Oud 12-01-2018, 23:55
KerrBeeldens
KerrBeeldens is offline
Hallo ik zit op dit moment in VWO 5 en heb de ambitie om Cumlaude te slagen.
Echter begrijp ik niet helemaal hoe dit wordt berekend.
Je moet gemiddeld een 8,0 staan en niet lager dan een 7,0. Maar worden je punten eerst afgerond en vervolgens je gemiddelde berekent, of gaat men uit van de daadwerkelijke (onafgeronde) punten?

Dus ben ik cumlaude geslaagd met alleen maar 7,5en (afgerond een 8, dus voldoet aan de eisen), of moet ik een 7,5 compenseren met een 8,5 om zo onafgerond een 8 te staan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2018, 07:02
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Er wordt gekeken naar je eindcijfers. Dat zijn de op hele getallen afgeronde gemiddeldes van je schoolexamencijfers en je centraal examencijfers. Je kunt dus cum laude slagen als die gemiddeldes allemaal 7,5 zijn, want dan heb je alleen achten als eindcijfer.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2018, 12:19
KerrBeeldens
KerrBeeldens is offline
Citaat:
Er wordt gekeken naar je eindcijfers. Dat zijn de op hele getallen afgeronde gemiddeldes van je schoolexamencijfers en je centraal examencijfers. Je kunt dus cum laude slagen als die gemiddeldes allemaal 7,5 zijn, want dan heb je alleen achten als eindcijfer.
Bedankt voor je reactie! Dat maakt Cumlaude slagen direct een stuk makkelijker...
Met citaat reageren
Oud 14-05-2018, 23:06
Liana_Chen
Liana_Chen is offline
Citaat:
Er wordt gekeken naar je eindcijfers. Dat zijn de op hele getallen afgeronde gemiddeldes van je schoolexamencijfers en je centraal examencijfers. Je kunt dus cum laude slagen als die gemiddeldes allemaal 7,5 zijn, want dan heb je alleen achten als eindcijfer.
Dat klopt niet, je moet onafgerond gemiddeld een 8,0 staan, een 7,99 is nog steeds geen cum laude.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2018, 05:50
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Je begrijpt mijn bericht verkeerd. Iemand die een 7,1 voor zijn schoolexamen staat en een 7,9 voor zijn centraal examen haalt, staat voor dat vak uiteindelijk een 7,5. Dat wordt een 8 als eindcijfer. Als die persoon dat voor elk vak doet, dan heeft hij alleen maar achten als eindcijfers en is dus cum laude geslaagd, ook al zijn al die achten ontstaan door steeds een 7,5 omhoog af te ronden.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2018, 08:37
Verwijderd
Het is natuurlijk leuk om te doen en als je de kans krijgt zou ik het niet laten, maar er is later werkelijk helemaal niemand die er naar vraagt of je cum laude bent geslaagd op de middelbare of die daar ook maar enige waarde aan hecht. Als je een studie met voorselectie hebt gekozen en daarom goede punten nodig hebt is het de moeite waard om er extra energie in te steken, anders zijn er zo veel betere dingen te doen met je leven...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Waarvoor gaat de forummer boven je de gevangenis in?
Blaf
500 05-02-2007 18:01
Algemene schoolzaken Mentaliteit in je klas
EvilSmiley
62 08-03-2005 19:49
De Kantine IQ op scholieren
RandyRhoads
111 04-08-2004 10:28
Eindexamens 2004 hoe slaag jij? als beste slagen ...
janpeter18
47 16-06-2004 11:01
Eindexamens 2004 Graag hoge cijfers?
Xaira
55 01-06-2004 11:44
De Kantine hoeveel mensen van het forum ken je IRL?
Boogie
79 02-08-2002 18:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:51.