Oud 20-05-2011, 21:44
DiceGFX
DiceGFX is offline
Beste scholieren,

Ik heb aanstaande maandag een toets Nederlands maar ik zit op Havo 4, het probleem is dat mijn docente een VWO toets gaat geven. Ja, stof is hetzelfde maar de vragen zijn anders dan die van havo toetsen.
Mijn vraag is: Mag een docent een VWO toets geven aan een Havo klas? De vragen zijn echt anders dan die van de Havo... Je krijgt bijvoorbeeld een paar zinnen en dan staat er verbeter de zinnen, maar je weet niet wat je moet verbeteren maar bij een havo toets staat er wel wat je moet verbeteren.
De vorige keer gingen wij klagen omdat zij ons een VWO5 toets gaf, terwijl wij een havo 4 klas zijn. Toen kregen wij een VWO4 toets. Het slaat werkelijk nergens op.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2011, 23:54
Verwijderd
Waarom geeft ze jullie dan geen havo4 toetsen?

Verder valt dat niveauverschil best mee. Het is op het vwo alleen iets meer inzicht.
Als je je hier erg aan ergert, en het goed kunt onderbouwen kun je altijd naar de coordinator/teamleider stappen/
Met citaat reageren
Oud 21-05-2011, 12:13
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Als je er met de leraar niet uitkomt, kun je inderdaar het best (wat Aciara ook zei) naar iemand anders toegaan (mentor, teamleider o.i.d.).

Is de weging wel hetzelfde als bij Vwo? Daar kan het aan liggen. Dan maakt het weinig uit, als de weging soepeler is.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2011, 12:32
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
En hoe weten jullie dan dat het een VWO toets is, zegt ze dat? Want je kan ook gewoon even kijken of de vragen op jouw niveau zijn en dan kijken naar de beoordelingsschaal. Als iedereen ineens onvoldoendes heeft terwijl het toch te doen was, lijkt me er idd iets mis.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 21-05-2011, 13:50
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Als dit werkelijk meetelt als PTA onderdeel zou ik er ook niet blij mee zijn,
Je kunt op zn minst vragen of de puntentelling dan wat soepeler mag worden of je stapt gewoon naar de teamleider en vraagt hoe het zit
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2011, 14:20
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Ik vind dat je dat gewoon moet kunnen doen, mits de beoordeling anders is, inderdaad. Zo hebben wij in vwo 4 het hele jaar dezelfde toetsen gemaakt als havo 4, voor een bepaald vak, maar bij ons werd het cijfer berekend met aantal punten / totaal aantal punten x 10 en dat van havo met aantal punten / totaal aantal punten x 9 + 1. Dat maakt een behoorlijk verschil.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2011, 16:18
DiceGFX
DiceGFX is offline
Citaat:
En hoe weten jullie dan dat het een VWO toets is, zegt ze dat? Want je kan ook gewoon even kijken of de vragen op jouw niveau zijn en dan kijken naar de beoordelingsschaal. Als iedereen ineens onvoldoendes heeft terwijl het toch te doen was, lijkt me er idd iets mis.
De vorige toets was een VWO5 toets waar bijna iedereen een 1.2 voor had en daardoor kregen we een ander toets en die was een VWO4 toets, daar kwamen de cijfers niet hoger dan een 6. Dan zegt de docente dat zij alles had uitgelegd in de lessen die we daarvoor hebben gehad..
Een ander klas heeft die toets al gehad die ik aanstaande maandag heb, en die was ook een VWO toets. Maar een ander HAVO klas krijgt gewoon havo toetsen en dan kan je zien dat de cijfers daar hoger liggen dan die van mijn klas.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2011, 17:28
Verwijderd
Ik vraag me nog steeds af hoe jullie weten dat het vwo-toetsen zijn. Maar het zou niet zo mogen zijn dat jullie andere toetsen dan een andere 4havo-klas krijgen. De toetsen hoeven niet exact hetzelfde te zijn, maar wel van hetzelfde niveau en met gelijksoortige vragen. Hiermee kun je het best naar je teamleider of coordinator stappen. Wat zegt je docent er zelf eigenlijk van?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2011, 17:48
DiceGFX
DiceGFX is offline
Citaat:
Ik vraag me nog steeds af hoe jullie weten dat het vwo-toetsen zijn. Maar het zou niet zo mogen zijn dat jullie andere toetsen dan een andere 4havo-klas krijgen. De toetsen hoeven niet exact hetzelfde te zijn, maar wel van hetzelfde niveau en met gelijksoortige vragen. Hiermee kun je het best naar je teamleider of coordinator stappen. Wat zegt je docent er zelf eigenlijk van?
De vorige keer wisten we niet dat wij een vwo toets kregen maar voor aanstaande maandag weet ik het denk ik wel omdat een vwo tweetalig klas de toets al heeft gehad. En nu denk je dat wij een ander toets krijgen omdat zij een vwo klas waren maar mijn docent gaat gewoon die toets geven.

Mijn docent zegt zelf: Ja we hebben de stof besproken!

Ik ga gewoon nu leren en dan kijken wat die toets is, een vwo toets of een havo toets. Als het een VWO toets is dan ga ik hem gewoon niet maken en stap ik naar mijn teamleider.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 09:12
Verwijderd
Ik snap het nog niet helemaal, hoe kun je aan een toets zien of het een havo of vwo toets is? Als ik volgende week ineens een havotoets over eenzelfde hoofdstuk zou krijgen, dan zou me dat niet opvallen.

En ik zou de toets altijd maken, ook als het een vwo-toets is. Later kun je dan naar je teamleider gaan. Je hebt dan ook bewijs in de vorm van punten.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 10:02
piraat013
piraat013 is offline
Citaat:
Ik snap het nog niet helemaal, hoe kun je aan een toets zien of het een havo of vwo toets is? Als ik volgende week ineens een havotoets over eenzelfde hoofdstuk zou krijgen, dan zou me dat niet opvallen.

En ik zou de toets altijd maken, ook als het een vwo-toets is. Later kun je dan naar je teamleider gaan. Je hebt dan ook bewijs in de vorm van punten.

Het is toch makkelijk kijk op Havo sturen ze je meer .dan zeggen ze bijvoorbeeld wat is de hoofdgedachte van alinea 3 ik zeg maar wat. Op vwo is er heel weinig sturing en zeggen ze wat is de hoofdgedachte van de hele tekst .Je merkt het wel vragen zijn wat vager minder duidelijk soms ook wel gecompliceerde vragen ten opzichte van de Havo .
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 10:40
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik vind het discutabel als jij vindt dat het een vwo-toets is en als jouw docent dat bijvoorbeeld niet vindt. Ik zou toch in ieder geval zorgen dat je enige bewijzen hebt en geen vermoedens.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 23-05-2011, 18:14
DiceGFX
DiceGFX is offline
Het was dus gewoon een VWO4 toets, maar ik vond hem best wel makkelijk maar nu heb ik weer een probleem. De normering is nu 2 fouten 1 punt eraf net als bij een VWO4 klas. Maar een ander HAVO klas is de normering 4 fouten 1 punt eraf. Dus vind ik dat wij ook een normering moeten krijgen net als die andere HAVO klas, ik heb dus gewoon naar mn teamleider gemailed en dan even afwachten wat hij gaat doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Centraal eindexamen [HAVO] College examens
svenandjerrys
2 21-06-2016 10:22
Eindexamens 2014 [HAVO] Examenstof
herion
3 22-04-2014 08:30
Eindexamens 2013 [HAVO] HAVO CE 2012 NEDERLANDS
Shenron
0 01-05-2013 21:04
Eindexamens 2003 dringende vraag over nederlands HAVO
miss Misty
4 19-05-2003 20:39
Eindexamens 2003 Hoe wordt het cijfer nederlands havo berekend!
serone
5 11-04-2003 09:33
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Gedocumenteerd Schrijven 2 Havo 4
Chandler
2 07-04-2002 20:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17.