Oud 05-07-2009, 23:51
Simson
Avatar van Simson
Simson is offline
Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd wat nou alle legale drugs zijn in Nederland. Ik weet natuurlijk van marihuana, hasj en bepaalde medicijnen. Dat paddo's verboden zijn weet ik ook. Maar wat kun je nu legaal kopen in een smartshop?

Ik ben nu al een flinke tijd aan het googelen en kan het maar niet vinden, ik hoop dat iemand mij een mooi lijstje kan laten zien.

Mvg, Simson
__________________
Peace
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2009, 00:23
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
paddo's zijn niet verboden
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 15:39
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
paddo's zijn niet verboden
Mja, in de zin van dat paddestoelen niet verboden zijn.
Er bestaat echter wel een lijst met paddestoelen waarvan de wet handel en bezit onder de opiumwet schaart.

De catalogus op http://azarius.net/ is een leuke indicator voor welke soorten geestverruimende middelen momenteel vrijelijk verhandeld worden. Deze volstaat echter niet als lijst zoals waar ts naar opzoek is.
http://erowid.org heeft een grote verzameling drugs gedocumenteerd staan, maar de 'legal' sectie is veelal gebrekkig of gedateerd.

In principe geldt voor vele 'legale' middelen dat ze dat zijn omdat ze niet illegaal zijn, want niet voorkomen op lijst 1 (harddrugs) of lijst 2 (softdrugs). Op de site van de douane zijn deze lijsten terug te vinden, maar ik kan niet garanderen dat deze compleet zijn of er rechten aan kunnen worden ontleend.
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 19:18
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
paddo's zijn niet verboden
Wiet is ook niet legaal.

Je kunt er vanuit gaan dat je alles wat je in een smartshop krijgt legaal is.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2009, 17:29
Simson
Avatar van Simson
Simson is offline
Maar wat kan ik dan allemaal krijgen in een smartshop?

En bedankt voor de links!
__________________
Peace
Met citaat reageren
Oud 07-07-2009, 18:28
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Bij algemene maatregel van bestuur worden middelen die krachtens het tweede lid zijn toegevoegd, van lijst I of lijst II geschrapt indien is gebleken dat zij de in het tweede lid bedoelde eigenschappen niet of niet meer bezitten.
Citaat:
2.Niet strafbaar is hij die de in het eerste lid omschreven feiten begaat met betrekking tot het binnen of buiten het grondgebied van Nederland brengen van een geringe hoeveelheid, bestemd voor eigen gebruik.
...
Citaat:
Citaat:
2.Hij die opzettelijk handelt in strijd met een in artikel 3 onder B, C of D, gegeven verbod, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
Citaat:
4.Hij die opzettelijk handelt in strijd met een in artikel 3 onder A, gegeven verbod, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie
Citaat:
6.Het tweede lid is niet van toepassing, indien het feit betrekking heeft op een hoeveelheid van hennep of hasjiesj van ten hoogste 30 gram.
Citaat:
7.Het tweede en vierde lid zijn niet van toepassing, indien het feit betrekking heeft op een geringe hoeveelheid, bestemd voor eigen gebruik, van de in lijst II vermelde middelen, met uitzondering van hennep en hasjiesj.
Citaat:
1.De in artikel 10, eerste lid, en artikel 11, eerste lid, strafbaar gestelde feiten zijn overtredingen.
2.De in de artikelen 10, tweede tot en met zesde lid, 10a, eerste lid, 11, tweede tot en met vijfde lid, en 11a strafbaar gestelde feiten zijn misdrijven.
ref; http://wetten.overheid.nl/BWBR000194...2009#Artikel10

lijst I en II van de verboden middelen, behalve als ze uitgeschreven worden door "bij wet aangewezen personen"

alles wat hier niet op staat is legaal, maar zoals uit de opiumwet blijkt is een lage kwantiteit voor eigen gebruik in de praktijk nauwelijks strafbaar.

Citaat:
Maar wat kan ik dan allemaal krijgen in een smartshop?
je bedoelt degene die na het droge paddoverbod niet gestopt zijn met hun activiteiten; hmm ff kijken, hasjtabak, natte paddestoelen, verschillende kruidenmengels.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 07-07-2009 om 18:37.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2009, 21:00
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
natte paddestoelen
Dat luistert wel heel nauw inmiddels dacht ik.
Ik vraag me af hoe de stand van zaken en verkoop is in onze hoofdstad, waar het geheisa om de paddo's allemaal begon...
Iemand daar recentelijk nog n smartshop ingelopen?
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 08-07-2009, 04:13
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Dat luistert wel heel nauw inmiddels dacht ik.
Ik vraag me af hoe de stand van zaken en verkoop is in onze hoofdstad, waar het geheisa om de paddo's allemaal begon...
Iemand daar recentelijk nog n smartshop ingelopen?
geen idee maar geef me 2 dagen en ik zal de stand van zaken in rotterdam evalueren.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 08-07-2009, 08:06
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Dat luistert wel heel nauw inmiddels dacht ik.
Ik vraag me af hoe de stand van zaken en verkoop is in onze hoofdstad, waar het geheisa om de paddo's allemaal begon...
Iemand daar recentelijk nog n smartshop ingelopen?
Nee, dat zal ik als ik er aan denk binnenkort eens doen.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 01:57
Badmutssssss
Avatar van Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Citaat:
Maar wat kan ik dan allemaal krijgen in een smartshop?

En bedankt voor de links!
Veel, maar dan ook veel.
- Sex-stimulerende middelen
- Natuurlijke MDMA-varianten
- Salvia (1 van de sterkste triptaminen)
- Truffels schijnen nog verkrijgbaar te zijn
- Natuurlijke XTC's
- Verscheidene soorten thee, varieerend van meditatief tot wiet-vervangend
- Zaden zoals Morning Glory (met LSA, natuurlijke variant van LSD)
- etc.
__________________
JE MOEDER!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 14:14
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Wiet-vervangende thee? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen

Laatst gewijzigd op 03-08-2009 om 14:20.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 02:33
Badmutssssss
Avatar van Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Nou, bijvoorbeeld skullcap, dat geeft een lichte soortgelijke high als wiet en kun je drinken als thee.
Ben er persoonlijk niet zo'n fan van, heb zelf liever sacred blue lily, dat is een stuk kalmer, stoned-achtiger.
__________________
JE MOEDER!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 22:38
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Hmm, het schijnt dat maanzaadjes kleine hoeveelheden opiaten bevatten. Maar je kunt ze zo bij de bakker krijgen.

Hoe je daar high van moet worden, vraag het me alsjeblieft niet. De planten waarvan maanzaadjes gemaakt worden hebben een heel laag gehalte aan opiaten. Ik had ergens gelezen dat de Romeinen het rookten en dan gingen spacen, maar ik denk dat dat van andere planten afkomstig is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 01:39
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
MAO remmers manne.

In het gros van de reguliere tuinplanten zit DMT, maar ook daar in zulke kleine hoeveelheden dat zo gebruiken geen zin heeft.
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 06:17
Honk4gayrights
Honk4gayrights is offline
Citaat:
Hmm, het schijnt dat maanzaadjes kleine hoeveelheden opiaten bevatten. Maar je kunt ze zo bij de bakker krijgen.

Hoe je daar high van moet worden, vraag het me alsjeblieft niet. De planten waarvan maanzaadjes gemaakt worden hebben een heel laag gehalte aan opiaten. Ik had ergens gelezen dat de Romeinen het rookten en dan gingen spacen, maar ik denk dat dat van andere planten afkomstig is.
Ergens heel verweg, diep zit een vorm van een soort alkaloďde die ergens verweg een neef heeft die opiaat is.. waardoor enkele opiaat(heroďne, opium, morfine etc.) drug testen reageerde. Voor de rest, maanzaadhoax

Legaal.. dat kan je verschillend opvatten. Maar ik denk dat je bedoeld gewoon in de normale winkel te krijgen..

Weinig tot niks.

(bijna) Al de onder genoemde zijn; gebaseert op pseudo-effecten, grondstoffen, medisch legale drugs of gokjes...

Je kan er van uit gaan dat grondstoffen zoals Ephedra niet het zelfde zullen zijn als amfetamine(s), om maar een voorbeeld te noemen. Ook dingen als Natural XTC lijken weinig tot niet op MDMA (werkende stof in XTC). Krijg je te horen "duw een nootmuskaat door je strot", niet doen, weliswaar bezit nootmuskaat de grondstof waaruit MDMA kan worden gemaakt. Maar dit is nog lang niet MDMA zelf, de trip is ook heel anders als MDMA, best wel klote eigenlijk.

Drugs zijn meestal geoptimaliseerd om drugs te zijn, er gaat een flink process aan vooraf voor jouw lijn coke in je neus zit, zelfde geld voor amfetamine(s), zelfde geld voor heroďne, zelfde geld voor MDMA, het zelfde geld voor wiet. Je hebt namelijk ook wiet die geen high/stoned geeft, vind je veel in frankrijk, simpele planten voor touwen. Bevatten geen tot weinig THC. Maar je hebt dan ook weer speciale planten waar extra veel THC in zit, White widow etc. Zo heb je bij amfetamines; L-amfetamine of Levo-amfetamine wat weinig tot totaal geen van de gewilde effecten geeft. Maar je hebt ook weer de D-amfetamine of Dextro-amfetamine, wat qua effecten de meest potentie hebbende is in de rij Levo/racemic/Dex, maar dit is allemaal gemaakt door mensen. Ga er dus maar niet van uit dat je zo'n perfecte stof in al zijn glorie tussen het maandverband en de tubes Parodontax zult aantreffen.

Al met al, zoek een dealer en koop het illegale(en dus supervette optimale ) of koop een fles zeup en zorg dat je de volgende dag niet meer weet dat je gister een ongelofelijke kut avond hebt gehad.

Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 12:33
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Offtopic: Bwhahaha, van wie ben jij nou weer een UC?
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 14:11
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
de vliegenzwam kan je geloof ik nog legaal plukken
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 14:50
SacredRose
Avatar van SacredRose
SacredRose is offline
Citaat:
de vliegenzwam kan je geloof ik nog legaal plukken
nee. volgens wikipedia dan.
Citaat:
In Nederland valt de vliegenzwam sinds het verbod op paddo's in december 2008 onder de opiumwet. Derhalve is het bezit of consumeren ervan in Nederland verboden.
__________________
|| wees lief tegen mijn spelfouten of ze vallen je aan || [QUOTE=spawn again;31169639]Ja hij wil daten, ik wil je gewoon beffen. (y)[/QUOTE]
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-08-2009, 15:02
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Dus als je er één ziet staan mag je er wel naar kijken maar er geen hapje van nemen.
Niet omdat ie beschermd is, maar omdat jíj zogenaamd beschermd bent
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 15:18
SacredRose
Avatar van SacredRose
SacredRose is offline
ja je mag er naar kijken maar je mag ze niet opeten.
valt onder "in bezit zijn van" ook als ze in je tuin groeien.
__________________
|| wees lief tegen mijn spelfouten of ze vallen je aan || [QUOTE=spawn again;31169639]Ja hij wil daten, ik wil je gewoon beffen. (y)[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 20:07
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
nee. volgens wikipedia dan.
lollol, ik wist dat het belachelijk was maar zo belachelijk.
En sommige kruiden dan, die groeien dan niet in nederland maar toch...

planten en schimmels verbieden

Citaat:
Dus als je er één ziet staan mag je er wel naar kijken maar er geen hapje van nemen.
Niet omdat ie beschermd is, maar omdat jíj zogenaamd beschermd bent
jup

Maar ik mag wel voor 50 euro 100 gram EU gecertificeerd USO-31 zaad kopen (ca. 5000 zaden) en daarmee 100m2 hennep adopteren.
http://www.sensiseeds.com/reduceerjo...3p2010001.html
of liters zware alcohol drinken, of paracetamol slikken, morfine spuiten, autoraces rijden, koffie drinken tot mn hoofd ontploft en natuurlijk random stunts puur voor de kick.


Citaat:
ja je mag er naar kijken maar je mag ze niet opeten.
valt onder "in bezit zijn van" ook als ze in je tuin groeien.
Volgens mij is overigens het bezit van drugs in Nederland niet verboden, omdat het niet de intenties is de verslaafden te straffen, maar dat weet ik niet zeker, ik weet wel dat je droog 30 gram wiet mag hebben "officieel"
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 21:13
SacredRose
Avatar van SacredRose
SacredRose is offline
Citaat:
ik weet wel dat je droog 30 gram wiet mag hebben "officieel"
je mag toch maar 5 gram wiet bij je hebben. of bedoel je in eigen huis?.
of is dat de hoeveelheid die je mag kopen.
__________________
|| wees lief tegen mijn spelfouten of ze vallen je aan || [QUOTE=spawn again;31169639]Ja hij wil daten, ik wil je gewoon beffen. (y)[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 23:27
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
je mag toch maar 5 gram wiet bij je hebben. of bedoel je in eigen huis?.
of is dat de hoeveelheid die je mag kopen.
Citaat:
arPos schreef:
6.Het tweede lid is niet van toepassing, indien het feit betrekking heeft op een hoeveelheid van hennep of hasjiesj van ten hoogste 30 gram.
5 gram is wat een coffeeshop per persoon mag verkopen, hier bij sensi noemen ze dat een festival safety bag... kost je 35 euro heb je de keuze uit een aantal betere skunksoorten en wat haze.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 18:22
pilow
pilow is offline
-frietjes
-chips
-groenten


DRUGS IS ILLIGAAL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 18:40
SacredRose
Avatar van SacredRose
SacredRose is offline
als drugs illegaal zijn,
waarom kan je dan in elke supermarkt drank halen??
en zijn er coffee- en smartshops??
__________________
|| wees lief tegen mijn spelfouten of ze vallen je aan || [QUOTE=spawn again;31169639]Ja hij wil daten, ik wil je gewoon beffen. (y)[/QUOTE]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2009, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Dat luistert wel heel nauw inmiddels dacht ik.
Ik vraag me af hoe de stand van zaken en verkoop is in onze hoofdstad, waar het geheisa om de paddo's allemaal begon...
Iemand daar recentelijk nog n smartshop ingelopen?
Overal is alles nog te koop <3
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 22:16
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Maar goed, praktisch iedereen hier die speed gebruikt zal wel eens met een gram of 5 voor eigen gebruik op zak hebben gelopen. .
valt het met mijn speedy vrienden nog wel mee

En paddo's in amsterdam krijgen via de smartshop is nog knap lastig hoor
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 00:18
Verwijderd
Citaat:
En paddo's in amsterdam krijgen via de smartshop is nog knap lastig hoor
vorige week was ik ergens in de korte leidse dwarsstraat ofzo, of ergens in zo'n zijstraatje van het leidseplein iig. Volgens mij tegenover club Royalty. Daar hadden ze een papier op de ruit hangen met wat namen van "oude' paddosoorten erop, en een prijs ernaast. Ik ben er niet binnen geweest omdat het al dicht was, maar het leek er iig op alsof ze er nog de ouderwetse paddos verkochten. Als ik van de week in de buurt ben zal ik nog wel eens kijken.....

en anders gewoon truffels eten ook niets mis mee
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Explosion
HC4L
52 11-04-2005 17:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21.