Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2011, 11:15
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
Hoi,

ik heb nooit last van eczeem of uitslag, ben naar mijn weten ook nergens allergisch voor! maar nu heb ik de afgelopen week 2x gehad dat mijn ellebogen en bovenarmen opeens rood werden, rode vlekken dus, en jeukten (geen/nauwelijks bultjes). de roodheid is na 20min. ook weer helemaal weg.
ik dacht eerst dat het een allergische reactie op een nieuwe douchegel was, maar ik heb deze vermeden en heb het nu weer.
mijn dieet is niet veranderd, dus daar kan het ook niet aan liggen.

als het doorzet, ga ik wel naar de huisarts, maar dat wil ik na 2x eigenlijk nog niet doen. ik vroeg me af of iemand hier hetzelfde heeft gehad, of misschien een geneeskundestudent die een idee heeft wat dit kan zijn.
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 14-07-2011, 16:51
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Jeukende rode uitslag die na 20 minuten weer verdwijnt klinkt verdacht veel als netelroos (urticaria) en dat is een allergische huidreactie.
dat ziet er bijv. zo uit:

al is dat wel een vrij extreem voorbeeld.

Het kan ook een bepaald kledingstuk zijn waar je niet tegen kunt, of misschien dingen als wasmiddel en ook inhalatieallergenen zijn een optie. Overigens komt men er in heel veel van de gevallen niet achter waar iemand allergisch voor is.
Als je last van blijft houden hun je van je huisarts allergiepillen krijgen. Die middelen verlagen het histamine in je bloed, want dat stofje zorgt ervoor dat je die rode uitslag krijgt en de jeuk.

Zelf heb ik overigens 2 maand geleden ook zomaar een netelroos aanval gehad, bij mij duurde het bijna een week maar sindsdien ook nergens meer last van
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 14-07-2011, 17:28
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Een allergie kan ineens beginnen, dus dat zou het best eens kunnen zijn.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2011, 18:11
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
Hmm zo ziet het er niet uit, het is niet opgezwollen; alleen een rode verkleuring - net alsof je bloost op je elleboog. bij netelroos gaat het dan ook weg na een half uurtje? of blijft dat?

ik had al gedacht aan wasmiddel, maar dat is ook niet veranderd de afgelopen tijd.

kun je allergisch zijn voor vitaminepillen? dat bedacht ik me opeens dat ik die wel nieuw heb. er staat dat er een ingredient afkomstig van vis in zit, maar ik kan wel vis eten.

als het doorgaat ga ik wel even naar de huisarts, maar ik vermijd liever hetgene waar ik allergisch voor ben, dan beginnen met pillen slikken. kun je geen allergie-test doen bij de huisarts?
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 14-07-2011, 21:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb zelf 4 maanden terug ineens last gekregen van netelroos. Bij mij ziet het er ook totaal niet uit als op het plaatje btw. Bleek achteraf een allergie voor heel veel dingen; allemaal dingen waarin ik niks veranderd had maar die nu plots een probleem bleken te vormen. Dus dat kan gewoon.

Mijn huisarts ging echt niet meteen over op een test. Volgens haar kan plotselinge netelroos heel goed ontstaan en gaat het bij veel mensen binnen 6 weken ook al wel weer weg. En daarom is een allergietest niet meteen een logische keuze. Ik kreeg pillen mee en een koelzalf (waar ik achteraf ook allergisch voor bleek ). Pas een tijdje later mocht ik op voor tests en daar moest ik ook nog 2,5 maand op wachten. Vervolgens is het bij zo'n allergietest nog maar de vraag of ze er achter komen waar je allergisch voor bent. Ze proberen alleen de standaard dingen en voor de lastigere dingen is de test vrij vervelend.

Als middeltje tegen de jeuk kan ik je trouwens de VSM kindervariant van calendulan aanraden. Heel fijn!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 09:14
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
dankjewel balance! vraagje nog: ging de netelroos bij jou ook weg na +-30min. of bleef die?
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 09:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Soms zat ik 5 minuten te krabben en ging de jeuk alweer weg.
En soms bleef ik de hele nacht door krabben. Hoe lang het rood bleef weet ik niet, vaak had ik enorme rode krassen op de plek waar ik gekrabt had en bultjes. Maar die gingen na verloop van tijd dus wel weg.

Maar achteraf bleek het dus een allergie en geen netelroos, al weet ik niet of die twee dingen nou echt verschillend zijn of dat het gewoon de benaming voor het type jeuk is ofzo.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2011, 10:18
Verwijderd
Hmm.
Mijn ellebogen zijn ook wel eens (lange tijd) rood geweest.. inclusief de jeuk (maar geen bultjes/blaasjes).
Ik heb altijd gedacht dat het kwam doordat ik daar een droge huid had. Gezien ik op mijn knieën ik hetzelfde op mijn knieën had, en mijn huid daar ook vrijwel altijd droog was
Dus ging ik elke dag body lotion (of iets van vaseline) smeren, en sindsdien is het vrij snel weg beginnen trekken.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid pfeiffer
pietje11
22 20-12-2010 11:53
De Kantine Weerwolfspel 52 deel 2.
Verwijderd
400 28-10-2008 07:00
Verhalen & Gedichten Winnaars(!) van de verhalenwedstrijd! Simoen & LUH-3417
Verwijderd
35 03-01-2005 18:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.