Oud 17-06-2002, 22:51
mobie
mobie is offline
Vandaag ben ik toch fier om Belg te zijn. We hebben Brazilië bij (vele) momenten gewoon overklast.
Ik was net over dat trauma van Röthlissberger heen (scheids in 2e ronde in Amerika: hij floot geen penalty op Weber, die mof kreeg geen rood en België zou uiteindelijk met 3-2 onterecht verliezen) en nu zetten ze daar een Jamaicaan die nog higher was dan die Smolarek waarschijnlijk! owja ook nog ff een lijnrechter van de Malediven ofzo. Op de Nederlandse tv gingen ze zelfs veel verder: Brazilië moest op welke mannier dan ook -lees: extrasportieve- doorgaan, zover zou ik toch niet willen gaan.
Achja ben fier op de duivels. Brazilië wint de match door de scheids en een lucky goal eigenlijk, maar dat is voetbal natuurlijk en moet je je bij neerleggen.
Ineens interesseert me de rest van het wk nog bitter weinig (stel me ineens voor hoe die Nederlanders al die tijd gekeken hebben).
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2002, 09:50
gehaktbal
gehaktbal is offline
Citaat:
Ilicboy schreef:


de woorden : jaloers, zagevent en ge werkt me op men zenuwen... kende da ?
Sorry dat versta ik niet (lees: daar valt geen touw aan vast te knopen)
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 10:58
Bram
Bram is offline
Ook de kranten, zowel binnenlandse als buitenlandse, geven flink van jetje tegen referee Prendergast omwille van de totaal onverdiende afgekeurde goal van Wilmots. Het is duidelijk: Brazilie MOEST door naar de volgende ronde!!Na Frankrijk en Argentinie zijn er al TE veel publiekstrekkers verdwenen uit het tornooi!!Een 3e zou er te veel aan geweest zijn!
__________________
MILAN CL WINNER 2002-2003 !!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 11:34
gehaktbal
gehaktbal is offline
Citaat:
Bram schreef:
Na Frankrijk en Argentinie zijn er al TE veel publiekstrekkers verdwenen uit het tornooi!!Een 3e zou er te veel aan geweest zijn!
Portugal?

Wat boeit die ene goal nou nog? dan staat het 2-1 en dan? is alleen maar leuk voor de statistieken, meer niet
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 11:38
PV
PV is offline
Citaat:
gehaktbal schreef:
Portugal?

Wat boeit die ene goal nou nog? dan staat het 2-1 en dan? is alleen maar leuk voor de statistieken, meer niet
dan zou het 1-0 hebben gestaan en zou je een heel andere wedstrijd hebben gekregen, jij gaat er nu maar vanuit dat Brazilie dan ook wel 2 keer zou scoren.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 12:27
als het ware salsa
Avatar van als het ware salsa
als het ware salsa is offline
Citaat:
PV schreef:


dan zou het 1-0 hebben gestaan en zou je een heel andere wedstrijd hebben gekregen, jij gaat er nu maar vanuit dat Brazilie dan ook wel 2 keer zou scoren.
ja dan zou het 1-0 hebben gestaan en zou brazilie nog meer zijn gaan aanvallen...

ik denk echt niet dat belgie dan had gewonnen hoor
maar tis wel lullig voor ze
__________________
zoiets->
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 13:00
Hallelujah
Hallelujah is offline
ach ja, lullig voor de belgen
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 13:00
Bram
Bram is offline
ja gehaktbal die opmerking bewijst nog maar eens dat je er niks van af weet man!!Dan had het 2-1 geweest???haha grapjas!!!Dan was het 1-0 voor Belgie en was het een gans andere wedstrijd!!!De Brazilianen raakten niet door onze defensie op dat moment!!Zij moesten dan aanvallen, wij konden dan counteren!!We zijn gewoon geflikt niet meer of niet minder!!!En opmerkingen van 'dan was het 2-1 geweest' maakt mijn neefje van 7 jaar ook nog !!
__________________
MILAN CL WINNER 2002-2003 !!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 13:13
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
Bram schreef:
ja gehaktbal die opmerking bewijst nog maar eens dat je er niks van af weet man!!Dan had het 2-1 geweest???haha grapjas!!!Dan was het 1-0 voor Belgie en was het een gans andere wedstrijd!!!De Brazilianen raakten niet door hun defensie op dat moment!!Zij moesten dan aanvallen, belgie kon dan counteren!!Ze zijn gewoon geflikt niet meer of niet minder!!!En opmerkingen van 'dan was het 2-1 geweest' maakt mijn neefje van 9 jaar ook nog !!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 14:39
gehaktbal
gehaktbal is offline
Citaat:
Bram schreef:
ja gehaktbal die opmerking bewijst nog maar eens dat je er niks van af weet man!!Dan had het 2-1 geweest???haha grapjas!!!Dan was het 1-0 voor Belgie en was het een gans andere wedstrijd!!!De Brazilianen raakten niet door onze defensie op dat moment!!Zij moesten dan aanvallen, wij konden dan counteren!!We zijn gewoon geflikt niet meer of niet minder!!!En opmerkingen van 'dan was het 2-1 geweest' maakt mijn neefje van 7 jaar ook nog !!
echt een belg

Tuurlijk niet halve gare ...

Kijk stel die goal was goedgekeurd: 1-0 Belgie 1e helft

dan komt rivaldo even in de 68e minuut, 1-1 want die Belgen zullen echt geen voorsprong vast weten te houden, zijn ze te stom voor, dat is al bewezen in de 3e groepswedstrijden, nou en dan Ronaldo nog, 2-1 .. Brazilie wint, en Belgie ligt eruit

Het probleem is dat jullie echt denken dat belgie een wereldelftal heeft, maar als dat zo was, zouden ze ten eerste niet 5 tegentreffers incasseren, zouden ze heus wel van japan en tunesië winnen, zouden ze heus wel het klusje afmaken tegen brazilie, gezien het aantal kansen wat ze hadden..

het ergste is ook nog dat ze tegen Japan in een oranje outfit speelden, willen ze nederland belachlijk maken ofzo, met dat belabberde spel van ze .. wij weten wel beter

(en geen commentaar, van wij wel en jullie niet want dat is triest)
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 14:40
gehaktbal
gehaktbal is offline
en dan nog iets.. wie zei ook alweer dat belgie een hechte team was?

Nou .. ik zie het, zonder Wilmots lagen jullie er na 2 wedstrijden al uit
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 16:09
Bram
Bram is offline
De enige die triestige commentaren geeft ben jij idioot!!!Ik heb niks tegen Nederland WEL tegen mensen die denken iets van voetbal af te weten en dan idiote commentaren geven!!!Denk jij dat Rivaldo ook die goal zou gescoord hebben als het 1-0 was misschien??Jij denkt echt wel dat een matchverloop altijd hetzelfde blijft zeker??
__________________
MILAN CL WINNER 2002-2003 !!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 16:11
Bram
Bram is offline
Nu ja die commentaar bewijst gewoon dat je niet veel van voetbal afweet, en dat zullen de meeste Nederlanders wel beamen.Want zeg nu zelf: het zijn toch kleine kinderen of dwaze mensen die zeggen, zelfs met dat doelpunt was het nog 2-1 geweest??Eigenlijk moet ik gewoon lachen met zulke onwetende opmerkingen.
__________________
MILAN CL WINNER 2002-2003 !!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 16:55
gehaktbal
gehaktbal is offline
Nee, maar het is gewoon zo

zeg nou zelf, die verdediging van jullie is zo lek als een spons, wanneer jullie aanvallen (lees: poging tot aanvallen!) krijgen jullie er altijd wel 1 om de oren, dus ja .. ondanks die 1-0 'voorsprong' weet ik zeker dat brazilie ook had gewonnen
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 17:05
scara
scara is offline
Geachte Bram, ik denk eerlijk gezegd dat Rivaldo die goal sowieso zou gescoord hebben.
Alleen die goal van Ronaldo op de counter zou er misschien dan niet gekomen zijn. Maar de Brazilianen zouden gewoon meer aangevallen hebben, en dan zou er toch een of meerdere goals gevallen zijn, vermoed ik. (dit is nu niet om die kerel met de super-nick, gehaktbal, te verdedigen hé)
Enne gehaktballetje, bijna elke ploeg heeft wel een sterke man rondlopen die de ploeg bij elkaar houd, dus dat slaat nergens op van wilmots. Maar we zullen zien na dit wk, wat de Belgische ploeg er dan vanaf brengt.

En inderdaad gehaktballetje, die oranje truitjes tegen japan vond ik ook op niets trekken, ik vraag mij af waarom ze niet bij het donkerrood zijn gebleven!

Zo, dat was (voorlopig) alles
__________________
[ krababelaskovitschka]
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 17:28
Bram
Bram is offline
ik heb wat overgereageerd scara maar ik was zo pissed op die scheids!!Na wk 94 weeral geflikt!!Misschien hadden ze nog gescoord de brazilianen misschien niet we'll never know... Desondanks BEDANKT BELGIE!!!
__________________
MILAN CL WINNER 2002-2003 !!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 17:32
gehaktbal
gehaktbal is offline
Citaat:
scara schreef:
Geachte Bram, ik denk eerlijk gezegd dat Rivaldo die goal sowieso zou gescoord hebben.
Alleen die goal van Ronaldo op de counter zou er misschien dan niet gekomen zijn. Maar de Brazilianen zouden gewoon meer aangevallen hebben, en dan zou er toch een of meerdere goals gevallen zijn, vermoed ik. (dit is nu niet om die kerel met de super-nick, gehaktbal, te verdedigen hé)
Enne gehaktballetje, bijna elke ploeg heeft wel een sterke man rondlopen die de ploeg bij elkaar houd, dus dat slaat nergens op van wilmots. Maar we zullen zien na dit wk, wat de Belgische ploeg er dan vanaf brengt.

En inderdaad gehaktballetje, die oranje truitjes tegen japan vond ik ook op niets trekken, ik vraag mij af waarom ze niet bij het donkerrood zijn gebleven!

Zo, dat was (voorlopig) alles
, dat probeer ik ook de hele tijd uit te leggen, maar die gozert wou niet luisteren ..



Nou hoor je het eindelijk eens van een ander Bram
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 17:43
Bram
Bram is offline
Dit zij ook allemaal gissingen hé!Feit is dat we weeral geflikt zijn net zoals tegen de duitsers in 94!!Jammer maar ik ben trots op de Belgen in die match!!Het is al erg dat wij het spel moeten maken en dat 'supersamba'Brazil op de counter moet spelen!!Maar vrijdag is het gedaan hoor Brazil!!Adios!!!
__________________
MILAN CL WINNER 2002-2003 !!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 18:07
Hallelujah
Hallelujah is offline
nouwja, niet zo boos Belgie heeft tog goed gespeeld? (vind ik dan) enne zulke dingen komen nou eenmaal voor op een wk...wel grappug zeg dat die wilmots net deed of er nix aan de hand was, ik had die scheidsrechter afgemaakt! Maaarre 2004 zijn wij weleens aan de beurt hoor! hup holland!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 18:22
gehaktbal
gehaktbal is offline
in 2004 zullen wij europa, wat zeg ik: de hele wereld laten zien wat ze 2 jaar geleden hebben gemist en hoe laag dat niveau toen was
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 19:46
scara
scara is offline
Het niveau is zeker niet laag hoor, anders zouden die grote ploegen niet zo vlug uitgeschakeld zijn. Er zijn veel verassingen te noteren, en das jusit leuk. Geen enkele ploeg kan zeker zijn dat hij de volgende ronde bereikt.

Ik hoop dat over 4 jaar, en over 2 jaar (EK) zowel nederland als belgie er terug bij zijn (zeker nederland is dit verplicht aan zijn stand), en dat we dan eens een bekwame scheidsrechter hebben in de 8e finales voor belgie, en over het gehele wk gezien ook betere lijnrechters (die minder blunderen)
__________________
[ krababelaskovitschka]
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 19:48
mobie
mobie is offline
Citaat:
scara schreef:

En inderdaad gehaktballetje, die oranje truitjes tegen japan vond ik ook op niets trekken, ik vraag mij af waarom ze niet bij het donkerrood zijn gebleven!

Zo, dat was (voorlopig) alles
Ze hebben echt wel het hele wk met dezelfde truitjes gespeeld hoor!!!!
Als zelf de Nederlandse kranten zeggen dat Brazilië op welke mannier ook moest doorgaan, tja dan is het wel duidelijk.
Ik zeg niet dat we gewonnen hadden, de Brazilianen kunnen elk moment met een flits uitpakken, maar dat was ook echt alles waarmee ze de Belgen in problemen konden brengen.
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 19:56
mobie
mobie is offline
#I was gonna become a referee but then I got high
#Still I was selected by the FIFA although I was high
#I'm gonna judge the match Belgium Brasil
#- although I'm high [repeat 3X]
#
#I was gonna have my eyes checked but then I got high
#I am as blind as a mole and I am high
#My eye are still fucked up and I know why
#- cause I got high [repeat 3X]
#
#I wasn't gonna blow my whistle but I was high
#Wilmots didn't make a foul but I was high
#now I'm discriminating against the Red Devils and I know why
#- cause I'm high [repeat 3X]
#
#I was favoring Brasil cause I was high
#I just got a very nice bribe and I got high
#they doubled my paycheck and I know why
#- to get high [repeat 3X]
#
#I messed up the entire match because I was high
#The Red Devils lost the game because I was high
#now I'm hated by the Belgian's and I know why
#- cause I was high [repeat 3X]
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 20:05
mobie
mobie is offline
Brazilianen vol lof over Rode Duivels

(glr)
18/06/2002
KOBE - De Braziliaanse vedetten spraken niets dan lovende woorden aan het adres van de Rode Duivels. ,,De Belgen waren beter dan verwacht'', zegden linksachter Roberto Carlos en spelmaker Juninho in koor.


,,We wisten dat het moeilijk zou worden. Wij speelden op een goed niveau. Toch hadden we het lastig. België beschikt over een grote ploeg '', zei Roberto Carlos. ,,Het was een zware match. Vooral al die hoge ballen van de Belgen bezorgden ons problemen. Hun verdedigers waren ook enorm sterk. Ze gaven niet af. Het enige wat zij niet konden, was scoren. Wij wel. Dat maakte het verschil. Uit deze wedstrijd onthoud ik dat de weg naar de finale nog lang en moeilijk wordt.''

Ook Juninho haalde opgelucht adem. ,,We hadden ingecalculeerd dat het moeilijk zou worden. Zo'n zware klus was echter niet voorzien . Er was ons verteld dat België tegen Rusland zijn topniveau had gehaald. Maar ze waren tegen ons nog veel beter'', meldde de kleine middenvelder. ,,In de lucht waren ze oppermachtig. Ze wonnen alle duels in het strafschopgebied. Als hun doelpunt in de eerste helft niet werd afgekeurd, waren we er misschien zelfs uitgevlogen .''

bron: www.destandaard.be
uit de mond vd Brazilianen dus
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 23:24
scara
scara is offline
Citaat:
mobie schreef:

Ze hebben echt wel het hele wk met dezelfde truitjes gespeeld hoor!!!!
hmmm, waarschijnlijk wel
maar tegen japan (rusland niet gezien) viel het mij toch op dat de truitjes niet echt super-rood te noemen waren.

kunnen we ze de oranje duivels noemen (alhoewel, dat klinkt niet)
__________________
[ krababelaskovitschka]
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 08:26
Krugdinho
Avatar van Krugdinho
Krugdinho is offline
want oranje hoort bij holland!!!
__________________
Guess who's back
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 10:49
gehaktbal
gehaktbal is offline
Citaat:
mobie schreef:
Brazilianen vol lof over Rode Duivels

( .... )
Dat zeggen ze volgens mij ook alleen maar om die belgen gerust te stellen ...

Hoe denk je dat wij ons 4 jaar geleden voelden, halve finale ...

Wij waren ook sterker als die Brazilianen, totdat het op penalty's uitliep, en ik weet nog goed dat Deschamps nog quotte van "Wij spelen liever een finale tegen Brazilië dan tegen Nederland"
Dat was dus in positief opzicht, omdat Nederland gedurende het hele toernooi de hele wereld trakteerde op mooi, aanvallend voetbal

Maar goed, Brazilië is dus door, het Wk zit erop voor jullie
jullie mogen dus al blij wezen dat jullie de 1e ronde overleefden ..
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 19:28
mobie
mobie is offline
Prendergast mag nooit meer een wk-wedstrijd fluiten is beslist!!!
Hij had er gewoon nooit één mogen fluiten!!!!!
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 20:20
scara
scara is offline
Citaat:
mobie schreef:
Prendergast mag nooit meer een wk-wedstrijd fluiten is beslist!!!
Hij had er gewoon nooit één mogen fluiten!!!!!
Beetje laat dat ze daar mee afkomen, ondertussen zitten de Rode Duivels wel ongeveer weer thuis, terwijl de braziliers (kweet wel dat et brazilianen is hoor) tegen engeland mogen spelen !
__________________
[ krababelaskovitschka]
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 10:42
Bram
Bram is offline
net gelezen id krant dat Wilmots uitgeroepen werd tot man vd match, maar dat werd iets later herroepen en veranderd in Rivaldo!!Net zoals Ronaldo een goal op zijn naam krijgt vd FIFA die eigenlijk een owngoal is!!En al die beslissingen ih voordeel vd Brazilianen.De Italianen er eigenhandig (door FIFA) uit gestoten...
Misschien ben ik wat achterdochtig maar op dit wk gebeuren vreemde zaken...
__________________
MILAN CL WINNER 2002-2003 !!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 12:27
scara
scara is offline
Citaat:
Bram schreef:

Misschien ben ik wat achterdochtig maar op dit wk gebeuren vreemde zaken...

de Italiaanse maffia wordt overklast door de Braziliaanse
nee, maar ik vind ook wel dat het een beetje begint opvallen als je de feiten eens naast elkaar legt!
__________________
[ krababelaskovitschka]
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 13:01
mobie
mobie is offline
Krijgen Duivels toch nog een prijs? (24/06/2002)

België mag dan al uitgeschakeld zijn in de achtste finales, de kans dat het land alsnog een prijs pakt op het WK 2002 is niet onbestaande.

België is op minder dan een week van de finale nog steeds in koers voor één van de trofeeën die door de wereldvoetbalbond FIFA zullen worden uitgereikt: die van de fair-play.

België, in de achtste finales uitgeschakeld door Brazilië, leidt in het klassement met een gemiddelde coëfficiënt 900, net voor Zweden (899).

Voor de prijs van de fair-play komen enkel de 16 landen die de tweede ronde haalden in aanmerking. Na iedere wedstrijd krijgen de landen van een FIFA-jury een beoordeling.

Er wordt rekening gehouden met het aantal gele en rode kaarten, de spelkwaliteit vanuit het oogpunt van het geboden spektakel, het respect voor de tegenstander en de scheidsrechters en het gedrag van de omkadering. Al die verschillende punten worden genoteerd en bedacht met een coëfficiënt van maximum 1000.

Naast een trofee, medailles en een diploma, ontvangt de winnende selectie van een materiaalleverancier een cheque van 50.000 dollar waarmee de jeugdploegen zich nieuw materiaal kunnen aanschaffen.

Trofee van de fair-play, algemeen klassement

1. België 900
2. Zweden 899
3. Japan 888
4. Ierland 885
5. Mexico 829
6. Brazilië 823
8. Duitsland 789
14. Turkije 714
16. Zuid-Korea 651


__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 13:52
scara
scara is offline
ik zou zeggen dat die prijs binnen is.
de 4 ploegen die nu nog meedoen in het toernooi staan al op veel te grote afstand
__________________
[ krababelaskovitschka]
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 00:00
mobie
mobie is offline
Tegen Brazilië was het niet de eerste keer dat Prendergast zich in de kijker floot. Dat was eerder het geval tijdens de WK-kwalificatiematch Costa Rica-Verenigde Staten (2-1). CNN meldde toen al dat alles in het werk moest worden gesteld om te beletten dat Prendergast ooit nog een match van enig belang zou fluiten. De Jamaicaan floot toen een denkbeeldige hands, weigerde een zuivere strafschop en liet over tijd nog scoren. (bjc)

------------
pfff, als je dit allemaal leest
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 15:08
mobie
mobie is offline
België heeft die Fairplay prijs beet.
Marc Wilmots zit als enige Belg ook nog in de voorselectie van 33, voor de beste 11 vh wk.
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 19:27
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Zouden Marc Wilmots en kornuiten allemaal echt stoppen ?
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 03:28
mobie
mobie is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
Zouden Marc Wilmots en kornuiten allemaal echt stoppen ?
Wilmots en Walem volgens mij zeker. Boffin is maar logisch ( hij's 37 ofzo). Verheyen, tja, hij vergeet niet snel he. Ze hebben er nog maar eens doorgesleurd na de eerste twee wedstrijden en dan houdt hij het liever voor bekeken (kan hem geen ongelijk geven, maar vind het wel spijtig). Hopelijk dat hij op zijn beslissing terugkomt en nog enkele jaren kapitein vd ploeg kan zijn ofzo.
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 12:25
scara
scara is offline
ik denk dat er een goede ejugdlichting staat aan te komen om die mannen te vervangen, als ze nu in de ek-voorrondes beetje ervaring kunnen opdoen zie ik ze weer op het wk komen over 4 jaar (ek hoeft niet voor mij)
__________________
[ krababelaskovitschka]
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 10:45
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
scara schreef:
ik denk dat er een goede ejugdlichting staat aan te komen om die mannen te vervangen, als ze nu in de ek-voorrondes beetje ervaring kunnen opdoen zie ik ze weer op het wk komen over 4 jaar (ek hoeft niet voor mij)
Nouja, ik hoop stiekem dat Belgie er bij zal zijn op het EK in Portugal, al is de voorronde zeker niet gemakkelijk..

owja :
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21.