Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2002, 08:49
Verwijderd
vinden jullie het goed dat er een speciale dag is voor dieren, of vinden jullie dierendag maar onzin?

Hier moet ik voor nederlands een betoog over schrijven, en ik wil graag jullie meningen horen

Zelf ben ik wel voor dierendag.
Dieren verdienen ook een dag speciaal voor hunzelf, dat ze extra verwend worden.
Je kan natuurlijk ook wel zeggen dat het elke dag dierendag zou moeten zijn, maar waarom zou het dan niet ook elke dag bijvoorbeeld moederdag moeten zijn...

Nouja, als jullie interesse hebben zal ik mijn betoog wel hierneerzetten als ie af is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2002, 13:42
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Ik vind dat dierendag wel kan blijven, het is een traditie waar imho niets mis mee is. Als mensen dieren eens in het jaar in het zonnetje willen zetten lijkt me dat prima. Willen mensen dat niet, ook goed.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 13:58
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Ik vind het een leuke gelegenheid om mijn broertje iets te geven.

Verder vind ik het een schoolvoorbeeld van die ongelooflijk stomme Amerikaanse nonsens. Als je een keer iets wil doen voor je huisdier, doe je dat toch gewoon? Je gaat ze toch niet alleen maar op 4 oktober verwennen???
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 19:39
Shibby
Avatar van Shibby
Shibby is offline
Ik vind het leuk Ik geef mn hondje altijd iets lekkers of een nieuw speeltje..... (waar ze dan na 1 uurtje nix meer aanvindt...., maar daar hadden we het niet over )
Er is toch ook vader- en moederdag....die kun je toch ook tussendoor gewoon een keertje een kadootje geven en dat is ook vastgelegd. Dierendag moet er zijn! wereldwijd wordt er dan stil gestaan bij de dieren!
__________________
"Whoever said a horse was dumb, was dumb." "There's nothin' in life that's worth doin' if it can't be done from a horse"
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Kupu schreef:
Ik vind het een leuke gelegenheid om mijn broertje iets te geven.


maar idd, waarom zou je niet gewoon je huisdier verwennen als het geen dierendag is...
Ik denk dat mensen eraan denken om hun huisdier ook es een keer te verwennen omdat het dierendag is.
En natuurlijk zijn er heel veel asielen die op dierendag een open dag hebben, en dan worden er ook veel dieren uit een asiel gehaald (wat ik eigenlijk ook belachelijk vind. Je wil een huisdier of niet, je wilt hem dan niet ineens omdat het dierendag is...)
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 09:51
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
mijn kat krijgt elke dag veel aandacht en eten (daar zorgt ie zelf wel voor) en als ik er aan denk krijgt ie met dierendag wel eens iets extra (een speeltje ofzo), maar anders niet. Dit jaar heeft ie weer erg weinig kans omdat we op dierendag weg zijn. Helaas.
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Kat schreef:
mijn kat krijgt elke dag veel aandacht en eten (daar zorgt ie zelf wel voor) en als ik er aan denk krijgt ie met dierendag wel eens iets extra (een speeltje ofzo), maar anders niet. Dit jaar heeft ie weer erg weinig kans omdat we op dierendag weg zijn. Helaas.
waar ben je dan met dierendag? want dierendag is dit jaar toch op vrijdag?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 16:30
kleine wicca
kleine wicca is offline
huisdieren verwennen id natuurlijk altijd wel leuk, maar dierendag is er vindik voor om gewoon je dieren iets te geven wat
ze normaal nooit mogen hebben. [IMG]gezichtsbedrog.doc[/IMG]
__________________
SHIT HAPPENS
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 16:31
kleine wicca
kleine wicca is offline
booooeeee[IMG]aardvarken.doc[/IMG]
__________________
SHIT HAPPENS
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 16:33
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
[IMG]aardvarken[/IMG]
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 17:02
Souris
Avatar van Souris
Souris is offline
ja ja
wij hebben een wiskas verwenpakket ofzow voor de katten gekocht
er zit een speeltje,eten en reclame in
__________________
Wat voelt een vlinder in zn buik als hij verliefd is?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 17:22
Verwijderd
Citaat:
kleine wicca schreef:
[IMG]gezichtsbedrog.doc[/IMG]
kruisje

Citaat:
kleine wicca schreef:
booooeeee[IMG]aardvarken.doc[/IMG]
kruisje

Citaat:
duifeltje schreef:
[IMG]aardvarken[/IMG]
en kruisje

Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 19:37
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
ik koop altijd een kluif voor m'n hond en verschoon het hele aquarium. ik vind het best leuk, een special edag voor die dieren.
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 18:22
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
waar ben je dan met dierendag? want dierendag is dit jaar toch op vrijdag?
jah, ik vind dat ik dit jaar een extra vakantie verdien...


neej hoor, ik ben dr gewoon, k had ff verkeert op de kalender gekeken...
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 10:39
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Ik vind dierendag echt de grootste onzin die er bestaat.
Het heeft in mijn ogen niks (meer) te maken met je dieren eens een dag in het zonnetje zetten, maar met commercie, en grof geld verdienen aan sentiment.

Zoiezo heb ik niet het idee dat dieren zich er bewust van zijn dat ze op 4 oktober extra verwend worden....Ze kijken er niet naar uit, en ze hebben het niet door als je het overslaat. Waarom zou je de commercie laten bepalen op welke dag je je dieren iets extra's geeft, als je dat zonodig wilt doen (niks mis mee)?

De vergelijking met moederdag (en vaderdag, en Valentijnsdag): die dagen vind ik ook onzin, maar m'n ouders staan raar te kijken als ik ze met va- en moe- dag niks geef... das de enige reden dat ik die dagen (nog) in stand hou.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 10:41
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
maantje tuurt schreef:
ik koop altijd een kluif voor m'n hond en verschoon het hele aquarium. ik vind het best leuk, een special edag voor die dieren.
Is dierendag dan een speciale dag voor jou...of voor je dieren.
Ik denk dat jij er meer plezier aan hebt dan je dieren (NO offence!) Ik bedoel; ik denk dat je dieren het vrij normaal (en dus niet speciaal) vinden dat hun aquarium wordt verschoond, en dat ze iets lekkers krijgen (ik neem aan dat je ze vaker dan 1 keer per jaar iets lekkers geeft), maar dat jij het idee hebt dat je die dag écht goed geweest bent voor je huisdieren...

Tell me if i'm wrong
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 10:44
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
Shibby schreef:
Dierendag moet er zijn! wereldwijd wordt er dan stil gestaan bij de dieren!
En de volgende dag vreten we ze weer op, dumpen we ze weer in asielen, en kijken we er niet meer naar om...
Er moet elke dag stilgestaan worden bij dieren.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 10:54
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Citaat:
extinction schreef:
Is dierendag dan een speciale dag voor jou...of voor je dieren.
Ik denk dat jij er meer plezier aan hebt dan je dieren (NO offence!) Ik bedoel; ik denk dat je dieren het vrij normaal (en dus niet speciaal) vinden dat hun aquarium wordt verschoond, en dat ze iets lekkers krijgen (ik neem aan dat je ze vaker dan 1 keer per jaar iets lekkers geeft), maar dat jij het idee hebt dat je die dag écht goed geweest bent voor je huisdieren...

Tell me if i'm wrong
voor allebei speciaal
nee natuurlijk merken die dieren er niks van dat het dierendag is, en ik heb ook niet zoiets van: goh wat ben ik goed voor m'n dieren geweest want iik probeer elke dag goed voor ze te zijn natuurlijk. maar ik vind het idee gewoon leuk weet je, een dag speciaal voor dieren.
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-09-2002, 14:35
Frida
Avatar van Frida
Frida is offline
Ik vind het in principe wel leuk Het is natuurlijk ook weer een sterk commerciële bedoeling maar het blijft een leuk initiatief om je diertjes eens een keer goed in de watten te leggen.Wat voor mij niet betekent dat het die andere dagen van het jaar niet zo is!! Maar 4 oktober is een leuke reden om te feesten

Het is ook wel vaak zo dat net op die dag bepaalde onrechten en jammerlijke feiten betreffende dieren en hun mishandeling/verwaarlozing/verkeerde manier van behandelen in de kijker worden gezet. Wel jammer dat dat niet vaker gebeurt (kan niet vaak genoeg!) maar ook wel zeer goed meegenomen

Hoewel ik dus zowel het onzinnige als het leuke deel van de dag inzie, overheerst voor mij het idee dat het wel kan zolang de andere dagen niet als "geen aandachts-dagen" ed bestempeld worden, en men niet gaat overdrijven in de verwenning (wat vaak gewoon slecht voor de dieren is...)

Voor mij en mijn diertjes is er iig vrijdag een partijtje
__________________
Tenminste houdbaar tot: zie bovenkant
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 14:57
Feestbeest nummer 1
Avatar van Feestbeest nummer 1
Feestbeest nummer 1 is offline
Wij doen thuis niet aan vader- en moederdag en dus ook niet aan dierendag
__________________
Please...refrain from the taking of flash photography, as the lesbians may attack you!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 18:39
poecilotheria
poecilotheria is offline
mja ik vind dierendag opzich wel een mooi ding!

maja ik doe er niet meer aan.......ik kan moeilijk ruim 100 beestjes extra verwennen dat doe ik altijd al hehe
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 19:16
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Feestbeest nummer 1 schreef:
Wij doen thuis niet aan vader- en moederdag en dus ook niet aan dierendag
Idd hetzelfde verhaal, het is een commercieel gebeuren, maar je besluit zelf of je iets koopt of niet.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 20:44
PV
PV is offline
naja.. je moet natuurlijk altijd goed voor je huisdieren zorgen, maar zo'n speciale dag heeft toch wel wat.. excuus om nieuwe speeltjes enzo te kopen
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 14:37
Wicked
Avatar van Wicked
Wicked is offline
Dierendag is goed!!! Alleen zouden mensen hun dieren eigenlijk elke dag goed moeten verzorgen!!
__________________
StiLL LiviNg On WhiLe I'm ToRn aPaRt.........FroM YoU!!!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 12:15
Denise84
Avatar van Denise84
Denise84 is offline
ik was mijn vis vergeten eten te geven die dag

Ik vind het ergens wel onzin, waarom perse die dag iets extra's doen voor je huisdier?? Je moet toch gewoon altijd goed zijn voor dat dier en het tussendoor eens wat extra's geven (of gewoon helemaal niet)?

Hetzelfde geldt voor vader- en moederdag, valentijnsdag e.d. Het is puur commercieel geworden.
__________________
(geen signature)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2002, 19:10
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
Denise84 schreef:
ik was mijn vis vergeten eten te geven die dag

Ik vind het ergens wel onzin, waarom perse die dag iets extra's doen voor je huisdier?? Je moet toch gewoon altijd goed zijn voor dat dier en het tussendoor eens wat extra's geven (of gewoon helemaal niet)?

Hetzelfde geldt voor vader- en moederdag, valentijnsdag e.d. Het is puur commercieel geworden.
precies
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 19:29
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Onzin en zelfs slecht voor sommige dieren.

Voor de minder slimme dieren, eigenlijk alle huisdieren behalve honden en katten is het onnodig. Die dieren die merken het niet eens en zouden er niks van missen.

Voor honden is het eerder slecht. Honden meot je consequent en duidelijk 'opvoeden'. Als je zo'n hond op 1 dag plots enorm verwent en ook minder afstraft dan kan je die hond zomaar leren om verkeerde dingen te doen. De hond snapt er zelf niks van, je verwent hem dus eigenlijk niet.

Katten zijn hier wel gevoelig voor. Katten gaan gewoon voor lol en er kan niks mis met ze gaan.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 02:12
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Ja, ik heb iemand op mijn werk een pakje met koekjes gegeven. En ik had daar een paar aapjes opgeplakt (knip en plak werk).. Het waren dus koekjes voor aapjes


Maarja, hij is geen echt beestje natuurlijk

Maar voor de rest had ik er niets voor gedaan..
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 02:16
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
niets aan gedaan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Het is bijna Dierendag!
429258
8 04-10-2011 00:12
Flora & Fauna Gisteren dierendag
shuraa
3 06-10-2009 14:00
Flora & Fauna het grote DIERENDAG topic!!
bloemkool
14 05-10-2004 19:57
Flora & Fauna Dierendag!
AlopiA
32 11-10-2003 12:43
Flora & Fauna Betoog dierendag!!
besje
4 07-03-2003 08:08
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Dierendag
Verwijderd
10 05-10-2002 20:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.