Oud 22-03-2011, 15:52
ScholierAccount
ScholierAccount is offline
hallo,

Mijn profielkeuze is gevallen op E&M maar welk taal is het beste om hierbij te kiezen?

voor Duits sta ik ongeveer 6.2 (6.2 a 6.4) en daar schommelt het wel beetje tussen in.

En Frans sta ik boven de 7 en schommelt het tussen de 7 en 8.

Beide vakken hebben verschillende toetsen en ik vind zelf duits makkelijk qua begrijpen met lezen en luisteren dan frans maar qua grammatica toetsen en woorden/zinnen toetsen vind ik Frans makkelijker.

Maar bij duits heb je geen aparte toets maar alles in 1 (repetitie) met redemittel enzo en daar scoor ik meestal laag, met het toepassen van de woorden in de zinnen (uit je hoofd van wat je geleerd heb)

Maar bij Frans heb je 3 toetsen apart: lees/luister toets, grammatica toets en woorden/zinnen toets.
En bij Duits 2 toetsen: Repetitie Grammatica/redemittel/lernliste en nog een luister/leestoets.

Welke kan ik het beste kiezen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2011, 15:54
Verwijderd
Je zou eens kunnen navragen welk soort toetsen je in de bovenbouw krijgt. Misschien zijn de toetsen dan niet meer apart. Dan zou je dus na kunnen gaat wat je makkelijker vindt om te combineren en toe te passen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 16:03
Michelleexx
Michelleexx is offline
Ik heb frans gekozen en heb zoveel spijt. Ik kon namelijk heel goed duits luisteren en lezen. En dat zijn nou net hele belangrijke dingen in je examen. Ik zou er dus gewoon vanuit gaan waar je denkt dat je het best in bent met uitzicht op het examen.
Schrijven, luisteren, spreken en lezen(50%van je eindcijfer) komen bij het examen aan bod.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 16:05
ScholierAccount
ScholierAccount is offline
Citaat:
Ik heb frans gekozen en heb zoveel spijt. Ik kon namelijk heel goed duits luisteren en lezen. En dat zijn nou net hele belangrijke dingen in je examen. Ik zou er dus gewoon vanuit gaan waar je denkt dat je het best in bent met uitzicht op het examen.
Schrijven, luisteren, spreken en lezen(50%van je eindcijfer) komen bij het examen aan bod.
Als je bedoelt met (geleerde woorden/zinnen) schrijven dan zeker wel Frans.

Luisteren/spreken/lezen --> Duits

Huidige toetsen --> Scoor ik bij Frans altijd veel hoger dan gemiddelde van de klas.
En bij Duits meestal wat lager.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 16:09
Verwijderd
Je zou ook leraren om advies kunnen vragen. Zij zien vaak wel in welke onderdelen je goed beheerst en welke je (vooral) nodig hebt voor je examen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 16:13
piraat013
piraat013 is offline
Wil je em met een taal bij Duits of Frans? om de 14 dagen 150 zinnen uit je kop leren is fucking K.ut..en dat is alleen al havo 4 ik heb spijt man beste ,was voor mij gewoon geen talen zoals Duits en Frans ik ben slecht in talen en goed in economische vakken ,geschiedenis en maatschappijwetenschappen ik raad je Frans aan als je toch zo hoog staat
Met citaat reageren
Oud 25-03-2011, 20:51
sander26
sander26 is offline
ik heb ook em gekozen, en heb duits gedaan. Je hebt hier naar mijn idee veel meer aan. Nederland handelt zo ziek veel met Duitsland (en ook met Oostenrijk). En met handel krijg je juist te maken als je em heb gekozen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 07:53
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Duits.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 11:43
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Je lijkt je keuze vooral op je cijfers en de soort overhoringen te willen baseren. Ik vind dat je moet kiezen wat je het leukste vindt. En ik ken je niet, dus om mijn mening te kunnen geven heb ik even twee vraagjes voor je:

1. Welk van beide talen vind je eigenlijk leuker?
2. Waarom zou je voor een taal kiezen; omdat het nou eenmaal moet of omdat je hem goed wilt leren spreken?

Als je een taal leuk vind, ben je er denk ik ook beter in. Sowieso moet je niets kiezen wat je niet leuk vindt. Vandaar de eerste vraag.

En de tweede stel ik omdat je in die drie jaar (of twee jaar als je Havo doet, en dan hoef je geen tweede taal) dat je nog Frans krijgt de taal niet supergoed leert spreken, terwijl je bij Duits volgens mij toch wel een aardig woordje Duits leert spreken. Dat is wel een beetje gemiddeld genomen, als je je wilt inzetten voor Frans (omdat je het leuk vind) kun je ook daar wel mondig(er) in worden maar in mijn klas is het helaas nogal bijzonder als je ook maar iemand een paar fatsoenlijke zinnen Frans hoort spreken. Als je dus leert voor de cijfers, dan moet je maar gewoon kiezen waar je de hoogste cijfers voor haalt en denkt te gaan halen in de bovenbouw.

In het kort: Het belangrijkste is dat je moet kiezen wat je het leukste vindt. Als het je niet uitmaakt, en alleen dan, moet je:

- Als je leert voor de cijfers: kiezen waar je de hoogste cijfers voor gaat halen, op dit moment Frans dus.
- Als je de taal goed wilt leren spreken, Duits kiezen.
- Als je er later meer aan wilt hebben, Duits kiezen.
- Naar mijn mening Frans kiezen. Is veel leuker!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren E&M?
Vicious99
7 25-01-2013 18:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.