Oud 23-11-2007, 19:58
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik denk er aan een tekentablet te kopen, maar ik heb nog nooit met zo'n ding gewerkt. Het lijkt me wel erg leuk, maar ik weet dus niet wat voor een het beste is, en ze zijn geloof ik erg duur.
Dus wie heeft er hier een tekentablet? Wat voor een, ben je er tevreden mee, welk formaat is hij? Is met een a6-formaat ook goed te werken? Wat kan je er allemaal meer mee dan met een muis tekenen, behalve dat het handiger is? Dat soort dingen wil ik dus nog weten.
Oh, en ik teken vooral portretten maar ik wil ook wel meer andere dingen gaan doen. En ik doe het ook als hobby, ik hoef er geen geld mee te verdienen.

Bedankt voor de hulp!
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"

Laatst gewijzigd op 23-11-2007 om 20:36.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2007, 21:14
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
aan te raden is wacom kwalitief zijn die de beste!
slimste is om een a5 formaat te nemen, a6 is heel erg klein (vouw maar twee keer een a4 door de midden..) en prijzen verschillen erg maar meestal wel rond de 130/150 euro

zelf heb ik ook een wacom, a5 formaat werkt erg fijn!
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 23:03
Verwijderd
Ik heb een wacom, volgens mij A3, misschien A4 formaat. Ik vind het heel relaxt, zo groot, maar goed, ik heb 'm voor mijn verjaardag gekregen. Scheelt nogal in aanschafprijs, helemaal als je ouders kunnen bestellen bij kantoorhandels enzo.

Ik kan er trouwens niet echt mee tekenen; ik scan in en kleur er dan mee. Maar als het moet kun je er ook top mee tekenen
Met citaat reageren
Oud 24-11-2007, 10:07
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Klinkt goed!
Waar kun je ze het goedkoopste krijgen?
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 24-11-2007, 10:28
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
A6 is inderdaad erg klein. Ik heb een volito2 a6, maar die is eigenlijk alleen geschikt als muisvervanger. Nu is die volito ook wel de supercheap instapversie van wacom.

Ik heb nu een aiptek U12000 A4. Daar ben ik best tevreden mee, maar ik heb dan ook nog nooit echt met een wacom gewerkt.
Het scheelt wel heel erg veel geld.

Captain N had geloof ik een website waar ze (wacoms) relatief goedkoop te krijgen waren.

Oh, en http://www.bongofish.co.uk/wacom/wacom_pt1.html
Met citaat reageren
Oud 24-11-2007, 14:19
<*)_><
Avatar van <*)_><
<*)_>< is offline
Wacom is absoluut aan te raden. Volgens mij heeft de aldi er eentje in de aanbieding. Ik prefereer A5, er zijn anderen die zweren bij A4 of zelfs A3 maar dat lijkt me zelf niks.
__________________
Ik ben Erik en als ik post dan signeer ik.
Sluit de mond meer en de ogen minder.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 22:23
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Ik heb ook een Wacom A5, bevalt eigenlijk wel prima. A6 lijkt me zeker te klein en A4 lijkt me waarschijnlijk weer te groot. Ik heb hem nog niet zoveel gebruikt maar hij werkte wel relaxt, het is even wennen maar al snel gaat het heel instinctief.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 09:13
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
serieus. wacom = god. Elk ander merk tekentablet is crap
__________________
www.hipheid.nl
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 05:14
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een wacom, volgens mij A3, misschien A4 formaat. Ik vind het heel relaxt, zo groot, maar goed, ik heb 'm voor mijn verjaardag gekregen. Scheelt nogal in aanschafprijs, helemaal als je ouders kunnen bestellen bij kantoorhandels enzo.
A3 lijkt me stug, dat is 42x60cm! Ws. heb je A4 ja.

OT:
Ik heb zelf een donkerblauwe Wacom Graphire3 A5. Werkt uitstekend. Je kan eentje kopen met een softwarepakket erbij, maar das niet echt het extra geld waard. Bij de standaardversie krijg je ook al enkele software erbij. (Edit: ik begrijp uit artikelen op internet dat nu alleen nog maar de draadloze bluetooth-versie verkrijgbaar is.)

Op mijn stagebedrijf heb ik gewerkt met een A6-formaat Wacom. Dat ging verrassend goed, misschien zelfs nog lekkerder dan A5 omdat je dan enkel vanuit je pols hoeft te bewegen. De precisie wordt er niet minder op, echt niet.

Wat je ermee kan: alles, je krijgt er een 2-knops Wacom-pen bij en een Wacom-muis. Het is goed tegen RSI en je raakt er snel aan gewend. Buiten tekenprogramma's is het dus ook uitstekend te gebruiken: dingen aanklikken, tekst selecteren en scrollen voelt lekker aan. ;p De Wacom-muis gebruik ik overigens niet, die vond ik wat stroefjes gaan.

De duurdere versie, de Intuos, is er ook nog, die heeft meer drukniveau's en is dus nauwkeuriger. Maar ook een stuk duurder. Je bent voorlopig wel beter af met een Graphire.

Er is ook nog een goedkopere variant, de Volito. Beginnerstabletten, maar meer bedoeld als vervanging van de muis dan echt serieus tekenwerk (denk ik).

Ik had mijn tablet besteld via bestelICT.nl, die was wel relatief goedkoop. Anders kun je ook wacomshop.nl proberen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 05:25
Verwijderd
Trouwens, als je naar Wacomshop.nl gaat, kun je een test doen welk tablet het beste bij je past.

Als je bij computergebruik 'zelden' invult, krijg je als advies: "Als u de computer nooit, of zelden, gebruikt heeft u geen WACOM tablet nodig."

WTF.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 17:06
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
wat is eigenlijk het verschil tussen de bamboo en de graphire?
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 18:49
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Is Bamboo niet de vervanger van Graphire?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 20:03
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
hmm een vriend van me wilde de bamboo kopen (goedkoper) maar die verkoopster zei tegen hem dat die bamboo voor kinderen was..
geen idee waarom je in hemelsnaam zoveel geld wilt uitgeven voor een kindertablet maarja
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 20:16
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Verkoopsters en techniek


Volgens computertotaal:
De Bamboo is de onofficiële opvolger van de Graphire4, die ondertussen uit productie is genomen (op een Bluetooth-versie na).

http://www.computertotaal.nl/web/Art...com-Bamboo.htm
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 20:59
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
hmm ok
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 02:44
Verwijderd
intuos A4. Erg prettig en ik ben er tevreden mee. Gebruik hem meer voor het inkleuren maar ook niet zo heel erg veel.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 10:56
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ok, bedankt voor de tips!

Ik heb mijn zinnen gezet op http://www.wacomshop.nl/product.html?ItemID=777, is dat misschien die bluetooth versie van de Graphire?
Hoe dan ook, er staat bij de vereisten:
Minimaal Bluetooth v1.1 met Human Interface Device (HID).

Is dat zoiets dat heel standaard op computers zit en ik het gewoon niet weet te vinden omdat ik niet weet waar ik zoeken moet, of is het goed mogelijk dat ik zo'n ding ook echt niet heb?
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Ok, bedankt voor de tips!

Ik heb mijn zinnen gezet op http://www.wacomshop.nl/product.html?ItemID=777, is dat misschien die bluetooth versie van de Graphire?
Hoe dan ook, er staat bij de vereisten:
Minimaal Bluetooth v1.1 met Human Interface Device (HID).

Is dat zoiets dat heel standaard op computers zit en ik het gewoon niet weet te vinden omdat ik niet weet waar ik zoeken moet, of is het goed mogelijk dat ik zo'n ding ook echt niet heb?
Denk dat dat de Bluetooth-versie is ja (iig A5 formaat). En het zou kunnen dat je geen bluetooth hebt, ja. Verder weet ik er ook te weinig van. Maar je zou een Bluetooth-lampje achterop je computer moeten hebben ofzo.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-12-2007, 15:43
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik kan de computerwinkel niet bereiken om het na te vragen, maar misschein weet een van jullie het:
Ik heb die computer dit voorjaar nog gekocht, en ik heb wel draadloos internet (geen idee of dat er wat mee te maken heeft). Hebben alleen redelijk oude computers wel eens geen Bluetooth met HID, en is dat op nieuwe computers zo ongeveer standaard?
Een bluetooth lampje kan ik me niets bij voorstellen, namelijk.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 20:09
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
Citaat:
Ik kan de computerwinkel niet bereiken om het na te vragen, maar misschein weet een van jullie het:
Ik heb die computer dit voorjaar nog gekocht, en ik heb wel draadloos internet (geen idee of dat er wat mee te maken heeft). Hebben alleen redelijk oude computers wel eens geen Bluetooth met HID, en is dat op nieuwe computers zo ongeveer standaard?
Een bluetooth lampje kan ik me niets bij voorstellen, namelijk.
mijn computer is nu een paar maanden oud en daar zit ook geen bluetooth op, volgens mij is het nog niet echt standaard
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 20:40
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Internet heeft er niets mee te maken, op laptops zit het wel vaak maar op desktops niet. Als je het hebt moet je het kunnen vinden via start > control panel > system > hardware > device manager.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 21:48
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik kom met het zoeken een bestandsmap tegen met de naam Mcrosoft-Windows-Bluetooth-Config, dat zou iets kunnen zijn, hoop ik toch. En ik krijg ook een CDF-MS-bestand met een ingewikkelde naam. Wat ben ik ook een n00b.
Ik zal morgen die computerzaak nog eens bellen.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 22:11
Gunkan
Gunkan is offline
Doe gewoon een bedraad model. De meeste desktops hebben inderdaad geen Bluetooth, tenzij je d'r een extra module op prikt.

Meerdere collega's van mij hebben de Bamboo A5 gehaald en dat bevalt ze heel erg goed.

Ik heb zelf twee Graphire4's (een op kantoor en een thuis) en ik wil nooit meer zonder

Probeer ook de Pricewatch van Tweakers.net even. Die kan je vast vertellen waar je de Bamboo of Graphire het goedkoopste kan halen.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 22:36
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
*heeft weer wat verder gekeken*
Die bamboo komt ook wel degelijk over, ja Iemand ervaring met Artrage 2?
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 22:39
Gunkan
Gunkan is offline
Als je dan toch met een tablet aan de slag gaat: kijk eens naar InkScape... Da's een gratis en open-source vervanger voor Adobe Illustrator. /me is er erg blij mee!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2007, 22:58
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Eigenlijk zat ik te kijken op wacomshop.nl ofzo, daar zit software bijgeleverd, Adobe photoshop elements en Artrage 2 in het geval van de bamboo die ik zag.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 23:24
Gunkan
Gunkan is offline
Wel, dat is een mooie set dan! Ik heb mijn tablet daar trouwens ook vandaan gehaald.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 08:54
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Weet niet wat je budget is maar Bamboo is echt puur om te muizen en niet om te tekenen, hij heeft geen pressure levels enzo Ik zou je een A5(of A6) Intuos of Graphire aanraden

Oh en wacomshop.nl is vrij duur www.kamera-express.nl schijnt alweer stuk goedkoper te zijn
__________________
www.hipheid.nl
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 08:54
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Lees dit ook eens door:
http://www.macminds.net/viewtopic.php?id=4172
__________________
www.hipheid.nl
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 15:40
Gunkan
Gunkan is offline
Citaat:
Weet niet wat je budget is maar Bamboo is echt puur om te muizen en niet om te tekenen, hij heeft geen pressure levels enzo


AFAIK heeft de Bamboo wel degelijk pressure levels. Anders hadden m'n twee maten op kantoor ze niet gehaald namelijk.

/me gaat nog even kijken, maar is er vrij zeker van.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 17:59
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ik kom met het zoeken een bestandsmap tegen met de naam Mcrosoft-Windows-Bluetooth-Config, dat zou iets kunnen zijn, hoop ik toch. En ik krijg ook een CDF-MS-bestand met een ingewikkelde naam. Wat ben ik ook een n00b.
Ik zal morgen die computerzaak nog eens bellen.
Maar waarom wil je een draadloze? Je legt m neer, sluit m aan, en dat is het. Dan kan er best een kabeltje naar een usbport van je computer lopen. En dan heb je ook meteen geen geklooi met batterijen meer.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 19:20
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik ben vergeten te zeggen dat ik vorige week een tablet heb gekocht en inmiddels ook is aangekomen.
Het is een bamboo fun, medium, met Artrage en Adobe elements 5.0, ben er erg blij mee.
Ik geloof dat er ook een bamboo One is, dat is de meest simpele, kost ook maar 40 euro. Die is heel klein, 12 bij 6 cm ofzo en er zit alleen artrage bij. En je hebt ook een gewone Bamboo, die is alleen om de muis te vervangen. En bamboo fun is "ideaal om hobbies tot leven te brengen."
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 23-12-2007, 14:53
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ik heb trouwens een Wacom Graphire4 A6. Is wat klein misschien, maar ach. Het werkt prima. Ik gebruik m alleen maar voor mn plezier

Hoe bevalt je bamboo tot nu toe?
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 23-12-2007, 16:26
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ja, bamboo doet het goed! Qua precisie komt hij wat mij betreft niets tekort, hoewel ik natuurlijk ook niet weet wat ik mis.
Die graphire wordt niet meer gemaakt, wat ik wel jammer vond omdat die graphire erg goed klonk en mensen zijn er erg enthousiast over. Daarom overwoog ik ook dat draadloze ding, omdat dat de bluetooth-versie is van de graphire, schijnt het. En hij is een stuk goedkoper dan een Intuos3.
Maar goed, deze doet het ook prima, ik kan niet klagen. ^^

__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 26-12-2007, 16:03
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Wordt die graphire niet meer gemaakt?? Jeetje..
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek TekenTablet
Wickey
7 20-05-2007 20:19
ARTistiek Tekentablet
wizkid
5 27-03-2007 01:20
ARTistiek Wie, met een tekentablet, wil mij helpen?
Emoboy
4 12-12-2004 13:45
Software & Hardware [tekentablet]tekentablet
!Fa!Ke
5 26-09-2002 13:10
ARTistiek [photoshop-graffiti]Ice-wok
Queen Klazina Wok
16 10-08-2002 18:19
ARTistiek Enkele tekeningen...
Inemine
69 04-05-2002 14:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.