Oud 23-10-2018, 14:04
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Ook dit is weer zo typisch. Waarom hoef je dat niet te zien? Is het een kinderlijke vorm van overdreven empathie ten opzichte van dieren? Denk je het allemaal wel te weten en vrees je cognitieve dissonantie en de gevolgen? Waar gaat dit nou mis bij je? Voor mij kom je over als iemand die Partij voor de Dieren stemt zonder stil te staan bij waar je nou eigenlijk op stemt en waar de Partij voor de Dieren voor staat ten aanzien van dierenwelzijn.
Nee ik hoef dat niet te zien inderdaad. Waarom zou ik dat willen zien?
En ik geef het gewoon toe. Ik vind het inderdaad zielig en heb inderdaad met het dier te doen.
Dat is het gevoel wat ik hierbij krijg, en nog meer zal krijgen als ik naar deze video zou kijken.

En of ik het nou wel of niet zinvol vind hangt er gewoon vanaf, daar heb ik trouwens al genoeg over gezegd ook. Dat kunnen jullie terug lezen in mijn vorige posts.
Advertentie
Oud 23-10-2018, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Hey Kuzu, heb ik het goed als dat artikel het vooral heeft over implicaties in het VK en niet zozeer bij ons omdat ze gewoon niet de slagkracht hebben om al die medicatie daadwerkelijk te keuren?
Correct, EMA gaat weg uit de UK en governance ligt daar.
Oud 23-10-2018, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Nee ik hoef dat niet te zien inderdaad. Waarom zou ik dat willen zien?
En ik geef het gewoon toe. Ik vind het inderdaad zielig en heb inderdaad met het dier te doen.
Dat is het gevoel wat ik hierbij krijg, en nog meer zal krijgen als ik naar deze video zou kijken.

En of ik het nou wel of niet zinvol vind hangt er gewoon vanaf, daar heb ik trouwens al genoeg over gezegd ook. Dat kunnen jullie terug lezen in mijn vorige posts.
Of het zinvol is of niet is reeds beslecht, de ethiek erachter is ook zorgvuldig overwogen.

Je struisvogelgedrag in deze kwestie lijdt uiteindelijk tot alleen maar meer vervreemding en gebrek aan inzicht.
Oud 23-10-2018, 14:27
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Of het zinvol is of niet is reeds beslecht, de ethiek erachter is ook zorgvuldig overwogen.

Je struisvogelgedrag in deze kwestie lijdt uiteindelijk tot alleen maar meer vervreemding en gebrek aan inzicht.
Dat vind jij. Maar er zijn ook mensen die dat niet zo vinden. Je kan ze dat moeilijk kwalijk nemen toch? Niet iedereen kan zo denken als jullie.
Testen voor make-up en plastische ingrepen (alleen maar voor het schoonheidssymbool) vind ik (is mijn mening) dan dus totaal niet zinvol.
En dan krijg ik alleen nog maar meer medelijden met de dieren en begrijp ik niet waarom zij dit moeten doorstaan alleen maar omdat sommige mensen zo graag hun ogen willen liften omdat ze er mooier uit willen zien.
Oud 23-10-2018, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Dat vind jij. Maar er zijn ook mensen die dat niet zo vinden. Je kan ze dat moeilijk kwalijk nemen toch? Niet iedereen kan zo denken als jullie.
Testen voor make-up en plastische ingrepen (alleen maar voor het schoonheidssymbool) vind ik (is mijn mening) dan dus totaal niet zinvol.
En dan krijg ik alleen nog maar meer medelijden met de dieren en begrijp ik niet waarom zij dit moeten doorstaan alleen maar omdat sommige mensen zo graag hun ogen willen liften omdat ze er mooier uit willen zien.
Ogen liften wordt niet op dieren getest... hoe denk je dat dat zou gaan, er eerst een menselijk voorhoofd op naaien en daarna de ogen gaan liften?

En uiteindelijk, zelfs als het zo was, dan moet je bedenken dat ogen liften in eerste instantie ontwikkeld is om kwaadaardige tumoren in dat gebied te verwijderen.

Dit is dus je gebrek aan kennis ik bespeur ook een behoorlijk gebrek aan interpretatievermogen van de wel gegeven kennis. Het is echt heel onverstandig als je op basis van dat soort gevoelens een mening vormt.
Oud 23-10-2018, 14:44
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Ogen liften wordt niet op dieren getest... hoe denk je dat dat zou gaan, er eerst een menselijk voorhoofd op naaien en daarna de ogen gaan liften?

En uiteindelijk, zelfs als het zo was, dan moet je bedenken dat ogen liften in eerste instantie ontwikkeld is om kwaadaardige tumoren in dat gebied te verwijderen.

Dit is dus je gebrek aan kennis ik bespeur ook een behoorlijk gebrek aan interpretatievermogen van de wel gegeven kennis. Het is echt heel onverstandig als je op basis van dat soort gevoelens een mening vormt.

Dit was maar een voorbeeld. Of denk jij soms dat ooglidcorrecties de enige zijn op gebied van plastische chirurgie?
Zo zijn er nog talloze andere voorbeelden te noemen, en natuurlijk ook nog de alle soorten make-up wat nog steeds op dieren getest word.
Een hele hoop dus waar ik het niet mee eens ben en die ik niet zinvol vind.
Oud 23-10-2018, 14:45
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:

En uiteindelijk, zelfs als het zo was, dan moet je bedenken dat ogen liften in eerste instantie ontwikkeld is om kwaadaardige tumoren in dat gebied te verwijderen.
Mag ik daar trouwens een link van zien?
Oud 23-10-2018, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Dat vind jij. Maar er zijn ook mensen die dat niet zo vinden. Je kan ze dat moeilijk kwalijk nemen toch? Niet iedereen kan zo denken als jullie.
Dat vind niet alleen ik, dat vindt de wetenschappelijke consensus. Daarnaast; dierproeven zijn vreselijk duur én staan onder streng toezicht, naast dat ze in sommige gevallen noodzakelijk zijn. Dat áls er een alternatief voorhanden is dat inzetbaar is ten aanzien van de beoogde resultaten deze gebruikt moet (móet) worden, is reeds beslecht. Ergo: jouw "punt" is een niet-bestaand punt. Dat is geen kwestie van vinden, vrind.

Citaat:
Testen voor make-up en plastische ingrepen (alleen maar voor het schoonheidssymbool) vind ik (is mijn mening) dan dus totaal niet zinvol.
De NHS heeft dat bijvoorbeeld ook verboden. Wederom: geen punt, tenzij jij je gaat beroepen op (obscure) landen waar dit soort ethische kwesties veel meer van ondergeschikt belang zijn.

Citaat:
En dan krijg ik alleen nog maar meer medelijden met de dieren en begrijp ik niet waarom zij dit moeten doorstaan alleen maar omdat sommige mensen zo graag hun ogen willen liften omdat ze er mooier uit willen zien.
Medelijden met dieren levert doorgaans alleen maar méér dierenleed op, gebaseerd op niets dan goedkope emotie. Lobbyclubjes als Stichting AAP teren daar gretig op, om maar te zwijgen over Partij voor de Dieren.

Maak niet de fout te denken dat ik geen gevoel heb; ik kan ook bijzonder slecht tegen dierenleed. Waar ik voor de rest redelijk gevoelloos ben geworden, blijft dit ook mijn achilleshiel. Dat neemt echter níet weg dat ik prima in staat ben dieren te doden als daar goede reden voor is. Dat neemt níet weg dat ik tégen waanzin als de Positieflijst ben. Met andere woorden: het één sluit het ander totaal niet uit.
Oud 23-10-2018, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Dit was maar een voorbeeld. Of denk jij soms dat ooglidcorrecties de enige zijn op gebied van plastische chirurgie?
Botox? Daarvan kenden we het effect al en botox wordt gebruikt voor diverse medische aandoeningen naast straktrekken van rijke vrouwen.
Vertel me eens wat je in gedachten hebt?

Citaat:
Zo zijn er nog talloze andere voorbeelden te noemen, en natuurlijk ook nog de alle soorten make-up wat nog steeds op dieren getest word.
Een hele hoop dus waar ik het niet mee eens ben en die ik niet zinvol vind.
Ik heb reeds DRIE keer en nu voor de VIERDE keer gezegd dat ik vind dat er een eind moet komen aan dierproeven op makeup. HET IS ECHTER AL TWEE DECENNIA VERBODEN OM MAKE UP TE TESTEN OP DIEREN IN NEDERLAND https://www.stichtinginformatiedierp...tica-verboden/
En in de hele EU geldt een verbod op de verkoop van makeupproducten die getest zijn op dieren. Het is dus geen issue.

For fucks sake gast. DOE EENS GOED ONDERZOEK.
Oud 23-10-2018, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Mag ik daar trouwens een link van zien?
https://www.royalfree.nhs.uk/service...astic-surgery/

Zie onderaan; Guinea pig club.
Oud 23-10-2018, 15:11
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Dat vind niet alleen ik, dat vindt de wetenschappelijke consensus. Daarnaast; dierproeven zijn vreselijk duur én staan onder streng toezicht, naast dat ze in sommige gevallen noodzakelijk zijn. Dat áls er een alternatief voorhanden is dat inzetbaar is ten aanzien van de beoogde resultaten deze gebruikt moet (móet) worden, is reeds beslecht. Ergo: jouw "punt" is een niet-bestaand punt. Dat is geen kwestie van vinden, vrind.
Joh, ik had het over dierproeven die getest worden voor make-up en plastische chirurgie. Die vind ik niet zinvol nee. En samen met mij vele anderen ook.

En stop die wetenschappelijke consensus van jou maar lekker ergens waar de zon niet schijnt.




Citaat:
De NHS heeft dat bijvoorbeeld ook verboden. Wederom: geen punt, tenzij jij je gaat beroepen op (obscure) landen waar dit soort ethische kwesties veel meer van ondergeschikt belang zijn.
En Nederland is hierin onschuldig zeker? Wat denk je wat de doorsnee Nederlandse vrouw koopt in de winkel? Juist ja...make-up waarvan sommige getest op dieren. Daarmee hou je het in stand.


Citaat:
Medelijden met dieren levert doorgaans alleen maar méér dierenleed op, gebaseerd op niets dan goedkope emotie. Lobbyclubjes als Stichting AAP teren daar gretig op, om maar te zwijgen over Partij voor de Dieren.
Wat een onzin allemaal. Zelfs uit mijn reet komt nog niet eens zoveel shit als uit jouw toetsenboord.


Citaat:
Maak niet de fout te denken dat ik geen gevoel heb; ik kan ook bijzonder slecht tegen dierenleed. Waar ik voor de rest redelijk gevoelloos ben geworden, blijft dit ook mijn achilleshiel. Dat neemt echter níet weg dat ik prima in staat ben dieren te doden als daar goede reden voor is. Dat neemt níet weg dat ik tégen waanzin als de Positieflijst ben. Met andere woorden: het één sluit het ander totaal niet uit.

Werkelijk?
Oud 23-10-2018, 15:13
Verwijderd
Hoezo is deze topic helemaal ontploft haha
Oud 23-10-2018, 15:15
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Botox? Daarvan kenden we het effect al en botox wordt gebruikt voor diverse medische aandoeningen naast straktrekken van rijke vrouwen.
Vertel me eens wat je in gedachten hebt?


Ik heb reeds DRIE keer en nu voor de VIERDE keer gezegd dat ik vind dat er een eind moet komen aan dierproeven op makeup. HET IS ECHTER AL TWEE DECENNIA VERBODEN OM MAKE UP TE TESTEN OP DIEREN IN NEDERLAND https://www.stichtinginformatiedierp...tica-verboden/
En in de hele EU geldt een verbod op de verkoop van makeupproducten die getest zijn op dieren. Het is dus geen issue.

For fucks sake gast. DOE EENS GOED ONDERZOEK.
Ach hou toch je mond man. Doe lekker alles met Hoofdletters...het interesseert mij echt niet.
Dat make-up niet op dieren word getest wil niet zeggen dat er producten in de winkel liggen die 100% dierenleed vrij zijn. Vrouwen die dat kopen houden dit in stand en dat komt weer op hetzelfde neer.


Ik vroeg je trouwens nog om een link weet je nog? Of heb je die niet?

Laatst gewijzigd op 23-10-2018 om 15:35.
Oud 23-10-2018, 15:18
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:


Ik heb reeds DRIE keer en nu voor de VIERDE keer gezegd dat ik vind dat er een eind moet komen aan dierproeven op makeup. HET IS ECHTER AL TWEE DECENNIA VERBODEN OM MAKE UP TE TESTEN OP DIEREN IN NEDERLAND https://www.stichtinginformatiedierp...tica-verboden/
En in de hele EU geldt een verbod op de verkoop van makeupproducten die getest zijn op dieren. Het is dus geen issue.

For fucks sake gast. DOE EENS GOED ONDERZOEK.
https://www.nu.nl/lifestyle/4640157/...fdiervrij.html

Laatst gewijzigd op 23-10-2018 om 15:35.
Oud 23-10-2018, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Ach hou toch je bek man. Doe lekker alles met Hoofdletters...het interesseert mij echt niet.
Goed, ik sta toch wel merendeels aan jou kan opzich, maar je moet wel open staan voor andere mensen hun mening/argument als je een debat houd. Dit valt wel beetje tegen

Laatst gewijzigd op 23-10-2018 om 15:20. Reden: vergat een ,
Oud 23-10-2018, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Joh, ik had het over dierproeven die getest worden voor make-up en plastische chirurgie. Die vind ik niet zinvol nee. En samen met mij vele anderen ook.
Schat, daar is dus ook geen sprake (meer) van. Léés je wel?

Citaat:
En stop die wetenschappelijke consensus van jou maar lekker ergens waar de zon niet schijnt.
Want het is onbelangrijk wat mensen er over zeggen die daadwerkelijk verstand hebben van de materie, hm?

Citaat:
En Nederland is hierin onschuldig zeker? Wat denk je wat de doorsnee Nederlandse vrouw koopt in de winkel? Juist ja...make-up waarvan sommige getest op dieren. Daarmee hou je het in stand.
In Nederland is het verboden, al heel lang. Later in geheel Europa. Ook ingrediënten gebruikt in cosmetica wordt al tijden niet meer getest op dieren, binnen Europa. Jammer genoeg zijn er echter overheden die dierproeven vereisen als veiligheidseis; bijvoorbeeld China. En laat zelfs de cosmetische industrie al lang klaar zijn met dierproeven, maar daar soms dus niet onderuit kunnen.

Citaat:
Wat een onzin allemaal. Zelfs uit mijn reet komt nog niet eens zoveel shit als uit jouw toetsenboord.
Is dat zo, ja? Wat is er dan precies onzin aan?

Citaat:
Werkelijk?
Ja.
Oud 23-10-2018, 15:22
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Dat het verboden is wil nog niet zeggen dat het niet meer in de winkel te vinden is. Lees mijn link ff aub.
Oud 23-10-2018, 15:24
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Goed, ik sta toch wel merendeels aan jou kan opzich, maar je moet wel open staan voor andere mensen hun mening/argument als je een debat houd. Dit valt wel beetje tegen
Oke sorry. Dat was niet zo heel lief van mij.
Oud 23-10-2018, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Ach hou toch je bek man. Doe lekker alles met Hoofdletters...het interesseert mij echt niet.
Dat make-up niet op dieren word getest wil niet zeggen dat er producten in de winkel liggen die 100% dierenleed vrij zijn. Vrouwen die dat kopen houden dit in stand en dat komt weer op hetzelfde neer.
Dierproeven voor alles wat niet medisch is, is verboden binnen de EU. Wat wil je nog meer? Wat bedoel je met overig dierenleed?

Citaat:
Ik vroeg je trouwens nog om een link weet je nog? Of heb je die niet?
Oud 23-10-2018, 15:26
Verwijderd
Citaat:
https://www.nu.nl/lifestyle/4640157/...fdiervrij.html
Zo, en nou opmieteren jij. Ben jij ff gek geworden. Sodemieter op gek. WEGWEZEN!
Ja hoor poepje Er zijn mensen die de wet overtreden. Big fucking deal.
Oud 23-10-2018, 15:26
Verwijderd
Citaat:
https://www.nu.nl/lifestyle/4640157/...fdiervrij.html
Zo, en nou opmieteren jij. Ben jij ff gek geworden. Sodemieter op gek. WEGWEZEN!
En wat toon je aan met dat artikel? Dat deadlock spot on is en dat je dramt over een non-issue. Chapeau.
Oud 23-10-2018, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Dat het verboden is wil nog niet zeggen dat het niet meer in de winkel te vinden is. Lees mijn link ff aub.
Misschien moet je dat zelf eens doen. En daarna begrijpend lezen van wat deadlock tegen je zegt. Allemachtig, heb je een verstandelijke beperking?
Oud 23-10-2018, 15:28
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Ja hoor poepje Er zijn mensen die de wet overtreden. Big fucking deal.

Ja klopt dat is een big deal inderdaad. Dat betekend dus ook dat dat gene wat jij daarnet beweerde niet helemaal klopt.
En ik ben niet jouw poepje trouwens. Dat spul wat er in jouw uitgang zit dat is pas een hoop poepje.
Oud 23-10-2018, 15:30
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
En wat toon je aan met dat artikel? Dat deadlock spot on is en dat je dramt over een non-issue. Chapeau.
Ik toon aan wat ik aantoon.
Oud 23-10-2018, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Ja klopt dat is een big deal inderdaad. Dat betekend dus ook dat dat gene wat jij daarnet beweerde niet helemaal klopt.
En ik ben niet jouw poepje trouwens. Dat spul wat er in jouw uitgang zit dat is pas een hoop poepje.
Euh, het is verboden om door rood te rijden. Je krijgt er tegenwoordig zelfs een strafblad voor. Betekent dat dat het niet verboden is?

Het betekent dat erop gehandhaafd moet worden.

Doe eens niet zo oneindig dom.
Oud 23-10-2018, 15:37
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Prima, ik stop er voor vandaag mee. Ik heb ook nog andere dingen te doen. Ik heb namelijk een druk en interessant leven.
Oud 23-10-2018, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Prima, ik stop er voor vandaag mee. Ik heb ook nog andere dingen te doen. Ik heb namelijk een druk en interessant leven.
Jammer, ik word hier namelijk voor betaald. Een ton per jaar ongeveer en vlieg de hele wereld over. Moet je ook eens proberen.
Oud 23-10-2018, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Prima, ik stop er voor vandaag mee. Ik heb ook nog andere dingen te doen. Ik heb namelijk een druk en interessant leven.
Ja, jij zal een interessant leven hebben In het land der blinden.. Enfin, succes er mee!
Oud 23-10-2018, 15:45
Verwijderd
Haha ook echt met "ik heb een leven" aankomen nadat je de discussie ongeveer zeventien keer op rij verloren hebt

Net zoals Deadlock en ik vermoed Tunahan Kuzu krijg ik (vrij goed) betaald tijdens het forumen. Aanrader.
Oud 23-10-2018, 17:46
Verwijderd
Hier heb je iets om te letten op je eten: Biologisch voedsel lijkt minder kanker te veroorzaken dan niet-biologisch voedsel: https://jamanetwork.com/journals/jam...tm_term=102218
Oud 23-10-2018, 17:52
Verwijderd
Alsof Daniël24 ook maar iets met dat onderzoek kan Wat doe je nou.
Oud 23-10-2018, 17:57
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Alsof Daniël24 ook maar iets met dat onderzoek kan Wat doe je nou.
Want? Ik ben achterlijk ofzo???
Oud 23-10-2018, 18:01
Verwijderd
Ik dacht dat jij een druk en interessant leven had om je mee bezig te houden?
Oud 23-10-2018, 18:11
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Ik dacht dat jij een druk en interessant leven had om je mee bezig te houden?
Klopt want ik moet nu ook gaan enzo. Ik ga naar Amsterdam toe.
Toedels.
Oud 23-10-2018, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Want? Ik ben achterlijk ofzo???
Gap, een Nu.nl-artikel gaat je al boven de pet
Oud 23-10-2018, 20:31
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Hier heb je iets om te letten op je eten: Biologisch voedsel lijkt minder kanker te veroorzaken dan niet-biologisch voedsel: https://jamanetwork.com/journals/jam...rticle/2707948
Dit zijn zulke complexe studies om uit te voeren. Je moet corrigeren voor alle andere factoren die van invloed zijn. " our models were adjusted for multiple important confounding factors (sociodemographics, lifestyles, and dietary patterns)" Ze zien met name significant verschil bij obese mensen die al dan niet biologisch eten. Interessant!
Oud 23-10-2018, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Dit zijn zulke complexe studies om uit te voeren. Je moet corrigeren voor alle andere factoren die van invloed zijn. " our models were adjusted for multiple important confounding factors (sociodemographics, lifestyles, and dietary patterns)" Ze zien met name significant verschil bij obese mensen die al dan niet biologisch eten. Interessant!
Uhuh wat me ook moeilijk lijkt is dat niet iedere biologische boer dezelfde methodes hanteert. Maar ja, ze zijn slim, ze komen er wel.
Oud 23-10-2018, 21:44
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Ik geloof cartman666 wel alhoewel geen medische dokter.
Maargoed. Dan gaan we er wat doktoren bijroepen:
Bob the Bear naamzoek
Mema naamzoek
Pluis naamzoek
Ieke naamzoek

Vertellen jullie eens wat jullie hiervan vinden allemaal
Klopt. Medische dokters weten trouwens vaak niet veel van medicijn ontwikkeling, dan kan je bijna nog beter een onderzoeker op het gebied van signaaltransductie hebben.
Hier ging het geloof ik om

Citaat:
Mijn punt is is dat dit medicijn niet ideal is. Waarschijnlijk gewoon omdat het op dieren is getest.
De mensen die HIV hebben kunnen dan wel hun leven wel verlengen...maar ze betalen er wel een prijs voor. Namelijk....de rest van hun leven die troep blijven slikken, en opgescheept zitten met nare bijwerkingen.
Je punt is dat het medicijn voor HIV niet ideaal is, waarschijnlijk omdat het op dieren is getest. Dat is onzin. Potentiële medicijnen worden niet beter of slechter door ze op dieren te testen. De werking van die stoffen wordt onderzocht.


HIV remmers bestaan mede dankzij al het onderzoek dat gedaan is naar RNA, DNA, en de eiwitten die daarbij betrokken zijn.

Voor wie het interessant vindt: HIV is een lentivirus dat RNA injecteert in een cel van het afweersysteem. Dat RNA moet omgezet worden in DNA. Als je biologie hebt gehad op de middelbare school weet je dat normaliter in een cel DNA wordt omgezet in RNA (transcriptie) wat weer wordt omgezet in eiwit (translatie). Het omgekeerde proces is niet zo gebruikelijk. Daar maken medicijnen tegen HIV gebruik van. Ze blokkeren de productie van DNA uit RNA. DNA uit RNA is eigenlijk omgekeerde transcriptie, wat wordt gedaan door het enzym reverse-transcriptase. Het blokkeren kan direct, door aan dat enzym te binden. Dan zit de stof aan het enzym vast waardoor het niet meer werkt. Het kan ook indirect door een kapot bouwsteentje van DNA te geven dat zorgt dat het enzym vastloopt als het probeert dat bouwsteentje in te bouwen.

De doorbraak was om meerderen stoffen te combineren die elkaars werking bleken te versterken.
Oud 23-10-2018, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Klopt. Medische dokters weten trouwens vaak niet veel van medicijn ontwikkeling, dan kan je bijna nog beter een onderzoeker op het gebied van signaaltransductie hebben.
Dat weet ik, maar als ik die autoriteit ook al onderuit moet gaan schoffelen dan lijkt het net alsof ik nergens meer vertrouwen in heb maar gelukkig heb ik vertrouwen in de doktoren die op dit forum zitten en ik weet hoe ze over dingen denken dus kan geen kwaad.
Oud 23-10-2018, 21:56
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Jongens, ik waardeer jullie geduld, maar onze Daniël houdt vast aan zijn mening met gevoelens en geeft niets om jullie wetenschappelijke bewijzen. Ik zit eigenlijk te wachten op een bron als Hyves. Niets zou me meer verbazen na het lezen van deze topic...
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 23-10-2018, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Als je biologie hebt gehad op de middelbare school weet je dat normaliter in een cel DNA wordt omgezet in RNA (transcriptie) wat weer wordt omgezet in eiwit (translatie).
Nu valt ruim 50% van de mensen buiten de boot want die hebben dit niet gehad
Oud 23-10-2018, 21:58
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Nu valt ruim 50% van de mensen buiten de boot want die hebben dit niet gehad
True, zoals ik, maar er zijn ook veel mensen die dat soort dingen toch oppikt als het ze interesseert
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 23-10-2018, 22:02
Verwijderd
Citaat:
True, zoals ik, maar er zijn ook veel mensen die dat soort dingen toch oppikt als het ze interesseert
Ja en op het VMBO komt het geloof ik helemaal niet voorbij. Ik kan me vergissen hoor, maar de MAVO had het niet (alhoewel er in 1822 ook nog niet zoveel over bekend was, ik bedoel Marie Curie was zich nog aan het omdraaien op de eierstok van haar oma), maar ik heb bio na de 2e laten vallen.
Oud 23-10-2018, 22:07
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Nu valt ruim 50% van de mensen buiten de boot want die hebben dit niet gehad
testen op voorkennis was nooit mijn sterkste punt. Heb ooit 30 minuten voor 3 havo volumes en oppervlakten staan uitleggen om daarna erachter te komen dat ze niet wisten waar de 3 in dm3 voor staat. Heb in dat jaar veel geleerd, meer dan mijn leerlingen denk ik.
Oud 23-10-2018, 22:20
Verwijderd
Citaat:
testen op voorkennis was nooit mijn sterkste punt. Heb ooit 30 minuten voor 3 havo volumes en oppervlakten staan uitleggen om daarna erachter te komen dat ze niet wisten waar de 3 in dm3 voor staat. Heb in dat jaar veel geleerd, meer dan mijn leerlingen denk ik.
Opa vertelt; In 2009 kwam er van Het Stormink een verzoek om een groep van 15 excellent scorende kinderen een kijkje bij mij in de keuken te laten nemen. Of ik even vier uur wilde vullen met uitleg over wat ik precies doe!

Dus opa naar de supermarkt om koekjes, snoep, frisdrank en limonade te halen voor deze kids en ik begin te vertellen over wat ik doe en BAM BAM BAM vraag na vraag na vraag... niet zozeer over wat ik deed maar over de woorden die ik gebruikte. Dat was nogal een eye-opener. Sinds die tijd probeer ik me zoveel mogelijk te verdiepen in mijn publiek voor ik aan zoiets begin alhoewel dat niet altijd te doen is.

Ik kreeg wel een dikke 9 gemiddeld voor de middag. Ik had in de serverruimte allemaal ouwe servers in de racks gehangen waar ik ze mee liet spelen; uitbouwen, openmaken, uitleggen wat de componenten doen, verbouwen, daarna weer inbouwen, testen. Was magistraal. 5/7 perfect score would do again.
Oud 23-10-2018, 22:45
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
mooi. Lesgeven kan enorm veel voldoening geven, zeker als ze het waarderen. Goed bedacht, ook van de school. Draait dat programma nog?
Oud 23-10-2018, 23:00
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Soms vraag ik me af wat ik voor mijn klas sta te doen
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 23-10-2018, 23:03
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Soms vraag ik me af wat ik voor mijn klas sta te doen
Nu vraag ik me dat ook af. Wat geef je?
Oud 23-10-2018, 23:05
Verwijderd
Citaat:
Soms vraag ik me af wat ik voor mijn klas sta te doen
Goeie dingen juf Loes <3
Oud 23-10-2018, 23:17
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Gap, een Nu.nl-artikel gaat je al boven de pet
Helemaal niet. Maar ik heb gewoon niet het geduld om alles te lezen. Zo goed?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Lichaam tijdens afvallen
Denise_kaas
0 16-02-2017 18:26
Eten & Drinken Enquete over eten (15 vragen)
Verwijderd
3 14-12-2011 00:16
Psychologie Het-grote-lucht-je-hart-topic # 155
IcedEarth
500 01-06-2010 20:48
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #22
Bloem
500 14-01-2009 20:11
Psychologie Dit wil ik kwijt
blurred
12 16-06-2004 18:37
Verhalen & Gedichten verhaaltje:liefde op het tweede gezicht!? ( let op perspectiefwisseling!)
Ronella
2 08-05-2004 16:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.