Oud 05-09-2003, 15:37
Miess
Miess is offline
Verdachte in ontvoeringszaak Lusanne opgepakt

Uitgegeven: 5 september 2003 11:37
Laatst gewijzigd: 5 september 2003 13:26

AMSTERDAM - De Friese politie heeft vrijdag een 63-jarige man opgepakt die wordt verdacht van betrokkenheid bij de ontvoering van Lusanne van der Gun. De man heeft inmiddels bekend. Dat maakte de politie tijdens een persconferentie bekend.

De man zegt alleen te hebben gehandeld. De politie sluit echter niet uit dat er een tweede dader is. Het was de man om losgeld te doen. De man werd vrijdagochtend in zijn woonplaats Ryptsjerk door een arrestatieteam uit zijn bed gelicht. Twee jaar geleden was hij met zijn vrouw van Limburg naar Friesland verhuisd.

De man ontvoerde Lusanne vorige week maandag in een auto, toen ze met een vriendin naar school fietste. Het meisje uit het Friese Oldeberkoop meldde zich vorige week woensdagavond bij een hotel in Venlo, nadat ze in de omgeving uit een auto was gezet. Het meisje moest onderweg naar Limburg in de kofferbak liggen. Ze bracht twee nachten in een auto in een garage met groene kanteldeuren door.

Maandagavond gaf de politie in het televisieprogramma Opsporing Verzocht nieuwe informatie over de ontvoeringszaak vrij. Daarop volgden negentig nieuwe tips, zo meldde de politie dinsdag.

Friettent

Volgens een politiewoordvoerder was er onder meer informatie binnengekomen over de friettent waar Lusanne met haar ontvoerder een patatje zou hebben gegeten. Ook belden mensen die dachten dat ze Lusanne hadden gezien. Met de nieuwe tips is de recherche dinsdag aan de slag gegaan.

De politie vertelde eerder dat Lusanne tijdens haar ontvoering in Limburg en vermoedelijk in België en Duitsland verbleef. Ze droeg een verband voor haar ogen. Zo heeft ze met een van de ontvoerders ook een patatje gegeten op een terras langs de weg, vlakbij een spoorbaan.

Bron: nu.nl

Wat een opluchting!!!
Advertentie
Oud 05-09-2003, 15:44
Verwijderd
Nou, ik was al bang dat ik het volgende slachtoffer zou worden!
Oud 05-09-2003, 15:45
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 05-09-2003 @ 15:44:
Nou, ik was al bang dat ik het volgende slachtoffer zou worden!


Ik ben blij dat die schoft is gepakt.
Oud 05-09-2003, 16:10
Verwijderd
Heerlijk, hoe iemand zonder enige vorm van proces eigenlijk al veroordeeld is.
Oud 05-09-2003, 16:19
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-09-2003 @ 16:10:
Heerlijk, hoe iemand zonder enige vorm van proces eigenlijk al veroordeeld is.
Hij heeft zelf al bekend.
Oud 05-09-2003, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Assasin schreef op 05-09-2003 @ 16:19:
Hij heeft zelf al bekend.
Tuurlijk. Een bekentenis is natuurlijk het ultieme bewijsmiddel, als iemand bekent heeft hij het gewoon gedaan
Oud 05-09-2003, 16:21
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-09-2003 @ 16:19:
Tuurlijk. Een bekentenis is natuurlijk het ultieme bewijsmiddel, als iemand bekent heeft hij het gewoon gedaan
Ik beken bij deze dat ik het was die Pim Fortuyn heeft neergeschoten
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 05-09-2003, 16:22
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-09-2003 @ 16:10:
Heerlijk, hoe iemand zonder enige vorm van proces eigenlijk al veroordeeld is.
ja, je kunt ook TE politiek correct gaan lopen doen
Oud 05-09-2003, 16:36
Verwijderd
Citaat:
ganralph schreef op 05-09-2003 @ 16:22:
ja, je kunt ook TE politiek correct gaan lopen doen
Nee lul de behanger, het gaat mij er gewoon om dat er in de media al wordt gedaan alsof hij de dader is. Dat heeft niets met politieke correctheid te maken. Het is juist politiek correct om te blaten dat je hem aan de hoogste boom wilt zien hangen

Een bekentenis zegt niet zoveel. Iemand kan een bekentenis afleggen onder invloed van een geestelijke stoornis, of een bekentenis afleggen om iemand anders te dekken, of anderszins onder dwang. Denk daar maar eens over na. Een bekentenis is niet het ultieme bewijsmiddel.
Oud 05-09-2003, 16:38
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-09-2003 @ 16:36:
Nee lul de behanger, het gaat mij er gewoon om dat er in de media al wordt gedaan alsof hij de dader is. Dat heeft niets met politieke correctheid te maken. Het is juist politiek correct om te blaten dat je hem aan de hoogste boom wilt zien hangen

In dit bericht wordt alleen verteld dat er een verdachte is opgepakt, niet dat hij de dader is of dat hij een hoge straf moet krijgen.

Citaat:
nare man schreef op 05-09-2003 @ 16:36:
Een bekentenis zegt niet zoveel. Iemand kan een bekentenis afleggen onder invloed van een geestelijke stoornis, of een bekentenis afleggen om iemand anders te dekken, of anderszins onder dwang. Denk daar maar eens over na. Een bekentenis is niet het ultieme bewijsmiddel.
Hij is dan ook nog niet veroordeld.
Oud 05-09-2003, 16:42
Verwijderd
Citaat:
De man ontvoerde Lusanne vorige week maandag in een auto, toen ze met een vriendin naar school fietste.
Laat weinig aan duidelijkheid te wensen over lijkt me zo.
Oud 05-09-2003, 16:44
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-09-2003 @ 16:36:
Nee lul de behanger, het gaat mij er gewoon om dat er in de media al wordt gedaan alsof hij de dader is. Dat heeft niets met politieke correctheid te maken. Het is juist politiek correct om te blaten dat je hem aan de hoogste boom wilt zien hangen

Een bekentenis zegt niet zoveel. Iemand kan een bekentenis afleggen onder invloed van een geestelijke stoornis, of een bekentenis afleggen om iemand anders te dekken, of anderszins onder dwang. Denk daar maar eens over na. Een bekentenis is niet het ultieme bewijsmiddel.
natuurlijk is iemand pas schuldig als hij veroordeeld is, maar je moet niet overdrijven; net zoals vd G meteen al schuldig werd genoemt.
je kan dan wel moeilijk gaan doen, maar ik denk dat het beter is je energie in andere zaken te stoppen
__________________
ignorance is bliss
Oud 05-09-2003, 16:49
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-09-2003 @ 16:36:
Nee lul de behanger, het gaat mij er gewoon om dat er in de media al wordt gedaan alsof hij de dader is. Dat heeft niets met politieke correctheid te maken. Het is juist politiek correct om te blaten dat je hem aan de hoogste boom wilt zien hangen

Een bekentenis zegt niet zoveel. Iemand kan een bekentenis afleggen onder invloed van een geestelijke stoornis, of een bekentenis afleggen om iemand anders te dekken, of anderszins onder dwang. Denk daar maar eens over na. Een bekentenis is niet het ultieme bewijsmiddel.
MENEER lul de behanger voor jou

nee, ik bedoel gewoon dat het een loze opmerking was die je maakte. Volkert van der Graaf was ook al (in de volksmond) "de moordenaar van Pim Fortuyn" voordat hij berecht was. Technisch gezien was hij ook slechts "de verdachte van de moord op Pim Fortuyn", maar dat noemen we bij ons thuis mierenneukerij.

als iemand veroordeelt is (en dus een proces heeft gehad), IS hij dan ineens wel definitief de dader? nee, je kunt het nooit 100% zeker weten en dus kunnen we het woord 'dader' uit de Nederlandse taal schrappen...


dank u wel
belt u ons niet, wij bellen u

Laatst gewijzigd op 05-09-2003 om 16:51.
Oud 05-09-2003, 16:53
Verwijderd
Vooruit...laten we ons dan maar gaan bezighouden met het bedenken van allerlei gruwelijke straffen voor deze enge vent...alleen als honderd procent zeker vaststaat dat hij het gedaan heeft natuurlijk
Oud 05-09-2003, 17:07
Hi, I'm Nora
Avatar van Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-09-2003 @ 16:53:
Vooruit...laten we ons dan maar gaan bezighouden met het bedenken van allerlei gruwelijke straffen voor deze enge vent...alleen als honderd procent zeker vaststaat dat hij het gedaan heeft natuurlijk
hij heeft nét toegegeven
Oud 05-09-2003, 17:17
laura1984
laura1984 is offline
maar hij zegt daarbij ook dat hij alleen heeft gehandeld terwijl er door Lusanne toch echt was gezegd dat er 2 verschillende mannen waren....
Oud 05-09-2003, 17:19
Verwijderd
Citaat:
hij heeft nét toegegeven
Ik wil ook best bekennen dat ik het heb gedaan, daarmee is nog niet gezegt dat ik het ook gedaan heb. Misschien was die man na een 20 uur lange verhoring wel helemaal op en had ie alles willen toegeven
Oud 05-09-2003, 21:21
Verwijderd
nare man, de titel van dit topic is nota bene ''Verdachte in ontvoeringszaak Lusanne opgepakt''
Ads door Google
Oud 05-09-2003, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Hi, I'm Nora schreef op 05-09-2003 @ 17:07:
hij heeft nét toegegeven
Lees nou even wat hier boven staat

Citaat:
laura1984 schreef:
maar hij zegt daarbij ook dat hij alleen heeft gehandeld terwijl er door Lusanne toch echt was gezegd dat er 2 verschillende mannen waren....
Inderdaad. De man kan best bekend hebben om een tweede dader aan het oog van justitie te onttrekken. Dat gebeurt zovaak. Een stroman wordt opgeworpen om de klappen op te vangen, terwijl de werkelijke dader niet gepakt wordt.

Citaat:
Che Guevara schreef:
nare man, de titel van dit topic is nota bene ''Verdachte in ontvoeringszaak Lusanne opgepakt''
Het gaat me niet om de titel van het artikel, het gaat me om de toon ervan, die vind ik gewoon tendentieus.
Oud 05-09-2003, 21:44
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 05-09-2003 @ 21:24:
Het gaat me niet om de titel van het artikel, het gaat me om de toon ervan, die vind ik gewoon tendentieus.
Dat zijn de leken, bovendien, de identiteit van de man is nog niet bekend gemaakt, dus zoveel kwaad kan het nog niet.
Oud 05-09-2003, 22:08
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Er is al een topic over Lusanne:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=582286

Daar kon dit bij.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.