Oud 13-01-2005, 11:16
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Waar beschik jij over?

Ik heb pepermunt, koffie, veel koffie, zwarte koffie, een beetje thee, af en toe een rondje lopen en dan weer koffie, veel koffie, een pepermuntje, af en toe een praatje tussendoor, GoT search, google, koffie en comments met de nodige ascii-pr0n en 'neeeeed coffee', en functions met benamingen waar niemand wat van snapt zoals 'coole_functie()'
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2005, 11:19
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
ehm, cigarettes & alcohol. en dan vermoedelijk ook maar gelijk de bijbehorende Oasis CD
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:26
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Oh yeah, dat was ik vergeten. Als het snachts moet gebeuren dan de nodige muziek voor borderliners. Venetian Snares is fijn, en consoorten net zo. Overdag is het meer rustige muziek. Muziek is wel must, daarom is mn baantje ook minder tof programmeren dan thuis.
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:32
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
Nouwja... Gewoon flippen... In trance raken tot het 6u in de ochtend is en je 48 a4's aan code hebt achtergelaten.
__________________
█████████████████████99%
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:33
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Citaat:
Preaper schreef op 13-01-2005 @ 11:32 :
Nouwja... Gewoon flippen... In trance raken tot het 6u in de ochtend is en je 48 a4's aan code hebt achtergelaten.
e

print jij ze ook dan? geprinte source is wel heel erg open source
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:36
Verwijderd
Ik snap eigenlijk niet helemaal wat nou de bedoeling is wat ik hier neerzet
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:43
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Citaat:
********** schreef op 13-01-2005 @ 11:36 :
Ik snap eigenlijk niet helemaal wat nou de bedoeling is wat ik hier neerzet
Doe een gok
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:51
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Ulfheðin schreef op 13-01-2005 @ 11:33 :
e

print jij ze ook dan? geprinte source is wel heel erg open source
Uh. Nee?
Zeg nou zelf, 48 A4's staat toch stoerder dan 3840 lijnen
(en ja, het is overdreven maar het gaat meer om de boodsschap )
__________________
█████████████████████99%
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:21
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
vaak loop ik als ik ergens niet uitkom, ff heen-en-weer naar de koelkast, soms trek ik er wat uit. ik ga ook vaak alle fora bezoeken in m'n bookmarks, ff googlen en dan weer aan de slag

heb zelf 't gevoel dat 't nooit opschiet
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:24
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Citaat:
dafelix schreef op 13-01-2005 @ 12:21 :
vaak loop ik als ik ergens niet uitkom, ff heen-en-weer naar de koelkast, soms trek ik er wat uit. ik ga ook vaak alle fora bezoeken in m'n bookmarks, ff googlen en dan weer aan de slag

heb zelf 't gevoel dat 't nooit opschiet
pff, dat heb ik ook. Of ik ga even wat in de css of templates pielen.

(PHP in mijn geval dus)
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:56
Verwijderd
Ikzelf vind dat ik op een nette manier code, altijd met een glas cola en teringherrie (muziek) erbij...

Ik hang in mijn stoel alsof ik een junk ben met mijn armen op tafel, de meeste mensen denken daardoor dat ik niks doe en niet snel werk
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 14:51
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
euhm zo weinig mogelijk aan zodat ik niet snel afgeleid wordt, een blaadje en een pen om de algo's in mn hoofd en op papier eerst. Als ik er na te veel tijd niet uitkom word ik boos en laat ik t zitten en ga ik een andere keer verder.
Daarnaast vaak op en neer naar de koelkast voor drinken en eten als ik er niet uitkom.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 16:03
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Overgewicht is ons een moeilijk tegen te verzetten vloek
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 16:16
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Luide muziek ook, al kan ik soms ook zonder of eventueel wat zachte muziek. Vaak is het gewoon paar uur met muziek, paar uur zonder, paar uur met. Geen koffie, is niet mijn lievelingsdrankje, eerder cola ofzo. Natuurlijk vaak wel iets te eten, maar overgewicht zeker niet, hoewel ik lichamelijk zeker niet in topconditie ben...
Eerste vereiste voor goede code is eigenlijk gewoon dat het donker genoeg is, dat geeft meer inspiratie en ik ben dan ook vooral een nachtmens
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 16:19
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 13-01-2005 @ 16:16 :
Luide muziek ook, al kan ik soms ook zonder of eventueel wat zachte muziek. Vaak is het gewoon paar uur met muziek, paar uur zonder, paar uur met. Geen koffie, is niet mijn lievelingsdrankje, eerder cola ofzo. Natuurlijk vaak wel iets te eten, maar overgewicht zeker niet, hoewel ik lichamelijk zeker niet in topconditie ben...
Eerste vereiste voor goede code is eigenlijk gewoon dat het donker genoeg is, dat geeft meer inspiratie en ik ben dan ook vooral een nachtmens
Soms moet je even goed nadenken, dan doe je de muziek uit en vergeet je hem daarna weer een hele tijd om aan te zetten .
__________________
█████████████████████99%
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 16:26
Krekker
Krekker is offline
Wat een nutteloos topic

Ontopic: Ik kan eigenlijk nog niet programmeren, maar als ik bezig met c++ leren werkt het het fijnsts als ik mijn browser afsluit, mn mailcliënt ook, anders wordt ik weer afgeleid door een nieuwe forumpost ofzo waarvan een melding komt. Ook de muziek gaat uit.

Eten of drinken doe ik niet tijdens het programmeren

Dit alles vooral omdat ik nog een n00b ben en me moet concentreren tijdens het leren van een programmeertaal, want als ik een programmatje verkeerd typ en hij wil niet compilen wordt ik erg frustie .
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 16:27
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Citaat:
Preaper schreef op 13-01-2005 @ 16:19 :
Soms moet je even goed nadenken, dan doe je de muziek uit en vergeet je hem daarna weer een hele tijd om aan te zetten .
Of gewoon te lui daarvoor

Niet dat ik te kampen heb met overgewicht, ik moet wel beheersing opbrengen om niet drie pizza's per nacht te bestellen als ik op dreef ben
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 17:16
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
met een BMI waarde van 22.8 heb ik niets te klagen, alhoewel ik van mening ben dat ik wat vaker moet bewegen
mss een idee om de trimband naast de PC te zetten?
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-01-2005, 17:27
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Hmmm... powerballs
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 19:42
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Preaper schreef op 13-01-2005 @ 16:19 :
Soms moet je even goed nadenken, dan doe je de muziek uit en vergeet je hem daarna weer een hele tijd om aan te zetten .
Inderdeed, er pal op. Soms is het ook gewoon omdat ik geen muziek meer kan verdragen op het moment. Maar ik ben niet te lui om hem daarna weer aan te zetten, ik heb immers van die handige play-knoppen enzo op mijn toetsenbord, maar als je eenmaal op dreef bent in je taal, dan liggen die toch zo'n 4 centimeter buiten bereik en natuurlijk denk je dan niet aan dat achtergronddeuntje maar aan je code.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 19:43
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
dafelix schreef op 13-01-2005 @ 17:16 :
met een BMI waarde van 22.8 heb ik niets te klagen, alhoewel ik van mening ben dat ik wat vaker moet bewegen
mss een idee om de trimband naast de PC te zetten?
Een loopband die je pc van stroom voorziet ? Of is dat te veel van het goede?
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 20:35
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik beschik over Komodo en Homesite en een browser met allemaal QuickSearch dingen zodat ik snel bij manual pages kan komen.

Verder over limonade, een uitgebreid arrangement aan debugteksten ("blah", "flappie", "1 BIER!!!", "2 BIER!!!") en een interactive interpreter.
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 21:26
Verwijderd
Debugtesten zijn cool

Mijn favoriet is 'pulp'.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 21:45
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
debug, alleen als ik t woord al hoor. Dat zijn de echte nachtmerries, paar dagen geleden was ik 4 uur bezig geweest om mn code in de simpele vorm uitvoerbaar te maken. Na 4 uur klik ik met vol verwachting op uitvoeren, hoor ik het vervelendste windowsgeluidje wat er bestaat en crasht ie

Dat is frustrerend, en wat overgewicht betreft, ik sport niet meer (al 2 jaar) maar overgewicht heb ik niet. Zit al ong 3 jaar op tzelfde gewicht.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 14:28
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Ulfheðin schreef op 13-01-2005 @ 11:33 :
e

print jij ze ook dan? geprinte source is wel heel erg open source
volgens mij schrijft hij zijn code op papier, en scant hij het daarna in met OCR
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2005, 14:37
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
McMotion schreef op 14-01-2005 @ 14:28 :
volgens mij schrijft hij zijn code op papier, en scant hij het daarna in met OCR
lol, moet je wel een beetje een fatsoenlijke handschrift hebben
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 17:28
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Warme choco met slagroom doet het goed.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 18:16
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 14-01-2005 @ 17:28 :
Warme choco met slagroom doet het goed.
Heb je tijd voor het maken daarvan?
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 18:44
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Een toilet en een douche zijn voor mij ook een welkome aanwezig heid.

Ik krijg meestal de beste ideeen tijdens 't poepen; en als ik depressief word als iets niet werkt, wil ik een warme douche kunnen nemen.

Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 19:52
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Ulfheðin schreef op 14-01-2005 @ 18:16 :
Heb je tijd voor het maken daarvan?
ze blijft een vrouw hè. ;p
__________________
█████████████████████99%
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 20:54
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Ulfheðin schreef op 14-01-2005 @ 18:16 :
Heb je tijd voor het maken daarvan?
Tuurlijk.

Zo gedaan. Lekkerrrr. Kan niet zonder choco.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 21:06
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
dafelix schreef op 13-01-2005 @ 12:21 :
vaak loop ik als ik ergens niet uitkom, ff heen-en-weer naar de koelkast, soms trek ik er wat uit. ik ga ook vaak alle fora bezoeken in m'n bookmarks, ff googlen en dan weer aan de slag

heb zelf 't gevoel dat 't nooit opschiet
Same hier jah, vooral van die koelkast word je enorm dik
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 21:21
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Citaat:
Ulfheðin schreef op 13-01-2005 @ 11:16 :
comments met de nodige ascii-pr0n en 'neeeeed coffee', en functions met benamingen waar niemand wat van snapt zoals 'coole_functie()'
Lekker professioneel bezig dan. Hoe je die code eruit krijgt zou mij niet uitmaken, maar als ik je opdrachtgever was (ook al begrijpt die het niet) dan zou ik er niet mee accoord gaan.
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 02:00
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Citaat:
Tom schreef op 14-01-2005 @ 21:21 :
Lekker professioneel bezig dan. Hoe je die code eruit krijgt zou mij niet uitmaken, maar als ik je opdrachtgever was (ook al begrijpt die het niet) dan zou ik er niet mee accoord gaan.
Jij bent mijn opdrachtgever, nog maatstaaf voor naamgeving niet.
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 10:25
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Tom schreef op 14-01-2005 @ 21:21 :
Lekker professioneel bezig dan. Hoe je die code eruit krijgt zou mij niet uitmaken, maar als ik je opdrachtgever was (ook al begrijpt die het niet) dan zou ik er niet mee accoord gaan.
Als je op je cv ook zegt dat je ergens niet mee 'accoord' gaat, dan zou ik als opdrachtgever ook raar opkijken (als programmeur moet je soms ook de interface ontwerpen en laat taal daar ook bijhoren): het is "akkoord".

Wat je mening betreft over gekke commentaar: tja, het komt voor mij ook onprofessioneel over, maar in grote bedrijven (Microsoft bijvoorbeeld!) gebeurt dit zeker ook en in hun code komt het vaak ook voor dat ze op elkaar zitten kappen "die lulle van modue Y hebbe variable X verneukt" (maar dan in het Engels, natuurlijk). Hoe ik dit weet: nadat een deel van de Windows-code gelekt was, hebben velen die gelezen en daar ook commentaar op gezet. In de commentaar moet het volgens mij dus kunnen, de eindgebruiker heeft die in 95% van de gevallen toch niet; en als ze die wel krijgen moet je het maar zo proper mogelijk houden tenzij je het als soort easter egg wilt inbouwen (dus soort van humor in je commentaar ofzo).

@Preaper: het is wel een vrouw, maar ik vind het al heel mooi dat ze zoveel van computers afweet en er nog mee kan werken; dat is al heel veel
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 12:40
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Ulfheðin schreef op 15-01-2005 @ 02:00 :
Jij bent mijn opdrachtgever, nog maatstaaf voor naamgeving niet.
die programmeur van tegenwoordig beheersten alleen maar computertaal lijkt t wel, accoord en nu nog ipv noch
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-01-2005, 13:02
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 15-01-2005 @ 10:25 :
@Preaper: het is wel een vrouw, maar ik vind het al heel mooi dat ze zoveel van computers afweet en er nog mee kan werken; dat is al heel veel
Ik bedoelde mijn opmerking helemaal niet negatief . Het is alleen zo dat vrouwen wat meer aandacht besteden aan de kleine dingetjes dan een man. Zoals een lekkere kop warme chocolademelk met slagroom.
__________________
█████████████████████99%
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 13:19
SubbehQ
Avatar van SubbehQ
SubbehQ is offline
Nou ik programmeer dan niet maar edit wel movies wat ook erg inspannend kan zijn.
Ik rook sowieso niet, en drank wordt ik niet bepaald scherper van, alleen bij onlie-game alchohol en dan lekker lallen met gasten via ventrilo
maar goed als ik dan bezig ben ga ik er helemaal in op en staat alles in het teken van het filmpje dat ik dan aan het maken ben. geen eten, geen drinken. Keihard me pc over voor de juiste muziek, 100xen timingen bijstellen. (en dan kom je tot de ondekken dat msn nog aanstaat en begint er iemand tegen je aan te lullen...)

Heerlijk
__________________
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 13:24
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Citaat:
SubbehQ schreef op 15-01-2005 @ 13:19 :
Nou ik programmeer dan niet maar edit wel movies wat ook erg inspannend kan zijn.
Ik rook sowieso niet, en drank wordt ik niet bepaald scherper van, alleen bij onlie-game alchohol en dan lekker lallen met gasten via ventrilo
maar goed als ik dan bezig ben ga ik er helemaal in op en staat alles in het teken van het filmpje dat ik dan aan het maken ben. geen eten, geen drinken. Keihard me pc over voor de juiste muziek, 100xen timingen bijstellen. (en dan kom je tot de ondekken dat msn nog aanstaat en begint er iemand tegen je aan te lullen...)

Heerlijk

Ik vind messenger juist wel prettig om een beetje afleiding in te hebben. Maar inderdaad, video-editing is ook best intensief werk. Gelukkig ben ik daar al een tijd mee opgehouden.
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 21:09
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Ulfheðin schreef op 15-01-2005 @ 13:24 :
Ik vind messenger juist wel prettig om een beetje afleiding in te hebben. Maar inderdaad, video-editing is ook best intensief werk. Gelukkig ben ik daar al een tijd mee opgehouden.
Inderdaad, video-editing is ook wel zwaar, dus ook wel leuk om in dit topic te zien. Zeker zwaar omdat je alerter moet zijn: steeds naar het beeldscherm moeten kijken, steeds naar de audio moeten luisteren dus heb je nergens afleiding. Met progammeren, kun je vaak terwijl nog half een filmpje kijken, wat muziek beluisteren, ergens wat documentatie naslaan of een website bekijken omdat de meeste programmeurs redelijk blind kunnen typen.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 20:15
SubbehQ
Avatar van SubbehQ
SubbehQ is offline
hehe Like the matrix: I only see blonds, brunettes....

Maar het is vrij intensief ja Maar als je dan eenmaal die perfecte timing hebt... Dan spring in de lucht van genot hoe mooi het klinkt
__________________
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 21:27
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Bier peuken om te consumeren
en verder garel labels
debugpuncies met rare namen
messageboxen die met BOE op me scher springen als test

oh en wiet ook een een keer op tijden het proggen maar das niet aan te bevelen als je veel ophebt

kheb een keer een uur krom gelegen van het lachen om deze regel

"Dim N as Integer"

en ik rollend van het lachen op de vloer dat de N gedimd werd
nja geen weed meer dus
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 22:27
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 17-01-2005 @ 21:27 :
"Dim N as Integer"

en ik rollend van het lachen op de vloer dat de N gedimd werd
nja geen weed meer dus



zelfs zonder weed vind ik 'm om je te bescheuren
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 23:25
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
jij bent meer een "int N;" man zeker

ach ben (grotendeels) overgestapt naar

N word ?

mag jij raden waar dat vandaan komt
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.