Oud 07-04-2020, 23:10
Leerlingvwoo
Leerlingvwoo is offline
Door het coronavirus gaat het centraal examen niet door. Hierdoor tellen alleen de cijfers van de schoolexamens. In het begin was hier erg blij mee, maar daarna ging ik heel erg twijfelen aan mijzelf of ik wel geslaagd ben.

Heel simpel gezegd sta ik nu dus een 5 voor Natuurkunde en een 5 voor Scheikunde dit zijn geen extra vakken. Ik heb hier 2 compensatiepunten voor. Mij is vertelt dat je hiervoor dus 2 x een 7 of 1 x een 8 nodig hebt om dit te compenseren, als dit zo is slaag ik.
MAARR op elke site die ik zie over de slaag zak-regeling staat dat als je 2 x een 5 staat je eindcijfer gemiddeld een 6,0 moet zijn. Eigenlijk begrijp ik hier niet mee wat ze precies bedoelen. Is een vak dan afgerond op een 7 of moet je hiervoor decimaal gebruiken zoals 6,5 en met welke vakken bereken je dit eindcijfer??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2020, 05:41
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
De slaag-zakregeling die je gevonden hebt, geldt in normale gevallen, dus als er wel een centraal examen wordt afgenomen. In dat geval is het eindcijfer voor een vak het op een geheel getal afgerond gemiddelde van het schoolexamencijfer en het centraal-examencijfer. Voor vakken met alleen een schoolexamen is het op een geheel getal afgeronde schoolexamencijfer het eindcijfer. Elk vak waarin je dit jaar examen doet, telt mee. De vakken maatschappijleer, ckv en het profielwerkstuk vormen samen het combinatiecijfer dat ook als eindcijfer meetelt.

De slaag-zakregeling voor dit schooljaar, waarin er geen centraal examen wordt afgenomen, is nog niet bekend. Het is dus nog niet te zeggen of je wel of niet geslaagd bent.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2020, 14:00
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Door het coronavirus gaat het centraal examen niet door. Hierdoor tellen alleen de cijfers van de schoolexamens. In het begin was hier erg blij mee, maar daarna ging ik heel erg twijfelen aan mijzelf of ik wel geslaagd ben.

Heel simpel gezegd sta ik nu dus een 5 voor Natuurkunde en een 5 voor Scheikunde dit zijn geen extra vakken. Ik heb hier 2 compensatiepunten voor. Mij is vertelt dat je hiervoor dus 2 x een 7 of 1 x een 8 nodig hebt om dit te compenseren, als dit zo is slaag ik.
MAARR op elke site die ik zie over de slaag zak-regeling staat dat als je 2 x een 5 staat je eindcijfer gemiddeld een 6,0 moet zijn. Eigenlijk begrijp ik hier niet mee wat ze precies bedoelen. Is een vak dan afgerond op een 7 of moet je hiervoor decimaal gebruiken zoals 6,5 en met welke vakken bereken je dit eindcijfer??
Vandaag zijn de normen bekend gemaakt.
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Kans van slagen
Blood Fire Rage
0 29-05-2007 20:13
VWO slaag/zak-voorwaarden?!
simone87
17 31-05-2005 10:03
Verhalen & Gedichten [column] Slagen in rode lingerie.
Soapsie
10 26-04-2005 15:29
Algemene schoolzaken [Stelling] De Tweede Fase maakt slagen makkelijker
Femic
26 18-01-2005 19:22
Eindexamens 2003 Druk om te slagen?
Snufje
23 17-04-2003 20:33
Eindexamens 2003 als ik slaag ga ik eraf als ik niet slaag ga ik er ook vanaf
very drunk driver
9 31-03-2003 14:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.