Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2003, 13:10
Shitty_Chicken
Avatar van Shitty_Chicken
Shitty_Chicken is offline
eej allemaal,

ik moet binnekort mn profiel kiezen
ik ben best geintreseerd in psychologie...
nu wil ik wel graag het profiel E&M en dan in mn vrije ruimte M&O en Filosofie...

is dit een handige keuze?
ik wil geen C&M doen, omdat ik helemaal niet in CKV ben geintreseerd...

zijn er mensen die psychologie studeren, en met welk profiel ben je dat gaan doen?

of zijn er misschien mensen die tips hebben?

thnx!
kuzz Lilliej
__________________
I Hope We Die Holding Hands // LJ:~Girll
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2003, 14:10
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Maakt in principe niks uit. Gewoon doen wat jou het leukste lijkt want met elk profiel kun je psych doen. (In elk profiel zit wiskunde, dat is volgens mij t enige wat je nodig hebt.)
Ze zeggen trouwens dat biologie wel handig kan zijn maar dat ligt er maar net aan welke richting je kiest. (correct me if i'm wrong). Succes ermee.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 14:47
de ijsprinses
Avatar van de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Ik studeer psychologie en ik had profiel N&G. Toen ik dat koos wist ik nog niet wat ik na school wilde gaan doen. Uiteindelijk bleek dat dit voor psychologie een hele goeie keuze was, met veel wiskunde en biologie. Je mag met alle profielen psychologie gaan studeren, maar ik was heel blij dat ik N&G had waardoor ik biologische psychologie en statistiek makkelijker vind dan wanneer ik die vakken helemaal niet gehad had.
Ik zou als ik jou was gewoon het profiel kiezen dat je het leukst lijkt, je kunt er iig psychologie meegaan studeren en als je van gedachten verandert zit je niet in een richting die je eigenlijk niet interesseerd
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 14:56
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ja, er zijn verder geen eisen aangesteld, behalve de wiskunde-eis, mja, welk profiel je ook kiest, je hebt sowieso wiskunde. ik heb expres ook bio gekozen omdat ik psych wil gaan doen...
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 16:05
Shitty_Chicken
Avatar van Shitty_Chicken
Shitty_Chicken is offline
ik weet het nog niet 100% cker, duz daarom E&M en de zooi...

maar ik weet egt geen een beroep wat mij verder aanspreekt
duz...
__________________
I Hope We Die Holding Hands // LJ:~Girll
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 16:12
Verwijderd
Ik begin volgend jaar als het goed is, misschien dat het per uni verschilt, maar ik denk het niet. Voor uni van Maastricht wordt je met alle profielen toegelaten... dus het maakt niet uit... als je maar wiskunde A of B...

Ik heb nu zelfs biologie, maar mijn zus - en nog veel meer mensen - hebben dat niet gehad.. 't is dus absoluut geen vereisde, maar mij lijkt het wel makkelijk om al gehad te hebben.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 13:19
Sithan
Sithan is offline
Als je N&G + Wi A 1, 2 hebt, dan je zit je iig voor t eerste jaar gebakken...

Ikzelf had N&G + sk 2 + wi b2 + la + gr...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 15:18
Verwijderd
Ik studeer psychologie, en ik heb C&M gedaan.. heb ook geen biologie gehad, en alleen wiskunde A1.. ik vond de biologische blokken ook zonder biologie gehad te hebben nog goed te doen.. en mensen die ik daar ken, die wel biologie gehad hebben, snapten er net zoveel van als ik.. maar het wordt idd wel aangeraden
Ik heb trouwens wel Latijn gehad een paar jaar, en dat is ook wel al een paar keer van pas gekomen
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 16:10
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 30-03-2003 @ 16:18:
Ik heb trouwens wel Latijn gehad een paar jaar, en dat is ook wel al een paar keer van pas gekomen
Mn Grieks ook al best wel veel
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 18:17
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Als je op vwo zit is het volgens mij altijd slim om Bio1 te kiezen, dat is niet zo heel veel uur en je hebt er veel aan!
__________________
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 21:54
Verwijderd
Voor psychologie heb je niet een bepaald profiel of vak nodig, het is toegestaan met elk profiel.
Trouwens het maakt niet uit welk profiel je hebt want je krijgt ALTIJD CKV(1) dat is een verplicht vak (of KCV op t gym).
tenzij je natuurlijk bedoelt ckv 2,3 wat het eindexamenvak tekenen is, en als dat op jullie school verplicht is bij C&M.
Bij ons moest je kiezen tussen muziek en tekenen btw bij C&M.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 22:00
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Sithan schreef op 30-03-2003 @ 14:19:
Als je N&G + Wi A 1, 2 hebt, dan je zit je iig voor t eerste jaar gebakken...
Bij de natuurprofielen heb je altijd wiskunde b.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 22:49
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 30-03-2003 @ 23:00:
Bij de natuurprofielen heb je altijd wiskunde b.
Daarom staat er ook een +
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -

Laatst gewijzigd op 30-03-2003 om 22:51.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef op 30-03-2003 @ 23:49:
Daarom staat er ook een +
Ja, en Wi A
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 10:52
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Sithan schreef op 30-03-2003 @ 23:49:
Daarom staat er ook een +
Je kunt geen Wiskunde A en B hebben. Je hebt A of B.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 11:20
~miZzs~
Avatar van ~miZzs~
~miZzs~ is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 31-03-2003 @ 11:52:
Je kunt geen Wiskunde A en B hebben. Je hebt A of B.
je kan het erbij kiezen... en zij zal het wel beter weten dan jij
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 11:59
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 31-03-2003 @ 11:52:
Je kunt geen Wiskunde A en B hebben. Je hebt A of B.
In theorie kan het, de vraag is of de school de roosters zo wil maken dat het in de praktijk ook kan...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 31-03-2003 @ 11:52:
Je kunt geen Wiskunde A en B hebben. Je hebt A of B.
Dat is dus niet waar, ik kon kiezen tussen WiA1,2 alleen óf er WiB1(,2) bij... zal idd wat geklooi zijn met roosters, maar het kán dus wel...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-03-2003, 12:20
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 31-03-2003 @ 13:04:
Dat is dus niet waar, ik kon kiezen tussen WiA1,2 alleen óf er WiB1(,2) bij... zal idd wat geklooi zijn met roosters, maar het kán dus wel...
Hmmm ja bij mij op school kan dus helemaal niets. en dan bedoel ik dus echt bijna helemaal niets. Je kunt bij de maatschappijprofielen alleen extra vakken uit het andere maatschappijprofiel nemen, niet uit de natuurpofielen. Ik kon dus met C&M geen Biologie 2 erbij kiezen, wat ik heel erg jammer vond. En een vriendin van mij heeft N&G en ze wilde heel graag geschiedenis 2, wat dus ook niet kon. Ik zit op een kleine kutschool .
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 13:49
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Tot nu toe is wiskunde A12 hetzelfde als wiskunde B1(2), alleen loopt de A klas iets meer achter... dus ja... lijkt me een beetje raar om dat dan te kiezen.
__________________
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 14:05
de ijsprinses
Avatar van de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Citaat:
dreen schreef op 31-03-2003 @ 14:49:
Tot nu toe is wiskunde A12 hetzelfde als wiskunde B1(2), alleen loopt de A klas iets meer achter... dus ja... lijkt me een beetje raar om dat dan te kiezen.
bij wiskunde A krijg je meer statistiek dan bij B. En das dus wat je bij psychologie nodig hebt. Ik had wiB1, en daar heb ik echt wel genoeg aan. Statistiek begint helemaal bij het begin, en als je wiB1 kan heb je dit snel genoeg door. lijkt mij nutteloos om wiA erbij te kiezen
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 14:26
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 31-03-2003 @ 14:49:
Tot nu toe is wiskunde A12 hetzelfde als wiskunde B1(2), alleen loopt de A klas iets meer achter... dus ja... lijkt me een beetje raar om dat dan te kiezen.
Tot en met de vierde is het allemaal hetzelfde, daarna wordt het heel anders
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 16:31
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 31-03-2003 @ 15:26:
Tot en met de vierde is het allemaal hetzelfde, daarna wordt het heel anders
Bij ons was winkunde A in de vierde ook al anders als B. 't Scheelde niet heel veel, maar toch...
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 20:48
SomeDay
SomeDay is offline
hum ik wil ook die richting uit
en ik doe nu C&M, omdat ik drama leuk vind dat gaf de doorslag voor mij...
maar volgens mij maakt het niet echt uit, ja ze raden je aan om er biologie bij te kiezen en wiskunde a 1,2
maar ik heb en geen biologie en geen wiskunde 2, en ben al bij studies gaan kijken en het maakte niet uit
en heb ook in mijn vrije deel M&O maar dat laat ik ook in de 5de vallen is echt een saai kut vak (ik ken het niet)
filosofie? oh dat ken niet bij ons
__________________
Some day ill fly away
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:11.