Oud 16-01-2007, 15:56
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Als navolging op deel 1 en 2 en het mag toch ook als groot succes gezien worden. Dus hier is die dan Deel 3.

Voor deel 2 zie onderstaande link:
http://forum.scholieren.com/showthre...=&pagenumber=1

P.S. voor een mod wanneer gewenst kan de opic eventueel veranderd worden in "Het grote Supermarkt Topic"
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Advertentie
Oud 16-01-2007, 18:46
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Weet iemand hoe het zit met het opgeven van je vakantiedagen? Mijn baas eist van me dat ik voor as zaterdag al mijn vakantie doorgeef voor het komende hele jaar en ook al een deel van 2008. En anders zou ik in de zomer geen vakantie kunnen krijgen mocht ik niks inleveren, dit recht heeft hij toch niet
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Oud 16-01-2007, 19:20
Verwijderd
wij moeten voor 30 januari vakantiedagen opgeven, voor iig de zomervakantie. het gaat altijd volgens het principe "wie het eerst komt wie het eerst maalt" dus je mag best weigeren en je rooster niet doorgeven, maar als je dan geen vrij kan krijgen in de zomervakantie ligt het niet aan je baas...
mijn vriend moet zelfs voor 1 januari al zijn vakantieplanning doorgeven!
in theorie is het trouwens niet zo strikt hoor. ik plan altijd mijn festivals, tot en met lowlands en alle concerten waar ik al kaartjes voor heb en verder niks. ik heb nog nooit gehoord dat ik niet op vakantie mag/kan.
maar in principe mag je ook nog altijd 21 dagen van tevoren vrij vragen, dus mocht er echt iets raars gebeuren met je vrije dagen, wat je niet had voorzien, is er meestal toch wel iets te regelen. het ligt er natuurlijk wel aan hoe aardig je voor je collega's bent geweest. als je nooit voor hen werkt/invalt, zullen ze het ook niet voor jou doen
Oud 16-01-2007, 20:27
henkjanklaas
Avatar van henkjanklaas
henkjanklaas is offline
Citaat:
inferno3000 schreef:
Wimmetje... ben blij dat ik niet teveel te maken heb met die oude knar.
Och hij is 2 jaar mijn SM geweest, hij mag je of hij mag je niet...
dr gaan nu trouwens wel leuke verhalen over hem rond in het filiaal
__________________
Right or wrong... I am still the captain!
Oud 16-01-2007, 21:46
justa
justa is offline
Hallo!
Ik heb een vraagje.. op mijn loonstrookje staat dat ik 6.25 bcd-uren heb gewerkt, weet iemand wat dit betekent? Ik heb niet met kerst gewerkt.. wel in de kerstvakantie, maar daar krijg je toch niet een extra toeslag voor ofzo?
Nou in ieder geval heel erg bedankt als er iemand reageert!
liefs, Justa
Oud 16-01-2007, 21:50
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
justa schreef op 16-01-2007 @ 21:46 :
Hallo!
Ik heb een vraagje.. op mijn loonstrookje staat dat ik 6.25 bcd-uren heb gewerkt, weet iemand wat dit betekent? Ik heb niet met kerst gewerkt.. wel in de kerstvakantie, maar daar krijg je toch niet een extra toeslag voor ofzo?
Nou in ieder geval heel erg bedankt als er iemand reageert!
liefs, Justa
BCD uren houd in dat je uren uit betaald hebt gekregen waarvoor je niet hebt gewerkt. Dit soort uren krijg je op 1ste en 2de kerstdag, nieuwjaarsdag, tweede pasdag en al dat soort dagen waar jij er niks aan kan doen dat je niet werkt.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 16-01-2007, 21:52
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 16-01-2007 @ 18:46 :
Weet iemand hoe het zit met het opgeven van je vakantiedagen? Mijn baas eist van me dat ik voor as zaterdag al mijn vakantie doorgeef voor het komende hele jaar en ook al een deel van 2008. En anders zou ik in de zomer geen vakantie kunnen krijgen mocht ik niks inleveren, dit recht heeft hij toch niet
Wat sterrenmeisje ook zegt inderdaad. Meestal i het nit zo dat je hlemaal gen vij kan krijgen meer dan maar het word wel steeds meer ovrleggen dan. Ook bij on is het mestal wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Dus het zal wel weer niet zo'n vaart lopen wil je zeker van vakantie zijn dan zou je mischien gewoon wat invullen en kijken of je dat eventueel nog kan veranderen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 16-01-2007, 23:52
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 16-01-2007 @ 21:50 :
BCD uren houd in dat je uren uit betaald hebt gekregen waarvoor je niet hebt gewerkt. Dit soort uren krijg je op 1ste en 2de kerstdag, nieuwjaarsdag, tweede pasdag en al dat soort dagen waar jij er niks aan kan doen dat je niet werkt.
maar dit krijg je alleen als het dagen zijn warop je normaal wel zou werken. valt kerst op een zaterdag en werk je alleen door de week, dan krijg je geen bcd uren uitbetaald
Oud 17-01-2007, 00:14
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 16-01-2007 @ 23:52 :
maar dit krijg je alleen als het dagen zijn warop je normaal wel zou werken. valt kerst op een zaterdag en werk je alleen door de week, dan krijg je geen bcd uren uitbetaald
Klopt
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 17-01-2007, 16:11
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Gefeli schipper!
Hoeheetie is 50 geworden, rené ofzo.
Dus er staat een Abraham in zn kantoortje op zn stoel voor m te wachten

Ik weet nog niet of ik op vakantie ga in de zomer, hoor.
Oud 17-01-2007, 23:32
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Niet lief, ik heb m'n loonstrookje nog niet gehad. Wel m'n salaris though
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 17-01-2007, 23:43
Verwijderd
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 17-01-2007 @ 23:32 :
Niet lief, ik heb m'n loonstrookje nog niet gehad. Wel m'n salaris though
mét herberekening winsuitkering denk ik... t is veeeeel
Oud 17-01-2007, 23:54
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
flyaway schreef op 17-01-2007 @ 16:11 :
Gefeli schipper!
Hoeheetie is 50 geworden, rené ofzo.
Dus er staat een Abraham in zn kantoortje op zn stoel voor m te wachten

Ik weet nog niet of ik op vakantie ga in de zomer, hoor.
IK weet het rene is dezelfde dag jarig als ik.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 18-01-2007, 18:05
qwertyuiop
qwertyuiop is offline
ik heb een foute hoeveelheid salaris gekregen (veeeeel te veel) zal ik dit terugstorten of eerst maandag op mijn werk even vragen? Dat lijkt mij zelf het meest handig.
Oud 18-01-2007, 19:51
justa
justa is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 16-01-2007 @ 21:50 :
BCD uren houd in dat je uren uit betaald hebt gekregen waarvoor je niet hebt gewerkt. Dit soort uren krijg je op 1ste en 2de kerstdag, nieuwjaarsdag, tweede pasdag en al dat soort dagen waar jij er niks aan kan doen dat je niet werkt.
Oke heel erg bedankt!!
Oud 18-01-2007, 21:33
Verwijderd
Citaat:
qwertyuiop schreef op 18-01-2007 @ 18:05 :
ik heb een foute hoeveelheid salaris gekregen (veeeeel te veel) zal ik dit terugstorten of eerst maandag op mijn werk even vragen? Dat lijkt mij zelf het meest handig.
eerst vragen.. maar ws heb je gewoon, net als ik, extra vakantieuren, bcd uren en alles wat je boven je contract hebt gewerkt uitbetaald gekregen. dat is nou december
Oud 18-01-2007, 23:33
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
qwertyuiop schreef op 18-01-2007 @ 18:05 :
ik heb een foute hoeveelheid salaris gekregen (veeeeel te veel) zal ik dit terugstorten of eerst maandag op mijn werk even vragen? Dat lijkt mij zelf het meest handig.
Ik vermoed dat je gewoon uren hebt uit betaald gekregen die je als TVU uren hebt opgebouwd.
Verder zal je BCD uren gehad hebben misschien.
En euh het systeem is zo gemaakt dat je theoretisch niks te weinig (tenzij ze vergeten je uren in te vullen). of te veel kan krijgen (tenzij ze extra uren invoeren) Ik zou me er niet druk om maken zet het even appart voor het geval ze er over beginnen, maar ik denk dat ze niks doen aangezien je het gewoon gewerkt zal hebben.

Let wel ik ben vanaf 14:00 vrijdag 19 Januari tot 28 Januari i.v.m. vakantie niet bereikbaar. Tenzij ik op me vakantieadres een internet cafe kan vinden. Daarna beantwoord ik de vragen wel.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!

Laatst gewijzigd op 19-01-2007 om 10:09.
Oud 19-01-2007, 10:53
qwertyuiop
qwertyuiop is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 18-01-2007 @ 21:33 :
eerst vragen.. maar ws heb je gewoon, net als ik, extra vakantieuren, bcd uren en alles wat je boven je contract hebt gewerkt uitbetaald gekregen. dat is nou december
hmmm, maar met 6 uur per week verdien ik toch echt geen 1680 Euro per maand .
Ads door Google
Oud 19-01-2007, 10:54
qwertyuiop
qwertyuiop is offline
Citaat:
qwertyuiop schreef op 19-01-2007 @ 10:53 :
hmmm, maar met 6 uur per week verdien ik toch echt geen 1680 Euro per maand .
oja, en ik werk ook pas sinds half november bij de AH.
Oud 19-01-2007, 11:55
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
qwertyuiop schreef op 19-01-2007 @ 10:53 :
hmmm, maar met 6 uur per week verdien ik toch echt geen 1680 Euro per maand .
euh nee zou het toch maar vragen dan want dat is niet een beetje te veel loon :$
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 19-01-2007, 14:36
Verwijderd
Citaat:
qwertyuiop schreef op 19-01-2007 @ 10:53 :
hmmm, maar met 6 uur per week verdien ik toch echt geen 1680 Euro per maand .
wow... nee, dan moet je wel heel goed je best hebben gedaan onder de tafel van je sm
Oud 19-01-2007, 15:38
Verwijderd
aaah neeee, vanaf volgende week moet iedereen een schort dragen!!!! Of vinden jullie da wel handig? Mij lijkt het alleen maar irritant.
Oud 19-01-2007, 15:43
Verwijderd
op welke afdelingen dan? ik sta bij de kaas, dus mij boeit het toch geen fuck
Oud 19-01-2007, 16:02
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
wiebe1990 schreef op 19-01-2007 @ 15:38 :
aaah neeee, vanaf volgende week moet iedereen een schort dragen!!!! Of vinden jullie da wel handig? Mij lijkt het alleen maar irritant.
Ik werk bij een andere super en we moesten altijd al een schort dragen. Is wel handig hoor! Vooral die zakken voorin kun je handig allemaal dingen in doen!
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Oud 19-01-2007, 16:24
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 18-01-2007 @ 23:33 :
Ik vermoed dat je gewoon uren hebt uit betaald gekregen die je als TVU uren hebt opgebouwd.
Verder zal je BCD uren gehad hebben misschien.
En euh het systeem is zo gemaakt dat je theoretisch niks te weinig (tenzij ze vergeten je uren in te vullen). of te veel kan krijgen (tenzij ze extra uren invoeren) Ik zou me er niet druk om maken zet het even appart voor het geval ze er over beginnen, maar ik denk dat ze niks doen aangezien je het gewoon gewerkt zal hebben.

Let wel ik ben vanaf 14:00 vrijdag 19 Januari tot 28 Januari i.v.m. vakantie niet bereikbaar. Tenzij ik op me vakantieadres een internet cafe kan vinden. Daarna beantwoord ik de vragen wel.
Of je geniet gewoon van je vakantie en vergeet je internet even?
__________________
Ik ben nieuw
Advertentie
Oud 22-01-2007, 11:49
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Wie heeft gewonnen? Ik was gisteren ziek
Oud 22-01-2007, 23:10
ohnee
ohnee is offline
Weet iemand wat toeslag uren zijn? en voor hoeveel procent die tellen?

Hoeveel procent belasting moet je betalen?

Alvast bedankt
Oud 23-01-2007, 11:25
ME EBS
ME EBS is offline
Heey waar staat BCD eigenlijk voor want ik heb denk ik minder uren uitbetaald gekregen dan dat ik heb gewerkt,
Ik heb namelijk 29 uur gewerkt (er staat 24.5)
En er staat verder BCD: 4.75
en daaronder Toeslaguren: 0.5

Ik wil namelijk eerst weten wat het inhoud voor ik naar me baas stap
Oud 23-01-2007, 14:18
Verwijderd
Zijn er nog mensen van het scholierenforum naar het eindfeest van de Albert Heijn kampioenschappen geweest?

Ik wel Maar we hebben dit keer niks gewonnen. Tot vorig jaar (of 2 jaar terug) zijn we 4 jaar achter elkaar nummer 1 van de franchises geworden. Nu even niet omdat we het moesten opnemen tegen supermoderne AH franchise winkels die helemaal nieuw waren enzo. En aangezien onze winkel al hartstikke oud is lukte het niet.

In 2009 moet onze winkel klaar zijn en worden we een XL of één niveau daar onder, het word iig wel erg mooi met een parkeergarage enzo eronder, netzoiets als de Jumbo Euroborg.

En nog ff iets. Ik moet mijn vakantiedata inleveren, maximaal 3 week. Maar ik wil graag 6 week omdat ik 4 week ga werken op een camping en daarna nog 2 week op vakantie, daarom wil ik 6 week, achter elkaar, vakantie opnemen. Zou dat in principe mogelijk moeten zijn door vrije dagen op te nemen? (als ik daar al recht op heb als parttimer...)

Of moet ik ontslag nemen? Of tijdelijk verlof o.i.d. Of is er een andere oplossing om 6 week niet te komen werken?
Oud 23-01-2007, 14:26
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 16-01-2007 @ 21:50 :
BCD uren houd in dat je uren uit betaald hebt gekregen waarvoor je niet hebt gewerkt. Dit soort uren krijg je op 1ste en 2de kerstdag, nieuwjaarsdag, tweede pasdag en al dat soort dagen waar jij er niks aan kan doen dat je niet werkt.
@ ME EBS: eerst even lezen voordat je vragen gaat stellen
Oud 27-01-2007, 01:19
winkelwagen
winkelwagen is offline
coolz schreef op 29-10-2006 @ 16:26 :
Dat snap ik, zie art 7: 642
Een rechtsvordering tot toekenning van vakantie verjaart door verloop van vijf jaren na de laatste dag van het kalenderjaar waarin de aanspraak is ontstaan.

Maar in onze CAO staat dit:

............

En dan vooral deze zin....
Voor de werkgever is het echter ongeacht het bovenstaande toegestaan nadere regelen te stellen voor het opnemen van de vakantie; met name kunnen
hierbij regelen worden gesteld ter voorkoming van het bijeentellen van vakantiedagen, verkregen in opeenvolgende vakantiejaren, alsmede ten aanzien van het doen samenvallen
van de aaneengesloten vakantie met eventueel verplichte sluitingsperioden.
--------------------------------------------------------------------------------


sorry dat ik ff een oud topic aanhaal, ben nieuw hier en ik zat een btje in het oude topic te bladeren (had nog niet door dat die gesloten was) maar ik ben pas geleden tot de ontdekking gekomen dat wat de CAO zegt niet noodzakelijkerwijs ook gevolgt hoeft te worden. Zelf heb ik het probleem dat ik een overijverige SM heb die wilde dat je voor 13 januarie als je vakantieplanning inleverde, deed je dit niet...dan stelt hij jou vakantiedagen vast wanneer het AH (lees hem) het beste uitkomt. Omdat de CAO hem die mogelijkheid bied (aanvullende regels vaststellen) Nu heb ik laatst een uitspraak gevonden waarin de rechter zegt dat:"Hoewel artikel 7:638 lid 2 BW voorziet in een vaststelling van de vakantie bij schriftelijke overeenkomst of CAO, blijkt uit de wetsgeschiedenis dat hierbij vooral gedacht moet worden aan de vaststelling van de periode waarin vakantie dient te worden opgenomen (bijvoorbeeld een bedrijfstakvakantie zoals die in de bouwsector voorkomt), doch - gegeven het dwingendrechtelijke karakter - kan een schriftelijke overeenkomst noch de CAO afbreuk doen aan de wijze waarop - zo een schriftelijke overeenkomst of CAO niet in zo'n vakantieperiode voorziet - de vaststelling van vakantie dient plaats te vinden. In zoverre moet geoordeeld worden dat de wet hier prevaleert boven de CAO, daar waar de wet bepaalt dat de werkgever de vakantie vaststelt in overeenstemming met de wensen van de werknemer wat dus inhoudt dat mijn SM mijn vakantie helemaal niet eenzijdig mag vaststellen...maar als ik dit gedeelte van die uitspraak lees, houdt dit ook in dat die bewuste zin uit artikel 15 geen enkele rechtskracht meer heeft, en dat de wet dus gevolgd dient te worden en niet de CAO...
Oud 27-01-2007, 01:27
winkelwagen
winkelwagen is offline
ps: ik denk dat bovenstaande ook antwoord op jou vraag is SX-SuperFly, als jij je vakantieplanning indient met 6 weken, en je baas reageert niet binnen 2 weken schriftelijk op jou aanvraag is hij conform jou wensen vastgesteld. De enige reden om jou aanvraag af te keuren is als er gewichtige redenen zijn. DIt houdt in dat er bijv. te weinig mensen zijn om een goede bedrijfsvoering te garanderen. Let wel hij moet jou schriftelijk hiervan op de hoogte stellen, mondeling telt niet, en na 2 weken telt ook niet
Oud 27-01-2007, 22:36
Verwijderd
Bedank winkelwagen.

Maar ik denk niet dat dit voor mij geld. Zowiezo krijg je nooit een akkoord op je vakantieplanning, als je niets hoort dan is het goed en als het niet goed is dan spreekt hij je er wel op aan.

Teminste zo is het bij de parttimers, wat ik dus ook ben. De regeling van de fulltimers zal wel anders zijn, volgens mij gaat dat veel officieler.

Maar ik ben dus vanmiddag geweest en hij zei dat ik geen 6 week vakantie mocht omdat dat niet eerlijk is tegenover de anderen... dus mijn enige optie was ontslag nemen.

Maar, je hebt toch ook ziets als vrije dagen? Die je opspaart naarmate de hoeveelheid uren die je werkt? Of geld dat niet voor mij omdat ik parttimer ben?
Oud 28-01-2007, 12:10
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Ik heb ook een klein probleempje met m'n werk

Onze AH wordt door verbouwing 2 weken gesloten. Precies de twee weken dat ik vakantie heb genomen. Krijg ik die vakantiedagen dan nog terug? En als dat zo is, als ik 3 weken later stop krijg ik dan nog vergoeding omdat ik wel het hele jaar vakantiedagen heb gekweekt maar niet heb opgenomen?

Daarnaast is de heropening op dezelfde dag dat ik mijn examenuitslag krijg, m'n afdelingshoofd zei dat het heel druk ging worden en dat iedereen moest werken. Ik weiger op die dag te werken, maar kunnen ze me er op een manier toe verlpichten, want voor hetzelfde geld had ik (aangezien het een donderdag is) gewoon op school kunnen zitten.
Oud 28-01-2007, 12:15
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
@ ook hallo : Ik zou me dan voor dat laatste geval ziekmelden. 'griepje' ofzo.
Oud 28-01-2007, 14:46
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
bambix schreef op 19-01-2007 @ 16:24 :
Of je geniet gewoon van je vakantie en vergeet je internet even?
Dat heb ik ook gedaan haha.
Het was overigens heeeerlijkkk

grtz
ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Ads door Google
Oud 28-01-2007, 14:51
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
ook hallo schreef op 28-01-2007 @ 12:10 :
Ik heb ook een klein probleempje met m'n werk

Onze AH wordt door verbouwing 2 weken gesloten. Precies de twee weken dat ik vakantie heb genomen. Krijg ik die vakantiedagen dan nog terug? En als dat zo is, als ik 3 weken later stop krijg ik dan nog vergoeding omdat ik wel het hele jaar vakantiedagen heb gekweekt maar niet heb opgenomen?

Daarnaast is de heropening op dezelfde dag dat ik mijn examenuitslag krijg, m'n afdelingshoofd zei dat het heel druk ging worden en dat iedereen moest werken. Ik weiger op die dag te werken, maar kunnen ze me er op een manier toe verlpichten, want voor hetzelfde geld had ik (aangezien het een donderdag is) gewoon op school kunnen zitten.
Hoe het met verbouwingen enzo zit weet ik niet, omdat wij binnenkort pas gaan verbouwen.

Ik weet wel dat ze je uiteraard niets kunnen verplichten. Aangezien het niet je normale werkdag is. Misschien een optie om wel te werken en te vragen of je je mobiel opzak mag houden? Heb ik ook gedaan.

grtz
ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 28-01-2007, 15:58
winkelwagen
winkelwagen is offline
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 27-01-2007 @ 22:36 :
Bedank winkelwagen.

Maar ik denk niet dat dit voor mij geld. Zowiezo krijg je nooit een akkoord op je vakantieplanning, als je niets hoort dan is het goed en als het niet goed is dan spreekt hij je er wel op aan.

Teminste zo is het bij de parttimers, wat ik dus ook ben. De regeling van de fulltimers zal wel anders zijn, volgens mij gaat dat veel officieler.

Maar ik ben dus vanmiddag geweest en hij zei dat ik geen 6 week vakantie mocht omdat dat niet eerlijk is tegenover de anderen... dus mijn enige optie was ontslag nemen.

Maar, je hebt toch ook ziets als vrije dagen? Die je opspaart naarmate de hoeveelheid uren die je werkt? Of geld dat niet voor mij omdat ik parttimer ben?
Het maakt nie zoveel uit of je nu wel of geen partimer bent (ik ben zelf ook partimer), de CAO geld voor iedereen die bij de appie werkt, en dat jou SM de keus maakt om iedereen mondeling wel of geen toestemming te geven is in principe zijn prbleem, de CAO (en rechter) zeggen iets anders. De vraag of je als je dit 2 weken na je aanvraag tegen je SM zegt de werkverhouding ten goede komt....das de vraag, maar het verschil tussen par-of fulltime maakt hierin niks uit.
Of je ADV uren hebt opgespaard hangt af van de hoogte van je contracturen. Als je een "lange partimer" bent, dan bouw je ADV uren op, ben je een "korte partimer" dn worden die ADV uren elke maand uitbetaald. dus dat moetje ff navragen bij je SM

Laatst gewijzigd op 28-01-2007 om 16:13.
Oud 28-01-2007, 16:07
winkelwagen
winkelwagen is offline
Citaat:
ook hallo schreef op 28-01-2007 @ 12:10 :
Ik heb ook een klein probleempje met m'n werk

Onze AH wordt door verbouwing 2 weken gesloten. Precies de twee weken dat ik vakantie heb genomen. Krijg ik die vakantiedagen dan nog terug? En als dat zo is, als ik 3 weken later stop krijg ik dan nog vergoeding omdat ik wel het hele jaar vakantiedagen heb gekweekt maar niet heb opgenomen?

Daarnaast is de heropening op dezelfde dag dat ik mijn examenuitslag krijg, m'n afdelingshoofd zei dat het heel druk ging worden en dat iedereen moest werken. Ik weiger op die dag te werken, maar kunnen ze me er op een manier toe verlpichten, want voor hetzelfde geld had ik (aangezien het een donderdag is) gewoon op school kunnen zitten.
je krijgt je vakantiedagen niet terug. Het feit dat de winkel niet open is, staat los van jou vakantiedagen. Ik snap alleen niet zo goed wat je bedoelt met een vergoeding. Als je bedoelt dat als je ontslag neemt, dan krijg je je openstaande vakantiedagen gewoon uitbetaald (wel tegen een heel hoog belastingpercentage). Verder bestaat er binnen AH geen vergoeding ten opzichte van het feit dat jij geen vakantiedagen hebt opgenomen (de CAO verplicht zelfs da t werknemers minimaal 2 weken vakantie hebben/opnemen). Wat betreft werken op de dag dat je je uitslag krijgt, dat kan hij je niet verplichten.
Oud 28-01-2007, 16:25
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
winkelwagen schreef op 28-01-2007 @ 15:58 :
Het maakt nie zoveel uit of je nu wel of geen partimer bent (ik ben zelf ook partimer), de CAO geld voor iedereen die bij de appie werkt, en dat jou SM de keus maakt om iedereen mondeling wel of geen toestemming te geven is in principe zijn prbleem, de CAO (en rechter) zeggen iets anders. De vraag of je als je dit 2 weken na je aanvraag tegen je SM zegt de werkverhouding ten goede komt....das de vraag, maar het verschil tussen par-of fulltime maakt hierin niks uit.
Of je ADV uren hebt opgespaard hangt af van de hoogte van je contracturen. Als je een "lange partimer" bent, dan bouw je ADV uren op, ben je een "korte partimer" dn worden die ADV uren elke maand uitbetaald. dus dat moetje ff navragen bij je SM
Dit kan je zelfs zelf na gaan heb je meer dan 48 uur als contract dan ben je lange partimer en indien minder dan 48 korte partimer.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 28-01-2007, 16:45
winkelwagen
winkelwagen is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 28-01-2007 @ 16:25 :
Dit kan je zelfs zelf na gaan heb je meer dan 48 uur als contract dan ben je lange partimer en indien minder dan 48 korte partimer.
thanks was ff de hoogte vergeten
Oud 28-01-2007, 19:27
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 28-01-2007 @ 14:51 :
Hoe het met verbouwingen enzo zit weet ik niet, omdat wij binnenkort pas gaan verbouwen.

Ik weet wel dat ze je uiteraard niets kunnen verplichten. Aangezien het niet je normale werkdag is. Misschien een optie om wel te werken en te vragen of je je mobiel opzak mag houden? Heb ik ook gedaan.

grtz
ivo
Ik mag m'n mobiel op zak houden. Maar dat ga ik dus echt niet in een supermarkt aanhoren, als ik een her heb kan ik wel janken en als ik geslaagd ben wil ik gewoon direct gaan feesten. Klinkt onzinnig maar voor mij is het gewoon een belangrijke dag

Citaat:
winkelwagen schreef op 28-01-2007 @ 16:07 :
je krijgt je vakantiedagen niet terug. Het feit dat de winkel niet open is, staat los van jou vakantiedagen. Ik snap alleen niet zo goed wat je bedoelt met een vergoeding. Als je bedoelt dat als je ontslag neemt, dan krijg je je openstaande vakantiedagen gewoon uitbetaald (wel tegen een heel hoog belastingpercentage). Verder bestaat er binnen AH geen vergoeding ten opzichte van het feit dat jij geen vakantiedagen hebt opgenomen (de CAO verplicht zelfs da t werknemers minimaal 2 weken vakantie hebben/opnemen). Wat betreft werken op de dag dat je je uitslag krijgt, dat kan hij je niet verplichten.
Vergoeding was niet het juiste woord, maar ik bedoelde dus dat je ze nog uitbetaald kreeg als je ontslag neemt.

Bedankt voor jullie reacties!
Oud 29-01-2007, 00:54
jaffajuice
jaffajuice is offline
Kwaliteitsmederker is een beetje tijd vullen joh wel saai. Ik ga liever voor opleiding VS ofwel Teamleider richting toekomst.
Owja Verkoopmanagers worden gehalveerd en wordt ASM

Bikkelen
Oud 29-01-2007, 05:58
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
jaffajuice schreef op 29-01-2007 @ 00:54 :
KwaliteitsmederkerSchoonmaker is een beetje tijd vullen joh wel saai. Ik ga liever voor opleiding VS ofwel Teamleider richting toekomst.
Owja Verkoopmanagers worden gehalveerd en wordt ASM

Bikkelen
__________________
Ik ben nieuw
Oud 29-01-2007, 18:00
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
jaffajuice schreef op 29-01-2007 @ 00:54 :
Kwaliteitsmederker is een beetje tijd vullen joh wel saai. Ik ga liever voor opleiding VS ofwel Teamleider richting toekomst.
Owja Verkoopmanagers worden gehalveerd en wordt ASM

Bikkelen
Ik reageerde er al op via je MSG. Als alle uren helemaal zijn opgevuld is er volgens mij inderdaad niet voldoende te doen. Aangezien die van ons het met (behoorlijk wat uren over eigelijk zo goed als red).
Teamleider, ben zelf naar die talenten dag in zaandam geweest en moet zeggen het is wel leuk, maar ja doe nu al veel dingen die een teamleider zou gaan doen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 29-01-2007, 20:33
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Heb vanwege medische redenen ontslag genomen. Hehe, ze gaan me missen
Oud 30-01-2007, 00:38
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
flyaway schreef op 29-01-2007 @ 20:33 :
Heb vanwege medische redenen ontslag genomen. Hehe, ze gaan me missen
Was er geen kans dat je weer beter zou worden? Ik heb namelijk slapend geld verdiend toen ik Pfeiffer had
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 30-01-2007, 21:07
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Heb je niet een maximaal aantal ziektedagen?
Oud 01-02-2007, 09:49
TaRkAn_lOvEr
Avatar van TaRkAn_lOvEr
TaRkAn_lOvEr is offline
Ik heb een vraagie:

Wat is de uurloon van een 17-jarige bij AH????
__________________
»-(¯`v´¯)-»

Laatst gewijzigd op 01-02-2007 om 09:51.
Oud 01-02-2007, 18:58
justa
justa is offline
Citaat:
TaRkAn_lOvEr schreef op 01-02-2007 @ 09:49 :
Ik heb een vraagie:

Wat is de uurloon van een 17-jarige bij AH????
Bij mij was dat 3.71
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Het grote Albert Heijn Topic (deel 4)
ikbenschipper1
501 24-10-2008 23:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.