Oud 05-09-2007, 10:27
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Heb jij veel huiswerk?
Heel breed: moet je veel opdrachten maken? Veel projecten? Enorme lappen tekst lezen? Of wekelijks 50 woordjes leren?

Loop je nog bij of loop je na een paar weken (of minder) al weer achter?
Of heb je sowieso niet het voornemen om alles netjes te maken, lezen en leren?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2007, 10:29
Verwijderd
Ik heb heel veel huiswerk. Ik loop (nog?) niet achter, want de colleges zijn nog niet begonnen. Ik ben van plan om mijn uiterste best te doen alles goed bij te houden, dus ik ga straks beginnen met lezen.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 10:35
Tripp
Avatar van Tripp
Tripp is offline
Ik ben net begonnen op het HBO, weetje hoe VEEL huiswerk we hebben. Een project maken binnen 10 weken waar je per persoon 100 uur in moet steken. MY GOD. En ik denken dat mijn profielwerkstuk zo veel was. (40 uur p.p.)
__________________
They say it is for the commen good.
But good, is not the same as right.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 10:44
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Ik heb heel veel huiswerk. Ik loop (nog?) niet achter, want de colleges zijn nog niet begonnen. Ik ben van plan om mijn uiterste best te doen alles goed bij te houden, dus ik ga straks beginnen met lezen.
Zelfde hier. Ik moet straks in ieder geval even naar de uni om een artikel uit te printen van meer dan 70p., één van de artikelen voor de eerste week. En naar de overige vakken (4 vakken in totaal) heb ik nog niet eens gekeken.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 12:31
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik heb heel veel huiswerk. Ik loop (nog?) niet achter, want de colleges zijn nog niet begonnen. Ik ben van plan om mijn uiterste best te doen alles goed bij te houden, dus ik ga straks beginnen met lezen.
Jij bent ook met je master begonnen toch?

Citaat:
Zelfde hier. Ik moet straks in ieder geval even naar de uni om een artikel uit te printen van meer dan 70p., één van de artikelen voor de eerste week. En naar de overige vakken (4 vakken in totaal) heb ik nog niet eens gekeken.
Hehe, voor het eerste college van m'n vak van gister en eergister moest ik 400 blz's lezen, een bestand op internet opzoeken, een gesprek voorbereiden en een kind observeren.
Daar kwam ik maandagavond achter

En voor het vak van vandaag moet ik 40 blz's lezen. Die 40 lukt wel, ik zit nu op 31.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 14:03
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
In België valt de eerste schooldag (op de universiteit) pas op 24 september...Nog niets te doen dus

Over het algemeen hebben we niet zoveel taken. Meestal maar 1 per vak, maar 't is dan wel een grote. (Ook al eens 3 kleinere taakjes gehad voor een vak). Dus komt ongeveer op 6 taken per semester of 12 per academiejaar.

Meestal is het mensen interviewen of observeren en daar dan een hele tekst over schrijven, of testresultaten bekijken (+ informatie over opzoeken) en daar dan een rapport over schrijven en/of een presentatie over geven...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 18:32
Yolcu
Yolcu is offline
Ik kom om in het werk.. ben aan m'n master begonnen en ik had wel gedacht dat het veel werk zou zijn, maar dit slaat echt alles!

Bijvoorbeeld: voor 1 vak moet ik twee keer per week dezelfde opdracht maken (maar dan telkens voor andere artikelen natuurlijk). Voor morgen heb ik in totaal 11 uur aan die opdracht gewerkt (buiten de college uren he), en dat dus twee keer per week.. en dan heb ik nog 4 andere vakken..
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 18:46
Verwijderd
Hmm, bij mijn studie gaat het vaak om laten we zeggen 50-75 bladzijden leeswerk voor elk college en soms wat opdrachten. Papers en projecten heb ik amper.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Jij bent ook met je master begonnen toch?
Jep.

Elke week ruim 200/300 bladzijden lezen, samenvatten, de helft ook meteen leren (ivm deeltentamen iedere week), over de andere helft discussieren op blackboard en verder natuurlijk opdrachten (voornamelijk essays en casussen) maken, enz.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 15:15
Verwijderd
Ik heb me net door hoofdstuk 1 van statistiek heengeworsteld, mijn concentratievermogen wordt alleen maar slechter lijkt het... maar ik moet nog wat paragrafen lezen en dat is dan één vak... ik moet ook nog allerlei artikelen uitprinten en lezen enzo... pfft
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 21:16
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik volg nu ook een cursus van de master, daarna doe ik een bachelorstage en dan volg ik weer master cursussen.

Ik moet zeggen dat er niet zoveel verschil is met de bachelor, maar die was al zwaar genoeg. Eigenlijk waren sommige bachelor cursussen een stuk zwaarder dan deze mastercursus Verder is de master bij ons gewoon veel stage lopen en daar een verslag over schrijven. Theoretisch schijnt het niet zo veel moeilijker te zijn dan de bachelor.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 00:11
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Mogen jullie dan al aan je master beginnen als je je bachelor nog niet hebt?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 08:25
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Mogen jullie dan al aan je master beginnen als je je bachelor nog niet hebt?
Soms mag dat ja, als je bij dezelfde universiteit blijft. Zo binden ze je makkelijk aan de universiteit. Je kunt dan namelijk niet naar een andere universiteit gaan. Een soort reclame dus.
__________________
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 10:01
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Soms mag dat ja, als je bij dezelfde universiteit blijft. Zo binden ze je makkelijk aan de universiteit. Je kunt dan namelijk niet naar een andere universiteit gaan. Een soort reclame dus.
Oh bij ons mag dat dus niet.
Er zijn mensen die een heel jaar over moeten doen, omdat ze een 5,3 voor hun laatste tentamen hadden. Ze zijn er heel streng in, geen uitzonderingen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Oh bij ons mag dat dus niet.
Er zijn mensen die een heel jaar over moeten doen, omdat ze een 5,3 voor hun laatste tentamen hadden. Ze zijn er heel streng in, geen uitzonderingen.
Het is volgens mij wel wat gedoe om het te regelen, dus ik kan me goed voorstellen dat ze het niet doen. Maar bij ons komt het soms voor dat mensen dan gewoon een half jaar niets te doen hebben omdat ze 5 puntjes niet gehaald hebben, en dan moet je natuurlijk wel volledig collegegeld betalen; ik snap best dat universiteiten dan beslissen dat het in dat soort gevallen wel mag, maar goed; ik geloof dat het administratief wel een gedoe is.
Het nadeel van het ba/ma-systeem, hiervoor waren er mensen die hun scriptie al met een voldoende hadden afgesloten maar hun propedeuse nog niet hadden... (ook weer een uiterste, natuurlijk ).
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 18:00
Yolcu
Yolcu is offline
Bij ons (UvT, FGW) mag je aan je master beginnen als je nog maximaal 12 ects open hebt staan van de bachelor. Dit is vooral om tegemoet te komen aan studenten, aangezien ze sinds januari 2007 de februari-instroom-mogelijkheid hebben afgeschaft. Je moet wel statistiek, methodologie en je bachelorscriptie afgerond hebben, maar dat is logisch natuurlijk.

Ik heb nog 5 ects open staan van m'n bachelor.. ik ben er wel blij om dat ik toch mocht beginnen met mn master, aangezien ik anders een heel jaar niets te doen zou hebben.. voor dit ene (minor)vak hoef ik alleen nog maar een paper in te leveren en dat mag pas volgende zomer.

En of het administratief echt zoveel werk is, betwijfel ik eerlijk gezegd.. het is alleen maar in hun eigen voordeel omdat ze anders wel héél weinig masterstudenten zouden hebben. Een andere theorie die ik hoorde is dat de uni bang is dat anders teveel mensen afhaken en ze krijgen pas geld wanneer een student is afgestudeerd.
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Bij ons (UvT, FGW) mag je aan je master beginnen als je nog maximaal 12 ects open hebt staan van de bachelor. Dit is vooral om tegemoet te komen aan studenten, aangezien ze sinds januari 2007 de februari-instroom-mogelijkheid hebben afgeschaft. Je moet wel statistiek, methodologie en je bachelorscriptie afgerond hebben, maar dat is logisch natuurlijk.

Ik heb nog 5 ects open staan van m'n bachelor.. ik ben er wel blij om dat ik toch mocht beginnen met mn master, aangezien ik anders een heel jaar niets te doen zou hebben.. voor dit ene (minor)vak hoef ik alleen nog maar een paper in te leveren en dat mag pas volgende zomer.

En of het administratief echt zoveel werk is, betwijfel ik eerlijk gezegd.. het is alleen maar in hun eigen voordeel omdat ze anders wel héél weinig masterstudenten zouden hebben. Een andere theorie die ik hoorde is dat de uni bang is dat anders teveel mensen afhaken en ze krijgen pas geld wanneer een student is afgestudeerd.
Het is administratief meer werk omdat de regels is dat het gewoon niet kan; dat moet dus telkens individueel worden aangepast (tenzij ze de regel natuurlijk gewoon duidelijk aanpassen). Sommige universiteiten doen echt lastig met uitzonderingen, omdat het ze gewoon werk kost...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 20:46
Yolcu
Yolcu is offline
Ah op die manier..
Ja bij ons is de regel dus gewoon aangepast.. vandaar dat ik niet begreep waar het extra werk dan in zat
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-09-2007, 13:40
Verwijderd
50 uur zelfstudie per theoretisch vak (3 à 4 ECTS) ongeveer.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 13:52
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
50 uur zelfstudie per theoretisch vak (3 à 4 ECTS) ongeveer.
En hoeveel theoretische vakken heb je dan en hoe lang duurt zo'n periode?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 14:39
Verwijderd
Citaat:
En hoeveel theoretische vakken heb je dan en hoe lang duurt zo'n periode?
Over de hele bachelor is het iets van 60% theoretische vakken geloof ik. Wat bedoel je met "zo'n periode"?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 15:17
-ne?
-ne? is offline
Hallo, ik ben 14 jaar en zit op gym 3.
Ikzelf vind het wel meevallen. Voor de afgelopen (3e) schoolweek hadden we op:
- 3 toetsen (Natuurkunde, Frans en Wiskunde B);
- Moderne talen: bij elkaar over de hele week zo'n 60 pagina's doorgenomen en maar 15 gemaakt
- Exacte vakken: Redelijk wat wetten geleerd als wet van Ohm (NAT. kunde) en y: f(x)=ax+b (en ook teruggevallen op Pythagoras-stelling), economie 9 paragrafen.
- Klassieke talen ca. 3 a4-tjes vertalen (Grieks en Latijn) en grammatica en ca. 30 nieuwe woorden per klassiek vak
- Zaakvakken (biologie, aardrijkskunde en geschiedenis) viel zeer mee, maar 3 hoofdstukken in totaal.

Voor komende week (4e schoolweek) staat gepland (als huiswerk):
- Toetsen: Topo geheel Amerika, pw Latijn en proefwerk Duits (naamvallen, woorden, werkwoorden etc.)
- Voor de rest kunnen we wat onverwachte overhoringen verwachten
- voor 14 andere vakken nog (gemiddeld 3 pagina's per vak) huiswerk -behalve wiskunde 15 opgaves-

Zoals u ziet (bovenstaande cijfers zijn voor 14-jarige 3de klasser) zitten we ons niet te vervelen, maar komen ook zeker geen tijd tekort. Ik blijf erbij, maar ben aan het eind van het schooljaar wel aan 3 weken vakantie toe!

Ik maak gelukkig wel altijd mijn huiswerk netjes en leer en lees het natuurlijk (vanzelfsprekend). Vaak zoek ik nog informatie over het desbetreffende onderwerp in mijn 'bibliotheekje' op. De meeste van mijn eigen boeken -zoniet allemaal- zijn op wetenschappelijke feiten gebaseerd.

Scholae nonnulli ingenium habet......sed pulchra est!!

Groeten, MIJ.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 21:06
Verwijderd
Tot nu toe vind ik het best te overleven. Iedere week een opdracht van ongeveer 12 uur voor één vak. Een project waar een scriptie uit moet komen te rollen van 16 pagina´s (met 4 man).

Maar met civieltechnische materiaalkunde erbij zal het wel drukker worden. En wiskunde blijft gewoon veel aan opdrachten
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 23:20
Lethe
Lethe is offline
Ik heb dit semester drie vakken en per vak moet ik ongeveer 100 pagina's lezen + opdrachten maken. Dat is dus nogal wat.. Oh oh oh wat mis ik de middelbare school
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 23:25
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Oh oh oh wat mis ik de middelbare school
Hier nog één, daar heb ik vier jaar lang gewoon niks gedaan. Ja af en toe een opdrachtje in elkaar flansen.

Nu aan de universiteit begonnen en omdat ik pas laat m'n boeken kreeg loop ik nu alweer achter
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2007, 23:27
Lethe
Lethe is offline
Op de middelbare school heb ik ook echt vrijwel niks gedaan. De opdrachten maakte ik nooit en ik begon pas één of twee dagen van tevoren met het leren van een toets.
En dat is nu wel anders (als ik het wil redden tenminste)
Balen dat je je boeken pas zo laat hebt gekregen. Wat studeer je?
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 00:26
Verwijderd
Citaat:
Op de middelbare school heb ik ook echt vrijwel niks gedaan. De opdrachten maakte ik nooit en ik begon pas één of twee dagen van tevoren met het leren van een toets.
En dat is nu wel anders (als ik het wil redden tenminste)
Balen dat je je boeken pas zo laat hebt gekregen. Wat studeer je?

Same here ;x.

En nu is t weer (zoals in de eerste) 'alles inleveren voor maandag, anders een nul'.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 01:57
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Veel huiswerk. Verslagen, opdrachten, praktijk voorbereiden gaat veel tijd in zitten, en dan nog leren voor tentamens enzo natuurlijk.
Ik maak meestal wel een plannig achtig iets en dat gaat nooit goed tot het eidne van het blok, maar kom een heel end.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 04:23
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Over de hele bachelor is het iets van 60% theoretische vakken geloof ik. Wat bedoel je met "zo'n periode"?
Nou, het maakt nogal uit of je studielast 50 uur per week, per maand, per blok of per semester is he.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 11:01
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Haha, ik mis de middelbare school echt totaal niet.
Ik moet vrij veel doen (artikelen lezen, boeken lezen en dat soort dingen), omdat ik ook (teveel) vakken erbij doe en andere dingen. Hou het maar op brede interesses.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Nou, het maakt nogal uit of je studielast 50 uur per week, per maand, per blok of per semester is he.
Oh zo. Nou, in mijn geval kwam het neer op rond de 35-40 uur per week in het eerste jaar, en 20-30 daarna. Maar ik ben een belabberde student en heb de boel ook niet nominaal afgesloten. Ben nu 4 jaar bezig en bijna klaar met de bachelor.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 00:31
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Haha, ik mis de middelbare school echt totaal niet.
Inderdaad, ik ben blij dat ik er vanaf ben.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 19:16
hfcér
hfcér is offline
dit is gewoon veel .... zit soms gewoon 3 a 4 uur aan me huiswerk en dan nog geeneens me leer werk !!!.....
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 23:42
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Ik heb dit semester drie vakken en per vak moet ik ongeveer 100 pagina's lezen + opdrachten maken. Dat is dus nogal wat.. Oh oh oh wat mis ik de middelbare school
Wtf? Jij vindt 300 pagina's per semester lezen veel? Mens, ik moest het eerste semester van vorig jaar per vak gemiddeld 600 pagina's lezen, en dan had ik 4 vakken. Dat zijn dus 2400 pagina's, + presentaties en opdrachten. En dat waren alleen de vaste vakken, vanwege omstandigheden had ik er nog 2 vakken van drie keer zoveel punten bij, dus ook drie keer keer zoveel werk, plus nog een vak van eenzelfde aantal punten dat ik nog van het jaar daarvoor moest halen.
Maargoed, ik was dan ook derdejaars. Kijk ik even wat de eerstejaars bij ons moeten lezen in het eerste semester: 3200 pagina's verdeeld over 5 vakken, bij twee vakken ook werkgroepen dus opdrachten en een paper + presentatie
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 08:02
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
100 blz. maar? Daar zit ik met amper een week al aan.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 09:26
Verwijderd
Citaat:
Wtf? Jij vindt 300 pagina's per semester lezen veel? Mens, ik moest het eerste semester van vorig jaar per vak gemiddeld 600 pagina's lezen, en dan had ik 4 vakken. Dat zijn dus 2400 pagina's, + presentaties en opdrachten. En dat waren alleen de vaste vakken, vanwege omstandigheden had ik er nog 2 vakken van drie keer zoveel punten bij, dus ook drie keer keer zoveel werk, plus nog een vak van eenzelfde aantal punten dat ik nog van het jaar daarvoor moest halen.
Maargoed, ik was dan ook derdejaars. Kijk ik even wat de eerstejaars bij ons moeten lezen in het eerste semester: 3200 pagina's verdeeld over 5 vakken, bij twee vakken ook werkgroepen dus opdrachten en een paper + presentatie
Ze heeft het over 100 per vak per week. 600 bladzijders per vak per semester is ook niet echt bijster veel hoor.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-09-2007, 12:15
Verwijderd
Inderdaad, ik kom ook wel aan 400-500 bladzijden per blok en een blok duurt maar twee maanden.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 17:38
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Op het Gymnasium gaan ze er graag van uit dat wij leerlingen geen sociaal leven hebben, dus ik kom om in het huiswerk. Nouja, ik overdrijf een klein beetje omdat het pas de tweede week is. Maar over een paar dagen zit ik er al weer volop in.

Krijg nu al af en toe "lees het hele hoofdstuk" (van een bladzij of tig) of "schrijf een opstel/brief". En dan natuurlijk het Profielwerkstuk erbij.

Ik heb het voornemen het allemaal te gaan doen, omdat ik in het laatste jaar zit. Maar ik heb dat tot nu toe elk jaar wel gedacht en het is er nooit echt van gekomen moet ik zeggen... Voorlopig gaat het beter dan ooit te voren, dus wie weet.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 23:48
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Ze heeft het over 100 per vak per week. 600 bladzijders per vak per semester is ook niet echt bijster veel hoor.
Waar zie jij dat per week dan? Dat lees ik nergens. En ik zeg ook niet dat 600 bladzijden veel is, maar dat het nogal raar is dat iemand zeurt over 100 bladzijden terwijl anderen er 600 moeten.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 08:26
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Ik heb vijf vakken dit semester. Wat doe ik dan allemaal?
- elke week een roman lezen
- ong. 6 artikelen per week
- 600 pagina's lezen voor 12 hoorcolleges
- ong. 800 pagina's lezen en verwerken voor een werkstuk
Conclusie: ik krijg het druk, maar dat vind ik niet erg. Leuk juist, dat ik weer kan studeren.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Waar zie jij dat per week dan? Dat lees ik nergens. En ik zeg ook niet dat 600 bladzijden veel is, maar dat het nogal raar is dat iemand zeurt over 100 bladzijden terwijl anderen er 600 moeten.
Ik weet welke studie ze doet én het lijkt me logisch dat 100 per semester echt heel erg weinig is. En ach, ik zit met 3 weken wel aan 600. Toch begrijp ik best dat mensen zeuren als ze er 600 per semester moeten doen, het is maar net wat je gewend bent. En vergeet niet dat als je net van de middelbare school afkomt 100 blz. per week per vak best veel is.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 11:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Argh ik loop echt al enorm achter
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 13:43
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Wtf? Jij vindt 300 pagina's per semester lezen veel? Mens, ik moest het eerste semester van vorig jaar per vak gemiddeld 600 pagina's lezen, en dan had ik 4 vakken. Dat zijn dus 2400 pagina's, + presentaties en opdrachten. En dat waren alleen de vaste vakken, vanwege omstandigheden had ik er nog 2 vakken van drie keer zoveel punten bij, dus ook drie keer keer zoveel werk, plus nog een vak van eenzelfde aantal punten dat ik nog van het jaar daarvoor moest halen.
Maargoed, ik was dan ook derdejaars. Kijk ik even wat de eerstejaars bij ons moeten lezen in het eerste semester: 3200 pagina's verdeeld over 5 vakken, bij twee vakken ook werkgroepen dus opdrachten en een paper + presentatie
Natuurlijk per week! Dat heb ik misschien niet expliciet zo vermeld, maar het lijkt me niet meer dan logisch. En vind je het verder nodig om zo agressief te reageren?

Citaat:
Waar zie jij dat per week dan? Dat lees ik nergens. En ik zeg ook niet dat 600 bladzijden veel is, maar dat het nogal raar is dat iemand zeurt over 100 bladzijden terwijl anderen er 600 moeten.
100 bladzijden per vak per week, + opdrachten die per vak 2 uur tijd in beslag nemen. Misschien is het vergeleken met jouw studie niet zo veel, maar het zal vast meer worden, aangezien ik nog in het eerste jaar zit En vergeleken met de middelbare school is het gewoon veel, daar deed ik namelijk vrijwel niks
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 15:11
Verwijderd
Hmm, voor mij is het als ik het zo eens bekijk dit blok ongeveer 120 bladzijden per week lezen. Goed te doen doen dus, maar er komen ook wel (uitgebreide) opdrachten bij en een groepsopdracht.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 08:45
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Ja, best veel, ik loop al wat achter maar is niet problematisch
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 10:17
Verwijderd
2e jaar bachelor Engels, en tot nu toe lijkt het voor het hele blok mee te vallen.. 1 literatuurvak waarvoor je natuurlijk veel moet lezen maar da's leuk, 1 taalkundevak en daar hebben we elke week een soort héél klein minitentamen voor en als je dat goed doet hoef je het tentamen aan het einde van het blok niet te doen
Maar we hebben ook nog assignments enzo, dus ik heb nog wel genoeg te doen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Ik ben net begonnen op het HBO, weetje hoe VEEL huiswerk we hebben. Een project maken binnen 10 weken waar je per persoon 100 uur in moet steken. MY GOD. En ik denken dat mijn profielwerkstuk zo veel was. (40 uur p.p.)
Wat voor een HBO opleiding doe je dan?

Ik doe ook HBO. (SB&RM) Wel in deeltijd. En daar staat 20 uur per week voor ex 5 uur per week college. En die 20 uur haal ik lang niet. Het voordeel is wel dat ik makkelijk projecten schrijf en op zich wel makkelijk leer.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2007, 16:47
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
2e jaar bachelor Engels, en tot nu toe lijkt het voor het hele blok mee te vallen.. 1 literatuurvak waarvoor je natuurlijk veel moet lezen maar da's leuk, 1 taalkundevak en daar hebben we elke week een soort héél klein minitentamen voor en als je dat goed doet hoef je het tentamen aan het einde van het blok niet te doen
Maar we hebben ook nog assignments enzo, dus ik heb nog wel genoeg te doen.
16e en 17e eeuw en Engelse Taalkunde?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2007, 19:14
Verwijderd
Ik heb 300 bladzijden per week, geloof ik. Pfft
Met citaat reageren
Oud 14-09-2007, 21:58
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Veel lezen, af en toe een presentatie en tentamen. Ik neem me altijd voor aan het begin van het blok al dingen te doen, maar het komt helaas altijd op de laatste we(e)k(en) aan.
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Huiswerk enquête
Lieserdd
3 19-11-2008 17:51
Algemene schoolzaken Hoe erg gemotiveerd of studie-ontwijkend ben jij met huiswerk?
Missy
23 08-07-2007 17:47
Algemene schoolzaken Onderzoekje naar huiswerk
GimmeMath
49 10-04-2004 16:30
Algemene schoolzaken huiswerk... hoelang?
20marianne12
36 22-09-2002 13:37
Algemene schoolzaken huiswerk op de basisschool?
Verwijderd
11 21-04-2002 18:24
Algemene schoolzaken huiswerk afschaffen?
Verwijderd
11 16-04-2002 18:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50.