Oud 12-06-2003, 14:04
Verwijderd
Opzich zit het bij ons thuis wel dicht bij elkaar.
We hebben de nationale IQ test afzonderlijk gedaan en ik scoorde iets van 127 tussen mijn moeder ( 120 ) en vader (131) in . Maar voor de rest zit ik wel op het zelfde sociale slimheids niveau
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2003, 17:09
Ode
Ode is offline
Beetje, beetje niet.

Mijn broer heeft gymnasium gedaan maar heeft nu geen zin meer in slim zijn, dus werkt hij in een bar.

Mijn moeder heeft atheneum gedaan en is maatschappelijk werkster.

Mijn vader heeft havo gedaan en is kok.

En ik doe havo.
__________________
Domme vragen bestaan niet, enkel domme antwoorden.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 18:19
Denise84
Avatar van Denise84
Denise84 is offline
ja, over het algemeen kunnen we elkaar allemaal goed volgen
__________________
(geen signature)
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 11:52
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Ik: VWO
moeder: VWO
haar vriend: VWO (geloof ik)
broertje: HAVO

vader: VWO
zijn vrouw: MAVO
stiefbroer: VWO

Meeste mensen VWO dus

[edit]
O, intelligentieniveau, ik dacht opleidingsniveau...
Dan vind ik mezelf geloof ik wel slim . Ik zit denk ik wel ongeveer op hetzelfde niveau als mijn stiefbroer. En mijn vader is ook wel slim. De rest is volgens mij allemaal dommer (beetje lomp gezegd).
Maar het levert niet echt problemen op .
[/edit]
__________________
Mommy, that salesman's on TV!

Laatst gewijzigd op 13-06-2003 om 11:55.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 12:54
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Ik doe gymnasium, mijn broertje ook, de andere twee zijn ook gymnasium in de dop...

En mijn ouders hebben Lts en Mavo gedaan
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 14:46
Phileine
Avatar van Phileine
Phileine is offline
Ja.
Alhoewel ik de enige ben die aan een universitaire studie begint. Mijn zus over drie jaar vast ook.
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 00:01
Verwijderd
Citaat:
City2000 schreef op 11-06-2003 @ 20:37:
euhm.. nou denk t niet hoor..
hoewel wel bij mijn broer denk ik..
of misschien gelijk niet echt dat we discusieren ofzo zodat ik
dat zou kunnen oordelen..
maar goed ik maak me niet druk.. ik leer alles op mijn manier,
misschien heeft dat bij mij wat meer tijd nodig.. dat weet ik niet..
maar ik voel me niet dom.. als ik iets niet weet vraag ik het altijd gewoon, doe ik ook op mijn werk.. of word ook vaak wel gecorrigeerd door mijn vriendin.

CIAO

sorry.. probeer minder te doen lief.. maarja, je weet hoe t zit..


naja, voel me vaak slimmer dan mn zusje (wat klinkt dat lullig..) maar toch niet zo slim dan mn moeder... en al helemaal niet dan haar vriend, want die lijkt echt alles te weten.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 06:29
Verwijderd
Mijn vader heeft VWO gedaan en rechten gestudeerd.
Mijn moeder iets dergelijks wat op de MAVO lijkt.
Mijn beide zusjes doen VBO/MAVO en ik VWO.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 07:10
Linlilalove55
Linlilalove55 is offline
Vader en moeder hbbn gestudeerd....
Mn zus zit in dr examen jaar VWO
Mn zusje en ik doen Allebei Gymnasium...
__________________
Always look at the bright side op Life!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 07:22
zwoesj
zwoesj is offline
mijn vader heeft havo gedaan, mn moeder eerst havo daarna vwo en ik doe havo. Mn zusje doet waarschijnlijk gymnasium over 2 jaar.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 08:16
Daan
Avatar van Daan
Daan is offline
Mijn vader is diamantair en daar heb je volgens mij niet veel meer voor nodig dan mavo.
Mijn moeder is diabetis-verpleegkundige en ze heeft HBO gedoe gedaan.
Ik doe nu 4 Havo. En ik heb geen broertjes of zusjes.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 08:24
Verwijderd
Ik: gymnasium.
Mijn broertje: waarschijnlijk VWO.
Mijn moeder: havo/vwo.
Mijn vader: mavo
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 09:30
Tandpasta
Avatar van Tandpasta
Tandpasta is offline
Ja, allemaal universiteit.
__________________
Leef gezond met een schone mond!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 09:35
Verwijderd
Hmm neu ik ben dommer dan m'n familie.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 09:51
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Charmed Prue schreef op 02-07-2003 @ 07:29:
Mijn vader heeft VWO gedaan en rechten gestudeerd.
Mijn moeder iets dergelijks wat op de MAVO lijkt.
Mijn beide zusjes doen VBO/MAVO en ik VWO.
je hebt een prue-avatar! je hebt een prue-avatar!

mijn vader heeft een gymnasium diploma, mijn moeder mavo en havo, mijn zus heeft een horeca-opleiding en mijn broer heeft een havo-diploma. En ik zit nu op het VWO
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 09:59
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
mijn moeder is dom
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 10:46
GeritoDM
Avatar van GeritoDM
GeritoDM is offline
Nee.
Mijn vader heeft vroeger alleen lts gedaan, maar heeft nu een baan waarvoor je eigenlijk een universitaire graad voor nodig hebt. Hij heeft ook allerlei cursussen in de tussentijd gedaan, want hij is gewoon best slim. De reden dat hij lts ging doen was omdat z'n ouders dat vonden. Zijn vader was huisschilder, en dat was blijkbaar goed genoeg. Dubbeltje en kwartje enzo.
Mijn moeder heeft hbs gedaan, maar nooit afgemaakt. Heeft daarna jaar huishoudschool gedaan en daarna de apothekersassistenteopleding en die is niet zo slim als mijn vader en de rest...
Mijn oudste broer heeft aan de uni gestudeerd, maar kan alleen geen werk vinden en die is behoorlijk slim. Ongeveer het niveau van m'n vader.
De broer daaronder heeft HEAO gedaan, maar die is eigenlijk ook wel even slim, maar die had gewoon geen zin in VWO.
De broer daar weer onder doet nu HBO, en die had VWO kunnen doen als hij wat beter in de talen zou zijn. Hij is ook weer van hetzelfde niveau.
En dan m'n broertje, die gaat nu naar Havo2, die is wel wat dommer, maar ook niet erg dom.
Ik doe vwo, net geen gymn. meer (als ik niet ziek zou zijn geworden dan had ik latijn gewoon gehouden) en het schijnt dat ik hoogbegaafd ben. Ik heb een beetje een hekel aan dat etiketje, maar het is wel waar denk ik, aangezien ik in discussies met "de rest" altijd mezelf wat moet afremmen omdat ze mij anders niet kunnen volgen. Ik kom ook vaak met allerlei feitjes e.d. aanzetten waar zij niets van afweten. Nou goed, ik heb geen zin om op te scheppen, maar ik zit wel op een wat hoger niveau dan de rest.
Ik vind het niet echt erg, aangezien zij helemaal niet dom zijn, maar soms is het wat frustrerend als ze mij (of mijn argumenten) niet begrijpen en dat ik dan alles drie keer uit moet leggen.

__________________
...
Met citaat reageren
Oud 25-10-2013, 07:54
nivosco
nivosco is offline
ik doe gymnasium
mijn broer vwo
en mijn ouders vwo gedan
meschien wel erfelijk
Met citaat reageren
Oud 25-10-2013, 07:58
Verwijderd
Leuk topic maar wooo dikke up
Met citaat reageren
Oud 25-10-2013, 12:00
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mijn huisgenoten zijn nu mijn gezin. Er zijn mensen die VMBO gedaan hebben, mensen die HAVO gedaan hebben en ik hoor bij de VWO-ers, maar dat maakt geen kut uit want we zijn nu allemaal bezig muzikant te worden. Het harde leven van de straat. Ik merk wel dat ik met sommige huisgenoten andere gesprekken voer dan met anderen maar dat is echt niet problematisch ofzo. Gewoon anders. Ik hoef niet de hele tijd over het gedachtengoed van Wagner of Goethe te praten.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2013, 16:26
Verwijderd
Ow wow, ik heb hier in 2003 al op gereageerd
Met citaat reageren
Oud 25-10-2013, 17:22
Verwijderd
10 jaar later en ik ben getrouwd met een doctor, ben zelf afgestudeerd inmiddels en er woont hier ook iemand in huis zonder enige scholing, maar ook zonder diploma's vind ik haar behoorlijk slim
Met citaat reageren
Oud 25-10-2013, 17:31
Hazel
Hazel is offline
Haha, wat een topic dit.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2013, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Ow wow, ik heb hier in 2003 al op gereageerd
Kijk eens wat een lieve reply van mij

Citaat:
(...) ik krijg vrijdag te horen of ik geslaagd ben voor mijn VWO, maar dat zal wel. Mjah, lijkt mij ongeveer hetzelfde niveau...
Met citaat reageren
Oud 25-10-2013, 19:52
Verwijderd
Nog proficiat he Sarah!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2013, 20:16
Verwijderd
Ja dank je!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2013, 21:52
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2013, 23:19
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
ik doe gymnasium
mijn broer vwo
en mijn ouders vwo gedan
meschien wel erfelijk
Jezus, het is wel echt triest gesteld met het gymnasiumonderwijs van tegenwoordig he?
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2013, 23:26
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
ONTOPIC, want in 2003 postte ik nog niet op DK:

Mijn vader is op z'n 14e gestopt met school om te gaan werken. M'n moeder op haar 15e. Mijn zus heeft ooit zonder wat te leren haar mavo-diploma gehaald. Ik deed gymnasium, maar ben op m'n 18e wegens totale desinteresse gestopt met school. Nu ben ik de eerste in de familie die studeert, maar dat gaat niet zo heel lekker.
Of ik qua intelligentie erg verschil van mijn ouders kan ik niet zeggen. Ze zijn allebei intelligent op andere punten. Dom zijn ze ondanks hun gebrek aan onderwijs iig niet.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2013, 23:26
Verwijderd
Mijn pa deed vmbo
Mijn ma stroomde af van havo naar vmbo
Mijn broer deed gymn. maar hij heeft uiteindelijk zijn havo diploma
Andere broer deed vmbo
Ik deed vwo, nu havo

Soms is het verschil wel irritand ja.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2013, 02:55
Verwijderd
Mijn ouders hebben allebei een mavo diploma. Ik geloof dat mn vader verder nog wat certificaten heeft ivm het café dat ze vroeger hadden. Mijn zusje begon ooit op atheneum maar is met een mavo diploma vertrokken.
Ik heb mavo gedaan maar niet afgemaakt. Sinds 2 maanden zit ik na het maken van een 21+ toest op het hbo.

Mijn vader is superslim, het type dat je zou inschakelen bij lotto weekend millionairs. Mijn moeder is ook best slim denk ik maar niks boeit haar, zoals stemmen enzo. Echter is ze wel veel mensen te slim af en een stap voor.
Mijn zusje is megaslim maar ze doet hier te weinig mee vind ik. Ze zou makkelijk universiteit kunnen.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2013, 06:46
Verwijderd
Mijn vader, moeder, en opa en oma van mijn vaders kant zijn allemaal natuurkundigen. Mijn ouders hebben zich later wel laten omscholen, omdat ze iets wilden doen wat ze leuker vonden en dat handig uitkwam met emigreren. Mijn broertje is een mongool.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2013, 07:11
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Leuk, zo'n oud topic

Mijn ouders hebben allebei de MAVO gedaan, daarna de LTS en opleiding voor kraamverzorgster. En van mijn grootouders heeft alleen één oma op latere leeftijd een vervolgopleiding gedaan.

Ik heb zelf het VWO afgerond, uni geprobeerd en hoop over niet al te lang eindelijk een HBO-diploma te krijgen.

Soms merk ik wel wat verschillen in beleving van zaken die voor mij en mijn omgeving belangrijk zijn, maar totaal niet leven bij mijn familie, maar zo lang ik die niet ter sprake breng en niet té lang in hun omgeving ben valt het allemaal wel mee al vind ik het soms wel jammer dat ik op dat vlak niet uitgedaagd/geprikkeld word door mijn familie.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2013, 08:12
Verwijderd
De laatste reactie in deze topic is van voor ik V-lid werd

Mijn moeder heeft de Spinazieacademie afgemaakt, mijn vader heeft de mulo niet afgemaakt, mijn ene broertje en ik hebben beide alleen MAVO (hij misschien net VMBO-TL, niet zeker) en mijn andere broertje heeft drie universitaire titels en vier HBO-bachelors.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2013, 08:16
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Supergoede up!

Mijn vader heeft HBS gedaan en is daarna rechten gaan studeren, wat hij niet heeft afgemaakt. Mijn moeder heeft geen middelbareschooldiploma gehaald, maar heeft later wel een HBO-opleiding gedaan. Mijn broer heeft een IT-opleiding gedaan, MBO niveau vier, geloof ik. Ik kom dus uit een echt bèta-nest, en het is niet zo verwonderlijk dat ik binnenkort promoveer in de natuurkunde.

@Wolter: je punt over "uitgedaagd/geprikkeld worden" is me niet duidelijk. Mijn ouders hebben zich nooit bemoeid met mijn studie of studiekeuze en ik zie ook niet in waarom ze dat zouden moeten doen. Dat is toch gewoon je eigen verantwoordelijkheid?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2013, 08:24
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik doelde daarmee niet op studie, maar vooral op discussies/gesprekken waarin ik me niet uitgedaagd voel. Zo lang de gesprekken het koetjes en kalfjes-niveau niet overstijgen is het prima, maar voor de diepere gesprekken of moeilijkere onderwerpen kan ik daar niet terecht. Heeft niet alles met niveau van opleiding te maken, maar ook deels met beleving en elkaar daarin begrijpen denk ik.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2013, 08:31
Verwijderd
Waarom verdedig je jezelf? Schrödinger mist op dit vlak een klein beetje realiteitsgevoel.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2013, 08:34
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Offtopic: Was vooral verduidelijken, voelde totaal niet als een aanval waartegen ik me moest verdedigen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2013, 09:07
Verwijderd
3 universitaire titels en 4 hbo bachelors, Tering Kon ie moeilijk afscheid nemen van t studentenleven?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2013, 10:06
Verwijderd
3 x havo, 1 x vmbo in mijn gezin, en ik heb dus als enige vwo gedaan. Maar dat mijn vader 'maar' havo heeft gedaan, lag echt puur aan een groot gebrek aan discipline, want hij is zonder meer de slimste in ons gezin. En daarna kom ik, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2013, 10:19
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
Iedereen in ons gezin heeft vwo gedaan, mijn moeder en zusje daarna HBO, mijn vader heeft vijf jaar over drie jaar geneeskunde gedaan en heeft daarna weet ik hoeveel andere dingen en opleidingen gedaan (volgens mij is hij nu in ieder geval aannemer en mag hij met moeilijke kinderen werken en is hij vrachtwagenchauffeur) en ik doe nu universiteit. Mijn zusje heeft ook een jaartje universiteit gedaan maar het praktische van HBO werkt beter voor haar hoewel het haar op denk-niveau niet echt stimuleert (dus ze heeft geregeld dat ze het versneld kan doen en haalt nu heel veel uit haar stages) en mijn moeder had wel een beurs om in Maastricht geneeskunde te gaan studeren maar OMG VERWEG en is toen toch HBO gaan doen.
Op zich zitten we dus allemaal wel op hetzelfde niveau, hoewel mijn ouders de snelle humor en flauwe grapjes overgoten met sarcasme van mijn zusje en mij vaak niet kunnen volgen.
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Met citaat reageren
Oud 26-10-2013, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Mijn vader is universitair geschoold, mijn moeder heeft een HBO-opleiding gedaan, mijn zus doet HEAO en ik zit in 5 Gym. We zitten dus wel bij elkaar in de buurt, al heeft iedereen zijn eigen dingen waar hij/zij beter in is. We vullen elkaar dus wel goed aan.
Dat was in 2003. Inmiddels heeft mijn zus twee HBO-opleidingen cum laude afgerond, mijn vader heeft nog steeds zijn MBA uiteraard, mijn moeder volgt voor de leuk universitaire vakken en ik heb mijn master afgerond en ben nu aan het promoveren. Ik denk dat we het allemaal best aardig doen.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2013, 11:24
Verwijderd
Snap nooit zo goed waarom mensen geen uni doen als ze hbo makkelijk halen.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2013, 11:24
Verwijderd
Maar jullie doen het best aardig zo te lezen ja
Met citaat reageren
Oud 26-10-2013, 11:26
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
Citaat:
Snap nooit zo goed waarom mensen geen uni doen als ze hbo makkelijk halen.
Omdat de studies ze niet aantrekken?
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Met citaat reageren
Oud 26-10-2013, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Snap nooit zo goed waarom mensen geen uni doen als ze hbo makkelijk halen.
In het geval van mijn moeder was uni niet mogelijk omdat ze dan op kamers moest en dat mocht niet van haar ouders (andere generatie he). Mijn zus had graag VWO willen doen, maar school dacht dat ze dat niet aankon. Toen ze vervolgens de HAVO cum laude haalde, gaven ze aan toch wel een vergissing te hebben gemaakt. Ze wilde toen vooral weg van die school en had als plan om haar P te halen en dan naar de uni te gaan, maar vervolgens kreeg ze de kans om twee HBO-opleidingen tegelijkertijd te doen waarvan één grotendeels in het buitenland, dus dat heeft ze toen gedaan. Ik weet zeker dat ze uni makkelijk had kunnen doen, maar na die twee opleidingen had ze zo'n goed cv dat ze meteen in een topbaan kwam. Dus ja, soms lopen dingen anders dan ze je plant.

Wat me vooral vaak verbaast is als mensen hun VWO hebben gehaald, en dan een HBO gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2013, 12:09
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Mijn ouders zijn beiden universitair opgeleid. Mijn broer zat op een kunstacademie (wel een goede, dus gewoon leren schilderen, niet dat Rietveldgeknoei).

Ik ben universitair opgeleid tot Master of the Arts. Mja.

Ik denk dat we niet heel erg op hetzelfde niveau zitten, in die zin dat we allemaal een ander soort intelligentie hebben. Mijn vader kan je medicijnen voorschrijven, mijn moeder kan je vertellen waar je psychologische problemen zitten, mijn broer kan precies zien waar hij zijn kwast moet doen op een stuk doek en ik kan je uitleggen waarom een bepaalde film niet zo goed is als jij denkt en wat voor rechtse propaganda er allemaal verscholen zit onder de oppervlakte.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 26-10-2013, 12:17
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Snap nooit zo goed waarom mensen geen uni doen als ze hbo makkelijk halen.
In de meeste gevallen omdat ze lui of onzeker zijn (of dat in het verleden waren en ze nu last hebben van praktische obstakels).
Met citaat reageren
Oud 26-10-2013, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Snap nooit zo goed waarom mensen geen uni doen als ze hbo makkelijk halen.
In mijn geval; toneelschool heb je niet op universitair niveau.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2013, 19:38
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Mijn vader heeft middelbaar technisch onderwijs afgerond en mijn moeder de huishoudschool. Later heeft mijn vader nog cursussen afgerond voor machinale houtbewerking.

Mijn zus heeft vmbo-tl afgerond, geloof ik. Daarna heeft ze een MBO niveau 2 opleiding gedaan, iets met handel en verkoop. Nu doet ze een MBO niveau 3, verzorgende IG.

Ik heb mijn vmbo-tl afgerond, evenals een MBO niveau 4 opleiding. Nu doe ik HBO.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:29.