Oud 27-02-2018, 22:59
Xanoniempjeee
Avatar van Xanoniempjeee
Xanoniempjeee is offline
Hoi ik heb dus kanker (ik ben gelukkig te genezen), maar ik vind het zooo iritant en echt niet kunnen als mensen met kanker schelden☹. Wat vinden jullie daarvan? En hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

(Sorry als is dit topic op de verkeerde plaats heb gezet, maar ik wist niet waar ik hem moest posten&#128533
Met citaat reageren
Oud 27-02-2018, 23:27
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik vind het zelf ook erg vervelend (mijn moeder is een paar jaar geleden aan de gevolgen van kanker overleden). Als een bekende van me scheldt met kanker spreek ik diegene er vaak wel op aan, als het op straat gebeurd laat ik het vaak gaan.

Ik probeer het ook maar zo veel mogelijk langs met heen te laten gaan, schelden met ziektes is van alle tijden...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-02-2018, 01:04
Verwijderd
Citaat:
Hoi ik heb dus kanker (ik ben gelukkig te genezen), maar ik vind het zooo iritant en echt niet kunnen als mensen met kanker schelden☹. Wat vinden jullie daarvan? En hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

(Sorry als is dit topic op de verkeerde plaats heb gezet, maar ik wist niet waar ik hem moest posten&#128533
Je zou kunnen overwegen om minder hypocriet te doen.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2018, 01:05
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het zelf ook erg vervelend (mijn moeder is een paar jaar geleden aan de gevolgen van kanker overleden). Als een bekende van me scheldt met kanker spreek ik diegene er vaak wel op aan, als het op straat gebeurd laat ik het vaak gaan.

Ik probeer het ook maar zo veel mogelijk langs met heen te laten gaan, schelden met ziektes is van alle tijden...
Het ligt echt aan jou want er wordt met het gebruik van het woord kanker echt niet bedoeld dat je kanker moet krijgen.

Als iets een kutzooi is of een schijtzooi dan zie je in je hoofd ook geen flappende schaamlippen of een hoop stront aan de situatie. Dus: Leer gewoon dat het niet zo bedoeld wordt. Straks mogen we het woord kreeft niet meer zeggen
Met citaat reageren
Oud 28-02-2018, 08:43
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik snap dar het niet zo bedoeld wordt, maar het is en blijft een beladen woord. In een gesprek over iemand die kanker heeft zegt mijn oma bijvoorbeeld al geen kanker, maar "die verschrikkelijke ziekte", omdat het woord bij haar enorm veel emoties oproept. Dat is denk ik ook wel het grote verschil met "kutzooi" of "schijtzooi", dat "kanker" veel meer emotie oproept (in elk geval bij mij). Bij "leeg" gebruik van het woord denk ik toch altijd een beetje "Yo, je hebt geen idee waar je het over hebt". Soms is het lastig om een ziekte die jouw hele wereld op z'n kop heeft gezet zo als krachtterm gebruikt te horen worden.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-02-2018, 08:51
Verwijderd
Citaat:
Ik snap dar het niet zo bedoeld wordt,
Nee, je snapt het principe van een krachtterm niet.

Citaat:
maar het is en blijft een beladen woord.
Jij maakt er een beladen woord van maar het is gewoon een woord.

Citaat:
In een gesprek over iemand die kanker heeft zegt mijn oma bijvoorbeeld al geen kanker, maar "die verschrikkelijke ziekte", omdat het woord bij haar enorm veel emoties oproept.
Ok.

Citaat:
Bij "leeg" gebruik van het woord denk ik toch altijd een beetje "Yo, je hebt geen idee waar je het over hebt".
En DAT kan je dus NIET voor een ander bepalen.

Citaat:
Soms is het lastig om een ziekte die jouw hele wereld op z'n kop heeft gezet zo als krachtterm gebruikt te horen worden.
Dat mag best maar het politiek correcte "Kanker verziekt je taal", honestly....
Met citaat reageren
Oud 28-02-2018, 09:00
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik hou het er op dat ik het gebruik van kanker als krachtterm als vervelend ervaar. Die ander heeft in elk geval vaak geen idee welke impact die ziekte op mijn leven heeft gehad, en welke pijn en emotie het bij mij naar boven brengt. Dat kan ik wel vertellen. Als iemand waar ik mee omga met kanker scheldt ga ik het gesprek er vaak wel over aan, om diegene er bewust van te laten zijn wat het voor mij betekent. Dat betekent helemaal niet dat er nooit meer iemand met kanker zal schelden, maar mogelijk wel dat mensen in mijn directe omgeving rekening zullen houden met wat het woord bij mij oproept.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-02-2018, 09:44
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben een gebruiker van het woord, maar in mijn vrije tijd, met vrienden. Ik heb genoeg filter om niet tussen elk woord kanker te gooien en zeker op mijn werk zeg ik het niet.

Maar leuk verhaal: een vriend van mij heeft kanker gehad en die zegt het nog steeds. Het enige dat hij niet meer doet, is het anderen toewensen, omdat hij nu weet dat dat niet grappig is. Verder is het een krachtterm die hij tot op de dag van vandaag gebruikt en die dus niet letterlijk de ziekte kanker betekent. Het is hetzelfde als tering of tyfus, ook geen misselijke ziektes.

Deadlock breng het misschien wat minder genuanceerd, maar als je gewoon onthoudt dat het een krachtterm is en dat niemand wil dat je die ziekte krijgt, is het stukken makkelijker. En als je het echt heel vervelend vindt van een vriend(in), kun je uitleggen dat je het vervelend vindt en vragen of ze rekening met je houden.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2018, 10:32
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Tja schelden in het algemeen is niet netjes, of het nou met ziektes is of met iets anders. Je kunt alleen het gedrag van de mensen om je heen niet veranderen. Mensen die je goed kent kun je best vragen om er niet mee te schelden als ze bij jou in de buurt zijn, maar daar houdt het ook wel op.
Dus je zult ook wel een beetje moeten leren leven met het woord. Net als dat mensen die homoseksueel zijn ermee moeten leven dat anderen het woord homo als scheldwoord gebruiken.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 28-02-2018, 10:48
Verwijderd
Een krachtterm is een krachtterm en meer niet. Ik vind persoonlijk iemand uitschelden voor homo om iets dat totaal niet te maken heeft met seksuele voorkeur, kwalijker dan schelden met kanker. Maar beiden doe ik zelf wel eens.

Schelden met homo geeft toch een soort negatieve connotatie er aan. Schelden met kanker ook, maar die negatieve connotatie is terecht (en juist één van de redenenen waarom het een krachtterm is).

In het algemeen zouden mensen die zich storen aan krachttermen iets aan hun incasseringsvermogen kunnen doen. Maakt je leven een stuk gemakkelijker.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2018, 10:53
Verwijderd
Citaat:
Tja schelden in het algemeen is niet netjes,
Ook dit is een zeer discutabele mening.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2018, 12:33
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
In het algemeen zouden mensen die zich storen aan krachttermen iets aan hun incasseringsvermogen kunnen doen. Maakt je leven een stuk gemakkelijker.
Aanvulling: dat ziet m.i. eveneens op meningen en ideeën. Alle gekwetsten van deze wereld die een podium toebedeeld krijgen om de grote boze buitenwereld eens te vergewissen van het leed, de pijn, en/of schaamte omdat persoon X opmerking Y maakte. Moar backbone & cups of stfu pls.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 07-03-2018, 22:59
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
soms kunnen mensen er wel te extreem over doen naar mijn mening het blijft maar een woord voor scheleden
(als mensen zeggen ofzo krijg kanker gaat bij mij ook te ver)
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Oud 08-03-2018, 17:53
Verwijderd
Ik scheld niet met kanker, maar ik denk dat je niet van mensen om je heen kan verwachten dat mensen er niet mee schelden.

Daarentegen vloek ik wel veel, en vloeken in een gelovige kring doe ik met hetzelfde gemak als in een niet-gelovige kring. Ik denk dat iemand eerder beledigd wordt in een discussie met mij over het bestaan van god of de terugkomst van jezus christus dan dat ik eens keihard vloek.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten 'Kanker'
KaatW
1 29-08-2013 16:40
Lichaam & Gezondheid Help andere jongeren bij het omgaan met kanker!
DeEik
10 14-06-2013 21:25
Lichaam & Gezondheid Gezocht:Mensen Die Kanker Hebben(Gehad)of mensen kennen met kanker!
*Finding*Niki*
13 17-02-2004 02:21
Lichaam & Gezondheid Nationale kanker test
G.T.C.
25 11-03-2003 16:19
Lichaam & Gezondheid wie heeft ervaring met kanker (of kent mensen die het hebben?
ping
8 30-11-2002 11:06
Verhalen & Gedichten [verhaal] Kanker
Vlooienband
5 01-11-2002 12:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.