Oud 21-01-2018, 11:22
zQualey
zQualey is offline
HELP!
Mijn ouders willen allebei een hond, alleen zeggen ze dat we niet genoeg tijd hebben. Terwijl wij wel genoeg tijd hebben, heeft iemand tips om te over te halen?

P.S We hebben ooit al een hond gehad, dus ze weten hoe leuk het is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2018, 11:33
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Hoe veel tijd een hond kost ligt ook een beetje aan het type hond, met sommige honden moet je lange stukken gaan wandelen zodat ze hun energie kwijt kunnen, met andere hondenrassen is een klein blokje om voldoende.

Voor een hond moet je wel de hele dag door momenten tijd kunnen maken. Een hond moet namelijk ook gewoon poepen en plassen als je ouders werken en jij op school zit.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 21-01-2018, 11:43
zQualey
zQualey is offline
Citaat:
Hoe veel tijd een hond kost ligt ook een beetje aan het type hond, met sommige honden moet je lange stukken gaan wandelen zodat ze hun energie kwijt kunnen, met andere hondenrassen is een klein blokje om voldoende.

Voor een hond moet je wel de hele dag door momenten tijd kunnen maken. Een hond moet namelijk ook gewoon poepen en plassen als je ouders werken en jij op school zit.
Recht tegenover ons is een grasveld, waar honden hun behoeftes kunnen doen. Ook heb ik af en toe uitval en kan ik dan thuiskomen. Mijn broertje is ook altijd vroeg vrij dus tijd hebben we genoeg, ik weet gewoon niet wat ze dwars zit
Met citaat reageren
Oud 21-01-2018, 12:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Af en toe is niet echt een goed uitgangspunt, een hond moet je elke dag drie of vier keer per dag uit laten. Nu zitten jullie misschien nog op school maar hoe is dat over bijvoorbeeld tien jaar? Die leeftijd kan een hond makkelijk halen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2018, 14:26
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Recht tegenover ons is een grasveld, waar honden hun behoeftes kunnen doen. Ook heb ik af en toe uitval en kan ik dan thuiskomen. Mijn broertje is ook altijd vroeg vrij dus tijd hebben we genoeg, ik weet gewoon niet wat ze dwars zit
Dat uitlaten moet regelmatig, op vaste tijden en jouw rooster en dat van je broertje kan zomaar veranderen. Jij en je broertje worden ook ouder, krijgen straks misschien een baantje waardoor jullie minder tijd hebben, of krijgen simpelweg langere lesdagen/ stage. Misschien gaan jullie op ten duur uit huis. Een hond nemen doe je niet voor een jaartje, daar zit je jaren aan "vast". Super leuk natuurlijk, zo'n extra gezinslid, maar je moet op lange termijn ook zeker zijn dat je goed voor het dier kunt zorgen.
Een kat vermaakt zichzelf wel, die heeft genoeg aan water, voer en een kattenluikje (of kattenbak). Een hond vraagt veel meer van jullie als baasje. Dat moet je wel kunnen bieden!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Uit saaien is mijn lievelings # 1821
Verwijderd
500 30-04-2013 14:25
Flora & Fauna Dieren meenemen
Verwijderd
20 05-01-2013 14:39
Liefde & Relatie Het grote Zwangerschaps- en Babytopic #15
Verwijderd
500 09-03-2012 18:04
Verhalen & Gedichten Van Christiaan, zijn anorexia-kater en Fred
Verwijderd
15 02-09-2004 02:26
Verhalen & Gedichten Mijn 16e verjaardag
(PiTT)
8 26-07-2004 00:21
Verhalen & Gedichten Spijt, een nieuw begin.
Ingetjuhh
13 16-07-2004 17:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.