Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2008, 16:24
m!ke
Avatar van m!ke
m!ke is offline
Hallo, Ik zit in België op school en had afgelopen vrijdag een rondleiding door een andere campus van mijn school. Hoewel iedereen dit belachelijk vond ( zelfs sommige leerkrachten ) omdat de andere klassen die namiddag naar huis mochten om te beginnen leren voor hun examens (ik begin morgen).

Het komt er op neer: Ik en een vriend van me zijn gewoon die middagpauze weggelopen en naar huis gegaan ( met toestemming van ouders ) om te studeren.
nu kreeg ik die avond telefoon van school dat ik was weggelopen.

Weet iemand welke sanctie ik hiervoor zou krijgen? ik weet dat ik er niet zomaar mee weg kom maar ik weetwel dat ik er goed aan heb gedaan, anders zou ik mijn cursus frans nooit hebben kunnen leren in een weekend tijd ( te laat beginnen leren.. )

Thanks, En geen domme reacties ajb. I know, Ik ben leerplichtig ( tot 18 in belgië ).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2008, 16:38
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Wij kunnen niet weten wat voor straf jouw school bedenkt voor het weglopen van school.
Maar je zult heus niet voor een paar uurtjes spijbelen de leerplichtambtenaar op je dak krijgen.
Hoogstens dat je de gemiste uurtjes in moet halen. Vaak zijn dat uurtjes waarin je verplicht op school aan school moet werken, dus met het oog op je examens is het niet eens zo'n slecht idee. Neem je boeken mee en ga lekker zitten leren.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2008, 19:56
m!ke
Avatar van m!ke
m!ke is offline
Citaat:
Wij kunnen niet weten wat voor straf jouw school bedenkt voor het weglopen van school.
Maar je zult heus niet voor een paar uurtjes spijbelen de leerplichtambtenaar op je dak krijgen.
Hoogstens dat je de gemiste uurtjes in moet halen. Vaak zijn dat uurtjes waarin je verplicht op school aan school moet werken, dus met het oog op je examens is het niet eens zo'n slecht idee. Neem je boeken mee en ga lekker zitten leren.
Alright! Dankje, Ik bekeek het ook zo aangezien ik dan verplicht ga moeten leren en dat best wel goed is voor me aangezien ik teveel pauzes neem
Met citaat reageren
Oud 09-06-2008, 13:29
m!ke
Avatar van m!ke
m!ke is offline
Citaat:
Wij kunnen niet weten wat voor straf jouw school bedenkt voor het weglopen van school.
Maar je zult heus niet voor een paar uurtjes spijbelen de leerplichtambtenaar op je dak krijgen.
Hoogstens dat je de gemiste uurtjes in moet halen. Vaak zijn dat uurtjes waarin je verplicht op school aan school moet werken, dus met het oog op je examens is het niet eens zo'n slecht idee. Neem je boeken mee en ga lekker zitten leren.
Het was inderdaad zo dat ik donderdag gewoon op school moet studeren die 3 uurtjes.

Dankje!
__________________
I'm switching my mind back into freak mode
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 14:47
the unknown 1
the unknown 1 is offline
Paar uur strafstudie ofzo..
Maar aangezien je briefjes hebt ben je in principe wettelijk in orde, kunnen ze niets doen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 13:50
Verwijderd
Dat is natuurlijk onzin. Als een school iets verplicht stelt moet je daarnaartoe tenzij je ziek bent oid, hoeveel briefjes je ouders ook schrijven.

Maar misschien werkt dat anders in België.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 17:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dat is natuurlijk onzin. Als een school iets verplicht stelt moet je daarnaartoe tenzij je ziek bent oid, hoeveel briefjes je ouders ook schrijven.
Dat is in de theorie ja. In de praktijk werkt het lang niet zo statisch. Ik skipte stelselmatig alle religieuze plechtigheden en anderszins stompzinnige activiteiten als voorstellingen of excursies voor non-vakken als CKV.

Met name die eerste dingen kan een school je helemaal niet verplichten. Dat maakt immers geen deel uit van het onderwijsprogramma, en principiëler zou het je grondrechten schenden als ze dat deden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 10:46
Verwijderd
Als het om een christelijke school gaat: als je je inschrijft ga je akkoord met de identiteit van die school.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 12:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als het om een christelijke school gaat: als je je inschrijft ga je akkoord met de identiteit van die school.
Nee, ze hebben geen recht jou hun overtuiging op te dringen als je toevallig bij hen inschrijft. Dat blijkt uit de zaak waar moslimschool ongelijk kreeg toen ze een docente wilden verplichten een hoofddoek te dragen. De Commissie Voortrekking Religieuzen, voorheen ook wel bekend als de Commissie Gelijke Behandeling, stelde de school in het gelijk, maar de rechter was het daar uiteindelijk niet mee eens.

Daarnaast kun je nooit grondrechten ongedaan maken met zelf gestelde voorwaarden natuurlijk. De notie alleen al.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie marrokaanse vriendin weglopen
iLaySha_007
3 20-04-2006 16:45
Psychologie probleem vandaag
Xonzo
8 04-10-2004 16:23
Liefde & Relatie Grootste fout van me leven!?
Feroniva
31 20-10-2003 13:09
Psychologie De confrontatie met het onafgesloten verleden
Mollusc
5 11-05-2002 17:08
Psychologie Hoogbegaafdheid: een mogelijke oorzaak van depressie??
Genesis
21 17-04-2002 23:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.