Oud 04-05-2003, 12:32
Verwijderd
Alle 3 de films zullen vechtscenes bevatten (geen matrix maar oldschool kung fu)

Film nummer 1 (Enter the dojo)

2 vrienden besluiten een dojo (gevechtsschool) te beginnen. Ze nemen geen leden aan maar gaan daar gewoon zelf trainen. Ze trainen karate. Op een dag komt er een meisje aankloppen voor werk. Het meisje is anders dan de jongens. De jongens konden wel wat hulp gebruiken en lieten het meisje het schoonmaakwerk doen. De jongens trainden ondertussen door en ze worden steeds sterker. Het meisje werkt veel maar leert ook een beetje karate. Helaas verloopt de communicatie tussen de jongens en het meisje niet zo goed. In het begin boeide de jongens dat niet. Want immers wie moest het vuile werk op knappen? Maar in de loop der tijd beginnen de jongens zich te irriteren aan het meisje. De kloof tussen de jongens en het meisje wordt alsmaar groter en groter. De jongens worden sterker en sterker. Het meisje leert ook wat karate. De jongens willen nu eigelijk het meisje weg hebben, alleen nu kunnen ze dat niet meer doen. Op een dag komt er een ander meisje aankloppen. De jongens zeggen: “:rot op onze dojo is vol”. De spanningen lopen hoog op tussen de jongens en het meisje. Op een dag komt er dan ook een gevecht tussen de jongens en het meisje…..

De 2 vrienden en de dojo staan symbool voor Nederland. Het meisje staat symbool voor de gastarbeiders. Eerst laten de Nederlanders de gastarbeiders toe, iemand moest in fabrieken enzo werken. Helaas dachten ze niet aan integratie (de communicatie tussen de jongens en het meisje verliep niet zo goed maar dat boeide de jongens ook niet echt). De kloof tussen de Nederlanders en gastarbeiders wordt steeds groter. Nederland wordt economisch steeds sterker (de jongens worden beter in karate). Maar toch groeit de kloof nog steeds en uiteindelijk zal er ook een soort explosie tussen de twee gemeenschappen komen….

Film nummer 2 ( The school)

Een jongen genaamd Mikael die gaat naar school fietsen. Thuis is hij erg arm. Op zijn fiets gaat hij richting school. Onderweg valt hij van zijn fiets en raakt een tijdje bewusteloos. Eenmaal weer wakker stapt hij op een fiets en gaat weer naar school. (Wat hij niet weet is dat hij in een andere dimensie terecht is gekomen). Als hij zijn school binnenkomt is alles donker en leeg maar toch gaat hij naar zijn klaslokaal. Daar ziet hij zijn leraar praten voor een lege klas. Mikael wilt naar binnen stappen maar opeens valt zijn leraar hem aan. Mikael verliest het gevecht maar weet wel te ontsnappen. Mikael kan de school niet meer uit. Er zijn allerlei leraren die hem aan willen vallen. Af en toe ziet hij zijn ouders maar als hij ze roept verdwijnen ze weer. In sommige donkere plekken in de school zijn een soort duivelachtige wezens. Die roepen de hele tijd naar Mikael en de verleiding is ook groot voor Mikael om naar die wezens te gaan. Toch gaat hij niet. Op een bepaald moment komt hij een meisje tegen en die leert hem een kung fu stijl. Met die stijl kan mikael het opnemen tegen de leraren. Op een dag moet hij het opnemen tegen de directeur. Na een lang gevecht wint Mikael. Als Mikael had verloren moest hij naar die duivelachtige wezens toen. Dan zie je opeens Mikael in een ziekenhuis bed. Hij was 4 jaar in coma en nu is hij 21. Hij is nu volwassen.

Mikael staat symbool voor de arme jeugd in Nederland. Hun ouders zijn arm en het is moeilijk om op het rechte pad te blijven. Die duivelachtige wezen staan namelijk symbool voor criminaliteit. De verleiding is erg groot om van het rechte pad af te gaan. Mikael kan met niemand praten en is eenzaam. De grote lege school staat voor eenzaamheid. Hij kan niet met de leraren of zijn ouder praten (leraren vallen hem aan, ouders verdwijnen steeds). Alleen zijn vrienden kunnen hem helpen (het meisje). Maar zij zitten ook in dezelfde situatie als hem. Uiteindelijk wint Mikael het gevecht (maar niet zonder moeite). Hij is nu volwassen (hij is dus nu uit zijn jeugd. Hij is niet eenzaam meer).

Film Nummer 3 (nog geen titel bedacht)

Een jongen sluit zijn eigen vader op in een ondergrondse kelder om hem vervolgens nooit meer vrij te laten. (Eerst krijgt de kijker medelijde met de man). Het is een man met een vriendelijk gezicht. Maar dan denkt de man terug aan vroeger en je ontdekt eigenlijk dat een afschuwelijke man is. Hij heeft ze gezin mishandelt, was een groffe crimineel. Hoe meer de kijker ontdekt doe slecht de man is hoe lelijker de man wordt. Hij begint namelijk aan zichzelf te eten want hij heeft daar geen eten of drinken. De man wordt steeds lelijker en lelijker en de kijker begin steeds meer de man te haten en te haten. Uiteindelijk weet je alles van het verleden van die man en welke misdaden hij gedaan heeft. En dan sterft de man.

Deze film heeft de boodschap dat je mensen nooit op hun uiterlijk moet beoordelen. Ik wil in deze film de zelfde sfeer dan als die film in Die Blechtrommel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2003, 13:07
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Alle drie waardeloos.

Alle drie verhalen zijn cliché-onderwerpen voor een film en gewoon niet interessant genoeg.

Ik geef je een tip, houd je ideeën voor je. Als je dat niet doet, kunnen anderen het van je af pikken. En kom met betere plots, zou ik zeggen.
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 13:13
burningonsunday
Avatar van burningonsunday
burningonsunday is offline
de derde kan nog wel. maar die moet zeker een beter ontknoping.
de rest is echt waardeloos....
__________________
http://www.purevolume.com/findel
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 13:33
Sithan
Sithan is offline
De derde is de enige die iets interessants op kan leveren, de rest kon me nu al niet boeien...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 15:38
ganralph
ganralph is offline
idd, alleen de derde heeft wel iets goeds. maar het lijkt me erg lastig om hier een film van te maken die constant blijft boeien.

mijn vraag is dan ook: hoe wil je hier concreet een film van gaan maken?

verder geef je bij alle drie aan welke boodschap er in zit (volgens jou) - het probleem (?) is dat je een mening of betekenis nooit kunt opdringen (ook niet in films), kijkers kunnen er wel heel andere dingen uithalen dan jij er mee bedoeld hebt.
(ik zou je idee bijvoorbeeld ook op kunnen vatten als 'lelijke mensen zijn slecht')
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 16:14
Verwijderd
Tsjah daar heb ik ook over gedacht. Ik denk dat ik gewoon in de begin van de film het probleem laat ziet met behulp van bv krantenkoppen/stukjes. Dat de kijker tijdens de film erachter komt dat het beginstukje niet zomaar bull shit is. Ik heb jullie meningen gelezen en ben blij met jullie reacties. nu weet ik tenminste wat andere mensen ervan vinden.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 16:15
Verwijderd
Ik heb bijna een camera, ik ga dan met vrienden een paar films maken. ik zet ze dan wel op internet
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 17:05
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
ganralph schreef op 04-05-2003 @ 15:38:
ik zou je idee bijvoorbeeld ook op kunnen vatten als 'lelijke mensen zijn slecht
Daar had ik nog niet eens aan gedacht maar daar zit inderdaad wat in...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 17:18
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
ik ken er ook nog 1:

2 lesbiennes ontmoeten elkaar in een bubbelbad



potentie?
__________________
hoi, ik ben een signature
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 17:20
burningonsunday
Avatar van burningonsunday
burningonsunday is offline
oooooooooh ja leuk
__________________
http://www.purevolume.com/findel
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 22:16
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Big Brother schreef op 04-05-2003 @ 17:18:
ik ken er ook nog 1:

2 lesbiennes ontmoeten elkaar in een bubbelbad



potentie?
Erg flauw.
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 22:54
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Die derde heeft wel wat (ook al lijkt het me geen goed idee om daar old school kung fu in te stoppen), maar vooral de eerste lijkt me absoluut niet geschikt om een lange film van te maken.
De titel 'Enter the dojo' zou ik overigens sowieso vergeten, die is gewoon lachwekkend.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 23:56
Verwijderd
"Enter the Dojo": Daarbij moet ik gelijk denken aan de kungfu(?)-film Enter the Dragon met Bruce Lee. Foute titel dus. Verder vind ik het verhaal nergens op slaan. Met name de ontknoping niet...een gevecht tussen de jongens en het meisje? Hoe zou die aflopen?
Bovendien zou je hier geen complete film over kunnen schrijven, het plot blijft gewoon niet boeien.

"The school": Oninteressante titel, beetje erg recht-toe-recht-aan.
Dat hij in een coma raakt en daardoor in een andere dimensie raakt (al dan niet z'n onderbewustzijn) doet me denken aan de tv-serie The Odyssey (waarin een jongen in coma raakt en met zn vrienden de volwassenen moet "verslaan").
Dat die hele school leeg en donker is, dat er wezens zijn die hem roepen en ouders die in de verte verdwijnen, is op zich geschikt voor een creepy griezelfilm, maar als je er dan ook nog eens slappe vechtscenes in gaat gooien wordt het nep (vind ik).

Nummer 3: Kan je leuk met flashbacks werken, wat de film boeiend kan houden. Maar de film staat of valt dan met de verdere invulling. In ieder geval is dit plotsgewijs wel de interessantse van de drie.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 00:11
empyrian
Avatar van empyrian
empyrian is offline
100% waardeloos.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 00:32
kanariehenk
Avatar van kanariehenk
kanariehenk is offline
&shy
__________________
nee
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 02:35
Verwijderd
Damn ben ik al een tijd bezig met het schrijven van een moderne bewerking van "Die leiden des jungen Werther" van Goethe voor m'n NFTA-toelatingsexamen, krijg ik dit voor m'n kiezen.
Zware shit, mijn broeder. Die symboliek, die plotwendingen: pure genialiteit. En dat verweven met "old-school kung fu".

Ik kan de handdoek maar beter in de ring gooien, huh?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 03:29
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik denk niet dat dit soort film goed scoren in Nederland.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 14:16
Tox
Avatar van Tox
Tox is offline
Citaat:
Diesel schreef op 04-05-2003 @ 13:07:
Alle drie waardeloos.

Alle drie verhalen zijn cliché-onderwerpen voor een film en gewoon niet interessant genoeg.

Ik geef je een tip, houd je ideeën voor je. Als je dat niet doet, kunnen anderen het van je af pikken. En kom met betere plots, zou ik zeggen.
goed gezegd
__________________
In the end we will not remember the words of our enemies, but the silence of our friends
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-05-2003, 17:59
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Big Brother schreef op 04-05-2003 @ 17:18:
ik ken er ook nog 1:

2 lesbiennes ontmoeten elkaar in een bubbelbad

is dat niet al eens eerder gedaan?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 00:50
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Damn ben ik al een tijd bezig met het schrijven van een moderne bewerking van "Die leiden des jungen Werther" van Goethe voor m'n NFTA-toelatingsexamen, krijg ik dit voor m'n kiezen.
Ieder z'n eigen. Wellicht is hij geen geweldige schrijver, maar wel een goeie filmmaker. Ik vind Nederland trouwens al vol genoeg zitten met pretentieuze mensen die denken dat ze zo ontzettend intellectueel zijn. En dan willen ze ook nog naar de NFTA. God behoed ons.

Citaat:
Alle drie verhalen zijn cliché-onderwerpen voor een film en gewoon niet interessant genoeg.
Wat een onzin, omdat je ideeën dan cliche's bevatten wil nog niet zeggen dat de uitwerking ervan slecht is. Alles is al een keer gedaan. Films zitten vol met cliche's. Iedereen verwijst naar iedereen.

Citaat:
Ik geef je een tip, houd je ideeën voor je. Als je dat niet doet, kunnen anderen het van je af pikken.
Gouden tip. Enige zelfkritiek is ook belangerijk. Zoek anders een schrijfpartner of lees het voor aan vrienden die commentaar kunnen geven. NOOIT op het internet publiceren.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)

Laatst gewijzigd op 07-05-2003 om 00:55.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 01:47
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Citaat:
legatus schreef op 07-05-2003 @ 00:50:
Wat een onzin, omdat je ideeën dan cliche's bevatten wil nog niet zeggen dat de uitwerking ervan slecht is. Alles is al een keer gedaan. Films zitten vol met cliche's. Iedereen verwijst naar iedereen.
Oldschool Kung-Fu, irritatie tussen man en vrouw, een meisje dat karate leert, een denderende eindgevecht (waarvan de winnaar vaak al voor het gevecht bekend is), een 'aardige' persoon die door en door slecht blijkt te zijn ETC.

Al is de uitwerking erg goed, dit hebben we allemaal al tig keer gehad. Uiteindelijk kan een plot met veel clichés een amusante film opleveren maar achteraf heerst toch het gevoel van 'been there, done that'. Waarom geen apart verhaal met aspecten die we nog niet gehad hebben?

Neem nou RINGU. Vooral de videoband en het idee erachter maakt deze film tot een klassieker. Een moordend videoband? Had ik zelf ook kunnen bedenken, hoor ik sommige wel eens zeggen......juist.... na de film...
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 02:38
empyrian
Avatar van empyrian
empyrian is offline
Citaat:
Diesel schreef op 07-05-2003 @ 01:47:
Oldschool Kung-Fu, irritatie tussen man en vrouw, een meisje dat karate leert, een denderende eindgevecht (waarvan de winnaar vaak al voor het gevecht bekend is), een 'aardige' persoon die door en door slecht blijkt te zijn ETC.
KARATE KID!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 03:42
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef op 07-05-2003 @ 00:50:
Ieder z'n eigen. Wellicht is hij geen geweldige schrijver, maar wel een goeie filmmaker. Ik vind Nederland trouwens al vol genoeg zitten met pretentieuze mensen die denken dat ze zo ontzettend intellectueel zijn. En dan willen ze ook nog naar de NFTA. God behoed ons.
God behoede je.
Ik ben niet hyper-intelligent. Integendeel; was het maar zo. Ik uitte het misschien wat kinderachtig, maar ik vind de verhaaltjes van Kenjiro niet goed. Niet dat de verhaaltjes cliche zijn, maar het excessief gebruik van symboliek alleen al is vervelend. DAT vind ik dan pretentieus. Als ik een verhaal schrijf dan probeer ik gewoon te schrijven wat ik schrijf.

God behoede je!
Ik heb dat boek van Goethe zelfs nog nooit uit gelezen.
Dat ik hautain en arrogant zou zijn of dat ik in jouw ogen pretentieus ben zegt nog niet dat ik mijn verhaal niet kan vertellen. Het is alleen een feit dat als ik 'r vanuit ga dat ik 't niet haal dat ik het dan ook daadwerkelijk niet haal. Wim&Kees formuleerden het zo mooi: "doemdenken". In Eindhoven doen wij niet aan doemdenken.

God behoede je!
We zullen zien volgend jaar, of het jaar daarna, of het jaar daarna. Als het dan nog niet is gelukt, dan zal 't wel nooit lukken. En DAN mag je in je knuistje lachen, Jac (gelukkig ben ik 'r dan niet bij ). We zullen zien, Legatus. We zullen zien.

Ik wil nu ook alleen al om jou de komende 40 jaar dood te gooien met mijn pretentieuze rukfilms naar die academie. Zie je 't al voor je? "Philip M.'s Enter the Dojo IV".

God zij met je.
Ken jij trouwens mensen aan de NFTA?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 16:22
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Diesel schreef op 07-05-2003 @ 01:47:
irritatie tussen man en vrouw, een meisje dat karate leert, een denderende eindgevecht
Dan kun je dialogen tussen personages ook cliché noemen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 17:24
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Ken jij trouwens mensen aan de NFTA?
Een aantal.

Citaat:
Niet dat de verhaaltjes cliche zijn, maar het excessief gebruik van symboliek alleen al is vervelend. DAT vind ik dan pretentieus. Als ik een verhaal schrijf dan probeer ik gewoon te schrijven wat ik schrijf.
Net zoals mij zal de jongen moeten groeien in zijn scenario schrijven en het bedenken van plots. Je vervalt snel in cliche's en jatwerk, maar door vallen en opstaan leer je.

Tom ik-ben-je-achternaam-weer-eens-vergeten (van SATURDAY NIGHT LIVE) vroeg me ooit wat ik wou worden, ik zei "Een GOEIE regisseur". Dan ben ik al tevreden. Ik heb nog véél te leren.

Citaat:
Ik wil nu ook alleen al om jou de komende 40 jaar dood te gooien met mijn pretentieuze rukfilms naar die academie. Zie je 't al voor je? "Philip M.'s Enter the Dojo IV".
Je voelde je aangesproken en dat terwijl ik het niet eens specifiek over jouw had, maar meer over hoe je overkwam. Ik wens je veel succes op de NFTA en hoop ooit iets van je te zien. En ik lul niet eens uit me nek.

Citaat:
We zullen zien, Legatus. We zullen zien.
Dick Maas en Martin Koolhoven zijn ook een aantal keren afgewezen voordat ze op de NFTA kwamen. Dus wees gerust.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)

Laatst gewijzigd op 07-05-2003 om 18:01.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2003, 17:40
XLerator
Avatar van XLerator
XLerator is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 04-05-2003 @ 12:32:
Alle 3 de films zullen vechtscenes bevatten (geen matrix maar oldschool kung fu)

Film nummer 1 (Enter the dojo)

Film nummer 2 ( The school)

Film Nummer 3 (nog geen titel bedacht)
.
Jemig wat een zieke geest heb je.
En al kijk je even door het o zo domme nutteloze geweld heen, dan nog steld het geen bal voor.
Sorry, maar als je bij leuke films aan zoiets denkt....echt enorm erg... sorry
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 18:09
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
In Eindhoven doen wij niet aan doemdenken.
Ik ben een voorstander van doemdenken in de positieve zin. Maar als ik een scenarioschrijver nodig ben kan ik bij jouw aankloppen? Aangezien ik niet zo ver van je vandaan woon.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)

Laatst gewijzigd op 07-05-2003 om 18:30.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 18:29
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef op 07-05-2003 @ 18:09:
scenarioschrijfster
Schrijfster? Alleen op zondag en woensdagavond
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 18:31
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Schrijfster?
Ik heb niets gezegd
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 20:01
empyrian
Avatar van empyrian
empyrian is offline
Citaat:
Juice schreef op 07-05-2003 @ 16:22:
Dan kun je dialogen tussen personages ook cliché noemen.
bullshit, dat is geen specifiek(e) onderwerp/gebeurtenis die uitgemolken is. als je zo gaat denken kun je net zo goed zeggen dat films maken cliché is.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 21:02
Verwijderd
Ik ben erg blij dat mensen zoveel reageren op mijn stukjes , desondanks de meeste reacties niet zo positief zijn. Maar ja dat is jullie mening. Sommige mensen vonden oldschool kung fu niet zo goed gekozen in mijn 'films'. Het derde verhaal laat ik dan ook de kung fu gevechten eruit. De eerste en tweede verhaal spelen de kung fu gevechten een grote rol. Ook dit staat symbool voor iets. In het eerste verhaal trainen de jongens veel in karate. dat staat symbool voor dat nederland economisch sterker word. Maar karate staat ook voor educatie. Het meisje leert ook wat karate. Dus met andere woorden de alochtonen die wordt ook geschoold.
Bij het tweede verhaal staan de kung fu gevechten symbool voor de vele tegenslagen wat mikael krijgt. De gevechten tussen de leraren staan dus symbool voor de tegenslag wat de jeugd krijgt.

Ik had ook gehoord dat de meeste mensen mijn verhalen cliche vonden. Tuurlijk dat iemand naar een andere dimensentie gaat is zeker cliche (maar na een andere dimensentie gaan staat hier symbool voor naar de pubertijd gaan. Meestal in de pubertijd gaan dat soort mensen de verkeerde pad op). Of dat een goed iemand eigenlijk heel erg slecht is, is ook cliche. Maar eigenlijk het doel van deze films is om mijn visie over een bepaald probleem te geven. Of dat ik een bepaald probleem aan de orde stel waar mensen over na kunnen denken. Of dat ik met deze film een boodschap toon.

In de eerste twee verhalen wil ik vooral een probleem voorleggen. ik wil dat mensen gaan na denken over dat probleem en of ze wat ertegen kunnen doen. Ik kon ook een hele realistische film bedenken (net zo'n soort film als menace 2 society) maar dat soort films zijn gewoon te veel gemaakt. Daarom wilde ik het probleem voorleggen in een soort fantasie achtige wijze.

Het derde verhaal klinkt nu niet zo interesant omdat mensen het einde enzo al weten. Maar als je een film gaat maken, waar de kijker gewoon niet in te gaten heeft dat die man eigenlijk een slechterik. Is het effect op de kijker veel schokkender als je ineens achter komt dat de persoon waarmee je eerst medelijde kreeg in de begin van de film eigenlijk een slechte man. Ik vond bijvoorbeeld de film unbreakable erg goed. Dat was een beetje net zo'n verhaal.

En ik heb een tweede deel op de derde verhaal bedacht:

Kijk in het oude japan is er zo'n samurai krijger die zijn geheugen heeft verloren. Om zijn geheugen terug te vinden maakt hij een reis door heel japan om mensen te vinden die hem gekend hebben. Op een dag komt hij in een dorp aan en hij hoort daar mensen veel over een brute moordenaar praten. De mensen daar hebben wel de ouders van die man gekend maar die schenen ook vermoord te zijn door die brute moordernaar. Die samuraikrijger wilt natuurlijk zijn ouders wreken en gaat trainen in het bos om zich klaar te maken tegen het gevecht van die moordernaar. In het bos krijgt hij langzaam zijn herinneringen terug. De kijker krijgt steeds beetje bij beetje te weten dat die samurai krijger eigenlijk die moordernaar is. Uiteindelijk komt die samurai krijger erachter dat hij die moordernaar is en hij pleegt zelfmoord............

Deze film heeft ook de boodschap dat je mensen niet op hun uiterlijk moet beoordelen. Ik heb expres voor het oude japan gekozen omdat ik vind dat het vroeger wel een mysterieus land was. Daarom krijgt deze film ook een beetje een mysterieus sfeertje. het verhaal heb ik een beetje simpel en kort geschreven maar ik wil ook hier werken met flashbacks. Maar ik wil ook dat de kijkers er niet meteen achter komen maar pas echt op het laatste moment achter komen dat die man de eigenlijke moordernaar is.

Ik had ook tips gehoord dat ik beter niet mijn ideen op internet kon zetten. Nou mocht nou een regiseur of filmaker een film van me willen jatten dan hoop ik dat diegene een goede film maakt zodat ik het in de bioscoop kan zien. Dan ben ik ook wel een beetje blij (ondanks dat ik geen geld verdiend hebt).
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 21:43
empyrian
Avatar van empyrian
empyrian is offline
whaha jezus HOU JE BEK nou man we worden helemaal schijtziek van die waardeloze kutverhaaltjes van je =]
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 21:45
Verwijderd
empyrian als je zo schijtziek van die kut verhaaltjes word kom dan niet op deze topic......
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 09:40
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
empyrian als je zo schijtziek van die kut verhaaltjes word kom dan niet op deze topic......
Concentreer je wat minder op de oppervlakkige boodschappen in de film. Stop een mening IN de film, de film zelf is geen mening. Je bent een verhalenverteller als regisseur niet iemand op een zeepkist.

Citaat:
Ik heb expres voor het oude japan gekozen omdat ik vind dat het vroeger wel een mysterieus land was.
Die obsessie lijkt meer voort te vloeien uit jouw interesse in Oosterse vechtsporten en hoe je die krampachtig als symbolen in een film zou kunnen verwerken.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 09:42
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
empyrian schreef op 07-05-2003 @ 20:01:
bullshit, dat is geen specifiek(e) onderwerp/gebeurtenis die uitgemolken is. als je zo gaat denken kun je net zo goed zeggen dat films maken cliché is.
Nou ga je in op mijn sarcasme alsof ik het serieus meende...

Okee, dialogen gaat te ver, maar in een film over karate een persoon stoppen die karate leert vind ik geen cliché te noemen. Of misschien een cliché, maar in ieder geval geen schadelijke.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 09:45
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 07-05-2003 @ 21:02:
Ik ben erg blij dat mensen zoveel reageren op mijn stukjes , desondanks de meeste reacties niet zo positief zijn. Maar ja dat is jullie mening. Sommige mensen vonden oldschool kung fu niet zo goed gekozen in mijn 'films'. Het derde verhaal laat ik dan ook de kung fu gevechten eruit. De eerste en tweede verhaal spelen de kung fu gevechten een grote rol. Ook dit staat symbool voor iets. In het eerste verhaal trainen de jongens veel in karate. dat staat symbool voor dat nederland economisch sterker word. Maar karate staat ook voor educatie. Het meisje leert ook wat karate. Dus met andere woorden de alochtonen die wordt ook geschoold.
Bij het tweede verhaal staan de kung fu gevechten symbool voor de vele tegenslagen wat mikael krijgt. De gevechten tussen de leraren staan dus symbool voor de tegenslag wat de jeugd krijgt.
Het is niet alleen zoals gezegd moeilijk om een film als mening te brengen, wat ik me ook afvraag is: hoeveel mensen zullen deze symboliek snappen als ze de film zien?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-05-2003, 14:01
wesley
wesley is offline
waardeloos, de ene is nog dommer dan de andere

sorry..., maar je vraagt om kritiek.
__________________
---->I HATE YOU! I HATE YOU!I SWEAR TO GOD I HATE YOU <--- 4 gansta bitch from enky!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 17:08
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Juice schreef op 08-05-2003 @ 09:42:
Okee, dialogen gaat te ver, maar in een film over karate een persoon stoppen die karate leert vind ik geen cliché te noemen. Of misschien een cliché, maar in ieder geval geen schadelijke.
Wel begint het zeer irritant, oninteressant en saai te worden als we de ene na de andere cliché voorgeschoteld krijgen. Dit is het geval in kenjirro's verhalen.
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 17:24
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Juice schreef op 08-05-2003 @ 09:45:
wat ik me ook afvraag is: hoeveel mensen zullen deze symboliek snappen als ze de film zien?
Wie zegt dat iedereen je films moet en hoort te begrijpen?

Meer dan de helft van de filmliefhebbers begrijpt het symboliek in de meeste films van bijvoorbeeld David Lynch of Joel Coen niet. Daarom zijn de meeste Lynch en Coen films niet geschikt voor een groot publiek. Niet omdat het slechte films zijn, maar omdat er zat genoeg liefhebbers van films zijn die niet kunnen of in ieder geval niet willen nadenken.

Voor dat soort mensen zijn er altijd nog 'groot-publiek' regisseurs, zoals Renny Harlin (Driven), Rob Cohen (Daylight) en Tom Dey (Shanghai Noon).
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 17:30
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Juice schreef op 08-05-2003 @ 09:42:
Nou ga je in op mijn sarcasme alsof ik het serieus meende...
Iedereen vat het anders op.
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 17:34
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Diesel schreef op 08-05-2003 @ 17:24:
Wie zegt dat iedereen je films moet en hoort te begrijpen?
Meer dan de helft van de filmliefhebbers begrijpt het symboliek in de meeste films van bijvoorbeeld David Lynch of Joel Coen niet.
Maar bij verhalen als die van kenjerro zullen de meeste mensen waarschijnlijk niet eens merken dat het om symboliek gaat, ze zullen waarschijnlijk gewoon denken dat het een film is waarin verder geen mening gegeven wordt.
Zo zou je ook kunnen verzinnen dat de moordenaar in Scream symbool staan voor het communisme of wat dan ook.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 17:42
Verwijderd
Klopt ik heb wel een beetje een obsessie voor Oosterse gevechtkunsten, dat moet ik helaas toegeven. En ook zullen de meeste mensen niet mijn symboliek snappen of waarderen. Wat jij zegt legatus dat er een mening in de film moet zitten, klopt helemaal.

Zelf als ik ooit een regiseur mocht worden (ik denk het niet, kans is klein) zou ik eerder willen dat mijn films net zo zijn als ik in mijn hoofd heb dan dat het een groot succes wordt. Ik ben dan eigenlijk ook een tegenstander van big budget films want risico is groot dat het flopt. Toch denk ik wel dat mijn films ook geschikt is voor groot publiek. Omdat het actie zal gaan bevatten en het verhaal zal niet te moeilijk te begrijpen zijn kunnen andere mensen ook van de film genieten zonder dat ze wat van de symboliek snappen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 18:22
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Citaat:
Diesel schreef op 08-05-2003 @ 17:24:
Wie zegt dat iedereen je films moet en hoort te begrijpen?

Meer dan de helft van de filmliefhebbers begrijpt het symboliek in de meeste films van bijvoorbeeld David Lynch of Joel Coen niet. Daarom zijn de meeste Lynch en Coen films niet geschikt voor een groot publiek. Niet omdat het slechte films zijn, maar omdat er zat genoeg liefhebbers van films zijn die niet kunnen of in ieder geval niet willen nadenken.

Voor dat soort mensen zijn er altijd nog 'groot-publiek' regisseurs, zoals Renny Harlin (Driven), Rob Cohen (Daylight) en Tom Dey (Shanghai Noon).
dat soort ? je doet net alsof iedereen die lynch-films niet snapt alleen naar domme films kijkt...
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 19:10
Verwijderd
Citaat:
kenjirro schreef op 08-05-2003 @ 17:42:
Klopt ik heb wel een beetje een obsessie voor Oosterse gevechtkunsten, dat moet ik helaas toegeven. En ook zullen de meeste mensen niet mijn symboliek snappen of waarderen. Wat jij zegt legatus dat er een mening in de film moet zitten, klopt helemaal.

Zelf als ik ooit een regiseur mocht worden (ik denk het niet, kans is klein) zou ik eerder willen dat mijn films net zo zijn als ik in mijn hoofd heb dan dat het een groot succes wordt. Ik ben dan eigenlijk ook een tegenstander van big budget films want risico is groot dat het flopt. Toch denk ik wel dat mijn films ook geschikt is voor groot publiek. Omdat het actie zal gaan bevatten en het verhaal zal niet te moeilijk te begrijpen zijn kunnen andere mensen ook van de film genieten zonder dat ze wat van de symboliek snappen.
Symboliek is leuk, maar je gebruikt het verkeerd.
Het is te ver gezocht en bovendien oninteressant. Probeer het eens kleinschaliger. Denk eerst in thema's voordat je hele cultuurmaatschappelijke problemen probeert te 'tackelen'.
Bovendien lijdt je verhaal er onder.

Schrijf eerst een verhaal en implementeer daarna jouw 'eigen'.
Dat is mijn tip. Maar ja, wie luistert er tegenwoordig nog naar Philip.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 20:14
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
zonder dat ze wat van de symboliek snappen.
Als je maar inziet dat je nogal inhoudsloze symboliek hebt:

Samurai Kereltje A is donker getint, Samurai Kereltje B is blank, hun gevecht is symbolisch voor racisme. Na een lang gevecht vallen ze beiden neer uit vermoeidheid, dit symboliseert dat het een gevecht is dat niemand zal winnen. Ze vechten in een Japans bos in de ochtend omdat ik dat mysterieus vind, en het leven is mysterieus.

Het is krampachtig en inhoudsloos. Je bent zo ingesteld op symbolen en om iets te vertellen dat je eigenlijk niks verteld.

Citaat:
Maar ja, wie luistert er tegenwoordig nog naar Philip.
Als je dat vaker zegt: "Philip". Dan vergis ik me ook minder snel

Citaat:
dat soort ? je doet net alsof iedereen die lynch-films niet snapt alleen naar domme films kijkt...
Ehhhhh... ja?
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 20:21
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Ik heb ook altijd eens een film willen maken (3 delen)
-The beginning
-***** (gaik niet zeggen lol)
-The end

Heb ik ff mail gestuurd naar paramount Benelux en ze zeiden als ik het 'script' hebt mag ik het opsturen, zij beoordelen het, is het goed word het vertaald naar het engels en word het opgestuurd naar Paramount America en als zij het heel goed vinden heb ik mijn films
kans= 0,00001%
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!

Laatst gewijzigd op 08-05-2003 om 20:25.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 22:00
Verwijderd
Hey iedereen

Deze films zijn niks, jullie hebben helemaal gelijk. De symboliek is te vaag en mensen kunnen hele andere dingen interpreteren. Ik heb hier veel goede tips gehoord en kan er wel wat mee doen. Dus vergeet deze bagger verhaaltjes, ik ga eens nadenken. Maar dan ook goed nadenken voor andere plots. Ik post ze wel eens een keertje op het forum.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 00:42
Verwijderd
Citaat:
kenjirro schreef op 08-05-2003 @ 22:00:
Ik post ze wel eens een keertje op het forum.
Ze zeggen net dat je dat NIET moet doen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 08:37
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 09-05-2003 @ 00:42:
Ze zeggen net dat je dat NIET moet doen.
Sssst!

Anders kunnen we zijn ideeen niet meer jatten
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 13:10
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Citaat:
legatus schreef op 08-05-2003 @ 20:14:


Ehhhhh... ja?
het staat er gewoon zo op een manier waarop het lijkt alsof /waaruit blijkt dat hij op ze neerkijkt...had ik het trouwens tegen jou?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.