Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2003, 16:39
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
ik heb heel films/muziek/anime op mijn comp die ik wil branden.
ipv van dat ik nou alles op 20 cd's brand kan ik het op 2 dvds branden zeg maar.
dus ik dacht erover na om een dvd-brander te kopen. (een dvd-lezer heb ik al).

dus daarover heb ik een paar vragen:
waar staat de cijfers op een cd-brander voor: bijv 8x8x32
ik weet wel dat hij dan 8x brand en 32x leest, maar waar staat de 8 voor? 8 MB per sec??

is dit hetzelfde als bij dvd-branders?

wat is de snelste dvd brander op dit moment?

wat is een acceptabele brander-snelheid als je een dvd wilt branden (volgens jou).

hoe lang doe je erover om met die snelheid laten we zeggen 5GB te branden? (met een pentium 4 2GHz processor)


alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2003, 16:59
NielZ
Avatar van NielZ
NielZ is offline
Citaat:
aniki schreef op 09-11-2003 @ 17:39:
ik heb heel films/muziek/anime op mijn comp die ik wil branden.
ipv van dat ik nou alles op 20 cd's brand kan ik het op 2 dvds branden zeg maar.
dus ik dacht erover na om een dvd-brander te kopen. (een dvd-lezer heb ik al).

dus daarover heb ik een paar vragen:
waar staat de cijfers op een cd-brander voor: bijv 8x8x32
ik weet wel dat hij dan 8x brand en 32x leest, maar waar staat de 8 voor? 8 MB per sec??
Deze naamgeving wisselt een beetje per fabrikant. Bij CD branders staat de 2e snelheid vaak voor het branden van CDRW's, het herschrijven dus.

Citaat:
is dit hetzelfde als bij dvd-branders?
Nee.
1 speed CD branden zit op 150 KBps, 1 speed DVD branden zit op ongeveer 1600 KBps.

Citaat:
wat is de snelste dvd brander op dit moment?
De Plextor 708A, die brandt op 8 speed.

Citaat:
wat is een acceptabele brander-snelheid als je een dvd wilt branden (volgens jou).
4x.

Citaat:
hoe lang doe je erover om met die snelheid laten we zeggen 5GB te branden? (met een pentium 4 2GHz processor)
De snelheid van de processor maakt tot op zekere hoogte weinig uit; het is de snelheid van de brander en het medium wat telt.
4 Speed duurt in de praktijk zo'n 16-20 minuten.

8 speed branders zijn leuk, maar er kleeft wel een nadeel aan; je brandt met 10 MB/s. Superstoer natuurlijk, maar dan heeft je buffer van 2 MB dus weinig zin meer (aangezien die in 0.2 sec leeg is). Nu gaat 8 speed nog wel, maar over een paar maanden zijn de 16 speed modellen op de markt... Ik hou me hart vast.

Let wel: er bestaat DVD+ en DVD-. De discussie welke het beste is laat ik aan anderen over, maar voor €149 heb je tegenwoordig al een hele aardige +/- brander (die dus beide formaten kan branden).

PS: 5 GB past niet op een DVDtje, in de praktijk gaat er 4474 MB op.
PS 2: verwacht niet dat je nu opeens videotheek-DVD's zomaar kunt copieren om die thuis af te spelen. De meeste film-DVD's zijn namelijk 8.5/9 GB, terwijl op DVDR's dus slechts de helft past. Hier zijn bepaalde programmaatjes voor zoals DVDDecrypter en DVDShrink om het uiteindelijk toch passend te maken.
__________________
Mage Powerrr \o/ • Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 17:11
Verwijderd
Citaat:
NielZ schreef op 09-11-2003 @ 17:59:
8 speed branders zijn leuk, maar er kleeft wel een nadeel aan; je brandt met 10 MB/s. Superstoer natuurlijk, maar dan heeft je buffer van 2 MB dus weinig zin meer (aangezien die in 0.2 sec leeg is). Nu gaat 8 speed nog wel, maar over een paar maanden zijn de 16 speed modellen op de markt... Ik hou me hart vast.
En daarbij 8 speed media is er momenteel nog niet, zit er wel aan te komen. Een Plextor 708A is zeer zeker een goede keuze, maar lees er wat revies over enz voordat je je keuze maakt.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 17:13
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
bedankt voor de snelle reactie


Citaat:
branders zijn leuk, maar er kleeft wel een nadeel aan; je brandt met 10 MB/s. Superstoer natuurlijk, maar dan heeft je buffer van 2 MB dus weinig zin meer (aangezien die in 0.2 sec leeg is). Nu gaat 8 speed nog wel, maar over een paar maanden zijn de 16 speed modellen op de markt... Ik hou me hart vast.
met andere woorden: de brander is sneller dan je pc?

Citaat:
Let wel: er bestaat DVD+ en DVD-. De discussie welke het beste is laat ik aan anderen over, maar voor €149 heb je tegenwoordig al een hele aardige +/- brander (die dus beide formaten kan branden).
wat is precies het verschil?? (tussen + en -)


Citaat:
PS: 5 GB past niet op een DVDtje, in de praktijk gaat er 4474 MB op.
maakt het dan niets uit als je op een dvd-5 of dvd-9 brand?
en als je een dvd-brander koopt kan die op beide formaten branden of moet je dan een speciale hebben? of kan je alleen op dvd-5 branden.
anyway, 4474 MB is in ieder geval een stuk meer dan 700 mb


Citaat:
PS 2: verwacht niet dat je nu opeens videotheek-DVD's zomaar kunt copieren om die thuis af te spelen. De meeste film-DVD's zijn namelijk 8.5/9 GB, terwijl op DVDR's dus slechts de helft past. Hier zijn bepaalde programmaatjes voor zoals DVDDecrypter en DVDShrink om het uiteindelijk toch passend te maken.
dit is niet mijn originele plan, ik wil gedownload anime erop branden, omdat op een cdtje maar 3 eps passen. Maar dat is natuurlijk wel een leuk extratje.


en: kan je iedere dvdbrander op iedere pc aansluiten? krijg je bij sommige computers geen hardware problemen? Dat ze niet goed samengaan?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 18:45
NielZ
Avatar van NielZ
NielZ is offline
Citaat:
aniki schreef op 09-11-2003 @ 18:13:
bedankt voor de snelle reactie
met andere woorden: de brander is sneller dan je pc?
Idd ja, daar komt het wel op neer.
Je krijgt dus sneller buffer underruns (de brander heeft niets meer te branden omdat de computer het niet zo snel kan aanleveren), waardoor je een mislukte DVD hebt.

Citaat:
wat is precies het verschil?? (tussen + en -)
In de praktijk: niets. De schijfjes zien er hetzelfde uit en er past evenveel op. Het schijnt dat de beveiliging van de + schijfjes iets beter is, maar daar merk ik tot nu weinig van.
Sommige standalone's spelen alleen + af, sommige -. Je moet dus even kijken of dat voor jou ook van belang is.

Citaat:
maakt het dan niets uit als je op een dvd-5 of dvd-9 brand?
en als je een dvd-brander koopt kan die op beide formaten branden of moet je dan een speciale hebben? of kan je alleen op dvd-5 branden.
anyway, 4474 MB is in ieder geval een stuk meer dan 700 mb
DVD-9 schijfjes zijn nog niet te koop; die er zijn op z'n vroegst april 2004. Hetzelfde geldt voor de branders. Tot op dat moment zul je het dus met DVD-5 moeten doen... Als je tegen die tijd trouwens wil overstappen op DVD-9 heb je hoogstwaarschijnlijk ook een nieuwe brander nodig, alhoewel de berichten daarover nogal tegenstrijdig zijn.

Citaat:
dit is niet mijn originele plan, ik wil gedownload anime erop branden, omdat op een cdtje maar 3 eps passen. Maar dat is natuurlijk wel een leuk extratje.
Sommige mensen zijn heel verbaast en verontwaardigd als je ze dat verteld.
Er is ontzettend veel informatie over te vinden, dus als je er niet uitkomt mag je altijd een gil geven.
Alvast wat leesvoer om te beginnen:
http://www.dvdrhelp.com/
http://www.ondertitels.nl/ --> Help & Forum
http://www.divx-digest.com/
http://www.doom9.org/

Citaat:
en: kan je iedere dvdbrander op iedere pc aansluiten? krijg je bij sommige computers geen hardware problemen? Dat ze niet goed samengaan?
Een DVD brander past in principe altijd, mits je hardware snel genoeg is. Je gaf net al aan dat je een PIV op 2GHz oid hebt, dus dat is wel in orde.
__________________
Mage Powerrr \o/ • Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 21:33
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
aniki schreef op 09-11-2003 @ 17:39:
waar staat de cijfers op een cd-brander voor: bijv 8x8x32
ik weet wel dat hij dan 8x brand en 32x leest, maar waar staat de 8 voor? 8 MB per sec??
Nee, 1 speed betekent even snel als je een DVD-video zou afspelen, 120 minuten dus als ik me vergis. 2 speed duurt het branden dus 60 minuten, en 4 speed 30 minuten. Hoeveel minuten op een DVD past weet ik niet helemaal, maar denk dat het wel klopt ongeveer.
Citaat:
is dit hetzelfde als bij dvd-branders?
Nee, zoals gezegd is 1-speed bij CD 150KB/s, bij DVD ligt de datasnelheid (bitrate) hoger.
Citaat:
wat is een acceptabele brander-snelheid als je een dvd wilt branden (volgens jou).
16-speed, 22MB/s. Precies wat een modern systeem sequential gegarandeerd kan afleveren. Op dit moment is 8-speed het snelst.

Ik raad je aan te wachten tot LiteOn met een 8-speed brander van €110 komt, de 4-speed brander van LiteOn is nu al te koop voor onder de €100, best goedkoop dus. Let op dat de media dus nog wel duurder is (ook relatief).

Ook raad ik aan alleen een DVD brander te kopen als je een snelle computer hebt. Dus redelijke proc (2GHz, is dat Willamette of Northwood?), veel geheugen (512MB) en een snelle moderne hardeschijf.

Vermijd verder DVD-R(W) en ga voor DVD+R(W).
Citaat:
Je krijgt dus sneller buffer underruns (de brander heeft niets meer te branden omdat de computer het niet zo snel kan aanleveren), waardoor je een mislukte DVD hebt.
Onzin, alle moderne branders, dus ook DVD branders, bezitten BURN-proof (JustLink, Seemless link) technologie, waardoor een buffer underrun verleden tijd is. Hierdoor krijg je echter wel lasnaden, hetgeen problemen kan opleveren met incapabele spelers.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 22:18
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
NielZ schreef op 09-11-2003 @ 17:59:
PS 2: verwacht niet dat je nu opeens videotheek-DVD's zomaar kunt copieren om die thuis af te spelen. De meeste film-DVD's zijn namelijk 8.5/9 GB, terwijl op DVDR's dus slechts de helft past. Hier zijn bepaalde programmaatjes voor zoals DVDDecrypter en DVDShrink om het uiteindelijk toch passend te maken.

kwaliteit verlies
doe dat toch op een andere manier dan met die dvdshrink en andere troep...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 23:20
NielZ
Avatar van NielZ
NielZ is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 09-11-2003 @ 22:33:
Onzin, alle moderne branders, dus ook DVD branders, bezitten BURN-proof (JustLink, Seemless link) technologie, waardoor een buffer underrun verleden tijd is. Hierdoor krijg je echter wel lasnaden, hetgeen problemen kan opleveren met incapabele spelers.
Ik zal de DVD die ik vanmiddag in de prullenbak heb gegooid deze post ook even laten lezen, dan weet 'ie dat 'ie een theoretische onmogelijkheid is.
Ik geef toe dat mijn brandmethode niet erg handig was, maar het was de 1e x dat ik het op een dergelijke manier deed, en ik vertrouwde op de Buffer-underrun.

Citaat:
Talon schreef op 09-11-2003 @ 23:18:

kwaliteit verlies
doe dat toch op een andere manier dan met die dvdshrink en andere troep...
Commentaar/kritiek is altijd goed, maar wees dan ook zo eerlijk om ook gelijk jou betere alternatieven te noemen. Zo leren wij er ook nog wat van.
__________________
Mage Powerrr \o/ • Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 08:41
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
NielZ schreef op 10-11-2003 @ 00:20:

Commentaar/kritiek is altijd goed, maar wees dan ook zo eerlijk om ook gelijk jou betere alternatieven te noemen. Zo leren wij er ook nog wat van.
Oke
Alleen weet ik niet of jullie er iets van leren, ik ben geen alwetende ofzo hoor

Allereerst zou ik alle extra's van de dvd afgooien, dus the making ofs, trailers, enz, enz.
Wat ik zou willen behouden is:
- de film
- ac3 en/of dts track
- 1 ondertitel
- als het menu echt goed eruit ziet, en het kwijl uit je mond loopt bij het zien ervan, ook het menu

Vaak scheelt dit al aardig wat ruimte.
Mocht het toch nog teveel zijn, dan kom je er inderdaad niet onderuit om de kwaliteit te verminderen
(Of je moet het op 2 discs willen branden, maar ik houd niet van opstaan tijdens een film, dus alles moet op 1 schijfje )

Wil je dat ik nu ook nog in detail alles ga uitleggen? Of heb ik nu al genoeg hints gegeven aan de forummers..?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 11:11
NielZ
Avatar van NielZ
NielZ is offline
Citaat:
Talon schreef op 10-11-2003 @ 09:41:
Oke
Alleen weet ik niet of jullie er iets van leren, ik ben geen alwetende ofzo hoor

Allereerst zou ik alle extra's van de dvd afgooien, dus the making ofs, trailers, enz, enz.
Wat ik zou willen behouden is:
- de film
- ac3 en/of dts track
- 1 ondertitel
- als het menu echt goed eruit ziet, en het kwijl uit je mond loopt bij het zien ervan, ook het menu
No offence, maar dat zijn exáct de dingen die ik met DVDShrink doe. Beter zou je het niet kunnen omschrijven.

Citaat:
Vaak scheelt dit al aardig wat ruimte.
Mocht het toch nog teveel zijn, dan kom je er inderdaad niet onderuit om de kwaliteit te verminderen
(Of je moet het op 2 discs willen branden, maar ik houd niet van opstaan tijdens een film, dus alles moet op 1 schijfje )

Wil je dat ik nu ook nog in detail alles ga uitleggen? Of heb ik nu al genoeg hints gegeven aan de forummers..?
Ik heb laatst The Gladiator gebackupt, en de film zelf was al ruim 5000MB... Dan komje niet onder enige compressie uit. 2 DVD's vind ik zelf ook nix; ik wil in één ruk een film kunnen kijken, niet van dat geDJ tussendoor.

Mooie uitleg hoor, als ze er nu nog niet uitkomen zoeken ze maar op internet.
__________________
Mage Powerrr \o/ • Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 13:36
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
NielZ schreef op 10-11-2003 @ 12:11:
[B]No offence, maar dat zijn exáct de dingen die ik met DVDShrink doe. Beter zou je het niet kunnen omschrijven.


Ik heb laatst The Gladiator gebackupt, en de film zelf was al ruim 5000MB... Dan komje niet onder enige compressie uit. 2 DVD's vind ik zelf ook nix; ik wil in één ruk een film kunnen kijken, niet van dat geDJ tussendoor.

Mooie uitleg hoor, als ze er nu nog niet uitkomen zoeken ze maar op internet.
Bij pakketten als DVDShrink krijg ik altijd het idee dat ze meteen maar de compressie erop los laten.
De enige keer dat ik 2 DVD's gebruikt heb is met het concert van Queen. Aangezien het beeld toch al oud was, vond ik het niet mooi na het comprimeren.

Ja
Op internet is hier vanalles over te vinden.
Met een beetje geduld en photoshop kan je ook je eigen menuutjes maken
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 19:34
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 09-11-2003 @ 22:33:
Ik raad je aan te wachten tot LiteOn met een 8-speed brander van €110 komt, de 4-speed brander van LiteOn is nu al te koop voor onder de €100, best goedkoop dus. Let op dat de media dus nog wel duurder is (ook relatief).

Ook raad ik aan alleen een DVD brander te kopen als je een snelle computer hebt. Dus redelijke proc (2GHz, is dat Willamette of Northwood?), veel geheugen (512MB) en een snelle moderne hardeschijf.

hmm.. ik heb geen idee of het een willamette of northwood is eigelijk. En ik heb 256 mb ram geheugen.
En zeg je liteon met een reden? Is dat een van de betere? of juist een goedkope?
ik was van plan om gewoon een goedkope te zoeken en dan mischien nog 256 mb ram erbij??

ken je mischien nog een 'online shop'
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 22:39
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Met een utility als CPU-Z of AIDA32 kun je zien wat voor type processor je hebt. Download CPU-Z maareens.

http://www.cpuid.com/download/cpu-z-120a.zip

LiteOn maakt goede branders voor een lage prijs. De huidige 4-speed DVD brander van LiteOn zit onder de €100. Ik raad dan ook aan te gaan voor een 8-speed LiteOn zodra deze uit is.

Maar ik twijfel enigszins of dat loont voor het systeem wat je hebt. 256MB geheugen loopt snel vol, dus kans heb je dat je systeem gaat swappen naar de hardeschijf, waardoor deze niet een konstante en gegarandeerde snelheid kan leveren voor je DVD brander. Maar dat is moeilijk te zeggen zonder exacte gegevens over je hardware.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 15:33
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 10-11-2003 @ 23:39:
LiteOn maakt goede branders voor een lage prijs. De huidige 4-speed DVD brander van LiteOn zit onder de €100. Ik raad dan ook aan te gaan voor een 8-speed LiteOn zodra deze uit is.

Maar ik twijfel enigszins of dat loont voor het systeem wat je hebt. 256MB geheugen loopt snel vol, dus kans heb je dat je systeem gaat swappen naar de hardeschijf, waardoor deze niet een konstante en gegarandeerde snelheid kan leveren voor je DVD brander. Maar dat is moeilijk te zeggen zonder exacte gegevens over je hardware.
LiteOn LDW-401S
4/4/12x, 40/24/40x DVD+R/+RW, CD-R/-RW 2048 KB €114,00
LiteOn LDW-401S
4/4/12x, 40/24/40x DVD+R/+RW, CD-R/-RW 2048 KB €129,00
LiteOn LDW-411S-V
4/4/12x, 40/24/40x DVD±R/±RW, CD-R/-RW 2048 KB €139,00
LiteOn LDW-811S 8/4/12x DVD±R/±RW €199,00

bron: http://www.alternate.nl

maar ik heb blijkbaar een willamette (wat is het verschil eigenlijk??). En tsjah.. wat wil je nog meer weten??
geheugen is een infineon sdram pc133 256 MB.

maar wanneer komen die 8 speeds van liteon dan uit?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 08:11
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Dan heb je dus een Willamette icm SDRAM. Dat is erg langzaam. Veel geheugen heb je ook niet. Je hardeschijf zou ik ook wel willen weten.

Als je DVD gaat branden, betekent dat sowieso dat je echt alles af moet sluiten, ook wat in je system tray (rechtsonder) staat enzo. Als je hardeschijf moet gaan swappen is de pret snel voorbij; DVD branden gaat dan niet lukken.

Als ik jou was zou ik dan gewoon een 4 speed LiteOn kopen voor €98 bij Wintelco:

www.wintelco.nl

ga naar online winkel, dan naar dvd en daar zie je:

Lite-On DVD+RW 4x4x12/CDRW 40x24x40 IDE LDW-401S Bulk AANBIEDING! OP=OP!!

Voor €98,50. Die kun je bestellen.

8-speed zal voor jouw computer problemen opleveren. Bovendien is dit lekker goedkoop.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 17:12
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 12-11-2003 @ 09:11:
^^^^^^

yep, voor een 8x is hij mischien langzaam.
ik ben tevreden met een 4 speed, maar als het kan liever een 8 speed. En onafhankelijk van dat: een 512 MB is natuurlijk altijd beter, niet dat ik er ontevreden mee ben, maar nu is mijn comp best wel 'oud'. Kan ik er gewoon een 256 MB a la 40 euro bij doen? of moet deze eruit en een 512 mb erin?

btw: ik heb theoretisch een 40 GB harde schijf, maar dat moet je lezen als 37,2 GB.
maar volgens mij heb je voor 40 euro nog zo 40 GB erbij..
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 23:42
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Je kunt geheugen erbij zetten ja, dat kan echter problemen geven met een merkcomputer zoals Compaq/HP etc. Daar heb je dan eigen geheugenmodules voor nodig, en zijn expres niet compatible met normale geheugenmodules. Voor de $$$ zeg maar.

Maar ik betwijfel of je geheugen en hardeschijf moet gaan uitbreiden.

Voor €310 heb je een nieuwe computer (compleet), zonder monitor. Voor iets meer heb je zelfs een stevige gamecomputer. Als je daarin geïnteresseerd bent, kijk eens op:

www.fluffles.net/computers/hardware/#10012

Hier kun je verschillende samengestelde systemen zien, ook vind je er veel informatie over een nieuwe computer. Ik denk dat dit een betere keus is, dan een verouderd systeem opwaarderen.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)

Laatst gewijzigd op 13-11-2003 om 12:41.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 10:21
NielZ
Avatar van NielZ
NielZ is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 13-11-2003 @ 00:42:
Voor €310 heb je een nieuwe computer (compleet), zonder monitor. Voor iets meer heb je zelfs een stevige gamecomputer. Als je daarin geïnteresseerd bent, kijk eens op:

www.fluffles.net/computers/hardware/#10012
Werkend linkje: (link aangepast)

Daarnaast; voor die €310 krijg de TS een Duron 1600+ met 512 MB SDRAM. Imo een beetje zonde om 300 euro uit te geven aan een systeem wat minder is dat het huidige. Het tweede systeem op de site is dan een beter alternatief; die komt uit op €600 euro.
__________________
Mage Powerrr \o/ • Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Laatst gewijzigd op 13-11-2003 om 12:41.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-11-2003, 12:45
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Duron 1.6GHz is het trouwens, die makkelijk op 2.0GHz (166/333MHz FSB) draait, ware het niet dat dat mobo geen overclocken ondersteunt. Daarvoor zou je een Asrock K7S8X kunnen nemen, die een performance met maar enkele procenten onder die van de nForce 2 zit.

http://www.funcomputer.de/default.ph...=0&artnr=08706

Mooi mobo, maar heeft dus geen onboard video. Eerste systeem ga ik uit van géén games spelen en echt budget.

Wellicht is het 2e systeem meer geschikt, met dit mobo dan. Prijzen en gebruik van bovenstaand mobo zal ik binnenkort aanpassen.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 18:07
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
oke.. ik ben er uit:
het wordt een LiteOn 411S 4/4/12 twv 129 eurotjes (1 jaar garantie + software) ² mycom.
bij wintelco is hij 5 euro goedkoper, maar je moet 6 euro verzendkosten betalen of naar harderwijk (ik woon in r'dam) en hier is er een mycom winkel een paar straten verderop en eentje een paar haltes (metro) verderop.

tnx allemaal (NielZ en enlightment)
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 02:15
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
http://www.wintelco.nl/

Je ziet meteen dat de 4-speed €98,50 kost en de 8-speed €159,50. Klik erop en ga naar DVD branders en dan kun je 'em uitzoeken.

Ben je dus stukken voordeliger uit, €20 ofzo.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 12:47
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 14-11-2003 @ 03:15:
http://www.wintelco.nl/

Je ziet meteen dat de 4-speed €98,50 kost en de 8-speed €159,50. Klik erop en ga naar DVD branders en dan kun je 'em uitzoeken.

Ben je dus stukken voordeliger uit, €20 ofzo.
maar dat is een alleen + brander toch?
bij wintelco is de +/- brander 124,50 euro
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 17:03
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Ja DVD+RW

Waarom zou je een +- brander willen?
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 15:22
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
maakt het nog wat uit wat voor merk brander je koopt, met uitzondering van de prijs. Ze kunnen toch allemaal wel alle dvd kopieeren?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 15:29
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
let op: veel stand alones lezen of -r óf +r

als je nou bijvoorbeeld een Panasonic rv32 hebt (zoals ik), die enkel -r leest, heb je weinig aan een brander die alleen +r aankan

heb btw een 811s, aanrader (4x -rw en 8x +rw)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-12-2003, 15:32
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
welke raad je me aan te kopen voor max 150euro
en ik wil graag een +- brander
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 08:28
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Als je dat echt zo graag wilt, de LITEON LDW-811S is ook een +- brander, 8-speed. Voor zo'n €160.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 14:20
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
]{ing schreef op 23-12-2003 @ 16:29:
heb btw een 811s, aanrader (4x -rw en 8x +rw)
Citaat:
Enlightenment schreef op 24-12-2003 @ 09:28:
Als je dat echt zo graag wilt, de LITEON LDW-811S is ook een +- brander, 8-speed. Voor zo'n €160.
Zeg maar gerust aanvullende informatie..
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 14:54
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Overheen gelezen, kan gebeuren.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware (Laptop) Advies gevraagd
Clemenzia
33 27-03-2007 13:01
Software & Hardware Nieuwe PC samenstellen.
Verwijderd
29 20-03-2007 14:40
Software & Hardware [PC] nieuwe pc, advies gevraagd
Guinevere03
3 07-04-2006 00:04
Software & Hardware [DVD] Advies aanschaf DVD RW
Dark Angel
23 19-12-2004 21:12
Software & Hardware [DVD brander] Marko aanbieding - advies
Kawoutertje
5 12-09-2004 22:17
Software & Hardware [DVD] Advies over DVD±RW
Verwijderd
10 07-07-2003 23:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31.