Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2018, 20:19
AnoniemeDan
AnoniemeDan is offline
Hallo allemaal.
Laat ik maar meteen beginnen haha,
Ik zit al zo’n 3 jaar op voetbal en ben inmiddels al 15. Ik wil nu zelf wat geld verdiennen dus heb besloten om te werken bij Albert Heijn voor 12 uur perweek en daarom wil ik liever van sport af zodat ik wel wat meer tijd heb en ik vind het zelf niet meer zo leuk als toen. Nou zit ik ook nog op Mavo eindexamen jaar en daarna moet ik van mijn vader overstap maken naar Havo. Dan ga ik het dus heel druk hebben en mijn vader verteld me dat ik als ik wil werken gewoon ook een sport moet hebben en naar havo moet en dan word mij echt een beetje teveel. Ik mag niet werken van mijn pa als ik niet op sport zit. Ik wil graag werken zodat ik mijn eigen geld heb ik heb nooit zakgeld gekregen of iets dergelijke van mijn vader meestal leent hij geld van mij wat ik dan had van famillie leden door feestdagen. Moet ongeveer nog 400euro+ van hem krijgen en dat al een jaar of twee..
Ik weet nu niet wat ik moet doen ik vond leren al lastig al helemaal op een niveau hoger te doen en dan was me dan die voetbal 3x per week al teveel en het werken bij albertheijn is al 4 keer zo lang en dan ook nog eens het sporten erbij. Alsjeblieft help me en zeg wat je ervan vind!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2018, 07:16
Verwijderd
Sporten is goed voor je, maar verplicht sporten is dan weer vrij zinloos. Als jij voetbal niet meer zo leuk vindt en denkt dat je wat beters met je tijd kunt doen, dan kun je er inderdaad beter mee stoppen. Wat je vader daar van vindt is niet zo relevant eigenlijk.

Waarom wil hij dat je blijft voetballen, wat zijn de argumenten?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2018, 17:39
Strijder_00
Strijder_00 is offline
Ik zou als ik jou was proberen een sport te zoeken die je leuk vind en anders eventueel sportschool. Dan kun je zelf bepalen wanneer je gaat. Wordt het vaak ook leuker van als je zelf kunt bepalen hoe en wat
Met citaat reageren
Oud 24-05-2018, 20:06
AnoniemeDan
AnoniemeDan is offline
Mijn vader heeft geen argumenten waarom ik nog moet voetballen ook niet bijv omdat ik te dik ben. Hij zegt dat iedereen gewoon 1 sport moet hebben maar hij wilt ook dat ik een hoger niveau doe ( Havo ) en dan ook nog eens ga ik erbij werken bij albert heijn dat word mij echt teveel. Ik vond voetbal alleen beetje teveel worden samen met school en nu nog albert heijn erbij? dat gaat niet lukken voor mij
Met citaat reageren
Oud 24-05-2018, 20:13
Verwijderd
Waarom heeft jouw vader een schuld bij jou?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2018, 20:16
Verwijderd
Maar je doet nu nog geen havo, toch? Misschien kun je als compromis afspreken dat je een tijd probeert om te werken, te sporten en de havo te doen. Als je dat niet trekt, zal dat te zien zijn aan je punten (en je humeur?) en kun je dat aandragen als reden om er mee te stoppen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2018, 09:20
AnoniemeDan
AnoniemeDan is offline
Ja maar als ik over wil gaan naar havo moeten mijn cijfers nu heel hoog zijn
Met citaat reageren
Oud 26-05-2018, 10:57
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Wil je zelf eigenlijk wel naar de havo? Ik snap dat je pa het beste met je voorheeft, maar het klinkt nu wel een beetje alsof je je leven door hem compleet laat sturen. Wat wil jij met je leven?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 26-05-2018, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Waarom heeft jouw vader een schuld bij jou?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2018, 19:28
Helper
Helper is offline
Als je niet meer wil voetballen, ga je van voetbal af. Zo simpel is dat. Wat je vader ook zegt. Het is jouw leven en je moet vooral geen sport doen die je niet leuk (meer) vindt. Sport moet je geestelijke energie (voldoening) geven en zeker niet kosten!

Ik begrijp wel dat je vader wil dat je sport of danst. Bewegen is immers heel goed en gezond voor je. Of je nou te dik bent of niet: iedereen zou drie uur per week intensief moeten bewegen (sport, dans, yoga) en dit ook blijven doen. Ook volwassenen dus. Haalt hijzelf die norm wel? Anders heeft hij natuurlijk ook helemaal geen argument naar jou toe. Misschien is het wel leuk om samen met je vader te gaan bewegen: één of twee uurtje(s) samen sporten in de week kan de band met je vader heel erg verbeteren of zorgen dat deze goed blijft.

Als je er echt nog bij wil werken, wat idd. best pittig te combineren is, kan je ook op zoek naar een baantje waarbij je sowieso al veel moet bewegen, zoals fietskoerier of orderpicker. Omdat je dan al veel beweegt tijdens je werk, hoef je er misschien van je vader niet nog een sport bij te nemen. Al herhaal ik: één of twee uur per wek samen met je vader sporten kan de band tussen jullie beiden ook juist enorm verbeteren.

Laatst gewijzigd op 08-06-2018 om 19:35.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Phoebe heeft een saai oor #1218
Verwijderd
500 21-11-2010 19:27
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Nederlands debat onderwerp?
_Riian
5 17-06-2009 18:42
De Kantine Het grote ctrl+v topic #67
TopDrop
500 31-08-2007 16:08
Levensbeschouwing & Filosofie [mensenrechten] de ideale gevangenis
namnatulco
63 16-08-2006 11:49
Psychologie ik ben een dikke nerd :(
Mystical
61 24-06-2004 12:02
Vrije tijd Sport-voorspellingsspel 2002-2003 - WEEK 01
Tofke_H
68 21-08-2002 13:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.