B), want sinds wanneer wordt er met 2 decimalen gewerkt? (is op mijn school nog nooit gedaan...). Maar denk niet dat het iets uit zal halen, helaas. Wil ik nog nageplaatst worden, dan moeten er nog 175 mensen afvallen...is dat enigszins haalbaar? En hoe zit dat met die 2e loting, is dat hetzelfde als 'naplaatsen' of houdt dit weer iets anders in? En tot slot nog een vraagje voor Ieke; kun je dan tot oktober nog gebeld worden om geneeskunde te doen? Met andere woorden, als er tot oktober 175 mensen zijn die zich toch afmelden voor geneeskunde, kunnen ze mij dan bellen? En is het reëel om te denken dat er in die periode 175 mensen afvallen, of moet ik die droom uit mijn hoofd zetten?

Boh...wil het echt zóóó ongelooflijk graag...
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 13:51
TheThomas
TheThomas is offline
misschien had ik het net zo goed hier kunnen posten, maar kijken jullie eens hiernaar; het is ongelofelijk:

http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1444265
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 14:36
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Estella schreef op 15-07-2006 @ 14:08 :
UITGELOOT!!! Echt zo balen, en temeer omdat ik er echt supersupersuper hard voor gewerkt heb en mensen die er geen flikker aan gedaan hebben wel ingeloot zijn! Zo oneerlijk! Ik had gemiddeld een 7,46....dus nét lotingsklasse C! Ik ga nu ook zo'n bezwaarbrief schrijven, omdat ik vind dat 7,46 eigenlijk afgerond zou moeten worden naar een 7,5 (en dus lotingsklasse B), want sinds wanneer wordt er met 2 decimalen gewerkt? (is op mijn school nog nooit gedaan...). Maar denk niet dat het iets uit zal halen, helaas. Wil ik nog nageplaatst worden, dan moeten er nog 175 mensen afvallen...is dat enigszins haalbaar? En hoe zit dat met die 2e loting, is dat hetzelfde als 'naplaatsen' of houdt dit weer iets anders in? En tot slot nog een vraagje voor Ieke; kun je dan tot oktober nog gebeld worden om geneeskunde te doen? Met andere woorden, als er tot oktober 175 mensen zijn die zich toch afmelden voor geneeskunde, kunnen ze mij dan bellen? En is het reëel om te denken dat er in die periode 175 mensen afvallen, of moet ik die droom uit mijn hoofd zetten?
Balen
Ze kappen het gewoon af op je eerste decimaal. Lullig maar denk dat het niet anders is.
De 2e loting is volgens mij niet echt een nieuwe loting, meer van dat ze dan gewoon een nieuwe stoot mensen toelaten omdat mensen zich dan toch bedacht hebben en zich niet ingeschreven hebben.
In theorie zou je nog geplaatst kunnen worden. Zodra het collegejaar begint heb je kans op die telefoontjes. Post doen ze vaak eerst, maar op een gegeven moment gaan ze bellen en dan moet er meteen ja worden gezegt.
Of het realistisch is is moeilijk in te schatten. In mijn klasse D waren ze er nog 100 verder gekomen. Maar goed, van die 100 vind je altijd ook wel mensen die dan toch niet meer willen etc. In ieder geval zou ik er niet te hard op hopen. Hou die tabellen op de ibgroep site in de gaten, dat geeft op den duur wel een indicatie. Van allerlei factoren hebben invloed op hoe ver ze komen, maar dit is opzich nog wel vrij veel. Niet te veel op hopen en kies nu al voor wat je koment jaar wil doen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 15:53
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Ik heb dus net het bericht van uitloting gelezen, en voor Geneeskunde kan je dus niet eens een 2e keer loten! Dat wordt dus alleen naplaatsen en dat betekent dat ik definitief BMW ga doen. Toch? Ik wil het graag NU weten. Iemand ? Aangezien de IB-groep er geen uitspraak over doet in het bericht en ik verder niks van dat hele lotingsysteem snap
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 15:56
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Citaat:
Estella schreef op 15-07-2006 @ 14:08 :
UITGELOOT!!! Echt zo balen, en temeer omdat ik er echt supersupersuper hard voor gewerkt heb en mensen die er geen flikker aan gedaan hebben wel ingeloot zijn! Zo oneerlijk! Ik had gemiddeld een 7,46....dus nét lotingsklasse C! Ik ga nu ook zo'n bezwaarbrief schrijven, omdat ik vind dat 7,46 eigenlijk afgerond zou moeten worden naar een 7,5 (en dus lotingsklasse B), want sinds wanneer wordt er met 2 decimalen gewerkt? (is op mijn school nog nooit gedaan...). Maar denk niet dat het iets uit zal halen, helaas. Wil ik nog nageplaatst worden, dan moeten er nog 175 mensen afvallen...is dat enigszins haalbaar? En hoe zit dat met die 2e loting, is dat hetzelfde als 'naplaatsen' of houdt dit weer iets anders in? En tot slot nog een vraagje voor Ieke; kun je dan tot oktober nog gebeld worden om geneeskunde te doen? Met andere woorden, als er tot oktober 175 mensen zijn die zich toch afmelden voor geneeskunde, kunnen ze mij dan bellen? En is het reëel om te denken dat er in die periode 175 mensen afvallen, of moet ik die droom uit mijn hoofd zetten?

Boh...wil het echt zóóó ongelooflijk graag...
ik ken een meisje (Geneeskunde, UU) en een werkgroepgenoot van haar had 150 mensen voor haar zitten... dus het zou mogelijk kunnen zijn maar ik zou er idd niet teveel van verwachten.

hmm nu ik dit zo zeg weet ik dus het antwoord wel op de doormijzelf gestelde vraag hierboven (aangezien mijn volgnr. dus 1633 was )
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 16:05
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Angrie schreef op 13-07-2006 @ 11:01 :
Je bent decentraal geselecteerd aan de vu en daarom staat er op de ib site dat je aan de vu bent ingeloot. Maar je hebt niet aan de loting deelgenomen. Er staat als het goed is ook geen lotnummer bij. Ik ben zelf ook decentraal aan de vu geselecteerd namelijk.
Ehm dit klopt niet hoor.

Ik was namelijk decentraal binnengekomen, maar kreeg wel een brief van de IBG dat ik was uitgeloot. Je doet dus aan beide selecties gewoon mee
(althans, dat was 3 jaar geleden wel zo).
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 18:33
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Roos schreef op 15-07-2006 @ 17:05 :
Ehm dit klopt niet hoor.

Ik was namelijk decentraal binnengekomen, maar kreeg wel een brief van de IBG dat ik was uitgeloot. Je doet dus aan beide selecties gewoon mee
(althans, dat was 3 jaar geleden wel zo).
Dat is dus niet meer zo. In ieder geval wat Rotterdam betreft niet meer. In mijn decentrale jaar (2 jaar geleden dus) hebben veel mensen dat toen nagevraagd op de uni en toen hebben ze met de ib geregeld dat wij niet meer mee mochten doen met de loting als je decentraal geplaatst was.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 19:20
Blup
Blup is offline
Is er eigenlijk een manier om je gemiddelde nog iets op te krikken naar een 8, als je je diploma al hebt? Extra middelbareschoolvakken doen, vakken opnieuw doen, herexamens, certificaten halen of weet ik veel wat..?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Blup schreef op 15-07-2006 @ 20:20 :
Is er eigenlijk een manier om je gemiddelde nog iets op te krikken naar een 8, als je je diploma al hebt? Extra middelbareschoolvakken doen, vakken opnieuw doen, herexamens, certificaten halen of weet ik veel wat..?
je mag altijd een herexamen doen. Als je eerst uitgeloot bent kun je in het jaar daarop vakken opnieuw doen, maar ik vind dat je die tijd beter kunt besteden aan een jaar van een andere studie, dat vergroot je lotingskansen dan wel niet, maar je kans op een succesvol eerste geneeskundejaar wel.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 19:36
charly not
Avatar van charly not
charly not is offline
Hoe zit dat trouwens met BMW.. Is het met die studie nou wel of niet mogelijk om als nog later in te stromen en zoja, geldt dat dan alleen voor bepaalde universiteiten?
Bij de VU en de UVA heb je geen loting, maar in utrecht, nijmegen en leiden wel. In leiden is niet iedereen ingeloot, maar in utrecht en nijmegen wel.
Dus, als ik bijvoorbeeld mijn P haal bij de VU of UVA kan ik dan daarna instromen bij geneeskunde in een willekeurige stad? Of daarna switchen naar een andere universiteit (heb 1 jaar in delft gestudeerd en wil daar blijven wonen).
__________________
whine whine whine, to be or not to be...I'm dead
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 19:41
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
charly not schreef op 15-07-2006 @ 20:36 :
Hoe zit dat trouwens met BMW.. Is het met die studie nou wel of niet mogelijk om als nog later in te stromen en zoja, geldt dat dan alleen voor bepaalde universiteiten?
Bij de VU en de UVA heb je geen loting, maar in utrecht, nijmegen en leiden wel. In leiden is niet iedereen ingeloot, maar in utrecht en nijmegen wel.
Dus, als ik bijvoorbeeld mijn P haal bij de VU of UVA kan ik dan daarna instromen bij geneeskunde in een willekeurige stad? Of daarna switchen naar een andere universiteit (heb 1 jaar in delft gestudeerd en wil daar blijven wonen).
Er was iets met BMW in Nijmegen.. maar dat was met vrijstellingen geloof ik. In Utrecht (niet echt te bereizen vanuit Delft) kan je je bachelor BMW halen, en dan proberen door te stromen in de SUMMA. Verder zou ik het niet weten eigenlijk. Vraag me af of het überhaupt nog kan. Is Leiden geen goede optie voor jou? Leiden - Delft is goed te doen.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 19:48
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
charly not schreef op 15-07-2006 @ 20:36 :
Hoe zit dat trouwens met BMW.. Is het met die studie nou wel of niet mogelijk om als nog later in te stromen en zoja, geldt dat dan alleen voor bepaalde universiteiten?
Bij de VU en de UVA heb je geen loting, maar in utrecht, nijmegen en leiden wel. In leiden is niet iedereen ingeloot, maar in utrecht en nijmegen wel.
Dus, als ik bijvoorbeeld mijn P haal bij de VU of UVA kan ik dan daarna instromen bij geneeskunde in een willekeurige stad? Of daarna switchen naar een andere universiteit (heb 1 jaar in delft gestudeerd en wil daar blijven wonen).
In Leiden kan je zij instromen door middel van een toelatingsexamen. Maar ik dacht dat je daar wel een Bachelor van een aanverwante (BMW is zeker goed) voor nodig hebt. Je kan dat wel terugvinden op hun site.
Maar zomaar zijinstromen met een P gaat sowieso niet makkelijk. Nijmegen had een kleine kans, maar niet meer dan dat en dan moet je daar ook geneeskunde doen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 19:56
Estella
Estella is offline
Heej jongens, bedankt voor jullie antwoorden! Toch nog één vraagje... Kun je ergens zien hoeveel mensen er nog nageplaatst worden (hoeveel ingelootte mensen er dus afvallen)? Dan kan ik 't iedere dag een beetje in de gaten houden

En tja...anders toch maar GW, helaas....
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 20:16
Estella
Estella is offline
Sorry, heb nog 1 vraagje! Kun je alleen nageplaatst worden bij de universiteit van je 1e keus of kun je in iedere stad nageplaatst worden? Bij mij moeten er 175 mensen afvallen, maar als dat over heel Nederland genomen wordt is de kans dat er, van alle mensen in Nederland die ingeloot zijn, 175 mensen afvallen best reéel.....toch? Of draaf ik nu gigantisch door...
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 21:00
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Estella schreef op 15-07-2006 @ 21:16 :
Sorry, heb nog 1 vraagje! Kun je alleen nageplaatst worden bij de universiteit van je 1e keus of kun je in iedere stad nageplaatst worden? Bij mij moeten er 175 mensen afvallen, maar als dat over heel Nederland genomen wordt is de kans dat er, van alle mensen in Nederland die ingeloot zijn, 175 mensen afvallen best reéel.....toch? Of draaf ik nu gigantisch door...
Het gaat om heel Nederland ja, dus je kan overal terecht komen.
Verder zijn die 175 dus alleen in jou groep, dus er zullen er meer uit moeten vallen dan die 175. (Ook om nog wat mensen van de groep B te plaatsen) Maar niet iedereen van die 175 mensen voor jou op de lijst hoeft nu nog persee geneeskunde te doen. Sommigen hebben nu wat anders gekozen en gaan dat nu ook echt doen, zelfs als ze een plaats aangeboden krijgen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 21:09
L'air du temps
L'air du temps is offline
Citaat:
*_*LoLllyS*_* schreef op 14-07-2006 @ 21:21 :
Ben uitgeloot, zat in lotingsklasse B voor de UvA, nog zo hard gewerkt voor een 7,5 gemiddelde
Echt balen, maar wat ik mij dus afvroeg, heeft het voor mij nog zin om met een 2e loting mee te doen?
Mijn volgnr is 578, dus betekend dat, dat er nog meer dan 100 mensen vóór mij zitten die ook zijn uitgeloot, gezien dit lijstje?

Lotingsklasse
t/m lotnummer t/m volgnummer
B 3526 0442
C 2337 0818
D 1476 0481
E 1170 0208

Wat ik ook raar vind, meestal werden er in mijn lotingscategorie wel 90 procent van de mensen ingeloot.. maar als je nu eens rekent, het totaal aantal aanmeldingen is 6583 dit jr, en t totaal dat in B is ingeloot is 3500... dat kan toch nooit op 90 procent uitkomen?
Enne, weet iemand hoeveel mensen er bij de 2e loting alsnog geplaatst worden, gaat dit om een aantal of wel ietsjes meer...

Alvast bedankt en iedereen die wél is ingeloot iig gefeliciteerd, ik hoop dat het een weloverwogen keuze was.
dat percentage staat dus helaas niet vast m aar hangt af van de hoevelheid inschrijvingen, dit jaar was B ong 80 procent...
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 21:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 15-07-2006 @ 20:21 :
je mag altijd een herexamen doen. Als je eerst uitgeloot bent kun je in het jaar daarop vakken opnieuw doen, maar ik vind dat je die tijd beter kunt besteden aan een jaar van een andere studie, dat vergroot je lotingskansen dan wel niet, maar je kans op een succesvol eerste geneeskundejaar wel.
Is het niet meer zo dat je met een propedeuse van een HBO of WO opleiding automatisch in categorie C oid meeloot? Dat kan dus verschil maken als je nu in een lagere categorie zit. Dit was jaren geleden zo, weet niet of het nu nog zo is en weet ook niet in welke categorie je dan terecht kwam, dacht 7 - 7,5.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 21:36
Blup
Blup is offline
Citaat:
Sarah schreef op 15-07-2006 @ 20:21 :
je mag altijd een herexamen doen. Als je eerst uitgeloot bent kun je in het jaar daarop vakken opnieuw doen, maar ik vind dat je die tijd beter kunt besteden aan een jaar van een andere studie, dat vergroot je lotingskansen dan wel niet, maar je kans op een succesvol eerste geneeskundejaar wel.
Ja dat dacht ik ook dus ik heb er al een jaar van een andere studie opzitten, maar voor ik straks 3 keer uitgeloot ben...

Maar kan dat echt? Bij mij op school zeiden ze daar nooit wat over
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Blup schreef op 15-07-2006 @ 22:36 :
Ja dat dacht ik ook dus ik heb er al een jaar van een andere studie opzitten, maar voor ik straks 3 keer uitgeloot ben...

Maar kan dat echt? Bij mij op school zeiden ze daar nooit wat over
het kan ook niet gewoon op je eigen school, maar op een ROC wel
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 22:14
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-07-2006 @ 22:11 :
Is het niet meer zo dat je met een propedeuse van een HBO of WO opleiding automatisch in categorie C oid meeloot? Dat kan dus verschil maken als je nu in een lagere categorie zit. Dit was jaren geleden zo, weet niet of het nu nog zo is en weet ook niet in welke categorie je dan terecht kwam, dacht 7 - 7,5.
Dat is vorig jaar (of het jaar daarvoor) afgeschaft..
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 00:21
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
L'air du temps schreef op 15-07-2006 @ 22:09 :
dat percentage staat dus helaas niet vast m aar hangt af van de hoevelheid inschrijvingen, dit jaar was B ong 80 procent...
wow, dat is best weinig voor klasse B. Dat betekent dat er voor C misschien maar 50% is ingeloot en voor D nog minder. Vorig jaar was B nog 90%
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 09:07
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
fractuur schreef op 15-07-2006 @ 23:14 :
Dat is vorig jaar (of het jaar daarvoor) afgeschaft..
Wat is er dan precies afgeschaft? Want ik zat wel in lotingsklasse C dankzij mn propedeuse.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 13:09
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 13-07-2006 @ 11:23 :
GEFELICITEERD MENSEN! Echt heerlijk, om te horen dat iemand weer is ingeloot. Zowel voor geneeskunde als voor psychologie Zijn er nog mensen die naar Rotterdam gaan?

Voor de mensen die uitgeloot zijn, dat spijt me erg voor jullie... Ik weet precies hoe rot dat voelt aangezien ikzelf vorig jaar ook uitgeloot was. Succes met de volgende keer en/of jullie komende studie
jup ik ben ingeloot voor geneeskunde in Rotterdam (mn eerste voorkeursplaats)
jij dan?
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 13:16
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 16-07-2006 @ 10:07 :
Wat is er dan precies afgeschaft? Want ik zat wel in lotingsklasse C dankzij mn propedeuse.
Als je een VWO-diploma hebt, kun je met een P je lotingsklasse niet omhoog halen. Er bestaat nog wel iets van een regeling als je havo hebt gedaan, daar heb jij dus waarschijnlijk mee te maken gehad. Ik weet niet precies wat dat inhoudt.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 14:38
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 16-07-2006 @ 14:09 :
jup ik ben ingeloot voor geneeskunde in Rotterdam (mn eerste voorkeursplaats)
jij dan?

ik ben decentraal toegelaten in Rotterdam (geneeskunde) Toekomstig studiegenootje
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 20:50
*_*LoLllyS*_*
*_*LoLllyS*_* is offline
Citaat:
L'air du temps schreef op 15-07-2006 @ 22:09 :
dat percentage staat dus helaas niet vast m aar hangt af van de hoevelheid inschrijvingen, dit jaar was B ong 80 procent...
neej.. het was nog minder, als je weet dat er 442 mensen het lotnr tot 3500 hddn, en het totaal aantal lotnrs 6500 is (rond ff af), dan betekend dat, dat er in totaal iets van 800 mensen in categorie B zaten, en er dus in totaal iets van 55 a 60 procent is ingeloot.
dit jaar zijn er schijnbaar nogal veel mensen met een 8 gemiddeld of hoger die dus ALLEMAAL gelijk geplaatst zijn. -> en er dus minder plaatsen over waren voor de rest
hopelijk veranderen ze dit volgend jr dus, zou best kunnen dat je met 8 gemiddeld dan ook moet loten...omdat anderen ook nog wel iets van een káns moeten hebben, snap je
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 21:40
Verwijderd
Citaat:
*_*LoLllyS*_* schreef op 16-07-2006 @ 21:50 :
neej.. het was nog minder, als je weet dat er 442 mensen het lotnr tot 3500 hddn, en het totaal aantal lotnrs 6500 is (rond ff af), dan betekend dat, dat er in totaal iets van 800 mensen in categorie B zaten, en er dus in totaal iets van 55 a 60 procent is ingeloot.
dit jaar zijn er schijnbaar nogal veel mensen met een 8 gemiddeld of hoger die dus ALLEMAAL gelijk geplaatst zijn. -> en er dus minder plaatsen over waren voor de rest
hopelijk veranderen ze dit volgend jr dus, zou best kunnen dat je met 8 gemiddeld dan ook moet loten...omdat anderen ook nog wel iets van een káns moeten hebben, snap je
Waarom zou je mensen die een 8 gemiddeld hebben nog laten loten? Ik bedoel, het is een mooie grens en ik snap dat al die mensen die in categorie B zitten (dus met 7,5 - 8,0) er van balen dat ze iets lager zitten en ze zullen vast wel hard er voor gewerkt hebben. Maar het is gewoon jammer dan, dan had je maar beter je best moeten doen.

Ik vind het goed dat die grens van 8 en hoger er is, je moet mensen wel op een of andere manier belonen voor het harde werk (want dat is het vaak wel).
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 22:49
*_*LoLllyS*_*
*_*LoLllyS*_* is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 16-07-2006 @ 22:40 :
Waarom zou je mensen die een 8 gemiddeld hebben nog laten loten? Ik bedoel, het is een mooie grens en ik snap dat al die mensen die in categorie B zitten (dus met 7,5 - 8,0) er van balen dat ze iets lager zitten en ze zullen vast wel hard er voor gewerkt hebben. Maar het is gewoon jammer dan, dan had je maar beter je best moeten doen.

Ik vind het goed dat die grens van 8 en hoger er is, je moet mensen wel op een of andere manier belonen voor het harde werk (want dat is het vaak wel).
Als het niet zoveel zijn maakt het niet zo uit, maar omdat er dit jaar zóveel mensen waren die boven de 8 zaten (dat moet wel als je ziet hoe weinig er ingeloot zijn in categorie B t/m E, en kijkt naar t aantal plaatsen), zou t best kúnnen zeg ik dat dat gebeurd. Net zoals er de laatste jaren er bij psychologie een loting is gekomen enz... Ze veranderen wel eens wat
En ik vind het nog zo'n slecht idee niet, snap wel dat je harde werkers moet belonen, maar je moet ook de andere mensen nog wel enigzins een káns bieden op die studie, zodat t uiteindelijk niet wordt dat je eigenlijk alleen nog maar met een 8 gemiddeld kan worden toegelaten...

En nog iets, iedereen die geslaagd is moet wel enigszins zn best hebben gedaan, tuurlijk de een meer dan de ander, maar om nou te zeggen 'je had maar beter je best moeten doen voor een 8 gemiddeld', vind ik iets te ver gaan, er zijn echt een stuk méér factoren die meespelen dan alleen 'je best doen', om een 8 gemiddeld te komen staan.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 01:10
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
*_*LoLllyS*_* schreef op 16-07-2006 @ 23:49 :
En ik vind het nog zo'n slecht idee niet, snap wel dat je harde werkers moet belonen, maar je moet ook de andere mensen nog wel enigzins een káns bieden op die studie, zodat t uiteindelijk niet wordt dat je eigenlijk alleen nog maar met een 8 gemiddeld kan worden toegelaten...
Mwa, ik ben juist helemaal niet gelukkig met die gewogen loting. Je krijgt op deze manier veel mensen van een bepaalt type (vrouw, alleen maar met hun studie bezig en hun hoge cijfers op de middelbare met name te danken hebben aan keihard werken) en dat is nu niet bepaald goed in mijn ogen. We hebben er teveel van en dat komt met name door de gewogen loting.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 09:18
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Ieke schreef op 17-07-2006 @ 02:10 :
Mwa, ik ben juist helemaal niet gelukkig met die gewogen loting. Je krijgt op deze manier veel mensen van een bepaalt type (vrouw, alleen maar met hun studie bezig en hun hoge cijfers op de middelbare met name te danken hebben aan keihard werken) en dat is nu niet bepaald goed in mijn ogen. We hebben er teveel van en dat komt met name door de gewogen loting.
Het is idd een cirkelredenatie die je kan maken. En omdat ziekenhuizen toch ook mannen nodig zullen hebben in de toekomst (laten we hopen dat de normen dan zijn veranderd hoor) omdat zij over het algemeen fulltime werken en vrouwen meest parttime willen werken. Ieke, wat stel jij voor als vervangende toelating? Ik pleit voor meer decentrale selecties (ook bij andere studies) maar god wat levert dat veel weerstand op bij mensen.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 10:37
Urineer de beer
Avatar van Urineer de beer
Urineer de beer is offline
Citaat:
fractuur schreef op 17-07-2006 @ 10:18 :
Het is idd een cirkelredenatie die je kan maken. En omdat ziekenhuizen toch ook mannen nodig zullen hebben in de toekomst (laten we hopen dat de normen dan zijn veranderd hoor) omdat zij over het algemeen fulltime werken en vrouwen meest parttime willen werken. Ieke, wat stel jij voor als vervangende toelating? Ik pleit voor meer decentrale selecties (ook bij andere studies) maar god wat levert dat veel weerstand op bij mensen.
Sjah, als je overal een decentrale selectie wilt invoeren, dan zou dat in de toekomst alleen maar gemotiveerde, goed presterende studenten opleveren. Maar de loting zuigt ook. Hoe streng moet de decentrale selectie dan zijn? Zoals het nu is, is het veel te streng om de loting te gaan vervangen...
__________________
You're so afraid of what people might say
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 10:55
Verwijderd
Waarom heeft niet elke studie een -ongeveer- maximum capaciteit (je kan wel middelen hoeveel studenten er ongeveer elk jaar komen) en een soort selectie aan de poort.

Dat hoeft wat mij betreft niet zo te zijn als decentrale selectie (misschien bij studies die écht een te hoge instroom hebben) maar ik zie meer in een gesprek met bindende uitslag, of een motivatiebrief waarin je aangeeft waarom je iets wil doen. Maargoed dat is bijna onwerkbaar denk ik.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 11:10
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
fractuur schreef op 17-07-2006 @ 10:18 :
Het is idd een cirkelredenatie die je kan maken. En omdat ziekenhuizen toch ook mannen nodig zullen hebben in de toekomst (laten we hopen dat de normen dan zijn veranderd hoor) omdat zij over het algemeen fulltime werken en vrouwen meest parttime willen werken. Ieke, wat stel jij voor als vervangende toelating? Ik pleit voor meer decentrale selecties (ook bij andere studies) maar god wat levert dat veel weerstand op bij mensen.
Een vervanging is juist het probleem. Ik ben persoonlijk meer voor decentrale selectie achtige toelatingen. Dat hoeft wat mij betreft niet zo zwaar als ze nu zijn aangezien ze de boel flink selecterend maken en opzich zijn deze misschien ook te arbeidsintensief.
Deze gewongen loting trekt naar mijn idee de verhoudingen man/vrouw nog verder krom. Het zijn over het algemeen toch de meisjes die op de middelbare school het hardste werken (in zijn algemeenheid gesproken) en dat zie je dan terug in de gewogen loting.
Loting blijft in mijn ogen sowieso een naar systeem, maar de gewogen loting maakt de groep mensen in mijn ogen slechter dan als je het niet gewogen zou doen. Dan heb je toch meer variatie en heb je minder van die ene groep die nu behoorlijk domineert.

Citaat:
Urineer de beer schreef op 17-07-2006 @ 11:37 :
Sjah, als je overal een decentrale selectie wilt invoeren, dan zou dat in de toekomst alleen maar gemotiveerde, goed presterende studenten opleveren. Maar de loting zuigt ook. Hoe streng moet de decentrale selectie dan zijn? Zoals het nu is, is het veel te streng om de loting te gaan vervangen...
Dat valt opzich wel mee. Het is absoluut zo dat de mensen die bij ons decentraal binnen gekomen zijn over het algemeen beter presteren als je de groepen bekijkt. Maar aan de andere kant zijn ook veel mensen die de decentraal op dit moment proberen niet de gene met de hoogste cijfers. Die hebben toch al een grote kans.
Daarbij is je motivatie wel van belang. Het moment dat je gaat roepen dat je zo graag geneeskunde wil doen om mensen te helpen heb je al een verkeerde motivatie. Selecteren op een goede motivatie kan op verschillende gronden in die motivatie.
Maar goed, als je een grote decentrale selectie gaat invoeren ga je dat natuurlijk niet doen aan de testen die er zijn. Te intensief en misschien ook wat aan de zware kant.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 11:23
Urineer de beer
Avatar van Urineer de beer
Urineer de beer is offline
Ieke, je zegt dat de loting de man/vrouw-verhoudingen nog meer krom trekt, dus een decentrale selectie zou uitkomst bieden. Maar is het dan niet zo dat je de studenten gaat selecteren op geslacht? Misschien is het nou eenmaal zo dat er minder mannen zich aanmelden voor een studie. Om deze nou "voor te trekken" in de selectie en de vrouwen "te benadelen", om zo de verhoudingen 50-50 te laten zijn, gaat misschien ook wel te ver.
__________________
You're so afraid of what people might say
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Urineer de beer schreef op 17-07-2006 @ 12:23 :
Ieke, je zegt dat de loting de man/vrouw-verhoudingen nog meer krom trekt, dus een decentrale selectie zou uitkomst bieden. Maar is het dan niet zo dat je de studenten gaat selecteren op geslacht? Misschien is het nou eenmaal zo dat er minder mannen zich aanmelden voor een studie. Om deze nou "voor te trekken" in de selectie en de vrouwen "te benadelen", om zo de verhoudingen 50-50 te laten zijn, gaat misschien ook wel te ver.
Misschien selecteer je mensen wel op geslacht, maar je zorgt in iedergeval voor een eerlijke verdeling. Er zijn zoals Ieke zegt, meer hardwerkende meisjes op het VWO dan hardwerkende jongens waardoor de hoeveelheid direct toegelaten geneeskunde studenten gewoon bestaat uit veel meer meisjes.

Je trekt mensen niet voor, je zorgt dat mensen met een goede motivatie en veel inzet binnen komen, en dat lijkt me belangrijker dan je cijfers.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 12:00
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Urineer de beer schreef op 17-07-2006 @ 12:23 :
Ieke, je zegt dat de loting de man/vrouw-verhoudingen nog meer krom trekt, dus een decentrale selectie zou uitkomst bieden. Maar is het dan niet zo dat je de studenten gaat selecteren op geslacht? Misschien is het nou eenmaal zo dat er minder mannen zich aanmelden voor een studie. Om deze nou "voor te trekken" in de selectie en de vrouwen "te benadelen", om zo de verhoudingen 50-50 te laten zijn, gaat misschien ook wel te ver.
Evatjuhhhh legt al vrij goed uit wat ik bedoel.
Het is helemaal niet de bedoeling om maar mannen te gaan selecteren omdat ze mannen zijn. Dan krijg je ook weer een groep mannen die bestaat uit 'wat slechtere' studenten en er alleen maar ingekomen zijn omdat ze mannen zijn.
Je moet dan uiteraard wel gaan selecteren op of ze er goed genoeg zijn. Maar een lichte positive discriminatie op mannen is op zichzelf geen slecht idee. Het moet alleen vooral niet uit de hand lopen dat je ook maar de slechte kanidaten neemt omdat de verhouding persee 50-50 moet zijn.
Ik denk dat mannen een iets betere kans hebben om binnen te komen via een decentrale selectie dan via de gewogen loting (essencieel verschil tov een niet gewogen loting) Je moet dan op dat moment aan de norm voldoen en op zichzelf heb je niet zoveel aan stampwerk bij een decentrale selectie. (in tegenstelling tot een middelbare school, waar je met hard werken en veel stampwerk een heel eind komt)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 19:55
Yeti-Boy
Avatar van Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Ik ben ook voor veel meer decentrale selectie. Daarin kan je cijfers (naar mijn idee moeten de cijfers die belangrijk zijn voor studie zwaarder meetellen dan andere), motivatie, interview, referentie en misschien nog extra toelatingstest voor iedereen mee laten wegen voor toelating. Zodat iemand die misschien wel heel gemotiveerd is maar dan een 7 staat bijvoorbeeld misschien toch de voorkeur krijgt boven een heel intelligent is maar sociaal niet vaardig is (wel belangrijk als je later met patienten om wil gaan) en niet zo gemotiveerd.

Maargoed ik dacht altijd dat meer decentrale selectie ook vanwege de kosten ervan (al die interviews, brieven lezen, etc) werd tegengehouden.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 19:58
marjolein1986
marjolein1986 is offline
Ik heb mijn vwo N&G diploma gehaald. Ik ben nu uitgeloot voor een HBO. Ik zit in lotingsklasse D. Mensen die van de HAVO komen of van het mbo(4), hebben met eenzelfde gemiddelde evenveel kans om ingeloot te worden. Of dat eerlijk is vind ik zeer discutabel. Als gedupeerde vind ik natuurlijk eigenlijk van niet. Ik ben het totaal niet eens met deze vorm van loting zeker omdat voor mijn gemiddelde al mijn cijfers gelden (had 1 extra vak), evenals voor een leerling van de HAVO, terwijl bij mbo(4)'ers slechts de hoogste 5 cijfers gebruikt worden om tot een gemiddelde te komen.

Nu zit ik voor het dilemma... ga ik een jaar iets anders doen waarvan ik bijna zeker weet dat ik er later niet in wil gaan werken, of ga ik een mbo(4) doen om mijn gemiddelde op te schroeven... Wat geven jullie als advies en wat vinden jullie nou van dit lotingssysteem?

Groetjes, Marjolein
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 22:00
Estella
Estella is offline
Marjolijn, als dit echt is wat je wil zou ik het er zeker niet bij laten zitten, want dit klinkt wel erg oneerlijk! Ik vind het moeilijk om je advies te geven over wat je volgend jaar zou moeten doen, omdat ik natuurlijk niet in je hoofd kan kijken. Heb je zin om nog een jaar op de middelbare school te zitten? Ik kan me voorstellen van niet...maar een studie volgen die je eigenlijk niet ziet zitten is ook niet leuk! Ik weet niet of je op kamers gaat, maar dan kun je ook een studie gaan volgen (die je dan eigenlijk niet het einde vind, maar goed) en je niet zozeer op die studie, maar meer op het studentenleven richten. Een 'relaxjaartje' zeg maar. En dan het jaar daarop weer proberen te loten.

Je probleem komt me overigens erg bekend voor...ook ik ben uitgeloot (voor geneeskunde) en sta nu voor de keuze: gezondheidswetenschappen doen, omdat dat meer in de richting van geneeskunde komt, of rechten, puur om eens iets anders te proberen. Eigenlijk wil ik het alletwee niet, maar nog een jaar op de middelbare school zitten om mn gemiddelde op te hogen kan ik niet aan. Daarnaast heb ik gemerkt dat, hoe hard je ook werkt, hoe hoog je gemiddelde ook is, dat je nog geen garantie geeft op inloting. Ikzelf heb me 3 jaar werkelijk 'uit de naad' gewerkt om een gemiddelde van 7,5 te behalen. Leren tot 1 uur 's nachts en vervolgens 's ochtends vroeger opstaan waren bij mij vaste prik. Uiteindelijk heb ik die 7,5 niet gehaald....had ik bij het herexamen 1 (één!!!!) meerkeuzevraagje meer goed had was ik, gezien mijn lotnummer, ingeloot geweest... door 1 zo'n kl*te meerkeuzevraag heb ik al die jaren voor niks gewerkt. Ik had me al die stress kunnen besparen, maar helaas.... En het ergste is nog dat de meeste mensen die ik ken die ingeloot zijn het hele jaar he-le-maal niks gedaan hebben! Ik dacht altijd dat zij bij de loting dan wel in het nadeel zouden zijn, maar helaas zij hebben 3 jaar niks gedaan en toch 'gewonnen'. Ik ga me komend jaar maar op mn studentenleven richten, even alle stress van de afgelopen jaren eruit feesten en me niet zozeer op mn studie richten. En tja, dan volgend jaar maar weer proberen...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 23:14
L'air du temps
L'air du temps is offline
Citaat:
*_*LoLllyS*_* schreef op 16-07-2006 @ 23:49 :
Als het niet zoveel zijn maakt het niet zo uit, maar omdat er dit jaar zóveel mensen waren die boven de 8 zaten (dat moet wel als je ziet hoe weinig er ingeloot zijn in categorie B t/m E, en kijkt naar t aantal plaatsen), zou t best kúnnen zeg ik dat dat gebeurd. Net zoals er de laatste jaren er bij psychologie een loting is gekomen enz... Ze veranderen wel eens wat
En ik vind het nog zo'n slecht idee niet, snap wel dat je harde werkers moet belonen, maar je moet ook de andere mensen nog wel enigzins een káns bieden op die studie, zodat t uiteindelijk niet wordt dat je eigenlijk alleen nog maar met een 8 gemiddeld kan worden toegelaten...

En nog iets, iedereen die geslaagd is moet wel enigszins zn best hebben gedaan, tuurlijk de een meer dan de ander, maar om nou te zeggen 'je had maar beter je best moeten doen voor een 8 gemiddeld', vind ik iets te ver gaan, er zijn echt een stuk méér factoren die meespelen dan alleen 'je best doen', om een 8 gemiddeld te komen staan.
De percentages van de inloting ligt gewoon lager omdat er dit jaar zon 20% meer aanmeldingen waren dan vorig jaar...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 23:16
L'air du temps
L'air du temps is offline
Citaat:
Yeti-Boy schreef op 17-07-2006 @ 20:55 :
Ik ben ook voor veel meer decentrale selectie. Daarin kan je cijfers (naar mijn idee moeten de cijfers die belangrijk zijn voor studie zwaarder meetellen dan andere), motivatie, interview, referentie en misschien nog extra toelatingstest voor iedereen mee laten wegen voor toelating. Zodat iemand die misschien wel heel gemotiveerd is maar dan een 7 staat bijvoorbeeld misschien toch de voorkeur krijgt boven een heel intelligent is maar sociaal niet vaardig is (wel belangrijk als je later met patienten om wil gaan) en niet zo gemotiveerd.

Maargoed ik dacht altijd dat meer decentrale selectie ook vanwege de kosten ervan (al die interviews, brieven lezen, etc) werd tegengehouden.
Het nadeel van selectie aan de poort vind ik wel dat laatbloeiers hierdoor geen kans krijgen...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 06:02
marjolein1986
marjolein1986 is offline
Het is trouwens niet zo dat er weinig mensen zijn in de klasse Bt/mE en veel mensen in klasse A. Er zijn een hoop plaatsen gereserveerd. Ik heb de IB-groep er over opgebeld en die zeiden dat heel veel mensen nog geen cijferlijst konden opsturen (denk hierbij aan hbo'ers die nog stage lopen misschien). Deze zijn door een gunstig lotnummer al wel ingeloot. Zijstaan nog niet vermeld onder de ingelote mensen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2008 Wat gaan jullie volgend jaar doen?
Roosje
88 27-05-2008 17:32
Algemene schoolzaken Het Lotingstopic
Yoruichi
328 02-09-2007 08:17
Algemene schoolzaken Fout van IBGroep
TheThomas
65 24-07-2006 08:00
Studeren Journalistiek that is
D!anne
96 20-07-2005 20:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.