Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Bekijk resultaten poll: Welk OS gebruik je?
OpenBSD 1 5.26%
FreeBSD 1 5.26%
NetBSD 0 0%
(Open)Solaris 1 5.26%
MacOS X 7 36.84%
Ubuntu (of derivaat) 10 52.63%
Fedora / Red Hat 1 5.26%
Mandriva 0 0%
SuSe 3 15.79%
SlackWare 1 5.26%
Gentoo 2 10.53%
Linspire 0 0%
Debian 3 15.79%
andere Linux-variant 3 15.79%
andere BSD-variant 0 0%
andere Unix-variant / anders 2 10.53%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2007, 13:28
Praganonut
Avatar van Praganonut
Praganonut is offline
Nuff said

Even wat kleine achtergrond info:

Unix: Solaris, Irix, AIX, HP-UX (oftwel system V)
BSD: FreeBSD, OpenBSD, NetBSD DragonFly etc
Linux: Debian, Ubuntu, Mandriva, Fedora, Slackware etc
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2007, 14:13
Verwijderd
Ik dualboot, winXP en Ubuntu.

Vroeger Mandrake maar Ubuntu is toch een stuk fijner.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 14:16
Praganonut
Avatar van Praganonut
Praganonut is offline
Oeps vergeet mezelf helemaal

Ik draai: OpenBSD, FreeBSD, Debian en Solaris.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 14:24
Verwijderd
2 pc's met Ubuntu (1x v5 en 1x v6), 2 pc's met Windows (XP / Vista)
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 15:37
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
pc 1: XP Home
pc 2: XP Prof / Opensuse 10.2,
Laptop: XP Home / Opensuse 10.2
Mobiel: Windows Mobile 5 / Linwizard (linux)
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 19:21
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik heb op zowel PC als laptop Windows XP en Ubuntu (Feisty) staan.

Daarnaast heb ik een server in mijn rack hangen, daar draait Gentoo op. Er staat hier ook nog een server, ook Gentoo, maar die staat tegenwoordig meestal uit.
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 21:09
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Beetje loos topic dit,

Heb een pc met Ubuntu 7,04 en een laptop met Ubuntu 6xx, daarvoor en eigenlijk nog steeds draai ik liever Fedora Core maar je moet wat als je lui bent..
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 21:28
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline


computer 1: Windows XP
computer 2: Ubuntu
computer 3: Mac Os X
computer 4: Mac Os
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 23:05
T_om
Avatar van T_om
T_om is offline
Draait Ubuntu 7.04, XP staat er ook op maar gebruik ik nooit eigenlijk. Server met CentOS 5.
__________________
Why do I keep changing my sig into some stupid sentence everytime I'm drunk?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 10:02
Verwijderd
Citaat:
Luitzen schreef op 30-07-2007 @ 14:13 :
Ik dualboot, winXP en Ubuntu.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 12:18
Praganonut
Avatar van Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
Vice schreef op 30-07-2007 @ 21:28 :


computer 1: Windows XP
computer 2: Ubuntu
computer 3: Mac Os X
computer 4: Mac Os
Mac OS = BSD
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 14:44
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
Praganonut schreef op 30-07-2007 @ 13:28 :
Unix: Solaris, Irix, AIX, HP-UX (oftwel system V)
BSD: FreeBSD, OpenBSD, NetBSD DragonFly etc
Linux: Debian, Ubuntu, Mandriva, Fedora, Slackware etc
Een stamboom kan je hier vinden.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 03:34
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Ik heb Ubuntu staan op een desktop pc, als PHP server om op te klooien. Ik kijk er al een eindje niet meer naar om. Ik denk dat ik Linux niet zo tof vind.
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 07:08
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
Droyd schreef op 01-08-2007 @ 03:34 :
Ik heb Ubuntu staan op een desktop pc, als PHP server om op te klooien.
Alleen linux omdat je een php server wil draaien?
Je kan voor de test een php/mysql/webserver op windows draaien d.m.v verschillende wamp pakketten
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2007, 00:10
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Ach natuurlijk kan dat, maar ik zag het als een buitenkans om hier en daar wat bij te leren, en heb me niet beperkt tot het "opzetten" van een LAMP server. Plus dat je gemakkelijker support vindt voor een PHP installatie op Linux.

Na een aantal verschillende distros te hebben geprobeerd doet het Linux gedoe me nogal ongeordend aan. Elke distributie heeft zijn eigen oplossingen (en dus problemen) waardoor je soms erg lang kan zoeken om iets aan de praat te krijgen...wat volgens mij niet volledig te wijten is aan mijn gebrek aan ervaring. De vele (soms moeilijk toegankelijke) configuratieopties zijn handig bij het opzetten van server, maar als desktop zie ik er echt het nut niet van in.
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn

Laatst gewijzigd op 03-08-2007 om 00:14.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 20:01
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Desktop: Windows XP Pro + SlackWare 10 (die staat te verstoffen, weliswaar, vermits mijn Apache gewoon op XP draait), in de toekomst hopelijk eens tijd om er een Ubuntu of Gentoo'tje van te maken

Desktop 2: Vista Home Premium (yuck, maar is dan ook niet van mij)

Desktop 3: SlackWare 10 (maar die ligt al enkele maanden uit elkaar, en volgens mij is kelderlucht niet heel goed, hij start niet eens meer op)

Notebook: Ubuntu 7.04 (Feisty Fawn) 64-bit (maar ik ga teruggaan op 32-bit, vermits 64 te veel gekloot is en geen echte voordelen heeft voor me) + XP Pro in VMWare

Notebook 2: Ubuntu 6.06 (Edgy Eft) 32-bit, ook niet van mij, maar buiten gebruik vaak (en de Windows was voor de zoveelste keer om zeep)

Server: Gentoo (maar ik kan er nog niet echt mee werken, ik ben het pas aan het leren en het gaat vrij traag, en het is niet echt mijn server (en dus ook niet mijn keus van OS, hij draait ook al enkele jaren dusja, weinig zin om nu nog te gaan veranderen); ik ben maar een van de opvolgers voor het beheer ervan)

Vroegere ervaringen (met alternatieve OS'en): Mandrake, Red Hat (uit het pre-fedora-tijdperk), Fedora, BeOS, Mac OS X (op gewone computer), Knoppix, SLAX (en waarschijnlijk nog wel enkele namen, die ik ondertussen vergeten ben).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 06-08-2007, 19:03
Praganonut
Avatar van Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 05-08-2007 @ 20:01 :
Server: Gentoo (maar ik kan er nog niet echt mee werken, ik ben het pas aan het leren en het gaat vrij traag, en het is niet echt mijn server (en dus ook niet mijn keus van OS, hij draait ook al enkele jaren dusja, weinig zin om nu nog te gaan veranderen); ik ben maar een van de opvolgers voor het beheer ervan)
Heb je wel gekeken hoe dat ding in elkaar steekt?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2007, 20:08
Verwijderd
Trouwens...


Beryl <3
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-08-2007, 20:15
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
Luitzen schreef op 06-08-2007 @ 20:08 :
Trouwens...


Beryl <3
Beryl is stontvervelend man, dat domme gewiebel overal.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 06-08-2007, 20:21
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
Luitzen schreef op 06-08-2007 @ 20:08 :
Trouwens...
Beryl <3
Compiz Fusion <3

__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2007, 20:46
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Praganonut schreef op 06-08-2007 @ 19:03 :
Heb je wel gekeken hoe dat ding in elkaar steekt?
Er is heel wat custom gebouwd op die server, enkele technische hoogstandjes (speciale beveiligde inrichting van Apache/PHP, die bovendien in een chroot zit, heel het bestandssysteem in RCS, LVM en er zullen nog wel dingen zijn waar ik nog niets over gehoord heb, vermits ik momenteel toch maar beheerders-hulpje ben) die het normale beheer (wat in vergelijking met Ubuntu ook al een groot verschil is) nog ietsje moeilijker maken. Een server die je zelf ingericht hebt, ken je van binnen en van buiten normaal. Maar als je aan een server werkt, waar er andere knappe koppen heel wat uren in gestoken hebben om die aangepast te krijgen aan de noden, is het niet zo simpel om daar zelf op 1-2-3 mee te beginnen; maar ik zou er inderdaad iets meer tijd in moeten steken (al weegt daar ook het verschil op: als je zelf de server ingericht hebt, wil je daar zelf ook veel meer tijd insteken dan als het gaat om het voortzetten van de arbeid van iemand anders (omdat het inrichten voor mij in ieder geval veel plezanter is om te doen, dan de updates en daar dan elke keer de conflicten proberen te voorkomen die door de nieuwe packages ontstaan).

Wat Beryl betreft, sinds vandaag weer eens Beryl erop gegooid, maar net zoals bij Compiz Fusion doet hij raar (wat daarvoor niet was, dus; ach ja, bij mijn 32-bit reïnstall komt dat wel in orde), en het probleem ligt ergens bij Emerald (en ja, mijn xorg.conf is aangepast voor nVidia). Dusja, hij draait momenteel Beryl met Heliodor (had toch dezelfde window border ingesteld, behalve dat die GTK-versie beetje donkerder is). Een van de grote ergernissen aan Compiz Fusion (en Compiz eigenlijk ook wel): het rotte configuratiescherm. Ik zeg niet dat er in Beryl geen problemen zat (expliciet SnapTo los en nog eens in Wobbly Windows, dat is in Fusion beter). Maar het grote voordeel van Beryl is nog steeds het contextmenu in de tray. Wat ze allemaal beter zouden mogen doen, is het optiemenu als je rechtsklikt op een window border (nu enkel de standaarddingen, maar Gnome doet het normaal iets mooier met: Verplaatsen naar ..., en alle nuttige toeters en bellen)
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 07-08-2007, 08:41
Praganonut
Avatar van Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 06-08-2007 @ 20:46 :
Er is heel wat custom gebouwd op die server, enkele technische hoogstandjes (speciale beveiligde inrichting van Apache/PHP, die bovendien in een chroot zit, heel het bestandssysteem in RCS, LVM en er zullen nog wel dingen zijn waar ik nog niets over gehoord heb, vermits ik momenteel toch maar beheerders-hulpje ben) die het normale beheer (wat in vergelijking met Ubuntu ook al een groot verschil is) nog ietsje moeilijker maken. Een server die je zelf ingericht hebt, ken je van binnen en van buiten normaal. Maar als je aan een server werkt, waar er andere knappe koppen heel wat uren in gestoken hebben om die aangepast te krijgen aan de noden, is het niet zo simpel om daar zelf op 1-2-3 mee te beginnen; maar ik zou er inderdaad iets meer tijd in moeten steken (al weegt daar ook het verschil op: als je zelf de server ingericht hebt, wil je daar zelf ook veel meer tijd insteken dan als het gaat om het voortzetten van de arbeid van iemand anders (omdat het inrichten voor mij in ieder geval veel plezanter is om te doen, dan de updates en daar dan elke keer de conflicten proberen te voorkomen die door de nieuwe packages ontstaan).
Ik zou toch maar kijken of je een soort gelijke config kan maken. Daar leer je het meest van. Iets wat al goed draait is niet zo spannend. En als je Gentoo al goed beheerst dan is dat al een sprong vooruit.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2007, 13:26
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Praganonut schreef op 07-08-2007 @ 08:41 :
Ik zou toch maar kijken of je een soort gelijke config kan maken. Daar leer je het meest van. Iets wat al goed draait is niet zo spannend. En als je Gentoo al goed beheerst dan is dat al een sprong vooruit.
Daar ben ik me van bewust, ik heb daarvoor al enkele ideetjes (en er staat al een maand ofzo een Gentoo-iso hier ergens op mijn pc): ofwel gewoon in VMWare een simpel servertje leren opzetten, ofwel mijn huidige Windows-server migreren naar Gentoo. Ik denk dat ik het beste met dat eerste begin, want op die Windows-server staan mails en dergelijke (die toegankelijk moeten blijven via IMAP). MAar inderdaad leer je het meeste uit het zelf doen, en dan vanaf het begin. En iets wat goed draait is wel spannend, omdat je niet weet of je de standaard configs mag gebruiken of niet (als de config al aangepast is); maar zo leuk is dat nu niet (en dus niet aantrekkelijk).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 08:22
Verwijderd
Ik heb eentje met Gentoo, mijn laptop heeft ubuntu en dat is et wel.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 08:59
Praganonut
Avatar van Praganonut
Praganonut is offline
Even een linklijst van alle grote/semi-grote(gratis) distro's

Linux:

Debian: http://debian.org
Fedora: http://fedora.org
Gentoo: http://gentoo.org
Slackware: http://slackware.com
OpenSuse: http://opensuse.org/
Mandriva: http://mandriva.com
Ubuntu: http://.ubuntu.com/
Damn Small Linux: http://damnsmalllinux.org/


BSD:

FreeBSD: http://freebsd.org
OpenBSD: http://openbsd.org
NetBSD: http://netbsd.org
Dragonfly BSD: http://dragonflybsd.org/
PC-BSD: http://pcbsd.org/
DesktopBSD: http://desktopbsd.net/
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2007, 11:35
mobile9210
Avatar van mobile9210
mobile9210 is offline
Er is maar 1 OS en dat is solaris!
Helaas dat ik Vista derbij moet draaien om eens spellekes te spelen.
__________________
Signature for rent!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 13:08
Praganonut
Avatar van Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
mobile9210 schreef op 09-08-2007 @ 11:35 :
Er is maar 1 OS en dat is solaris!
Helaas dat ik Vista derbij moet draaien om eens spellekes te spelen.
*KUCH*OPENBSD*KUCH*
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 21:04
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
mobile9210 schreef op 09-08-2007 @ 11:35 :
Er is maar 1 OS en dat is solaris!
Helaas dat ik Vista derbij moet draaien om eens spellekes te spelen.
Waarom Vista en geen simpele XP? Ik vind XP nog steeds veel beter en sneller werken dan Vista (cfr Vista thread). Anyhow, mijn vergelijkingsmateriaal: thuis een desktop met 2.13 GHz C2D en 1GB RAM, laptop met 2.13 GHz C2D 2GB RAM (dus niet geheel eerlijke vergelijking): op die desktop is het vreselijk om zowat elk programma op te starten, op de notebook draaide XP vlot (en draait nu dus gewoon Ubuntu, sinds een crash die ik van in februari voelde aankomen en zich tot april heeft weten inhouden).

En wat Solaris betreft, de enige Solaris-server waar ik al op gewerkt heeft, ben ik nu niet echt zo blij mee ( de MACH-server van de VUB (mail/file-server), that is, dus enkel telnet/ssh-access, zonder echt veel rechten). Nu niet dat daarop de laatste versie draait of iets dergelijks, maar gewoon die console is al een vreselijk iets om mee te werken (waar de meeste linux-consoles wel wat meer functionaliteit bieden: kleurtjes, gewoon beetje reageren hoe je het verwacht, auto-completion, ...). Niet dat dat natuurlijk een gigantische ervaring is; maar ik zou geen voordeel van Solaris boven Linux weten.

En voor BSD, denk ik ook niet direct dat ik dat ga proberen; het zou beter zijn dan Linux en consistenter en dergelijke. Maar het trekt me niet direct aan.

Maar als er hier mensen zijn die toch graag de 'BSD/Solaris-evangelist' willen uithangen, ik zal het met veel plezier lezen :-)
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 10:24
Praganonut
Avatar van Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 09-08-2007 @ 21:04 :
Waarom Vista en geen simpele XP? Ik vind XP nog steeds veel beter en sneller werken dan Vista (cfr Vista thread). Anyhow, mijn vergelijkingsmateriaal: thuis een desktop met 2.13 GHz C2D en 1GB RAM, laptop met 2.13 GHz C2D 2GB RAM (dus niet geheel eerlijke vergelijking): op die desktop is het vreselijk om zowat elk programma op te starten, op de notebook draaide XP vlot (en draait nu dus gewoon Ubuntu, sinds een crash die ik van in februari voelde aankomen en zich tot april heeft weten inhouden).

En wat Solaris betreft, de enige Solaris-server waar ik al op gewerkt heeft, ben ik nu niet echt zo blij mee ( de MACH-server van de VUB (mail/file-server), that is, dus enkel telnet/ssh-access, zonder echt veel rechten). Nu niet dat daarop de laatste versie draait of iets dergelijks, maar gewoon die console is al een vreselijk iets om mee te werken (waar de meeste linux-consoles wel wat meer functionaliteit bieden: kleurtjes, gewoon beetje reageren hoe je het verwacht, auto-completion, ...). Niet dat dat natuurlijk een gigantische ervaring is; maar ik zou geen voordeel van Solaris boven Linux weten.

En voor BSD, denk ik ook niet direct dat ik dat ga proberen; het zou beter zijn dan Linux en consistenter en dergelijke. Maar het trekt me niet direct aan.

Maar als er hier mensen zijn die toch graag de 'BSD/Solaris-evangelist' willen uithangen, ik zal het met veel plezier lezen :-)
De voordelen van BSD zijn o.a stabieler(duh) dan linux omdat de sourcecode schoner is.
Veiliger en bestendiger tegen attacks.

Als er gewerkt moet worden met Linux en BSD is het meestal dat er BSD machines worden ingezet als servers en Linux als client.

BSD kan je vergelijken met Slackware en Gentoo.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 12:53
Verwijderd
Mijn favoriete desktop systeem blijft altijd nog Debian Linux. En op nummer 2 FreeBSD, vanwege het gemak waarmee je alles snel kan configureren en de Linux compatibility.

Op servers gebruikte ik heel lang Slackware en FreeBSD, maar ook die heb ik uiteindelijk vervangen door Debian.

Op dit moment heb ik het helaas niet draaien (mijn huidige werk is Windows georienteerd en thuis is het een grote rommel), maar ik wil wel binnenkort weer een Debian machine inrichten.

OS'en waar ik mee gestoeid heb voor al dan niet langere tijd:
- Linux (RedHat, SuSE, Debian, Slackware)
- FreeBSD, vanaf versie 3.x t/m 6.x
- NetBSD, even mee geflirt, maar werd niks
- QNX, leuk om mee te spelen

Een website die ik nog altijd dagelijks check voor nieuws is trouwens: www.osnews.com

Laatst gewijzigd op 11-08-2007 om 12:57.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 14:04
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Citaat:
freyk schreef op 06-08-2007 @ 20:21 :
Offtopic:

Compiz Fusion <3

[filmpje]
Dit lijkt me wel wat beter dan Beryl, alleen snap ik echt niet wat het nut is van een kubusweergave die ook overgenomen wordt. Je ziet tenslotte maar 3 desktops in een keer. Die firepaint laat ik ook voor wat het is.
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 14:52
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Droyd schreef op 13-08-2007 @ 14:04 :
Dit lijkt me wel wat beter dan Beryl, alleen snap ik echt niet wat het nut is van een kubusweergave die ook overgenomen wordt. Je ziet tenslotte maar 3 desktops in een keer. Die firepaint laat ik ook voor wat het is.
Tja, Beryl/Compiz zijn in de eerste plaats gewoon eye-candy, maar de desktop Cube kan je ook wel in zijn geheel zien (daarvoor heeft Compiz Fusion dan wel een mooiere modus die ook toelaat vensters te verslepen van de ene desktop naar de andere. Hoe je dat op de cube kan doen: transparency instellen en dan met de muis navigeren zodat je van boven op je cubus kijkt: zo krijg ik hier mijn 5 desktops te zien op de 'cube'. Ideaal is het niet, maar als je op elke desktop maar 1 of 2 kleine vensters hebt staan, dan lukt het zo wel om te zien welke je nodig hebt. Ikzelf heb een iets ander systeem hiervoor: ik heb 5 desktops, die elk een specifieke functionaliteit hebben:[list=1][*]Mijn gewone desktop, gebruik zoals bij Windows (dus allerhande programma's die ik direct gebruik)[*]een tweede taak waaraan ik bezig ben, ideaal voor VMWare (om te switchen is het dan een kwestie van Ctrl-Alt Super-Fx of Ctrl-Alt Ctrl-Alt-pijltje), of een SSH-sessie naar een remote server (die Gentoo-bak meestal). Vaak ook als plaats voor een IDE (momenteel vooral Stani's Python Editor), zodat de documentatie (firefox) op desktop 1 kan staan[*]Alles wat met communicatie te maken heeft. Hier staan constant Thunderbird en Pidgin open, al hun nieuwe vensters komen ook op die desktop terecht (zodat het geen kwestie is van zoeken 'op welke desktop staat dat gespreksvenster met persoon X nu'). Ik dacht niet dat Compiz Fusion dat heel simpel kon doen, maar Beryl doet dit vrij goed (ik ben niet 100% tevreden van de functionaliteit, vermits ik toch meestal het geluid van de berichten heb afstaan en er dan enkel een flashen icoontje bovenaan komt bij nieuwe berichten (terwijl ik liever een flashende taakbalk had gehad, maar goed)[*]Alles wat met muziek afspelen te maken heeft. Dus hier staat constant quod-libet open, eventueel nog een nautilus-venster om albums toe te voegen of iets dergelijks, wat lyrics, ... Meldingen komen wel op alle desktops, vooral de customized tray icon vind ik heel handig (omdat je zo een mooi overzicht hebt, door gewoon boven je tray-icon te hangen, en het bijhorende menu van de tray-icon is ook gewoon functioneel genoeg)[*]De laatste desktop dient voor achtergrondtaken, dus taken die aan het lopen zijn, waar je af en toe van wilt weten hoe lang ze nu al bezig zijn en hoe lang ze nog gaan duren. Voorbeelden hiervan: updates en downloads van aMule/Bittorrent. Maar even goed soms een console met daarop de voortgang van een of andere installatie/compilatie. Meestal is hij wel leeg, en dan komt hij soms van pas als reserveruimte.[/list=1]
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 13:31
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
laptop ubuntu fiesty + Win XP MCE
en een leuke sticker dat ik goedkoop vista kan draaien maar dat was ik dus niet van plan
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 14:13
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 05-08-2007 @ 20:01 :
Notebook: Ubuntu 7.04 (Feisty Fawn) 64-bit (maar ik ga terug op 32-bit, vermits 64 te veel gekloot is en geen echte voordelen heeft voor me) + XP Pro in VMWare
Eh, wat is er dan voor gekloot aan dat 64-bit?

Ik heb gisteren Ubuntu geinstalleerd, en was erg onder de indruk. Ik heb gisteren ook OS/2 Warp Server 4.52 geinstalleerd, maar tering wat is dat uit de tijd zeg. Wel eng om te bedenken dat ik een ver verleden nog wel eens OS/2 2.1 heb gedraaid.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 14:29
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 23-08-2007 @ 14:13 :
Eh, wat is er dan voor gekloot aan dat 64-bit?

Ik heb gisteren Ubuntu geinstalleerd, en was erg onder de indruk. Ik heb gisteren ook OS/2 Warp Server 4.52 geinstalleerd, maar tering wat is dat uit de tijd zeg. Wel eng om te bedenken dat ik een ver verleden nog wel eens OS/2 2.1 heb gedraaid.
Het gekloot aan de 64-bit-versie is dat je om het systeem echt gebruikbaar te hebben, je nog een extra laag 32-bit moet hebben ook. De reden hiervoor is dat heel wat binaries gewoon enkel in 32-bit bestaan (ik heb het dan over dingen als Flash, de Windows-codecs enzo): er zijn voor de meeste dingen wel omwegen voor, bijvoorbeeld: ik type dit vanuit een 32-bit-versie van Firefox, waar Flash dus wel in werkt (maar doordat die 32-bit is, heeft die af en toe libraries niet die voor andere taken nodig zijn, maar die dan wel vanuit het hele apt-get-systeem in 64-bit binnengelopen zijn). Er is nog een alternatief, en dat is een extra 32-bit systeem op te zetten in een chroot, maar dat zorgt in feite ook voor genoeg troubles om dat al werkend te krijgen, dat ik het interessanter vindt om in september eens te kijken om gewoon vanaf nul te her beginnen en dan stukje bij beetje weer alles op te bouwen, maar dan op 32-bit. De meeste voorgecompileerde closed-source dingen bestaan gewoon niet voor 64-bit, met wat gepruts krijg je ze meestal wel aan het werk op 64-bit (vermits het voor een stuk natuurlijk backwards compatible is), maar dat houdt ook in dat je dubbel zo veel libraries moet hebben (64 + 32 bit) en dan hopen dat alles een beetje deftig samenwerkt. Bv. vanuit mijn 32-bit firefox kan ik niet zeggen dat hij een bestand rechtstreeks moet openen (nu stoor ik me er niet meer aan, maar dat werkt vanuit de 64-bit versie hier wel). Dusja, dat terugschakelen is een gemakkelijkheidsoplossing: 64-bit is volgens mij nog niet klaar voor grote gebruikersaantallen, want als lerende gebruiker is het vaak al een uitdaging om je probleem te kunnen oplossen op een normaal (32-bit) systeem, maar 64-bit zorgt ervoor dat je nog eens extra moet opletten daar: misschien ligt het probleem helemaal niet bij de software, maar gewoon aan een van de workarounds (of is de software slecht geschreven voor 32-bit en draait hij niet op 64-bit met hopen segfaults als gevolg, waar je niets tegen kan beginnen).

Ik heb gisteren trouwens, Vista "geïnstalleerd" (nu ja, was een OEM-versie voor de eerste keer opgestart van Acer):, in totaal, met weliswaar met het kopiëren van de bestanden in (wat 30 minuten duurde ongeveer), duurde die installatie bijna 2 uur van het aanzetten tot aan de eerste bruikbare boot van Vista. Gewoon vreselijk: hun recovery-tool gaat door 3 stages van bestanden kopiëren, elke keer met een andere voortgangsweergave die steeds minder informatie gaat geven (rare jongens daar dus). Dan, denk je Vista op te starten, neen hoor, hij start op, reutelt weer een kwartier met de harde schijf en start opnieuw op, de volgende reboot start hij gewoon de installatiewizard op en weer een reboot, de volgende reboot geraak je al tot op het bureaublad, maar dan komen de tooltjes van Acer in gang om vanalles en nog wat in te stellen en nog een reboot later, kan je pas echt beginnen met te installeren van Office en dergelijke. Geweldig :-(
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 14:41
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 23-08-2007 @ 14:29 :
Het gekloot aan de 64-bit-versie is dat je om het systeem echt gebruikbaar te hebben, je nog een extra laag 32-bit moet hebben ook. De reden hiervoor is dat heel wat binaries gewoon enkel in 32-bit bestaan (ik heb het dan over dingen als Flash, de Windows-codecs enzo): er zijn voor de meeste dingen wel omwegen voor, bijvoorbeeld: ik type dit vanuit een 32-bit-versie van Firefox, waar Flash dus wel in werkt (maar doordat die 32-bit is, heeft die af en toe libraries niet die voor andere taken nodig zijn, maar die dan wel vanuit het hele apt-get-systeem in 64-bit binnengelopen zijn). Er is nog een alternatief, en dat is een extra 32-bit systeem op te zetten in een chroot, maar dat zorgt in feite ook voor genoeg troubles om dat al werkend te krijgen, dat ik het interessanter vindt om in september eens te kijken om gewoon vanaf nul te her beginnen en dan stukje bij beetje weer alles op te bouwen, maar dan op 32-bit. De meeste voorgecompileerde closed-source dingen bestaan gewoon niet voor 64-bit, met wat gepruts krijg je ze meestal wel aan het werk op 64-bit (vermits het voor een stuk natuurlijk backwards compatible is), maar dat houdt ook in dat je dubbel zo veel libraries moet hebben (64 + 32 bit) en dan hopen dat alles een beetje deftig samenwerkt. Bv. vanuit mijn 32-bit firefox kan ik niet zeggen dat hij een bestand rechtstreeks moet openen (nu stoor ik me er niet meer aan, maar dat werkt vanuit de 64-bit versie hier wel). Dusja, dat terugschakelen is een gemakkelijkheidsoplossing: 64-bit is volgens mij nog niet klaar voor grote gebruikersaantallen, want als lerende gebruiker is het vaak al een uitdaging om je probleem te kunnen oplossen op een normaal (32-bit) systeem, maar 64-bit zorgt ervoor dat je nog eens extra moet opletten daar: misschien ligt het probleem helemaal niet bij de software, maar gewoon aan een van de workarounds (of is de software slecht geschreven voor 32-bit en draait hij niet op 64-bit met hopen segfaults als gevolg, waar je niets tegen kan beginnen).
Geen gekloot met 64-bit hier (Ubuntu)
het enioge dat ik moest doen is viabnswrapper even een 32-bits flash plugin omzetten naar 64-bits plugin voor firefox

maar ook beetje ff schuld van FF op internet eenlijst gevonden van 5 browsers waarvan bij 3 browsers hun 64-bits broertje ook gewoon 32 bits plugins kan draaien, bij FF moet je hem zelf via nspluginwrapper omzetten

dasarbij is dit probl;eem op tig manieren op te lossen,

nspluigin wrapper
een browser die wel 32-bits plugins kan draaien
FF 32 bit installeren
browser via wine

of je doet het op de microsoft manier en je gaat zitten wachten tot je een ons weegt en flash op 64-bits wordt uitgebracht
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000

Laatst gewijzigd op 23-08-2007 om 14:44.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-08-2007, 15:01
Verwijderd
Wat ik op het moment draai:

Windows: Windows XP, Windows SBS, Windows Server 2003 Web Edition
Linux: Debian, CentOS (maar die gaat eruit)
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 15:13
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 23-08-2007 @ 14:41 :
Geen gekloot met 64-bit hier (Ubuntu)
het enioge dat ik moest doen is viabnswrapper even een 32-bits flash plugin omzetten naar 64-bits plugin voor firefox

maar ook beetje ff schuld van FF op internet eenlijst gevonden van 5 browsers waarvan bij 3 browsers hun 64-bits broertje ook gewoon 32 bits plugins kan draaien, bij FF moet je hem zelf via nspluginwrapper omzetten

dasarbij is dit probl;eem op tig manieren op te lossen,

nspluigin wrapper
een browser die wel 32-bits plugins kan draaien
FF 32 bit installeren
browser via wine

of je doet het op de microsoft manier en je gaat zitten wachten tot je een ons weegt en flash op 64-bits wordt uitgebracht
Het is waar dat het via nspluginwrapper ook werkt, en ik heb dat ook een tijdje gedaan, maar het werkt ook niet altijd even goed, net zoals in de 32-bit-versie. Maar het probleem ligt niet enkel daar; bv. de driver van enkele van onze printers thuis bestaan wel voor Linux, maar weeral niet voor 64-bit; software als Matlab bestaat ook wel voor 64-bit, maar het zal dan juist de 32-bit-versie zijn die je hebt liggen en ga zo maar door. Uiteindelijk gaat die 64-bit-versie wel uitkomen, net zoals ze uiteindelijk ook een Linux-versie gemaakt hebben. En inderdaad moet je er niet op zitten wachten, voor mezelf vind ik het veel interessanter om terug te schakelen naar 32-bit: de voordelen van 64-bit zijn te beperkt (om niet te zeggen dat ik ze niet eens merk) tegenover de nadelen die er op dit moment aan verbonden zijn. Want je mag inderdaad wel zeggen dat Flash werkt, en hij werkt hier ook vrij deftig, maar ik zit hier daarenboven met een PulseAudio-geluidssysteem, en Flash wilt daar normaal al niet zo simpel mee samenwerken, maar op 64-bit ken ik niemand die het aan de praat heeft (terwijl het op 32-bit wel lukt). Voor mij komt dat er dus op neer: ik heb Flash maar geen geluid (behalve mits wat extra trucjes, die het browsen gewoon lastig maken). Waarschijnlijk is het hier of daar een library die ontbreekt in 32-bitversie, maar ik heb hem niet kunnen vinden (hoewel ik een tooltje heb om benodigde libraries op te sporen en te laten downloaden voor zowel 32-bit als 64-bit, maar blijkbaar werkt dat niet goed met Flash samen; zal voor een stuk ook wel zijn omdat die firefox vanuit een heel script geladen wordt, en flash wordt op zijn beurt natuurlijk ook niet rechtstreeks aangeroepen, maar via een tussenprogramma dat dan het geluid zou moeten doorsturen naar Pulse Audio, maar dat niet doet).

Mijn raad is dan ook over het algemeen: gewoon afblijven van 64-bit, meestal heb je het toch niet nodig, de prestaties zijn niet zo veel beter ofzo en ik heb er tot nu toe enkel last van gehad.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 15:36
Praganonut
Avatar van Praganonut
Praganonut is offline
Ik vind de 64-bit zoiezo nog geen waarde hebben op geen enkele platform...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 17:38
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Praganonut schreef op 23-08-2007 @ 15:36 :
Ik vind de 64-bit zoiezo nog geen waarde hebben op geen enkele platform...
Sure. 4GB geheugen is ook wel genoeg voor die zware *NIX servers van IBM/Sun/HP.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 18:16
Praganonut
Avatar van Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
LB06 schreef op 23-08-2007 @ 17:38 :
Sure. 4GB geheugen is ook wel genoeg voor die zware *NIX servers van IBM/Sun/HP.
Ja, maar daar is alles mee gezegt. Ik bedoelde meer ook voor de gewone consument.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Praganonut schreef op 23-08-2007 @ 18:16 :
Ja, maar daar is alles mee gezegt. Ik bedoelde meer ook voor de gewone consument.
Nou ja, mijn pa die met AutoCAD werkt achter z'n pc'tje zat er al over te klagen dat hij graag wel 4GB tot zijn beschikking heeft, omdat zijn pc nu met 3GB nog te vaak aan het swappen is bij het openen van grote 3D tekeningen van hele petrochemische installaties

Of wat dacht je van jan met de lelijke achternaam die het allernieuwste spelletje op zijn pc wil draaien dat al minstens 2GB geheugen nodig heeft om het ueberhaupt te doen?

Geloof het of niet, maar 64 bit hebben we binnenkort toch wel echt nodig.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 10:06
Praganonut
Avatar van Praganonut
Praganonut is offline
Sld er kwa software development nog steeds niet volledig aan 64 bit word geprogrammeerd, heb er nog vrij weinig aan.
En wat je zelf zegt: het is een geheugen probleem, geen CPU probleem.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 15:19
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Praganonut schreef op 23-08-2007 @ 18:16 :
Ja, maar daar is alles mee gezegt. Ik bedoelde meer ook voor de gewone consument.
Als je zelf films maakt (an een hobby zijn)
dan is heeft 8 GB tov 4 toch wel voordelen aangezien je dan bij een single side DVD de dehele 4.6 GB film in je ram kan stoppen

werkt een stuk sneller

edit: 4.6 + 1 gb voor je vista (om ff een lomp paard als voorbeeldte nemen) en nog 400 mb voor je winamp browser etc
dan ben je al 6 GB kwijt
dus meer als 4 kan vor sommige consumenten zeker handig zijn
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000

Laatst gewijzigd op 28-08-2007 om 15:24.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 15:57
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 28-08-2007 @ 15:19 :
Als je zelf films maakt (an een hobby zijn)
dan is heeft 8 GB tov 4 toch wel voordelen aangezien je dan bij een single side DVD de dehele 4.6 GB film in je ram kan stoppen

werkt een stuk sneller

edit: 4.6 + 1 gb voor je vista (om ff een lomp paard als voorbeeldte nemen) en nog 400 mb voor je winamp browser etc
dan ben je al 6 GB kwijt
dus meer als 4 kan vor sommige consumenten zeker handig zijn
Ik vind dat van die dvd maar een zwak argument, hoor; maar je hebt wel gelijk dat zeker bij videobewerking een heleboel RAM gewoon heel handig is. Als je semi-professioneel daarmee bezig bent, is veel RAM en snelle harde schijven zeker een must; maar de meeste amateur-videomakers redden zich zo ook wel (ik ken iemand die audiovisule kunst doet, daarbij komen ook verschillende filmpjes schieten, monteren, renderen; en hij redt zich met een 15"tft + 512 MB RAM als ik me niet slecht herinner). Kwestie dat het voor veel consumenten vooral een kwestie is van een goedkope computer te hebben dan een goede computer.

Maar voor iemand die er veel mee werkt, is veel geheugen echt een must (ook de reden dat in mijn notebook 2 gieg insteekt: genoeg over om wat programma's te draaien en daarenboven nog een VM'etje (die dan zelf ook mooi voorzien is van RAM om Photoshop/Premiere/InDesign/... in te draaien).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 17:45
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 28-08-2007 @ 15:57 :
Ik vind dat van die dvd maar een zwak argument, hoor; maar je hebt wel gelijk dat zeker bij videobewerking een heleboel RAM gewoon heel handig is. Als je semi-professioneel daarmee bezig bent, is veel RAM en snelle harde schijven zeker een must; maar de meeste amateur-videomakers redden zich zo ook wel (ik ken iemand die audiovisule kunst doet, daarbij komen ook verschillende filmpjes schieten, monteren, renderen; en hij redt zich met een 15"tft + 512 MB RAM als ik me niet slecht herinner). Kwestie dat het voor veel consumenten vooral een kwestie is van een goedkope computer te hebben dan een goede computer.

Maar voor iemand die er veel mee werkt, is veel geheugen echt een must (ook de reden dat in mijn notebook 2 gieg insteekt: genoeg over om wat programma's te draaien en daarenboven nog een VM'etje (die dan zelf ook mooi voorzien is van RAM om Photoshop/Premiere/InDesign/... in te draaien).
Ik zeg ook niet dat dat de gemiddelde consument is, maar er zijn meer dan 3.5 paardenkoppen die dit doen. Het ging me dus meer om het feit dat er zo stellig gezegd wordt van geen een consument heeft er iets aan, ik denk de doorsnee consument niet maar een aantal ook wel.

+het worden er steds meer
Over een jaartje of 5 zal iedereen wel met 4 GB ram een 1 TB HD zitten
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 17:54
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 28-08-2007 @ 17:45 :
Ik zeg ook niet dat dat de gemiddelde consument is, maar er zijn meer dan 3.5 paardenkoppen die dit doen. Het ging me dus meer om het feit dat er zo stellig gezegd wordt van geen een consument heeft er iets aan, ik denk de doorsnee consument niet maar een aantal ook wel.

+het worden er steds meer
Over een jaartje of 5 zal iedereen wel met 4 GB ram een 1 TB HD zitten
Dat het steeds meer wordt, is geheel juist; tegenwoordig zitten we al op 2 GB dat mid-end begint te worden; dus slechts een kwestie tot 4GB dat ook wordt en dan gaan de grote problemen pas komen...
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 18:14
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 28-08-2007 @ 17:54 :
Dat het steeds meer wordt, is geheel juist; tegenwoordig zitten we al op 2 GB dat mid-end begint te worden; dus slechts een kwestie tot 4GB dat ook wordt en dan gaan de grote problemen pas komen...
daar is nog wel omheen te werken

Windows etc ondersteunt maar 4gB per propcess

Het totaal kan grooter zijn door het protected memmory model van hedendaagse cpu's

een intel cpu (32-bits) kan tot 20 TB aan geheugen adresseren
alleen in blokken van maximaal 4 GB

Schrijf zelf maar eens een stuk OS van de grond af aan, zo gouw je protected memmory gaat gebruiken (en van 16-bits modus naar 32-bits modius springt mat LGDT (opcode) dan zie je dat je met die GDT tot 20 TB aan geheugen kan adresseren)

dus of 64-bits breekt eerder doro , of we krijgen work-arounds tot dat gebeurt

en tegen de tijd dat die 20TB te weinig wordt dan zullen 64-bits cpu's wel doorgebroken zijn
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 19:18
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 28-08-2007 @ 15:57 :
Ik vind dat van die dvd maar een zwak argument, hoor; maar je hebt wel gelijk dat zeker bij videobewerking een heleboel RAM gewoon heel handig is. Als je semi-professioneel daarmee bezig bent, is veel RAM en snelle harde schijven zeker een must;
Nou, dat valt nogal mee. Videobewerking gaat heel goed op een low-end PC, het wordt alleen anders als je moet gaan encoden, dan moet je een dikke processor hebben.

En als je een bron hebt die 1080p is, ja dan is het misschien eens tijd om te upgraden naar wat meer ram. Het hebben van een camera die 1080p doet en een brakke computer is niet realistisch. Als je die camera kan betalen, dan een beetje geheugen voor je computer ook wel.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 19:41
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 28-08-2007 @ 19:18 :
Nou, dat valt nogal mee. Videobewerking gaat heel goed op een low-end PC, het wordt alleen anders als je moet gaan encoden, dan moet je een dikke processor hebben.

En als je een bron hebt die 1080p is, ja dan is het misschien eens tijd om te upgraden naar wat meer ram. Het hebben van een camera die 1080p doet en een brakke computer is niet realistisch. Als je die camera kan betalen, dan een beetje geheugen voor je computer ook wel.
Ik ben het daar niet echt mee eens, maar dat zou ons eigenlijk nog meer off-topic brengen dan dat we nu al bezig zijn. Uiteindelijk draait (bijna) alles wel op een computer, het maakt niet uit hoe snel de CPU enzo; maar of je daar comfortabel mee kan werken is een andere zaak en dat is het aspect waar ik misschien een moeilijke mens ben waar anderen met plezier zitten te wachten tot de vensters eindelijk openen.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Linux] Het grote OS-war topic (afgesplitst van Windows 7, heb jij hem al?)
Zijdenuiltje
18 21-02-2009 19:27
Software & Hardware EULA Microsoft
balkey
52 20-09-2007 21:57
Software & Hardware Windows in ubuntu
Laudate Dominum
6 20-04-2007 18:39
Software & Hardware [ipod] zelf mappen maken en meer ! :D
All Out Of Love
7 24-12-2006 15:29
Software & Hardware [Bootmenu] Twee onafhankelijk werkende schijven, nu samen?
Shock
24 11-03-2005 17:05
Software & Hardware OS'en buiten Windows
Verwijderd
50 03-10-2003 05:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.