Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2008, 19:58
eseeenn
eseeenn is offline
Hee !

ik zit een beetje in een dilemma. Ik zit in (tweetalig) Havo 4 met het profiel E&M met M&O als keuzevak en spaans vrije deel. Nou ben ik een enorme twijfelaar dus had ik maar voor E&M gekozen omdat ik C&M onderschatte, en dacht dat het een pretpakket was, nu denk ik al zo'n 2 maanden over waarom ik zo'n beslissing heb genomen, ik haat economie ! en wil niet het bedrijfleven in gaan, wat doe k dan nog met M&O erbij ? De sociale kant trekt mij meer aan zoals pedagogiek, MWD (maatschappelijke werkster) en mensen helpen, ook lijkt media/journalistiek mij heel leuk. HBO communicatie lijkt mij ook erg leuk om te studeren. Maar het probleem is dus ik ben bang om over te stappen van E&M naar C&M want stél dat ik toch die ene beetje economie 1 nodig heb bij een opleiding ? wat dan ? stel dat ik ongelofelijke spijt krijg (wat ik eigenlijk betwijfel maargoed zoals ik het eerder al heb gezegd ik ben een enorme twijfelaar en verander snel van keuzes) heb al met verschillende mensen gesproken van famillieleden tot vrienden tot mijn decaan & adviesgever .. maar kom er niet uit.

wat zouden jullie in zo'n situatie gedaan hebben
ennen jullie iemand die is overgestapt van E&M naar C&M en spijt heeft gekregen/zoiets heeft meegemaakt

Graag hoor ik uitgebreid jullie meningen
alvast bedankt

xxxxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2008, 20:07
JBX
JBX is offline
Economie 1? Op wat voor school zit jij? Tweede fase bestaat al een tijdje geloof ik.

In ieder geval, als je economie nodig hebt voor een studie, wat toch waarschijnlijk niet het geval is aangezien het lijkt dat je het k*t vindt, neem je bij je hogeschool een snelcursus. Heb je in een paar maanden alles wat je nodig hebt.

Zoals jij dit hier zo neerlegt zou ik gewoon naar C&M gaan.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2008, 21:33
eseeenn
eseeenn is offline
^^^^^


jaa idd, je hebt wel gelijk, ik heb volgens mij net dat ene extra zetje nodig om naar C&M te gaan zonder eco..


ow en dat economie 1 bedoelde ik eigenlijk ''beetje'' economie, dus niet echt bedrijfseconomie maar bij studies zoals communicatie (?) heb ik gehoord dat je dat ene beetje economie nodig hebt o,i.d. Het is idd zo dat 1 & 2 enzo niet meer bestaan.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2008, 21:47
mango25
mango25 is offline
Maar heb je ook echt veel moeite met economie dan? Anders zou ik gewoon E&M blijven doen. Misschien dat je M&O nog kunt inwisselen voor een 'cultuurvak', want dat vak is wel vrij moeilijk. Ik denk dat je later best nog wel wat kunt hebben aan economie, want stel dat je tóch iets wilt gaat doen waar economie voor nodig is.. En C&M blijft een pretpakket hoor; het is gewoon het makkelijkste profiel. En school is nou eenmaal niet altijd leuk.;-)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:08.